Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

Mic-dejun: idei delicioase şi bogate în proteine

Publicat

in

Micul dejun este considerat cea mai importantă masă a zilei şi pe bună dreptate. Cum altfel să-ţi începi dimineaţa dacă nu cu un plus de energie şi o masă delicioasă care să-ţi alunge senzaţia de foame şi care, totodată să-ţi satisfacă papilele gustative. Mai mult, micul dejun te poate ajuta să mănânci mai puţin pe perioada zilei. Iată câteva sugestii delicioase şi sănătoase cu care să-ţi începi ziua.

Iaurt grecesc şi fructe de pădure. Iaurtul grecesc este un pachet de proteine, dar mai ales de calciu şi potasiu, ideale pentru oase. Pentru un mic dejun care să-ţi ofere necesarul zilnic, adaugă deasupra fructe de pădure şi cereale.

Budincă de chia cu afine. Undeva la două linguri de seminţe de chia conţin 5 grame de proteină şi 10 grame de fibră. Odată lăsate la înmuiat în lichid, seminţele de chia iau forma unei budinci. Se pun pune o cantitate mică de lapte, cât să le acopere şi se lasă peste noapte, la frigider. Dimineaţa se poate mânca alături de miere şi fructe.

Cereale bogate în proteine.  Nu toate tipurile de cereale au aceleaşi valori nutriţionale. Unele dintre ele nu conţin prea multe proteine, în timă ce altele ne pot asigura necesarul zilnic, iar asta datorită prezenţei nucilor şi seminţelor.

Frittata cu legume. Cu 6 grame de proteine de fiecare, ouăle sunt una dintre cele mai bune moduri de a începe dimineaţa. Frittata cu legume poate asigura necesarul zilnic de proteine, iar în mai puţin de 20 de minute este gata. Aşadar, este un mic dejun sănătos şi rapid.

Somon afumat. Somonul afumat este un ritual al fiecărei dimineţi în ţările scandinave. Este bogat în omega-3, proteine şi poate fi consumat cu frittata, omlete sau chiar clasicul toast cu brânză slabă.

Toast cu unt de arahide. Uită de siropul de arţar şi fă o schimbare: untul de arahide. Două linguriţe de unt de arahidă conţin 7 grame de proteină, acizi graşi şi vitamine şi ajută nu doar la îmbunătăţirea stării de sănătate, ci şi la scăderea în greutate. Poate fi consumat şi cu smoothie-uri sau un castron de cereale integrale.

Brânză cottage cu fructe. Şi în cazul acestui aliment putem vorbi de prezenţa proteinelor, dar şi a aminoacizilor care ajută la refacerea musculaturii.

Terci cu quinoa. Aceste seminţe de mici dimebnsiuni sunt un pachet complet de proteine. Pentru micul dejun potţi servi quinoa ca terci, cu topping-ul tău favorit: scorţişoarp, fructe proaspete sau nuci.

Smoothie cu căpşune. Pentru o băutură bogată în proteine poţi opta pentru un smoothie complex. Amestecă în blender căpşunele, o banană, lapte şi câteva cuburi de gheaţă, iar pentru extra proteine alege iaurtul grecesc sau pudra de cacao.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements

NATIONAL

Medicul Radu Țincu: ‘Va trebui să găsim alte alternative decât să ne îmbolnăvim și să murim pe capete’

Publicat

in

De

Radu Țincu, medic primar ATI la Spitalul Floreasca, atrage atenția asupra importanței vaccinării anti-COVID-19.

S-a discutat iarăși foarte mult de către cei care contestă vaccinarea și care doresc o imunizare colectivă. Da, dar dacă vrem o imunizare colectivă prin boală, trebuie să ne asumăm și morții. Ne amintim, 1918 a însemnat 50 de milioane de oameni care au murit de gripă spaniolă. Nu cred că în 2021 trebuie să repetăm aceeași istorie, din cel puțin două perspective.

În primul rând, că avem suficientă știință și tehnologie să obținem vaccinuri și să obținem tratamente mult mai eficient ca acum 100 de ani. Deci, până la urmă, în momentul în care cineva susține că ar trebui să ne îmbolnăvim cu toții ca să obținem imunitate, îmi pare rău, dar este o gândire retrogradă care ne duce înapoi în 1918. Va trebui să găsim alte alternative decât să ne îmbolnăvim și să murim pe capete”, a declarat medicul la Aleph News.

Vezi și:

Medicul Adrian Marinescu, despre măsurile restrictive: ‘Controlul, oricât de riguros ar fi, trebuie să-l menții zi de zi, că altfel e clar că nu va avea efecte’

Nelu Tătaru trage un puternic semnal de alarmă: ‘Avem o lună octombrie grea, nu suntem în vârful valului 4’

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult

NATIONAL

Medicul Adrian Marinescu, despre măsurile restrictive: ‘Controlul, oricât de riguros ar fi, trebuie să-l menții zi de zi, că altfel e clar că nu va avea efecte’

Publicat

in

De

Adrian Marinescu spune că ”până la urmă, controlul, oricât de riguros ar fi, trebuie să-l menții zi de zi, că altfel e clar că nu va avea efecte. Până la urmă, stau și mă gândesc, oare avem nevoie de controale, în momentul în care după doi ani, fiecare dintre noi știe care sunt aceste măsuri de prevenție? Până la urmă, le facem pentru noi, adică nu aș avea nevoie de control sau de măsuri restrictive, pentru că eu singur ar trebui să știu ce e bine pentru mine și familia mea”.

”E vorba până la urmă de o modalitate prin care îmi protejez sănătatea și chiar viața, că sunt foarte mulți oameni vulnerabili în momentul de față în România. Nu știu dacă noi realizăm că nu sunt doar persoanele de peste 80 de ani sau cei care au afecțiuni cronice grave. Poate fi și o persoană de 40 de ani, care să fie supraponderală, care în teorie e sănătoasă, dar practic, are boli despre care nu știe. Și atunci vom realiza că mulți dintre noi de fapt sunt vulnerabili”, declară medicul, conform rfi.ro.

Vezi și:

Medicul Beatrice Mahler, despre decizia autorităților de a nu impune lockdown-ul: ‘Înseamnă că au date care indică o direcție posibilă favorabilă a evoluției în acest moment a valului pandemic’

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend