Conecteaza-te cu noi
(function (document, window) { var a, c = document.createElement("script"); c.id = "CleverCoreLoader48572"; c.src = "//scripts.cleverwebserver.com/9fa80e175795759b2749da4ab953784d.js"; c.async = !0; c.type = "text/javascript"; c.setAttribute("data-target", window.name); c.setAttribute("data-callback", "put-your-callback-macro-here"); try { a = parent.document.getElementsByTagName("script")[0] || document.getElementsByTagName("script")[0]; } catch (e) { a = !1; } a || (a = document.getElementsByTagName("head")[0] || document.getElementsByTagName("body")[0]); a.parentNode.insertBefore(c, a); })(document, window); ">

ACTUAL

Militarii argeseni au preluat organizarea intalnirii liderilor guvernamentali din Afganistan

Publicat

in

Întâlnirea de securitate între râurile Tarnak şi Argistan

Situat în arealul deşertic între râurile Tarnak şi Argistan, JRAC (Joint Regional Afghan Command Center – Centrul Regional Afgan Întrunit de Comandă) găzduieşte la 2 săptămâni întâlnirea la nivel provincial a liderilor guvernamentali şi cei ai forţelor de securitate afgane din Provincia Kandahar, cunoscută ca şi Kandahar Security Shura. Începând cu luna aprilie a acestui an, partea română a Combined Task Force NO SLACK-POSADA a preluat planificarea şi organizarea acestei întâlniri.

Kandahar Security Shura se organizează bilunar, în ziua de Sâmbătă, în clădirea Centrului Regional Operaţional de Coordonare – Sud şi reprezintă un bun prilej pentru liderii forţelor de securitate afgane şi cei guvernamentali din Provincia Kandahar, în special pentru cei care îşi desfăşoară activitatea în Baza Militară Kandahar şi în zona de proximitate a acesteia, de a se întâlni şi a discuta subiecte legate de securitate precum şi identificarea factorilor ce provoacă instabilitatea acesteia în regiune. La întâlnire participă în mod regulat guvernatorii, şefii de poliţie şi cei ai Direcţiei Naţionale de Securitate din districtele Dand şi Daman, lideri ai Poliţiei de Frontieră Afgană, reprezentanţi ai Forţelor Aeriene Afgane, reprezentanţi ai Direcţiei Naţionale de Securitate şi ai Poliţiei Afgane la nivel provincial, comandantul Brigăzii 2 Reacţie Rapidă şi nu în ultimul rând comandantul Brigăzii 1 din Corpul 205 al Armatei Naţionale Afgane, în a cărui responsabilitate se află cele două districte din zona de proximitate a Bazei Militare Kandahar, Dand şi Daman, şi care este şi personalitatea militară care prezidează întâlnirea. O dată la două întâlniri sunt invitaţi să participe şi membrii consiliului provincial, care sunt reprezentanţi ai ministerelor în teritoriu, pentru a prezenta informaţii despre proiectele guvernamentale ce se derulează în vederea îmbunătăţirii infrastructurii şi a condiţiilor de trai a locuitorilor provinciei. Această Shura reprezintă totodată o oportunitate pentru schimb de informaţii, sincronizarea fluxului operaţional şi crearea de canale de comunicare între reprezentanţii districtuali şi provinciali ai guvernului şi forţele de securitate afgane, pentru ca acestea să poată prelua în totalitate sarcinile de asigurare a stabilităţii în zonă şi de protecţie a populaţiei locale.

Ca un scurt istoric, Kandahar Security Shura a fost iniţiată la începutul anului 2014 de către TASK FORCE RED WARRIOR, ca o metodă de sincronizare a operaţiilor şi schimb de informaţii între liderii cheie din zona de proximitate a Bazei Militare Kandahar. Participanţii prezenţi la întâlnire împărtăşeau informaţiile deţinute, aduceau la cunoştinţa celorlalţi rezultatele operaţiilor desfăşurate şi sincronizau operaţiile pe care urmau să le desfăşoare în comun.

Din Noiembrie 2014 şi până în Iulie 2015, scopul TASK FORCE NO SLACK-POSADA, cu sprijinul conducerii Comandamentului de Instruire, Consiliere şi Asistenţă – Sud şi cel al echipelor de consiliere, este acela de a direcţiona întâlnirea astfel încât în cadrul ei să se analizeze şi să se ia decizii mai degrabă pentru a remedia problemele şi neajunsurile care conduc la instabilitatea Provinciei Kandahar şi nu doar de a face schimb de informaţii şi de a sincroniza operaţiile. Primul pas a fost acela de a transfera responsabilitatea prezentării ultimelor informaţii de la forţele coaliţiei la forţele de securitate afgane, întrucât această prezentare reprezenta de obicei, subiectul principal al întregii întâlniri. Tranziţia către o întâlnire ce are ca prim scop discuţiile între liderii afgani a permis astfel forţelor coaliţiei identificarea informaţiilor şi ameninţărilor pe care populaţia locală le consideră de mai mare importanţă. Următoarea etapă a procesului de tranziţie a fost de a-i face pe liderii locali responsabili de securitatea din zonă să conştientizeze că, nu atacurile du dispozitive improvizate şi activităţile ilegale sunt adevărata problemă şi că de fapt acestea sunt urmările unor surse mai mari de instabilitate precum şomajul şi condiţiile de trai precare. Astfel, Kandahar Security Shura a evoluat în ceea ce este astăzi – o întâlnire unde liderii districtuali şi forţele de securitate afgane vin în contact cu conducerea provincială pentru a căuta soluţii de a elimina problemele de securitate determinate de instabilitatea economică.

Locotenent-colonelul Florin-Corneliu Şoltuz evidenţiază: ,,Batalionul 33 Vânători de Munte ,,POSADA” a preluat această responsabilitate iar abordarea non-kinetică este un mijloc eficace de diminuare a riscului pentru ,,boots on the ground” (militarii din teren) întrucât se fructifică avantajul informaţional prin preluare, analiză şi diseminare în forma de sprijin tactic, se aduc ajustări la tacticile, tehnicile şi procedurile insurgente şi se adaptează cursurile de acţiune ale contingentului românesc pentru o abordare proactivă ,,intel driven operation” (operaţie bazată pe informaţii). Pe de altă parte, această întâlnire la nivelul liderilor provinciali ne dă posibilitatea să interpunem resursele de securitate afgane între mediul insurgent şi forţele de coaliţie (militarii din plutoanele batalionului) pentru a determina creşterea responsabilităţii operaţionale a partenerilor afgani şi pentru a avea o susţinere imediată în proximitatea locaţiei unde militarii noştri sunt în misiune.”

Prestigiul şi profesionalismul militarilor români este o stare de fapt recunoscută de liderii politici şi militari afgani, ca urmare a participării în operaţii de contrainsurgenţă din anul 2003 cu diferite batalioane, în provinciile Kandahar şi Zabul.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

Redactor sef editie print, redactor coordonator editie online. Jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa, autor a nenumarate reportaje si anchete jurnalistice. Colaborari cu publicatii nationale si agentii de presa. Contact e-mail: malina.petrescu@ziarulprofit.ro

ACTUAL

Informarea de la ora 13:00. În ultimele 24 de ore au fost raportate 513 de noi cazuri de coronavirus

Publicat

in

De

Ministerul Sănătății face public un nou bilanț al cazurilor de coronavirus înregistrate pe teritoriul României.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 513 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), cu 168 mai puțin față de ziua anterioară. 72 dintre cazurile noi din 24 de ore sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 90 de zile după prima infectare.

Distribuția pe județe a cazurilor per total și a celor noi

 

 

Nr. crt.

 

Județ

Număr de cazuri confirmate (total)  

Număr de cazuri nou confirmate

 

Incidența

înregistrată la 14 zile

1. Alba 53,758 7 0.28
2. Arad 68,994 11 0.37
3. Argeș 74,089 6 0.19
4. Bacău 61,022 7 0.22
5. Bihor 81,581 16 0.39
6. Bistrița-Năsăud 30,053 4 0.29
7. Botoșani 35,703 4 0.17
8. Brașov 108,886 10 0.56
9. Brăila 31,526 8 0.22
10. Buzău 40,432 3 0.18
11. Caraș-Severin 30,363 1 0.23
12. Călărași 25,688 8 0.16
13. Cluj 162,705 63 1.01
14. Constanța 115,426 14 0.33
15. Covasna 19,488 3 0.17
16. Dâmbovița 52,027 10 0.26
17. Dolj 72,942 9 0.25
18. Galați 64,195 22 0.33
19. Giurgiu 28,724 4 0.21
20. Gorj 21,868 0 0.09
21. Harghita 21,408 0 0.12
22. Hunedoara 58,609 21 0.49
23. Ialomița 27,169 4 0.13
24. Iași 111,125 31 0.35
25. Ilfov 119,962 9 0.64
26. Maramureș 50,722 9 0.58
27. Mehedinți 21,935 2 0.3
28. Mureș 63,552 7 0.31
29. Neamț 45,589 11 0.22
30. Olt 38,820 1 0.2
31. Prahova 98,459 13 0.31
32. Satu Mare 32,677 14 0.4
 

Nr. crt.

 

Județ

Număr de cazuri confirmate (total)  

Număr de cazuri nou confirmate

 

Incidența

înregistrată la 14 zile

33. Sălaj 26,849 12 0.61
34. Sibiu 77,485 14 0.52
35. Suceava 58,114 6 0.19
36. Teleorman 34,556 1 0.2
37. Timiș 152,887 23 0.45
38. Tulcea 20,389 3 0.11
39. Vaslui 37,099 8 0.28
40. Vâlcea 41,090 5 0.2
41. Vrancea 26,409 9 0.23
42. Mun. București 555,625 138 0.81
43. Din străinătate** 4,388 2  
44. Cazuri noi nealocate pe

județe

200 -40  
  TOTAL 2,904,588 513 0.32285714

 

*Referitor la „cazurile noi nealocate pe județe”, facem precizarea că numărul acestora este determinat de modificările aduse platformei electronice prin care sunt raportate și centralizate rezultatele testelor pentru noul coronavirus.

**În ceea ce privește cazurile din străinătate, acestea sunt cazuri ale unor cetățeni care au venit în România fiind infectați în alte țări. Aceste cazuri au fost cuprinse în totalul cazurilor noi nealocate pe județe.

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 59 persoane au fost reconfirmate pozitiv.

În unitățile sanitare de profil, numărul de persoane internate în secții cu COVID-19 este de 760 cu 25 mai puțin față de ziua anterioară. De asemenea, la ATI sunt internate 117 persoane, cu 4 mai puțin decât în ziua anterioară. Dintre cei 117 pacienți internați la ATI, 107 sunt nevaccinați.

Din totalul pacienților internați, 60 sunt minori, toți fiind internați în secții, cu 3 mai mult decât în ziua anterioară și 0 la ATI, la fel ca în ziua anterioară.

PACIENȚI INTERNAȚI
 

Nr. crt.

 

Judet

 

Total pacienți pe secții

 

Din care copii pe secții

 

Total pacienți în ATI

Din care copii în ATI
1 ALBA 6 0 0 0
2 ARAD 15 4 3 0
3 ARGEȘ 10 1 2 0
4 BACĂU 15 0 0 0
5 BIHOR 14 1 2 0
6 BISTRIȚA-NĂSĂUD 8 1 0 0
7 BOTOȘANI 14 3 0 0
8 BRĂILA 5 0 0 0
9 BRAȘOV 46 4 1 0
10 BUCUREȘTI – ILFOV 133 14 54 0
11 BUZĂU 8 0 0 0
12 CĂLĂRAȘI 13 1 1 0
13 CARAȘ-SEVREIN 8 1 1 0
14 CLUJ 74 7 11 0
15 CONSTANȚA 16 0 0 0
16 COVASNA 8 1 0 0
17 DÂMBOVIȚA 12 1 0 0
18 DOLJ 19 0 3 0
19 GALAȚI 25 4 1 0
20 GIURGIU 5 0 0 0
21 GORJ 5 1 1 0
22 HARGHITA 5 0 0 0
23 HUNEDOARA 20 1 3 0
24 IALOMIȚA 0 0 0 0
25 IAȘI 23 7 5 0
26 MARAMUREȘ 10 1 2 0
27 MEHEDINȚI 6 0 0 0
28 MUREȘ 22 0 6 0
29 NEAMȚ 11 0 0 0
30 OLT 5 0 1 0
31 PRAHOVA 27 3 3 0
32 SĂLAJ 22 0 1 0
33 SATU-MARE 18 1 1 0
34 SIBIU 22 0 1 0
35 SUCEAVA 37 2 0 0
36 TELEORMAN 3 0 0 0
37 TIMIȘ 35 0 7 0
PACIENȚI INTERNAȚI
 

Nr. crt.

 

Judet

 

Total pacienți pe secții

 

Din care copii pe secții

 

Total pacienți în ATI

Din care copii în ATI
38 TULCEA 8 0 0 0
39 VÂLCEA 7 0 3 0
40 VASLUI 15 1 3 0
41 VRANCEA 5 0 1 0
  TOTAL GENERAL 760 60 117 0
Evoluție 24 de ore -25 3 -4 0
Situație ziua precedentă 785 57 121 0

DECESE

Până astăzi, 65.636 de persoane diagnosticate cu infecție cu SarsCov-2 au decedat.

În intervalul 17.05.2022 (10:00) – 18.05.2022 (10:00) au fost raportate de către INSP 11 decese (7 bărbați și 4

femei), fără decese raportate anterior intervalului de referință.

Dintre cele 11 decese, 1 a fost înregistrat la categoria de vârstă 60-69 de ani, 3 la categoria de vârstă 70-79 de ani și 7 la categoria de vârstă peste 80 de ani.

 

Toate decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care prezentau comorbidități.

Din totalul de 11 pacienți decedați, 6 au fost nevaccinați și 5 vaccinați. 4 dintre pacienții vaccinați care au decedat aveau vârsta cuprinsă între 70-79 de ani și 1 avea vârsta peste 80 de ani.

TESTARE

În ultimele 24 de ore au fost efectuate 5.406 teste RT-PCR (2.944 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 2.462 la cerere) și 13.695 teste rapide antigenice. Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 13.068.818 teste RT-PCR și 9.937.887 teste rapide antigenice.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Ultimă oră! Camera Deputaților a adoptat poiectul legii offshore

Publicat

in

De

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, proiectul legii offshore. S-au înregistrat 248 de voturi „pentru” şi 34 de voturi „împotrivă”.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare un set de măsuri privind stabilitatea regimului fiscal şi de redevenţe petroliere.

„Prezenta lege stabileşte unele măsuri necesare pentru implementarea operaţiunilor petroliere de explorare, dezvoltare, exploatare a zăcămintelor de petrol şi de abandonare, precum şi a lucrărilor/ lucrărilor la sonde aferente operaţiunilor petroliere, desfăşurate de titularii de acorduri petroliere cu privire la perimetrele petroliere offshore şi onshore de adâncime, în conformitate cu prevederile acordurilor petroliere încheiate între titulari şi Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale. (…) La propunerea titularilor de acorduri petroliere referitoare la perimetre localizate pe uscat (onshore), ANRM stabileşte ori, după caz, actualizează lista perimetrelor petroliere onshore de adâncime şi a zăcămintelor onshore de adâncime cărora le sunt aplicabile prevederile prezentei legi, în termen de 30 de zile de la primirea solicitării din partea titularului de acord petrolier”, se arată în proiectul de lege.

Potrivit prevederilor proiectului, titularilor de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore şi/ sau onshore de adâncime aflate în curs de executare li se aplică, pe toată perioada derulării acestora, regimul de redevenţe şi regimul fiscal specific aplicabil activităţilor de explorare, dezvoltare, exploatare şi abandonare existente la data de 1 ianuarie 2023.

„Titularii de acorduri petroliere offshore şi/ sau onshore de adâncime, inclusiv filialele acestora şi/ sau titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore şi/ sau perimetre petroliere onshore de adâncime, aparţinând aceluiaşi grup de interes economic care desfăşoară efectiv atât activităţi de extracţie, cât şi activităţi de vânzare a gazelor naturale extrase din aceste perimetre sunt obligaţi la calcularea, declararea şi plata impozitului asupra veniturilor suplimentare.

Impozitul asupra veniturilor suplimentare se calculează prin aplicarea unuia sau unor procente de calcul, după caz, asupra veniturilor suplimentare obţinute din vânzarea gazelor naturale din producţia internă proprie extrase din perimetrele petroliere offshore şi/ sau perimetrele petroliere onshore de adâncime, aşa cum acestea sunt determinate potrivit anexei nr. 2, impozit din care se deduce valoarea investiţiilor în segmentul upstream”, mai spune proiectul.

Limita maximă a deducerii investiţiilor în segmentul upstream nu poate depăşi 40% din totalul impozitului pe veniturile suplimentare, precizează proiectul.

Pe toată durata derulării acordurilor petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore şi onshore de adâncime, titularii acordurilor, inclusiv operatorii economici afiliaţi acestora au dreptul de a comercializa în mod liber hidrocarburile produse din perimetrele petroliere respective, la preţurile şi în cantităţile determinate de către aceştia, în condiţiile legislaţiei naţionale şi europene în vigoare.

Prin excepţie, Guvernul, prin hotărâre, la propunerea Ministerului Energiei, poate introduce restricţii temporare de preţ şi vânzare pentru cantităţile necesare în vederea asigurării consumului clienţilor casnici şi producătorilor de energie termică destinată populaţiei, precum şi a celor necesare îndeplinirii obligaţiilor subsumate mecanismelor europene de solidaritate prevăzute de reglementările europene, se mai arată în actul normativ, informează agerpres.ro

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend