Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Numărul copiilor ucişi sau recrutaţi de către grupările jihadiste este în creştere în Niger (Amnesty)

Publicat

in

Din ce în ce mai mulţi copii sunt ucişi sau recrutaţi de către grupările armate teroriste în Niger, în special în zonele de frontieră din Burkina Faso şi Mali unde atacurile jihadiste s-au intensificat în ultimele luni, a denunţat luni Amnesty International, relatează AFP preluat de agerpres.

”În regiunea Tillabéri din Niger o generaţie întreagă creşte înconjurată de moarte şi distrugere. Grupări armate au atacat în mod repetat şcoli şi rezerve de hrană şi îi vizează pe copii pentru recrutare”, a declarat Matt Wells, director adjunct la Amnesty International.
ONG-ul a publicat luni un raport de 64 de pagini privind repercusiunile în creştere ale conflictului asupra copiilor în regiunea Tillabéri.

Această zonă cunoscută sub numele de ”trei frontiere” este ţinta recurentă a atacurilor a două grupuri armate jihadiste: The Islamic State in the Greater Sahara (ISIS-GS) şi Grupul de sprijin pentru islam şi musulmani (GSIM), afiliat Al-Qaida.

Potrivit bazei de date privind locul şi desfăşurarea conflictelor armate (ONG, ACLED), citată în raportul Amnesty, violenţele împotriva civililor din Niger s-au soldat cu 544 de morţi în perioada 1 ianuarie – 29 iulie 2021, faţă de 397 în 2020.

Aproximativ 60 de copii au fost ucişi în partea nigeriană a zonei ”trei frontiere”, adaugă Amnesty, care citează mai multe mărturii ale unor supravieţuitori.

Dacă masacrele la scară largă par să fie comise mai mult de către EIGS conform raportului, Amnesty denunţă şi recrutarea tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 17 ani, în principal de către GSIM, în special în departamentul Torodi, în apropiere de Burkina Faso.

Atacurile asupra şcolilor sunt de asemenea numeroase, menţionează Amnesty, potrivit căreia peste 31.000 de copii nu merg la şcoală în regiunea Tillabéri, cu 10.000 mai mulţi decât anul trecut.

”Nigerul este pe marginea prăpastiei. Autorităţile nigeriene şi partenerii internaţionali trebuie să ia măsuri de urgenţă pentru a-i dota pe copii cu instrumentele care le vor permite să îşi construiască un viitor”, a avertizat Matt Wells.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements

NATIONAL

China redesenează Drumul Mătăsii: afacerea care i-a adus la poarta de intrare în Europa

Publicat

in

De

Gigantul chinez COSCO este pe cale să-şi extindă prezenţa în Hamburg, un oraş care se prezintă drept poarta de intrare a Chinei în Europa, după ce şi-a cimentat controlul asupra portului grec Pireu.

Chinezii îşi deschid depozite în Polonia, dar şi Ungaria şi îşi intensifică transportul feroviar de mărfuri către cele două ţări, dar şi Rusia. Noile mişcări au loc într-o perioadă în care europenii încep să nu mai vadă cu ochi buni îmbrăţişarea tot mai strânsă a Chinei, informează Mediafax.

În cazul Hamburgului, dilema este dacă astfel de legături economice cu China nu lasă oraşul vulnerabil în faţa conflictelor geopolitice în contextul în care tensiunile dintre SUA şi China se reflectă la nivelul lanţurilor globale de aprovizionare. Statului acestuia de cel mai mare port al Germaniei îl plasează de asemenea în centrul unei mai ample dezbateri privind rolul Germaniei ca cea mai mare forţă politică a Europei şi al treilea mare exportator al lumii, scrie Bloomberg.

Cu cinci ani în urmă, multe companii doreau să facă parte din iniţiativa noului drum al mătăsii din China, în pofida temerilor privind accesul reciproc la pieţe. Acum, există o ezitare în creştere, arată Doris Hillger, director în cadrul Camerei de Comerţ din Hamburg.

Viitorul guvern al Germaniei va avea de la bun început sarcina de a pune în balanţă interesele. În condiţiile în care administraţia americană pune presiune pe Europa să se alinieze cu SUA în conflictul său cu Beijingul, viitorul cancelar german va fi sub presiune imediată de a-şi preciza poziţia.

La începutul mandatului cancelarului Angela Merkel, politica Berlinului privea „schimbarea prin comerţ“, însă mulţi consideră că abordarea respectivă nu numai că a eşuat, dar a şi schimbat Germania, aceasta devenind îndatorată Chinei.

În această lună, gigantul Cosco şi-a cimentat controlul şi asupra portului grecesc Pireu, acordul intensificând temerile UE privitoare la implicarea în creştere a Chinei în infra­structura europeană şi întâm­pinând un val de opoziţie având legătură cu îngrijorări sociale şi legate de mediu, dar şi cu angajementele neonorate ale Chinei privind inves­tiţiile, notează Financial Times.

Acordul vine într-o perioadă tensionată a relaţiilor dintre Europa şi China, UE încercând să-şi protejeze mai bine sectoarele strategice în faţa influenţei tot mai mari a chinezilor.

Giganţii chinezi au început recent să deschidă depozite şi în Europa de est. AliExpress o platformă globală de comerţ electronic deţinută de Alibaba Group, a anunţat finalizarea primului centru logistic independent din Polonia. Iar grupul CECZ construieşte un depozit de 74 milioane de euro în Vac, nordul Budapestei.

Chinezii îşi întăresc şi legăturile feroviare cu Europa, în efortul de a-şi intensifica transportul de mărfuri către continent.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult

NATIONAL

Preţurile petrolului au urcat luni la noi maxime multianuale, din cauza ofertei limitate şi a cererii mari

Publicat

in

De

Preţurile petrolului au urcat luni la noi maxime multianuale, din cauza ofertei limitate la nivel global şi a cererii mari din Statele Unite şi alte regiuni ale lumii, transmite Reuters.

Cotaţia petrolului Brent a atins un maxim al şedinţei de 86,70 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel atins din octombrie 2018.

Preţul petrolului West Texas Intermediate (WTI) a urcat pe parcursul şedinţei până la 85,41 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel din octombrie 2014.

Ambii indici au avansat cu aproximativ 20% de la începutul lunii septembrie. Petrolul WTI ste în creştere de nouă săptămâni, iar petrolul Brent de şapte.

”Criza energetică globală continuă să îşi arate dinţii, iar preţurile petrolului îşi continuă cursa ascendentă în această săptămână, traderii anticipând că cererea de carburanşi va continua să crească, ceea ce, în contextul ofertei limitate, goleşte rezervele globale”, a declarat Louise Dickson, analist senior pentru pieţele petrolului la firma Rystad Energy.

Goldman Sachs anticipează că cererea de petrol la nivel mondial ar putea urca preţul petrolului Brent peste nivelul estimării sale de 90 de dolari pe baril pentru sfârşitul anului. Banca estimează că reorientarea cererii de la gaze naturale la petrol ar putea contribui la o cerere de ţiţei de cel puţin 1 milion de barili pe zi.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend