Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Nici vacanțele nu mai sunt ce erau: România are, din acest an, șase plaje eco, cu facilități speciale

Publicat

in

Şase plaje din România au primit eticheta Steagul Albastru pentru sezonul turistic 2022, anunţă Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, care prezintă şi lista acestor plaje, una fiind din Mamaia, câte două din Năvodari şi Eforie şi o alta din Olimp. „Şase plaje româneşti au primit distincţia Steagul Albastru în 2022 din partea Fundaţiei de Educaţie pentru Mediu (FEE), cu o plajă în plus faţă de anul precedent”, transmite joi Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.

Instituţia precizează că pornind de la prevederile Hotărârii Guvernului nr.335/2002 privind unele măsuri de implementare în România a Programului „Steagul Albastru – Blue Flag”, cu toate modificările şi completările ulterioare, România, prin Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului şi Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG), membru cu drepturi depline al FEE, a demarat demersurile pentru implementarea programului.

„În urma verificării îndeplinirii criteriilor de acordare a Steagurilor Albastre, documentaţia trimisă, care include şi declaraţia juriului naţional de evaluare a îndeplinirii criteriilor programului, precum şi cele şase aplicaţii, a fost evaluată de către juriul internaţional, iar toţi cei şase aplicanţi au primit eticheta Steag Albastru pentru sezonul turistic 2022”, anunţă ministerul.

Plajele care au primit această distincţie sunt: „Vega Vintage” din staţiunea Mamaia, „Marina Regia” din Năvodari, „Phoenicia” din Năvodari, „Citadel” din Eforie, „Azur” din Eforie şi „Phoenicia Blue View” din Olimp. Steaguri albastre sunt acordate plajelor pe baza unei liste de criterii stricte, inclusiv calitatea apei, servicii precum echipamente de prim-ajutor, acces pentru persoanele cu dizabilităţi, dar şi practici ecologice. Prin urmare, acestea sunt acordate doar plajelor organizate. Steagul Albastru este printre cele mai recunoscute etichete ecologice voluntare din lume acordate plajelor, porturilor de agrement şi operatorilor de turism durabil.

Programul „Steagul Albastru – Blue Flag” a fost iniţiat în anul 1987, Anul European al Mediului, de către Fundaţia de Educaţie pentru Mediu, cu scopul de a premia plajele şi porturile de agrement pentru calitatea lor, precum şi de a impulsiona autorităţile publice locale şi sectorul privat în a lua măsuri pentru îmbunătăţirea zonei de coastă.

Prin asigurarea continuităţii acestui program voluntar, România este vizibilă şi prezentă an de an pe harta mondială Steagul Albastru, sporind potenţialul turistic al zonelor premiate şi generând un impact benefic din punct de vedere economic.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Taxa de solidaritate pentru multinaționale, imposibilă în România. Explicația economistului Ilie Șerbănescu

Publicat

in

De

Guvernul Nicolae Ciucă a anunțat renunțarea la proiectul ce prevede introducerea taxei de solidaritate, de 1%, pentru companiile multinaționale, care au o cifră e afaceri de peste 100 de milioane de euro anual. În opinia economistului Ilie Serbănescu, inițiativa nu avea cum să fie implementată, din moment ce decizia nu aparține executivului de la Palatul Victoria.

„Nu se poate stabili o taxă de solidaritate atât timp cât nu tu (n.r. – Guvernul României) decizi, ci companiile multinaționale decid. Evident, ele nu vor fi de acord vreodată. Nu trebuie să fii cine stie ce somitate ca să constați acest lucru.

Guvernanții (n.r. – din România) au comanda asta de la stăpânii lor, simplu. Ei sunt interesați ca să transmită o astfel de comandă”, a declarat Ilie Șerbănescu, pentru RomâniaTV.net.

Ilie Șerbănescu anticipează vremuri grele pentru România, în timp ce Ungaria are perspective pozitive, susține economistul.

„Nu există o speranță în cazul României, pentru că deja s-au depășit pragurile. În Ungaria, sistemul bancar este peste 50% maghiar. În România, 87% străin. Cu cât contribuie băncile la finanțarea economiei? 8%! Asta îi permite lui Mugur Isărescu să nu urmărească creditul. În România, creditul bancar nu are vreo importanță. Și cu, și fără 8%, nu are vreo importanță.

Banca Nationala are obligația să țină (n.r. – în frâu) inflația. BNR ține doar cursul. Pentru un sigur motiv, câștigurile multinaționalelor în România, în lei, să nu valoreze mai puțin de un euro.

Nu e absurd, cu inflație de 14%, cursul să rămână stabil? Ținand cursul așa, în ciuda economiei, Isărescu este etern (n.r. – în funcție, la BNR). BNR nu are vreo legătură cu prețurile cu care ar trebui să aibă, așa cum arată documentele Bancii Naționale: ținerea în frâu a inflației. Ea nu face acest lucru. Ea ține în frâu doar cursul. Sunt consecințe ale statutului economiei României, de colonie”, a mai transmis economistul.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Renault se aliază cu Atos în domeniul colectării de date

Publicat

in

De

Producătorul auto Renault se aliază cu Atos, grupul francez de servicii IT, pentru a colecta şi analiza datele, într-o „colaborare strategică” care va ajuta la reducerea costurilor, au anunţat marţi cele două companii, transmite Reuters.

Renault şi Atos au precizat că parteneriatul lor în domeniul colectării de date va permite producătorilor să colecteze şi să structureze datele de la echipamentele industriale la scară largă, pentru a îmbunătăţi calitatea produselor şi excelenţa operaţională, potrivit Agerpres.

„Prin colaborarea cu Atos, vom merge cu un pas mai departe în comercializarea expertizei noastre, sprijinind organizaţiile din industrie în intensificarea transformării lor digitale. Această colaborare marchează un nou pas în capacitatea de inovare şi în transformarea digitală a grupului Renault”, a afirmat Jose-Vicente de los Mozos, de la Renault.

Producătorul auto francez a informat că deja economiseşte 80 milioane de euro pe an şi vrea până în 2023 să implementeze această soluţie la celelalte 35 de fabrici, conectând 22.000 piese de echipament, pentru a genera economii de 200 milioane de euro pe an.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend