Conecteaza-te cu noi

Pitesti

Precum la autostrăzi, aşa si pe calea feratǎ ! 82 de milioane de lei pentru Halta Pitești, 0 lei pentru Vâlcele – Râmnicu Vâlcea

Avatar

Publicat

in

In ultimii 25 ani Argeşul a fost vǎduvit de anumite proiecte importante atât de necesare judeţului. Vestea bunǎ e cǎ bani au fost cu duiumul, însǎ vestea proastǎ ar fi cǎ ei au fost cheltuiţi total anapoda. Si dacǎ la capitolul autostrǎzi Argeşul va mai aştepta un deceniu – nu ştim dacǎ şi cei de la Renault vor fi atât de rǎbdǎtori- la capitolul cǎi ferate se previzioneazǎ o aşteptare de circa un secol. O dovadǎ elocventǎ în acest sens şi care ne duce cu gândul la sifonarea banilor europeni dar şi ai statului român o constituie cheltuirea banilor pe infrastructura cǎilor ferate din judeţ în ultimii 25 de ani. Astfel în timp ce urgenţa numǎrul unu a fost practic abandonatǎ, anume calea ferata Vâlcele – Rm. Vâlcea, la Piteşti UE şi Ministerul transporturilor au pompat uriaşa sumǎ de 82 milioane lei pentru a ridica o nouǎ garǎ şi pentru a demola-o pe cea veche, în fapt un simbol al Piteştiului. Aşa se face cǎ în Argeş vom avea o situaţie utopicǎ: la Piteşti o haltǎ scumpǎ deloc necesarǎ, la Tutana, pe linia Vâlcele-Rm Vâlcea, o garǎ fǎrǎ cale feratǎ !!!

La Piteşti, o haltǎ cu pretenţii pentru câteva perechi de trenuri !

În iunie 2009, Consiliul Local Piteşti a votat aprobarea derulǎrii de către municipalitate a unui parteneriat cu CFR, pentru modernizarea Gării Sud Piteşti. Investiția este realizată cu bani din bugetul

Vechea gara a fost vayuta ca o sperietoare urbanistica si care statea sa cada !!!!  Total neadevarat, cladirea era doar neintretinuta.

Vechea gara a fost vazuta ca o sperietoare urbanistica si care statea sa cada !!!! Total neadevarat, cladirea era doar neintretinuta.

de stat şi din fonduri europene pe baza unui proiect mai amplu al Ministerului Transporturilor care vizează modernizarea mai multor gări din ţară. Conform proiectului, Gara Pitești presupune o nouă clădire cu demisol, parter şi două etaje, construită pe 1.035 de metri pătraţi. Edificiul are o suprafaţă desfăşurată de 3.481 de metri pătraţi şi este, după cum se poate vedea și la momentul actual, ridicat deasupra liniilor de cale ferată. Construcţia a început din Bulevardul Republicii şi ajunge până în cartierul Tudor Vladimirescu. Patru din linii se vor găsi în interiorul construcţiei, restul, în afară. Noua gară va avea peroane acoperite, pasaje de trecere pietonală, garduri de restricţionare a accesului la linii, grupuri sanitare moderne, zone speciale pentru persoanele cu handicap şi nu numai, iar în imediata vecinătate va fi amenajată o parcare de 200 de locuri şi un parc. Din informaţiile afişate chiar pe panoul de la intrarea în gară, valoarea totală a proiectului se ridică la 82.337.272 lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 45.048.986 lei, iar a bugetului de stat, de 37.288.286 lei. Potrivit ultimelor estimări, lucrările la noua gară din Pitești vor fi finalizate la mijlocul anului viitor. Intrebarea care se pune este cât de necesarǎ era aceastǎ investiţie uriaşǎ. In primul rând cǎ vechea garǎ, un simbol al Piteştiului a fost practic rasǎ de pe faţa pǎmântului cu toate amintirile de peste un secol. In al doilea rând, o simplǎ privire a hǎrţii feroviare indicǎ clar faptul cǎ Piteştiul nu este nicidecum vreun nod feroviar important ci mai mult o haltǎ între Bucureşti şi Craiova. In al treilea rând cine crede cǎ oamenii strǎzii şi

In opinia arhitectilor si noua gara va fi tot o sperietoare urbanistica, dar una cu pretentii care a inghitit milioane de lei pentru cateva perechi de trenuri.

In opinia arhitectilor si noua gara va fi tot o sperietoare urbanistica, dar una cu pretentii care a inghitit milioane de lei pentru cateva perechi de trenuri.

cerşetorii nu vor mai avea acces în incinta noii gǎri se înşealǎ amarnic aşa cǎ şi acest motiv ar fi trebuit luat serios în calcul când s-a aruncat cu banul exact unde nu trebuia. In fine, nu în ultimul rând, investiţia pute a sifonare de bani europeni având în vedere modul dar şi uşurinţa cu care acest proiect a primit undǎ vede la finanţare în timp ce linia de cale ferata Vâlcele – Rm. Vâlcea aşteaptǎ de prin anii `80 mǎcar finanţare pentru întreţinerea a ceea ce s-a fǎcut deja acolo.

Statul vrea să concesioneze linia Craiova-Pitești

Traficul feroviar actual din jurul Piteștiului nu justifică însă sub nicio formă construcția unei gări de asemenea anvergură, iar statisticile arată că, numai în ultimii cinci ani, numărul călătorilor a scăzut dramatic cu 37% , inclusiv în ceea ce privește Piteștiul. Recent lansat, Master Planul de transport vine să îngroape și mai mult investiția. Conform acestuia, calea ferată din România ar trebui redusă cu 40 la sută, iar o parte din gări, închise. Pe raza regionalei Craiova, pe care se află și Piteștiul, numeroase linii au fost declarate neprofitabile şi au fost concesionate şi se pare că urmează şi altele. Totul în detrimentul călătorilor, dar şi al angajaţilor CFR, care se vor trezi cu numeroase posturi restructurate. Printre liniile care urmează a fi concesionate se numără și Craiova-Pitești. În urma masterplanului se va renunţa la rutele Craiova-Piteşti, Piatra Olt-Caracal, Băbeni-Alunu şi Poiana Mare-Golenţi. Toate sunt rute care nu au adus sau nu aduc câştiguri Regionalei şi sunt şi învechite. Liniile ferate vor fi închiriate către operatori de transport existenţi pe piaţă sau vor fi preluate tot cu chirie de către consiliile locale sau alte unităţi administrative care sunt interesate de acest lucru.

Ruta Pitești-Curtea de Argeș, desființată

Tronsonul Pitești-Curtea de Argeș este o altă linie feroviară încadrată la categoria celor cu pierderi financiare mari, neprezentând interes nici pentru operatorii privați cărora Ministerul Transporturilor a încercat să le dea spre închiriere rutele. Traficul scăzut și pierderile financiare au dus la includerea rutei în lista neagră a liniilor feroviare care vor fi desființate de Guvern. Drept urmare, prin gara de la Pitești vor mai trece doar trenurile operatorilor privați, și acestea puține la număr deoarece statul nu mai acordă subvenții pe rutele scoase din rețeaua CFR. Rămâne de văzut câți dintre operatorii privați sunt dispuși să suporte în totalitate costurile în cazul în care vor vrea să opereze pe rutele din jurul Piteștiului.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

40 de autobuze electrice Solaris pentru Pitești – Azi s-a semnat contractul – VEZI PE CE TRASEE VOR CIRCULA

Avatar

Publicat

in

De

Solaris Bus & Coach, lider european in productia de vehicule electrice pentru transport public, anunta semnarea unui contract cu municipiul Pitesti pentru livrarea a 40 autobuze electrice Solaris Urbino 12.

Procedura de achizitie a fost organizata de Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, iar valoarea contractului se ridica la peste 100,4 milioane de lei + TVA. In cadrul contractului, au mai fost achizitionate si 11 statii de incarcare electrica rapida si alte 40 statii de incarcare lenta. Termenul de livrare a vehiculelor este de maximum 22 de luni.

Astăzi, a fost semnat contractul de furnizare pentru autobuzele electrice și stațiile de încărcare aferente proiectului „Achiziție de mijloace de transport public – autobuze electrice”, depus în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin Investiții bazate planurile de mobilitate urbană durabilă”.

Autobuzele vor circula pe rutele 2B, 3B, 7, 7B, 13 şi 13B, în municipiul Piteşti.
Autobuzele electrice vor fi de tip solo (nearticulate), cu planșeu jos (podea integral coborâtă), facilități pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă, fără etaj, caroserie CE, echipate tehnic pentru operarea în relief predominant deluros.
Oferta declarată câștigătoare pentru Municipiul Pitești a fost cu o valoare de 100.408.000,00 lei fără T.V.A., la care se adaugă suma de 19.077.520,00 lei reprezentând T.V.A., contribuția proprie a UATM Pitești în proiect fiind 2% din valoarea eligibilă aferentă tuturor activităților proprii din proiect, respectiv suma de 2.638.996 lei.
Termenul de furnizare a autobuzelor electrice este de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a contractului. 

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Contract de peste 100 de milioane de lei pentru achiziționarea de autobuze electrice în Pitești

Avatar

Publicat

in

De

Solaris Bus & Coach, unul dintre cei mai mari producători europeni de vehicule electrice pentru transport public, anunţă semnarea unui contract cu municipiul Piteşti pentru livrarea a 40 autobuze electrice Solaris Urbino 12.

Procedura de achiziţie a fost organizată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, iar valoarea contractului se ridică la peste 100,4 milioane de lei + TVA.

În cadrul contractului, au mai fost achiziţionate şi 11 staţii de încărcare electrică rapidă şi alte 40 staţii de încărcare lentă. Termenul de livrare a vehiculelor este de maximum 22 de luni.

Cele 40 de autobuze electrice vin în completarea celor 70 de autobuze diesel livrate de producătorul european în municipiul Piteşti în 2015.

Autobuzele electrice Solaris Urbino 12 sunt dotate cu motoare electrice de 160 KW. Fiecare vehicul comandat are 12 metri lungime, 2,55 metri lăţime şi o înălţime de 3,48 metri şi poate transporta până la 82 de pasageri, incluzând 30 de persoane aşezate.

Confortul piteştenilor care vor călători cu noile autobuze Solaris va fi asigurat atât prin sistemul de aer condiţionat şi încălzire, dar şi printr-un sistem audio-video de informare a călătorilor cu date despre orele estimate de călătorie, anunţarea staţiei sau alte informaţii privind traseul. Totodată, călătorii vor beneficia şi de acces la Wi-Fi şi prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile.

Gradul de siguranţă al pasagerilor şi al şoferilor va fi sporit de sistemul de supraveghere video prezent în fiecare autobuz şi de sistemul electronic de diagnosticare. De asemenea, mijloacele de transport vor fi echipate şi cu un sistem de numărare a călătorilor cu senzori amplasaţi la fiecare uşă care va permite operatorului de transport public să adune date relevante despre numărul de persoane care utilizează anumite rute, precum şi cu un sistem de management al traficului catre transmite date în timp real de pe traseu către autobaza operatorului de transport public.

Cele 11 staţii de încărcare rapidă de 300 KW fiecare vor permite fiecărui vehicul încărcarea completă într-un interval de timp cuprins între 2 şi 10 minute, iar cele lente încărcarea într-un timp de până la 6 ore.

În prezent, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul în comun din oraşele: Craiova, Cluj-Napoca, Piteşti, Braşov, Satu Mare, Galaţi, Baia Mare şi Oradea, vehiculele electrice şi hibrid fiind preponderente.

De asemenea, peste 200 vehicule ecologice urmează să fie livrate în următoarele 12 luni către diferite municipalităţi din România.

Solaris Bus & Coach SA este unul dintre cei mari producători din Europa de autobuze şi troleibuze. În cei aproape 25 de ani de existenţă, compania a produs peste 20.000 de vehicule folosite în transportul public din sute de oraşe europene.

În septembrie 2018, Solaris Bus & Coach s-a alăturat grupului spaniol CAF, informează agerpres.ro

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend