Conecteaza-te cu noi
(function (document, window) { var a, c = document.createElement("script"); c.id = "CleverCoreLoader48572"; c.src = "//scripts.cleverwebserver.com/9fa80e175795759b2749da4ab953784d.js"; c.async = !0; c.type = "text/javascript"; c.setAttribute("data-target", window.name); c.setAttribute("data-callback", "put-your-callback-macro-here"); try { a = parent.document.getElementsByTagName("script")[0] || document.getElementsByTagName("script")[0]; } catch (e) { a = !1; } a || (a = document.getElementsByTagName("head")[0] || document.getElementsByTagName("body")[0]); a.parentNode.insertBefore(c, a); })(document, window); ">

NATIONAL

Mircea Lucescu și motivul pentru care nu va mai fi vreodată selecționerul României

Publicat

in

A fost dorit pe banca naționalei României în urmă cu 20 de ani, atunci când FRF-ul era condus de Mircea Sandu. A refuzat, iar același lucru l-a făcut recent și fiul Răzvan. Mircea Lucescu a spus care este motivul pentru care nu va mai vreodată selecționer al tricolorilor.

Lucescu senior a fost invitat la Digisport, iar printre alte subiecte de discuție a spus și de ce nu va mai vreodată selecționer al României.

Totul se trage de la modul în care a fost îndepărtat de pe banca primei reprezentative după o victorie categorică contra Austriei, scor 4-0.

„Eu mi-am spus părerea de mult timp, am suferit foarte mult atunci când s-a întâmplat şi mi-am spus mie că niciodată nu am să revin.

Am plecat după un 4-0 cu Austria şi după un meci cu totul şi cu totul extraordinar şi după alte succese consecutive foarte bune şi o pleiadă de jucători tineri crescuţi pe lângă mine. Satisfacţia a fost enormă.

Nu ştiu dacă cineva acolo ar avea nevoie de personalitatea mea, în FRF, nu cred. S-a mai pus o dată problema şi am făcut tot ce a fost posibil să nu mă mai apropii de echipa naţională. Acum 20 şi ceva de ani. Nu actuala conducere (n.r. președinte al FRF era Mircea Sandu).

Răzvan Burleanu a venit după mine la Kiev să-mi propună să preiau naţionala. Era prea târziu. Şi Răzvan are aceeaşi filosofie ca mine, nu mai antrenează niciodată naţionala, după ceea ce s-a întâmplat cu el atunci.

S-a scris atunci ceva în GSP, că noi nu mai vrem să fim suporteri ai acestei naţionale, era cineva care plătea pentru aşa ceva. Şi el a terminat cu naţionala foarte bine, un 3-0 cu Bosnia.

Nu e simplu să fii antrenorul naţionalei. Eu am fost puternic când am preluat naţionala şi aveam nişte atacuri incredibile in partea revistei Săptămâna. În fiecare săptămână mă desfiinţa, dar nu am avut nicio problemă” – Mircea Lucescu, pentru sursa citată.

S-ar putea să te intereseze și:

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Raport PwC: Vânzările de mașini verzi își continuă creșterea în Europa, în pofida problemelor de aprovizionare și a prețurilor mari la materii prime, în special din Rusia

Publicat

in

De

Vânzările de mașini verzi (hibride, BEV/electrice și PHEV/ hibrid plug-in) din Europa și-au accelerat creșterea în primul trimestru din 2022, la 13%, de la 6% în ultimele trei luni ale anului trecut, producătorii confruntându-se în continuare cu lipsa componentelor, reiese dintr-o analiză realizată de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor fiscale și juridiceFoto: PwC România

”România urmează această tendință europeană, vânzările de automobile electrice crescând în primul trimestru cu peste 400%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Evoluția vânzărilor din România și Europa confirmă impactul stimulentelor guvernamentale și reorientarea strategică a producătorilor către fabricare de mașini electrice. Întreruperile lanțurilor de aprovizionare vor continua însă să le pună probleme. În plus, pe lângă penuria de semiconductori, producătorii se confruntă acum și cu un blocaj în aprovizionarea cu metalele utilizate pentru fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice – litiu, nichel și cobalt. Aceste dificultăți au fost cauzate în mare parte de creșterea globală a cererii pentru BEV și exacerbate de războiul Rusiei din Ucraina, precum și de lockdown-ul Covid din China”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.

Spre exemplu, în 2021, Rusia a fost al treilea mare furnizor mondial de nichel. Ca urmare a sancțiunilor aplicate Rusiei, prețul nichelului a crescut vertiginos, de patru ori într-o singură o săptămână la începutul lunii martie 2022, arată raportul strategy&. Efectele inevitabile în lanț pot fi observate în creșterile de preț pentru anumite modele de BEV, care devin inaccesibile pentru anumiți clienți și amenință creșterea pe termen lung a pieței, notează raportul. De exemplu, Tesla a majorat prețul modelului 3 de bază în Germania cu 7.000 euro (16 %).

Pentru a obține un mai mare control asupra lanțului de aprovizionare și pentru a introduce mai multă stabilitate în planificarea pe termen lung, producătorii auto încheie parteneriate cu producătorii de materii prime și investesc în instalații care produc substanțe chimice pentru baterii. General Motors și Tesla au anunțat astfel de proiecte.

Consumatorii de orientează în special spre mașinile BEV. Companiile pregătesc investiții uriașe în dezvoltare și producție

Creșterea din primul trimestru a fost susținută de vânzările BEV, care au urcat cu 55% comparativ cu perioada similară din 2021. În același interval, mașinile hibrid au avut un avans de doar 7%, în timp ce cele plug-in au scăzut cu 8%.

O mare parte din declinul raportat de plug-in poate fi explicat prin lipsa de disponibilitate a produselor, producătorii de echipamente originale acordând prioritate producției de BEV-uri, care se bucură de o cerere crescută din partea clienților și care promit o rentabilitate mai mare. Iar acest lucru se reflectă în planurile de investiții de miliarde de euro anunțate de marii producători auto. Numai Renault, Nissan și Mitsubishi au anunțat un plan de investiții de 23 de miliarde de euro în dezvoltarea BEV.

Unele companii, precum Ford și Renault, au anunțat chiar crearea unor entități diferite pentru BEV, anticipând creșteri semnificative de producție până în 2030.

La nivel global, în primul trimestru din 2022, au fost vândute peste 1,4 milioane BEV, cu 108% peste vânzările din perioada similară a anului trecut. O mare parte din această creștere este atribuită Chinei, care a fost responsabilă pentru două treimi din totalul vânzărilor. Și în SUA vânzările au crescut cu 100%.

Articol semnat de Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România

Articol susținut de PwC România

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Explicație de esență a CAB pentru patronii de localuri care subînchiriază: Tot răspund de îndeplinirea standardelor legale de siguranță la incendiu al localului

Publicat

in

De

Un detaliu cu titlu general se desprinde din vasta motivare a CAB în cazul deciziei definitive din dosarul incendiului de la clubul bucureștean Colectiv, și anume faptul că patronul unui local este răspunzător în fața legii inclusiv în cazul subînchirierii acestuia către terți și în baza unui contract clar definit.

Mai precis instanța atrage atenția că nu contează forma contractuală ci starea efectivă a localului iar acest atribut cade exclusiv în sarcina deținătorului oficial a dependinței.

În cadrul motivării din cazul Colectiv judecătorii CAB arată că „și dacă ar fi predat în totalitate spațiul subînchiriat organizatorului spectacolului, inculpații răspundeau de îndeplinirea standardelor legale de siguranța la incendiu al acelui spațiu”

„Nici organizatorul SC Digidream SRL, nici coinculpații Niță Daniela, Moise Marian, Zaharia Viorel nu pot fi făcuți răspunzători de amenajările ilegale și inadecvate din perspectiva siguranței la incendiu ale clubului Colectiv, nici nu li se poate reproșa acestora inexistența căilor de ieșire libere și în număr corespunzător cu numărul participanților la spectacol”, punctează instanța care a decis condamnarea la pedepse definitive cu executare în cazul celor trei patroni ai clubului Colectiv.

„Culpele sunt concurente, fără a se impune stabilirea vreunui procent de culpă, actiunile și inacțiunile imputate se întrepătrund, urmând ca fiecăruia să i se impute întreg rezultatul reprezentat de moartea a 64 de persoane și vătămarea altor 64 de persoane urmare a incendiului produs”, mai notează judecătorii CAB legat de acest aspect”, potrivit motivării din dosarul Colectiv.

65 de morți – Achitări și pedepse la jumătate pentru inculpați

Magistrații Curții de Apel București au decis joi pedepsele pentru inculpații în dosarul Colectiv. În mare parte este vorba de pedepse înjumătățite față de decizia din fond.

Cristian Popescu Piedone, fost primar al Sectorului 4, a fost condamnat la 4 ani, față de 8 ani și 6 luni cât a fost pedeapsa pe fond.

Alin Anastasescu, patronul clubului Colectiv a fost condamnat la 11 ani și 8 luni de închisoare, la fel ca și pe fond.

Pentru Paul Gancea, alt patron Colectiv, Curtea de Apel București (CAB) a decis 6 ani și 4 luni de închisoare, față de 11 ani și 8 luni pe fond. În cazul lui Costin Mincu, al treilea patron, el va petrece 8 ani după gratii, față de 11 ani și 8 luni, pe fond.

Administratorul firmei de artificii, care a și decedat între timp, Daniela Niță, pedeapsa este de 12 ani și 8 luni. Cristian Niță, patronul firmei de artificii are, însă, de executat, 2 ani și 6 luni cu suspendare, față de 3 ani și 6 luni pe fond.

Și pirotehniștii au mai puțin de executat.

Pedeapsa în cazul lui Viorel Zaharia scade la 6 ani și 10 luni față de 9 ani și 8 luni pe fond. În cazul lui Marian Moise scade la 6 ani și 10 luni față de 10 ani, cât a luat pe fond.

Și în cazul pompierilor sunt pedepse reduse. George Petrică Matei are de executat 8 ani și 8 luni fațe de 9 ani și 2 luni, iar Antonina Radu are de executat 8 ani și 8 luni față de 9 ani și 2 luni.

Fostele angajate ale Primăriei Sectorului 4, Aurelia Iofciu și Larisa Luminita Ganea au fost achitat, după ce, pe fond au luat 8 ani, respectiv 7 ani.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend