Gheorghe Florescu spune că proiectele aprobate nu sunt complete şi nici valabile
Gheorghe Florescu, directorul economic al Primăriei Curtea de Argeş s-a arătat nemulţumit de modul în care consilierii locali aprobă proiecte de hotărâre, fie nedocumentate, fie incomplete sau care nu pot fi puse în aplicare, fiind copiate pur şi simplu de la alte autorităţi sau instituţii.
Regulamentul bibliotecii blochează finanţarea
Ne-am obişnuit ca în Consiliul Local Curtea de Argeş multe dintre hotărâri să fie luate prin ridicare de mână, la comandă, fără ca cineva să aibă habar de ce şi pentru ce votează. De asemenea ne-am obişnuit ca după îndelungi discuţii contradictorii sau propuneri venite în special din parte opoziţiei, proiectele să fie aprobate fără probleme, amintindu-ne de proverbul „mult zgomot pentru nimic”.
Un astfel de proiect aprobat în necunoştinţă de cauză probabil, este cel privind regulamentul de funcţionare al Bibliotecii Municipale.
„Cred că acel regulament a fost copiat de undeva pentru că în felul acesta nu se poate lucra, practic la ceea ce aţi aprobat noi nu mai putem face plăţi către Bibliotecă, nu o mai putem finanţa”, a declarat Gheorghe Florescu. Ieşind la iveală faptul că nici măcar nu au citit înainte să aprobe, consilierii au căutat vinovatul aşa că au ajuns la concluzia că raportul redactat de către Marian Ghiţă, director al Bibliotecii şi, probabil asumat de Dorin Savu, şeful de personal al primăriei, fusese, cel mai probabil copiat din… alte surse.
Taxa de divorţ nu are termen de intrare în vigoare
O altă „ciudăţenie” aprobată de consilieri este cea referitoare la taxa pentru divorţul administrativ. Conform hotărârii de consiliu local, oricum luată mult prea târziu faţă de modificarea codului fiscal, taxa pentru familiile care se despart a scăzut însă nicăieri nu este specificat de la ce dată intră în vigoare şi mai ales cine beneficiază de aceşti bani.
„Nicăieri nu scrie vreo dată de la care intră în vigoare şi nici unde se duc aceşti bani. Se pot duce la bugetul local sau la Serviciul Public de Evidenţa Persoanelor. Atâta vreme cât lucrurile nu sunt clare, nici nu se poate lucra”, a mai explicat Gheorghe Florescu.
De când se va plăti taxa micşorată nu se ştie încă dar consilierii spun că parcă au întrebat la vremea respectivă şi ştiu că banii ar intra la bugetul local.
Aşadar în şedinţa ordinară a Consiliului Local Curtea de Argeş ce va avea loc în această lună, aleşii ar trebui să rectifice cel puţin două dintre proiectele aprobate, proiecte care cel puţin teoretic devin lege la nivel local. Iar când spunem doar două proiecte ne gândim că de-a lungul timpului astfel de „aberaţii” au mai fost votate şi exemplele ar putea cu siguranţă continua.
You must be logged in to post a comment Login