Conecteaza-te cu noi

DIVERSE

Peste 2.300 de manastiri si parohii primesc aproape 5 mil. euro subventii pentru terenuri agricole

Publicat

in

BISERICAUn numar de 2.315 institutii de cult, care detin sau administreaza o suprafata de peste 23.000 de hectare de teren agricol, pentru care au primit anul trecut subventii de aproape 5 milioane de euro, vor trebui sa demonstreze, pentru a mai primi bani, ca sunt „fermieri activi” si ca lucreaza terenul, scrie Mediafax.Anul trecut, la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) au depus cereri unice de plata pe suprafata 2.315 institutii de cult, din care 217 manastiri, 2.071 parohii si 27 alte institutii de cult sau religioase, pentru suprafata agricola totala de 23.853 hectare.

Pentru aceasta suprafata, APIA a autorizat plati totale in valoare de aproape 4,9 milioane de euro, din care numai plata unica pe suprafata SAPS insumeaza 2,9 milioane de euro.

„Pe aceasta cale dorim sa atragem atentia acestei categorii de fermieri ca, incepand cu anul 2015, este necesar sa poata dovedi calitatea de fermier activ pentru a obtine plati pe suprafata in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) din 2013. Pentru a putea dovedi calitatea de fermier activ, institutiile de cult trebuie sa aiba in obiectul de activitate activitati agricole conform clasificarii CAEN sau sa poata dovedi cu documente ca desfasoara propria activitate agricola”, a declarat agentiei Mediafax Dorel Benu, directorul general al APIA.

Ministerul Agriculturii va pregati in acest an o „lista neagra”, care va include fermierii inactivi si institutiile care detin terenuri si care primeau subventii, astfel incat acestia sa nu mai beneficieze de platile pe suprafata, a declarat recent ministrul Agriculturii, Daniel Constantin.

„Se introduce un nou concept, conceptul de fermier activ, astfel incat nu mai pot beneficia de plati directe decat acei fermieri care inregistreaza si lucreaza in agricultura. Exemple sunt numeroase, consiliile locale, aeroportul nu stiu care din Bucuresti sau din alte zone care pana acum cel putin pe pajisti, pe administrarea corecta in bune conditii agricole si de mediu a pajistilor, primeau aceste plati directe”, a spus ministrul.

El a explicat ca, nefiind fermieri activi, aceste institutii si fermieri vor figura pe „o lista neagra” si nu vor mai putea primi platile pe suprafata. Ministrul a afirmat ca lista va fi definitivata in acest an, perioada in care va fi definit si conceptul de „fermier activ”.

Comenteaza cu profilul de FB

Dezvaluiri

Marcel Vela vrea să scoată ‘Doi și-un sfert’ la vedere! Ordinul pe care îl pregătește

Publicat

in

De

Mutare interesantă pregătită de ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela! Șeful Internelor vrea să dea un Ordin de ministru prin care „Doi și-un sfert” – serviciul secret al Ministerului de Interne – nu va mai fi atât de secret.

Concret, prin Ordinul ministrului de Interne pentru aprobarea Normelor de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, angajații Direcției Generale de Protecție Interne, fosta „Doi și-un sfert”, vor autoriza, din punct de vedere al securităţii industriale, companiile care vor să aibă contracte cu unitățile MAI.

Advertisements

Prin această mutare, Marcel Vela va transparentiza un proces care avea loc şi până acum, dar conform unor reguli specificate într-un document care iniţial a fost secretizat, informează Adevărul.

Conducătorii entităţilor MAI, deținătoare de informații clasificate utilizate în cadrul activităților contractuale sunt responsabili pentru clasificarea şi definirea acelor componente ale contractelor ce presupun accesul la astfel de informații, în conformitate cu normele în vigoare, sens în care pot solicita sprijinul de specialitate al Direcției Generale de Protecție Internă”, se arată în proiectul de act normativ, consultat de Bugetul.ro.

În cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Direcția Generală de Protecție Internă este structura responsabilă pentru îndrumarea și controlul aplicării normelor”, mai spune proiectul de Ordin de ministru.

Vezi și EXCLUSIV Marcel Vela a început marea rebranduire a Poliției Române! Au fost trimise în misiune!

Odată cu intrarea în vigoare a noului Ordin de ministru, va fi abrogat Capitolul VIII din Normele de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a informaţiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr. S/353/2002, declasificat, cu modificările şi completările ulterioare.

Ordinul ministrului de interne nr.S/353/2002 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a informaţiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările ulterioare, declasificat, nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ofițerii „Doi și-un sfert” vor constata și aplica amenzi celor care nu respectă normele

Conform Ordinului pe care îl pregătește Marcel Vela, „constatarea și aplicarea sancțiunilor contravenționale cu privire la nerespectarea normelor de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne se realizează de ofițeri anume desemnați din cadrul Direcției Generale de Protecție Internă”.

Mai multe contracte cu UN SINGUR aviz

Potrivit Art. 233 din Hotărârea nr. 585 din 13 iunie 2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, „termenul de valabilitate al certificatului de securitate industrială este determinat de perioada derulării contractului clasificat, dar nu mai mult de 3 ani, după care contractantul este obligat să solicite revalidarea acestuia”.

Conform noului Ordin pregătit de Marcel Vela, „valabilitatea unui aviz de securitate industrială va avea o durată de până la 3 ani. Pe cale de consecință, un operator economic care deține un aviz de securitate industrială (spre exemplu de tip II), poate participa la toate contractele de pe spațiul MAI care presupun gestionarea informațiilor clasificate, în format hârtie, inclusiv la sediul său, în condițiile specificate”.

Vezi și

Apare o nouă taxă! Toți românii vor fi obligați să o achite

Mega-veste! Cum puteți intra în posesia a mii de lei

EXCLUSIV Lovitură în plin pentru șeful SRI, Eduard Hellvig! Salariul său, în cădere liberă, după ‘Era Dragnea’ și până în prezent!

EXCLUSIV Lovitură pentru Mihai Gâdea! Afacerea soției s-a prăbușit

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

CONTROALE FĂRĂ PRECEDENT ÎN ARGEȘ, NEREGULI MAJORE – 250 firme controlate de sute de polițiști și jandarmi

Publicat

in

De

  • PREFECTUL EMANUEL SOARE, ACȚIUNE DE CONTROL ÎN TÂRGUL SĂPTĂMÂNAL: “FAC APEL CĂTRE PRIMĂRIA PITEȘTI SĂ INTERVINĂ ȘI SĂ ASIGURE CONDIȚII MAI BUNE COMERCIANȚILOR”

Prefectul Emanuel Soare continuă verificările în județ, insistând pentru respectarea prevederilor Legii 55/2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Duminică dimineață, prefectul Emanuel Soare a participat la o acțiune de control în târgul săptămânal din Pitești, împreună cu subprefectul Andrei Ciungu, șeful IJJ Argeș, Gheorghe Lupescu, șeful IPJ Argeș, Mihai Neagoe și adjunctul Poliției Locale Pitești, Mihai Ciprian.

Prefectul Emanuel Soare a descoperit mai multe probleme în târgul săptămânal, pe care Primăria Pitești a insistat să-l redeschidă din 26 iunie. Prefectul a constatat că, în general, se poartă masca de protecție, dar, în special în zona meselor, din spațiile de alimentație publică, se crează aglomerație. Prefectul a insistat pentru o reorganizare a locului, reducerea numărului meselor, dezinfectarea lor, atragerea atenției clienților și schimbarea măștilor angajaților mai des.

Advertisements

Discutând cu comercianții din târg, prefectul Emanuel Soare a aflat și nemulțumirile lor. Toti s-au plâns de lipsa condițiilor oferite de administratorii târgului, respectiv de Primăria Pitești. Primăria, pentru a asigura un comerț civilizat, ar trebuie sa rezolve de urgență problemele cu furnizarea apei potabile, să igienizeze toaletele, să pună la dispoziție materiale sanitare și să facă reparațiile necesare în târgul săptămânal.

“Fac apel public către Primăria Pitești și administratorii târgului sa intervină de urgență și să rezolve problema apei, să asigure săpun și dezinfectant. E nevoie de condiții mai bune pentru comercianți, iar aceștia trebuie verificați permanent pentru a ne asigura că respectă regulile impuse de starea de alertă. Nu este suficient să deschizi târgul, sa trimiți hârtii către Instituția Prefectului că verifici măsurile, trebuie să și faci ce te-ai angajat”, a declarat prefectul Emanuel Soare după controlul din târgul săptămânal.

#Peste 250 de societăți comerciale verificate

Aproximativ 400 de polițiști, jandarmi, pompieri și polițiști locali au acționat , în acest sfârșit de săptămână, pentru verificarea respectării normelor legale impuse de starea de alertă. Pentru prevenirea și limitarea infectării cu noul coronavirus, polițiști, jandarmi, pompieri, polițiști locali, dar și reprezentanții instituțiilor cu atribuții de control au continuat acțiunile de prevenire în zonele aglomerate din județul Argeș și în mijloacele de transport în comun, verificând modul de respectare a măsurilor de protecție individuală și de distanțare sociale.

Astfel, au fost verificate peste 250 de societăți comerciale, aproape 300 de autovehicule și au fost legitimate aproximativ 600 de persoane. Ca urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate aproape 300 de sancțiuni contravenţionale, în valoare totală de peste 25.000 de lei, pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală și 11 sancțiuni, în valoare de 13.800 de lei, conform Legii 61/1991.
De asemenea, polițiștii au desfășurat activități de prevenire, prin care au adus la cunoștința agenților economici și a persoanelor desemnate pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii 55/2020, să informeze permanent angajații, dar și clienții că este important să respecte măsurile de protecție individuală, de distanțare socială și de igienă persoanală, mai ales în spațiile închise.

Vă amintim de TELVERDE – 0800800165, numărul de telefon la care puteţi sesiza nereguli privind respectarea măsurilor stabilite în contextul COVID–19.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Advertisements

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend