Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Nevoia de a ne îndatora pentru un telefon sau televizor este psihologică. Cum pentru copii există părinți care cumpără jucării, pentru adulți avem “magia” cardului de credit

Publicat

in

Să cumpărăm, să consumăm cât mai mult, ba chiar să ne îndatorăm. Cam asta încearcă multe companii să ne convingă prin diverse trucuri de marketing și influenceri. Este prezentat un produs ca fiind excepțional și se induce ideea că trebuie să-l avem pentru a fi fericiți și la modă. Fiind bombardați cu reclame la telefoane, televizoare și diverse gadgeturi, vedem marketing peste tot, în diverse forme. Din dorința de a fi „în trend”, mulți ajungă să se îndatoreze. Economisirea/ investițiile sunt lăsate pe altă dată. Nu orice datorie este rea, de exemplu, precum cea pentru un credit de casă. Problema o reprezintă majorarea datoriei pentru produse de care, poate, nu ai neapărată nevoie.

Foarte pe scurt:

  • Multe instituții financiare dezvoltă campanii de marketing și mecanisme care sunt făcute nu doar să te îndatorezi, dar să te țină acolo (în datorie)
  • Să scapi de datorii reprezintă, în general, primul pas când vine vorba de punerea finanțelor personale în ordine
  • Există un aspect psihologic al datoriei care îi determină pe oameni să cheltuiască mai mult decât sunt capabili să plătească
  • E mult mai ușor să de îndatorezi decât să ieși din datorii
  • Datoria pentru fi rea pentru sănătate. Pentru mulți, datoria se transformă în anxietate, iar unii nu pot dormi bine noaptea, gândindu-se la datoriile pe care trebuie să le plătească.
  • Cele mai frecvente trucuri de marketing. Fiecare metodă încearcă să te convingă să cumperi mai mult
  • Poți cheltui mai puțin dacă îți dorești mai puțin. Îți vei dori mai puțin dacă îți pasă mai puțin ce cred alții despre tine

Marketingul încearcă să ne ducă în datorii și să rămânem acolo

Adevărul este că multe instituții financiare dezvoltă campanii de marketing și mecanisme care sunt făcute nu doar să te îndatorezi, dar să te țină acolo (în datorie), conform cărții „The Psychology of Money – A simple Guide to financial intelligence”, de Addison Bell.

Chiar dacă nu pare etic, spune el, nu putem nega că aceste instituții financiare, precum băncile și creditorii privați, trăiesc din alegerile financiare ale acestor persoane.

Indiferent că te uiți la clipuri pe Youtube ori pe diferite site-uri, precum și pe rețelele de socializare, ești bombardat cu mesaje subliminale concepute pentru a deschide portofelul și a cheltui.

Să scapi de datorii reprezintă, în general, primul pas când vine vorba de punerea finanțelor personale în ordine, adică să ajungi să economisești și să investești.

„La început, ai putea crede că o mică datorie nu doare. Împrumuți doi dolari de la un prieten pentru a plăti parcarea. Împrumuți sute de dolari de la o mătușă pentru a plăti reparațiile mașinii. Ceri un credit mic de la bancă pentru a finanța un potențial business. Toate acestea par inocente, nu? Da, dacă te uiți individual la fiecare. Totuși, dacă stai și te uiți la total, vei realiza cât de rele sunt”, potrivit lui Addison Bell.

• Datoriile îți diminuează avuția. Practic ești restricționat de la flexibilitatea ta financiara. Nu există prea mult spațiu de creștere a avuției.

Jucăriile pentru copii și cardurile „magice” pentru adulți

Datoria, în general, te face să cheltuiești dincolo de capacitatea ta. Există un aspect psihologic al datoriei care îi determină pe oameni să cheltuiască mai mult decât sunt capabili să plătească.

„Există un motiv pentru asta. Încearcă să te pui în pielea unui copil ai cărui părinți îl duc la un magazin de jucării. Ești tânăr. Ești naiv. Nu ai idee care e valoarea banului. Tu știi doar că vrei jucării și acel magazin plin așteaptă să aduci multe acasă. Faci o listă cu ce vrei și părinții le cumpără pentru tine. După aceea, pleci acasă și te bucuri de jucării fără nicio grijă”, conform cărții citate.

Știi de ce a fost atât de ușor pentru tine să ceri multe jucării?

„Pentru că nu ai avut nevoie să economisești pentru a le cumpăra. Ele erau deja disponibile pentru că părinții au reușit să facă asta. La fel este și cu cardul de credit. Cumva, aceste dispozitive magice au abilitatea să te facă să crezi că îți poți permite lucruri pe care altfel nu ai putea să le achiziționezi”, spune Addison Bell.

Este satisfacția instantanee pe care oamenii o dezvoltă atunci când se îndatorează. Ei achiziționează ceva ce-și doresc imediat, fără a fi nevoie să facă față stresului plății decât mai târziu.

Te îndatorezi instantaneu, dar ieși greu din împrumut

Conform acelei cărți, e mult mai ușor să de îndatorezi decât să ieși din datorii.

„Intri în magazin, vezi un produs interesant, și îl iei în careva minute. Poți cheltui imediat echivalentul unul salariu, de exemplu, sau mai mult. Acum gândește-te câte ore trebuie să petreci pentru a munci și câștiga acei bani. Nu este același lucru, nu? De aceea e mult mai ușor să de îndatorezi decât să ieși din datorii.

În plus, te costă îndatorarea. Există dobânzi, comisioane și, în anumite cazuri, penalități de întârziere. Așadar, poți ajunge să plătești mai mult”.

• Cardurile de credit încearcă să te facă să plătești o sumă minimă foarte mică în fiecare lună și pare ușor să faci plățile la timp. Totuși, poate nu realizezi, dar a face plățile minime lunare te încurajează să cumperi mai mult decât ai crezut. Un lucru pe care îl poți învăța de la persoanele care sunt inteligente financiar este cum folosesc dobânzile pentru a se îmbogăți (dobânda compusă).

• Datoria pentru fi rea pentru sănătate. Pentru mulți, datoria se transformă în anxietate, iar unii nu pot dormi bine noaptea, gândindu-se la datoriile pe care trebuie să le plătească.

Care sunt cele mai frecvente trucuri prin care unele firme încearcă să ne facă să cumpărăm mai mult

Într-un material din luna martie, am scris cum încearcă marketingul să ne convingă să cumpărăm mult. Reluăm mai jos acea parte a din material, precizând că au fost extrase din cartea „The More of Less”, de Joshua Becker.

Puncte de loialitate și carduri. Comercianții ne oferă recompense gratuite atunci când cheltuim o anumită sumă de bani la magazinele lor. De multe ori ne determină să cumpărăm lucruri de care nu avem nevoie, doar pentru satisfacția valorificării recompensei.

Carduri pentru magazine. Aceste carduri oferă o reducere procentuală la achiziția noastră. Acest lucru funcționează bine pentru emitenți: cercetările arată că veți cheltui până la două ori mai mult cu acel card în mână. În plus ei vor colecta toate datele dvs. personale și vor cunoaște obiceiurile de consum.

Ideea de raritate. Experții în marketing au creat un sentiment de urgență pentru a ne obliga să cumpărăm. „Articol la vânzare pentru o perioadă scurtă de timp”. „Pachetul va dispărea în curând”. „Număr limitat de produse rămase”. Fiecare dintre aceste idei ne obligă să luăm o decizie rapidă. De obicei, ajungem să greșim.

Reducere instantanee. CEO-ul unei companii a fost concediat pentru că a decis să elimine prețurile de vânzare de pe produsele din magazinele lor. Strategia lui a fost să marcheze fiecare lucru la cel mai redus preț din totdeauna – doar articole la prețuri scăzute. Din păcate, strategia a eșuat, deoarece vânzările au scăzut. Scăderea prețurilor inițiale a dus la scăderea vânzărilor. Cum s-a întâmplat asta?

În cele de urmă, cercetătorii su stabilit că sunt mai multe șanse să fie cumpărat un produs dacă are un sticker „sale”. Au ajuns la concluzia că majoritatea consumatorilor habar nu au cât ar trebui să coste un produs. Prin umflarea artificială a prețului inițial al unui articol, comercianții cu amănuntul pot înșela consumatorii să creadă că primesc o ofertă pentru un articol la prețul de vânzare, chiar dacă nu-i așa.

Prețuri înșelătoare.
Restaurantele pun câteva produse din meniu la prețuri exagerat de ridicate, deși știu că puțini le vor cumpăra. Prin stabilirea unui preț de vârf, celelalte par foarte ieftine. În comerțul cu amănuntul, acest lucru se realizează prin stabilirea unui preț semnificativ mai mare decât articolele similare de lângă acesta.

Lider de pierdere. Un truc obișnuit printre magazinele alimentare (deși nu sunt singurele care fac asta) este de a oferi un articol la preț redus pentru a intra pe ușă. Chiar dacă înregistrează o mică pierdere prin prețul de vânzare, sunt încrezători că veți ieși pe ușă și cu alte produse.

Mostre. Pentru clienți, mostrele de mâncare gratuite reprezintă o oportunitate distractivă de a gusta sau a testa un articol prezentat de magazin. Există o strategie interesantă în spate. Ori de câte ori mâncăm, îi spunem corpului că este timpul de masă, iar creierul începe să caute alimente. Unele studii arată că 40% dintre persoanele care acceptă mostrele, cumpără în cele din urmă un produs alimentar, chiar dacă nu intenționau asta.

Amenajarea.
Magazinele alimentare plasează produsele de bază, precum lactate, carne și produse coapte în colțuri opuse, așa că trebuie să parcurgem magazinul, ceea ce le oferă mai mult timp pentru a ne atrage atenția. Mall-urile, de exemplu, sunt construite în așa fel încât să-l dezorienteze pe client pentru a încuraja achizițiile impulsive. Totul este pentru a încuraja tendințele noastre de consum.

Așa cum spuneam într-un material recent, multe persoane, deși au salarii mai mult decât decente, nu economisesc. Trăiesc de la salariu la salariu nu pentru că n-ar câștiga bine, ci pentru că încearcă să cumpere lucruri scumpe de care nu au nevoie, doar pentru a se lăuda în fața prietenilor.

Morgan Hausel, în cartea „The Psychology of Money” (seamănă titlul, dar e altă carte decât cea citată la început), spunea că economisirea poate fi creată cheltuind mai puțin.

„Poți cheltui mai puțin dacă îți dorești mai puțin. Îți vei dori mai puțin dacă îți pasă mai puțin ce cred alții despre tine”, spune Morgan Housel.

Surse (cărți):
The Psychology of Money – A simple Guide to financial intelligence”, de Addison Bell
„The More of Less”, de Joshua Becker.
The Psychology of Money”, Morgan Hausel

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Valul PATRU ia AMPLOARE: România SARE de 5.300 de cazuri NOI de coronavirus/ Repartiția pe județe

Publicat

in

De

Până astăzi, 18 septembrie, pe teritoriul României au fost confirmate 1.144.893 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). 1.078.434 de pacienți au fost declarați vindecați. În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 5.388 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. Distribuția pe județe a cazurilor per total și a celor noi o regăsiți în tabelul de mai jos.

Nr. crt. Județ Număr de cazuri confirmate(total) Număr de cazuri nou confirmate Incidența înregistrată la 14 zile

1. Alba 21960 70 0,99

2. Arad 24831 91 1,17

3. Argeș 28339 63 0,71

4. Bacău 27815 112 1,17

5. Bihor 30245 107 0,83

6. Bistrița-Năsăud 13357 78 2,34

7. Botoșani 15256 110 1,38

8. Brașov 44910 83 0,94

9. Brăila 13722 48 0,54

10. Buzău 13126 58 0,53

11. Caraș-Severin 12224 51 1,23

12. Călărași 10931 80 1,11

13. Cluj 60737 243 2,03

14. Constanța 45311 120 1,47

15. Covasna 8724 24 0,37

16. Dâmbovița 23323 48 0,78

17. Dolj 28527 133 1,61

18. Galați 28975 101 1,13

19. Giurgiu 11708 64 1,34

20. Gorj 9701 39 0,78

21. Harghita 8591 27 0,50

22. Hunedoara 23761 78 0,88

23. Ialomița 11313 38 0,88

24. Iași 44748 188 1,12

25. Ilfov 47726 180 2,55

26. Maramureș 22263 119 2,11

27. Mehedinți 8837 50 0,90

28. Mureș 24739 76 0,67

29. Neamț 20235 82 1,08

30. Olt 15566 100 1,29

31. Prahova 37244 163 1,13

32. Satu Mare 14946 133 3,11

33. Sălaj 11483 67 1,33

34. Sibiu 27603 57 1,19

35. Suceava 26562 136 1,65

36. Teleorman 14798 68 1,54

37. Timiș 57828 199 2,30

38. Tulcea 8756 25 0,64

39. Vaslui 17117 115 1,14

40. Vâlcea 17047 41 0,91

41. Vrancea 11353 56 0,91

42. Mun. București 193541 617 2,33

43. Din străinătate** 1329 18

44. Cazuri noi nealocate pe județe

3785* 1.032

TOTAL 1.144.893 5.388

*Referitor la „cazurile noi nealocate pe județe”, facem precizarea că numărul acestora este determinat de modificările aduse platformei electronice prin care sunt raportate și centralizate rezultatele testelor pentru noul coronavirus. Astfel, conform noii metodologii, centrele de testare introduc în mod direct rezultatele testelor realizate, urmând ca de la nivelul Direcțiilor de Sănătate Publică să fie realizată ancheta epidemiologică și atribuite cazurile pozitive județului/localității de care aparțin persoanele infectate.

**În ceea ce privește cazurile din străinătate, acestea sunt cazuri ale unor cetățeni care au venit în România fiind infectați în alte țări. Aceste cazuri au fost cuprinse în totalul cazurilor noi nealocate pe județe.

Coeficientul infectărilor cumulate la 14 zile, raportate la 1.000 de locuitori este calculat de către Direcțiile de Sănătate Publică, la nivelul Municipiului București și al județelor. Mai jos aveți graficul realizat în baza raportărilor primite de CNCCI de la Direcțiile de Sănătate Publică:

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 497 de persoane au fost reconfirmate pozitiv. Distribuția pe județe a acestor cazuri o regăsiți în tabelul de mai jos.

Nr. Crt. JUDEȚ Probe pozitive la retestare

1 ALBA 6

2 ARAD 11

3 ARGEŞ 18

4 BACĂU 13

5 BIHOR 1

6 BISTRIŢA-NĂSĂUD 0

7 BOTOŞANI 8

8 BRĂILA 1

9 BRAŞOV 9

10 BUZĂU 4

11 CĂLĂRAŞI 4

12 CARAŞ-SEVERIN 6

13 CLUJ 19

14 CONSTANŢA 21

15 COVASNA 3

16 DÂMBOVIŢA 4

17 DOLJ 35

18 GALAŢI 7

19 GIURGIU 12

20 GORJ 8

21 HARGHITA 4

22 HUNEDOARA 8

23 IALOMIŢA 2

24 IAŞI 22

25 ILFOV 21

26 MARAMUREŞ 5

27 MEHEDINŢI 1

28 MUNICIPIUL BUCUREŞTI 84

29 MUREŞ 12

30 NEAMŢ 21

31 OLT 7

32 PRAHOVA 8

33 SĂLAJ 7

34 SATU MARE 14

35 SIBIU 5

36 SUCEAVA 22

37 TELEORMAN 24

38 TIMIŞ 21

39 TULCEA 1

40 VÂLCEA 5

41 VASLUI 5

42 VRANCEA 8

Total 497

Până astăzi, 35.456 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 17.09.2021 (10:00) – 18.09.2021 (10:00) au fost raportate de către INSP 97 de decese (47 bărbați și 50 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Brăila, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Buzău, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Harghita, Ialomița, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Vaslui, Vrancea și Municipiul București.

Unul dintre decesele înregistrate este al unui pacient infectat în Italia și raportat de DSP Suceava.

Dintre cele 97 de decese, 2 au fost înregistrate la categoria de vârstă 20-29 ani, 2 la categoria de vârstă 30-39 ani, 5 la categoria de vârstă 40-49 ani, 11 la categoria de vârstă 50-59 ani, 25 la categoria de vârstă 60-69 ani, 24 la categoria de vârstă 70-79 ani și 28 la categoria de vârstă peste 80 ani.

92 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 2 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități, iar pentru 3 pacienți decedați nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

Nu au fost raportate decese anterioare intervalului de referință.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 6.980. Dintre acestea, 798 sunt internate la ATI.

Din totalul pacienților internați, 178 sunt minori, 162 fiind internați în secții și 16 la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 9.374.307 teste RT-PCR și 2.849.358 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 19.677 de teste RT-PCR (7.730 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 11.947 la cerere) și 32.637 de teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 26.229 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 6.372 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 55.174 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 343 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 3.877 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 574 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 17 septembrie, 960 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 210.250 lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, au fost întocmite, ieri, 3 dosare penale pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal.

Reamintim cetățenilor că Ministerul Afacerilor Interne a operaționalizat, începând cu data de 04.07.2020, o linie TELVERDE (0800800165) la care pot fi sesizate încălcări ale normelor de protecție sanitară.

Apelurile sunt preluate de un dispecerat, în sistem integrat, și repartizate structurilor teritoriale pentru verificarea aspectelor sesizate.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 23.711 cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu SARS – CoV – 2 (coronavirus): 2.543 în Italia, 16.913 în Spania, 198 în Marea Britanie, 129 în Franța, 3.124 în Germania, 95 în Grecia, 49 în Danemarca, 37 în Ungaria, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 5 în SUA, 8 în Suedia, 143 în Austria, 22 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 75 în Elveția, 4 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus, 8 în Bulgaria, 21 în Cipru, 4 în India, 5 în Ucraina, 8 în Emiratele Arabe Unite, 14 în Republica Moldova, 3 în Muntenegru, 218 în Irlanda, 5 în Singapore, 5 în Tunisia, 9 în Republica Coreea, 2 în Bosnia și Herțegovina, 2 în Serbia, 3 în Croația și câte unul în Argentina, Luxemburg, Malta, Brazilia, Kazakhstan, Republica Congo, Qatar, Vatican, Portugalia, Egipt, Pakistan, Iran, Slovenia, Federația Rusă, Finlanda, Polonia și Kuweit. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 194 de cetățeni români aflați în străinătate, 37 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 60 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, 3 în Suedia, 5 în Irlanda, 2 în Elveția, 2 în Austria, unul în SUA, unul în Brazilia, unul în Republica Congo, unul în Grecia, unul în Iran unul în Polonia și unul în Bulgaria, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu infecție cu noul coronavirus, 798 au fost declarați vindecați: 677 în Germania, 90 în Grecia, 18 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg, unul în Tunisia și unul în Argentina.

Notă: aceste date sunt obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, fie de la autoritățile competente din statele de reședință, în măsura în care aceste date fac obiectul comunicării publice, fie în mod direct de la cetățenii români din străinătate.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor și este valabilă pentru apelurile naționale, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 20.00. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

În continuare vă prezentăm situația privind infectarea cu virusul SARS – CoV – 2 la nivel european și global:

În intervalul 9 septembrie 2021 – 16 septembrie 2021, au fost raportate 37.521.784 de cazuri în UE / SEE. Cele mai multe cazuri au fost înregistrate în Franţa, Italia, Spania și Germania.

Începând din 15 decembrie, CEPCB a întrerupt publicarea datelor privind numărul cazurilor confirmate și numărul cetățenilor decedați, atât în UE / SEE, Regatul Unit, Monaco, San Marino, Elveția, Andorra, cât și la nivel global. Aceste raportări sunt actualizate săptămânal.

ŢARA

CAZURI CONFIRMATE DECEDAȚI

Franţa 6.905.071 (+38.215) 115.517 (+258)

Regatul Unit 7.226.276 (+248.150) 134.200 (+971)

Spania 4.915.265 (+17.007) 85.393 (+246)

Italia 4.606.413 (+20.990) 129.919 (+212)

Germania 4.083.151 (+37.039) 92.618 (+120)

Sursă: Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (CEPCB) (https://www.ecdc.europa.eu/en)

SITUAȚIE GLOBALĂ LA 16 SEPTEMBRIE 2021

CAZURI CONFIRMATE

DECEDAȚI

225.166.539 (+3.809.426) 4.636.120 (+62.523)

* Datele referitoare la numărul persoanelor vindecate, raportate zilnic în mod defalcat pe state și la nivel global, au încetat să fie prelucrate și comunicate de către centrul specializat în agregarea datelor de acest tip, respectiv Johns Hopkins CSSE.

** Datele din paranteze reprezintă numărul de cazuri noi, în intervalul 9 septembrie 2021 – 16 septembrie 2021.

*** CEPCB precizează că actualizările la nivel național sunt publicate pe coordonate diferite de timp și procesate ulterior, ceea ce poate genera discrepanțe între datele zilnice publicate de state și cele publicate de CEPCB.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

E posibil să nu mai fie premier după alegerile de la șefia PNL? – Florin Cîțu a răspuns!

Publicat

in

De

Premierul Florin Cîțu a făcut primele precizări privind una din ipotezele amplu discutate în spațiul public, și anume retragerea sa din fruntea guvernului după câștigarea curesei de la șefia PNL.

“Nu este un scenariu pe care îl luăm în calcul în acest moment. Haideți să ne uităm la realitate. Noi pregătim ordonanțe pentru compensarea facturilor clienților. PNRR e aprobat, de săptămâna viitoare se va putea aplica pe PNDL, chiar și primarii USR pot face asta. Criza politică nu a afectat țara”, a declarat Cîțu.

Citește și: Florin Cîțu INTRĂ TARE: Dacă miniștrii NU primesc votul Parlamentului, propun alte persoane. Constituția e CLARĂ .

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend