Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Premieră în România: Doi tineri produc îngrășămînt bio care fertilizează solul o jumătate de an – Ingredientul secret

Publicat

in

Doi tineri din Sibiu au pus pe picioare, în premieră în România, o afacere inedită în agricultură: peleți de îngrășământ eco din lână de oaie. Lâna se recoltează de la oi fără a le face vreun rău acestora, fiind crescute cu mare grijă în munții Carpați, potrivit Mediafax.

Marius Laabs și Lioara Vasilescu au înființat, la începutul anului, firma care produce îngrășământ organic în creierii munților din Transilvania.

Lâna se recoltează de la oi fără a le face vreun rău acestora, fiind crescute cu mare grijă în munții Carpați. Oile sunt hrănite natural, chiar și pe timpul iernii.

„Ne mândrim cu faptul că produsul nostru este 100% organic, acesta menținându-se în sol până la 6 luni, unde eliberează în mod constant îngrăsământ pentru plantă. Planta are nevoie de o irigare de capacitate mică, un pelet absorbind apa de până la 4 ori greutatea proprie”, a declarat Marius Laabs.

În plus, după perioada de utilizare, peletul este biodegradabil. Îngrășământul eco funcționează ca un substrat fizic în care planta se fixează, aducându-i-se valori nutriționale de azot, fosfor și alte elemente.

Citește și: 777 cazuri NOI de coronavirus în România: 757 de români s-au EXTERNAT la cerere

Afacerea ar fi trebuit să înceapă din februarie, dar din cauza epidemiei, montarea mașinilor de producție nu s-a putut face pentru că inginerii germani care trebuiau să își dea avizul nu au mai putut călători.

Din acest motiv și capacitatea de producție este mică acum.

„În momentul de față avem o capacitate de 10 tone pe lună, dar o vom ridic la 25 de tone, iar când se va lucra la două schimburi, capacitatea de producție va crește la 50 de tone pe lună. În primul an de producţie estimăm vânzări de 9 milioane de lei, iar pentru anul viitor țintim o dublare a acestora”, a declarat Marius Laabs.

Cum se folosește îngrășământul eco:

Pentru legume se pune 70 până la 150 g pe mp, în funcție de cererea de fertilizare a plantei

– 150 g pe mp pentru legume foarte exigente precum roșiile, castraveții și varza

– 100g pe mp pentru legume obișnuite, cum ar fi morcovii, salata

– 70 g pe mp pentru legume cu un nivel scăzut de azot, precum mazărea, ridichea și fasolea

„Pentru plantele în ghiveci se adaugă aproximativ 10g (două linguri) pentru a se amesteca cu 1 litru de sol, iar pentru copaci de dimensiuni normale: puneți aproximativ 100 g în sol. Produsul nostru este ideal pentru orice tip de cultură, de la cele de seră până la cele de câmp. Se poate folosi cu precădere ca o alternativă pentru perioadele și locurile în care recoltele sunt afectate de seceta pedologică”, a declarat Lioara Vasilescu.

Fertilizatorul se vinde în pachete de 450g, 1 kg, 5 kg, 15 kg, 25 kg sau Big Bag de 500 kg.

Un kilogram de peleți se vinde cu 50 de lei, dar prețul acestuia scade semnificativ odată cu creșterea cantătății cumpărate.

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Unde investim? Apartamente vs cripto-monede

Publicat

in

De

Explozia pieței cripto-monedelor și accesibilitatea piețelor de capital pentru investitorii individuali au schimbat în ultimii ani percepția asupra investițiilor imobiliare. Mai sunt acestea un pariu sigur și profitabil sau au rămas doar o practică desuetă a generației X care preferă asseturile tangibile randamentelor amețitoare?

O medie generală a evoluției întregii piețe rezidențiale din România este greu de făcut și nu are o mare relevanță. O abordare ar putea fi alegerea ca referință a unui complex rezidențial de dimensiuni suficient de mari și cu o istorie destul de lungă pentru a putea oferi cifrele necesare unei analize. Candidatul ideal ar putea fi Complexul Greenfield Băneasa Residence, dezvoltat de Impact Develope & Contractor în sectorul 1 al Bucureștiului.

Proiectul a fost începul în 2007 și este planificat ca până în 2031 să atingă o suprafață totală de 600.000 de metri pătrați cu 7.000 de unitați locative, adică mai degrabă dimensiunile unui orășel de provincie decât ale unui cartier. Gândit de la început ca un proiect complex și omogen, ansamblul cuprinde, alături de blocuri, facilități moderne precum locuri de parcare exterioare și interioare, circa 180.000 de spații verzi,grădiniță și școală, un centru comunitar cu sală de fitness, SPA și piscine (4.500 de metri pătrați), strip-mall, Greenfield Plaza ce va fi inaugurat anul acesta, clădire de birouri și este conectat la rețeaua de transport public a orașului.

Procedurile care țin de sustenabilitate și protecția mediului, caracteristici care sunt astăzi importante pentru investitori, sunt deja implementate, noile construcțiile au centrale de bloc (se lucrează la o centrală de cartier), sunt prevăzute stații de încărcare a automobilelor electrice, iar indicatorii urbani cum ar fi calitatea aerului sau suprafața de spațiu verde pe locuitor sunt de excepție. În plus, construcțiile din Greenfield sunt eficiente energetic, însemnând facturi mai mici la utilități și costuri reduse pentru mentenanța clădirilor. Din punct de vedere al prețurilor, Greenfield se poziționează pe segmentul mediu al pieței, segementul cu cererea cea mai mare pe piața locală.

Pe scurt, Greenfield Băneasa este un caz exemplar de dezvoltare rezidențială sustenabilă și pe termen lung, iar concluziile extrase din experiența dezvoltatorului Impact ar putea fi relevante la nivelul întregului segment rezidențial al pieței imobiliare românești.

Pre-vânzări sunt un semnal important

În acest moment, fazele 1, 2 și 3 ale proiectului sunt finalizate și vândute aproape integral, cu un total de peste 2.500 de apartamente și peste 6.000 de locuitori, iar lucrările la faza 4 sunt avansate, apartamentele urmând a fi finalizate în cursul acestui an. Anul 2021 a fost un an de schimbare a ciclului de producție, fără un stoc important de locuințe, iar vânzările la Greenfield Băneasa s-au făcut în avans, sub forma contractelor de pre-vânzare.

”Faptul că am reușit să semnăm un număr atât de mare de pre-vânzări pentru apartamente ce vor fi livrate anul acesta, 213 unități în primele nouă luni ale anului trecut, este foarte important pentru noi și arată că am intuit bine evoluția cererii de pe piața locală. Relevante sunt și anumite date și statistici pe care le-am adunat din aceste experiențe”, spune Constantin Sebeșanu, CEO al Impact Dezvoltator & Contractor.

Astfel, potrivit studiilor realizate de dezvoltator, 72% din locuitorii Greenfield se declară satisfăcuți de viața în cartier, iar asta se vede și în faptul că circa o treime din contractele semnate în 2021 reprezintă recomandări ale actualilor clienți ai Greenfield Băneasa, locuitori sau investitori. Mai mult, 15% in totalul contractelor de anul trecut sunt cu actuali locuitori ai complexului care s-au decis să mai facă o investiție.

Investitori cu repetiție

Clientul tipic pentru apartamentele Greenfield Băneasa are vârsta cuprinsă între 30 și 45 de ani, este familist, are un job corporatist și venituri medii-superioare. ”Cred că investițiile sofisticate de mare risc, cum sunt cripto-monedele și piața de acțiuni, necesită abilități și timp pe care noi nu-l avem. Mai bine îmi petrec timpul cu familia decât cu nasul în telefon, pe aplicații de cripto-monede, cum văd că fac prieteni de-ai mei. Pe de altă parte nici nu putem sta deoparte, dar preferăm să investim într-un alt apartament aici, lângă pădure, pentru copilul nostru, apartament pe care până când el se va muta îl vom închiria”, explică unul dintre locuitorii Greenfield care a reinvestit în cartier.

Statisticile arată că el nu greșește investind din nou. În perioada 2014-2021 prețul mediul al metrului pătrat construit a crescut cu 62% în Greenfield Băneasa, un randament foarte bun. Mai mult, potrivit analiștilor pieței imobiliare începând cu 2022 am putea asista din nou la o majorare a prețurilor locuințelor pe fondul scăderii stocului de locuințe disponibile (în 2021 nu s-au eliberat autorizații noi de construcție la nivelul Capitalei), al scumpirii globale a materialelor de construcții ce afectează direct costurile și, într-o anumită măsură, al inflației.

”Clienții acceptă livrarea în 12-24 de luni pentru a profita de prețurile de astăzi și caută dezvoltatori serioși, cu o istorie și o situație financiară solidă. De asemenea, din studiile noastre, reiese că majoritatea dorește să investească în proiecte verzi, sustenabile și apreciază în mod deosebit well-beingul oferit de facilitățile ansamblurilor noastre. Asta explică numărul mare de pre-contracte și cererea în creștere puternică pentru acest tip de vânzări”, completează Sebeșanu. O garanție suplimentară pentru clienții ce plătesc în avans o reprezintă în cazul Impact Developer & Contractor și faptul că dezvoltatorul este listat de 26 de ani la Bursa de Valori București și are o capitalizare bursieră de peste un miliard de lei. Alt aspect interesant, menționează CEO-ul Impact, este acela că o parte din investitorii în apartamente sunt și mici investitori în acțiunile companiei listate la bursă: ”Asta înseamnă dublu câștig pentru ei, având în vedere că în ultimul an, cotația acțiunilor noastre s-a dublat”.

Ca o concluzie, piața imobiliară locală a oferit randamente rezonabile în ultimii ani. Nu la nivelul amețitor la care pot ajunge monedele virtuale de exemplu însă și fără durerile de cap provocate de fluctuațiile masive ale acestora. Iar, așa cum reiese de mai sus, prețurile de pe piața rezidențială sunt în creștere, ceea ce ar putea însemna un plus de profit în condițiile de siguranță pe care investițiile imobiliare le oferă deja.


Articol susținut de Greenfield

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult

NATIONAL

Serialul Inventing Anna are premiera pe Netflix în 11 februarie

Publicat

in

De

Serialul „Inventing Anna”, inspirat de articolul din New York Magazine intitulat „Cum i-a păcălit Anna Delvey pe petrecăreţii din New York”, va avea premiera pe Netflix în 11 februarie, informează News.ro.

În „Inventing Anna” o jurnalistă, care are multe de demonstrat, investighează cazul Annei Delvey, o moştenitoare din Germania celebră pe Instagram, care a furat atât inimile, cât şi banii celor din lumea mondenă din New York. Oare Anna este cea mai mare escroacă din New York sau este, pur şi simplu, noua imagine a visului american? Între Anna şi jurnalistă se formează o legătură contradictorie, întunecată şi amuzantă, în timp ce Anna îşi aşteaptă procesul, iar jurnalista se află într-o cursă contracronometru pentru a răspunde celei mai fierbinţi întrebări din New York: cine este Anna Delvey?

Serialul este inspirat de articolul din New York Magazine intitulat „How Anna Delvey Tricked New York’s Party People” (Cum i-a păcălit Anna Delvey pe petrecăreţii din New York), scris de Jessica Pressler, care este de asemenea producătoare a serialului.

Scenariul este scris de Shonda Rhimes, Matt Byrne, Jess Brownell, Abby Ajayi, Nick Nardini.

Regizori sunt: David Frankel, Tom Verica, Daisy Von Scherler Mayer, Ellen Kuras, Nzingha Stewart, iar producători executivi: Shonda Rhimes, Betsy Beers, Tom Verica, David Frankel.

În distribuţie sunt: Anna Chlumsky (Vivian), Julia Garner (Anna Delvey), Arian Moayed (Todd), Katie Lowes (Rachel), Alexis Floyd (Neff), Anders Holm (Jack), Anna Deavere Smith (Maud), Jeff Perry (Lou), Terry Kinney (Barry), Laverne Cox (Kacy).

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend