Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Maşina ta consumă mult? Află cum poţi diminua consumul de carburant

Avatar

Publicat

in

cum sa reduci consumul de combustibil

Consumul unei maşini este determinat de mai multe aspecte diferite la care este recomandat să fii atent atunci când vrei că faci economii de carburant.

Sunt mai multe aspecte strâns legate de consumul de carburant, însă atunci când maşina consumă foarte mult înseamnă că ea nu funcţionează eficient şi de cele mai multe ori problema aceasta se va rezolva într-un service auto.

Cele mai comune motive pentru care obţii de fiecare dată un consum uriaş sunt:

Nu ai setat corect presiunea în anvelope

Presiunea greşită în anvelope reprezintă o cauză normală a consumului mare, dar este totodată şi cea mai uşor de remediat problema.

Tot ce trebuie să faci este să verifici periodic anvelopele utilizând un manometru, pe care îl poţi cumpăra la un preţ foarte mic. Atunci când presiunea nu corespunde cu valorile indicate de producător şi pe care le poţi găsi în manualul tehnic al maşinii sau pe interiorul uşilor, este necesar să o aduci la aceste valori.

În acest scop vei avea nevoie de o pompă pentru a umfla roţile atunci când este cazul. Chiar dacă ai setat deja o presiune corespunzătoare în roţi, aceasta poate varia din cauza fluctuaţiilor de temperatură sau din cauza denivelărilor drumului, deci nu va rămâne fixă, acesta fiind şi motivul pentru care nu trebuie să o neglijezi.

Filtrele de aer de calitate slabă pot genera consum ridicat de combustibil

În cazul în care filtrele de aer nu sunt de bună calitate sau sunt vechi, consumul poate creşte cu 20%. Acest aspect este valabil şi pentru senzorii de oxigen, care au rolul de a menţine un amestec corect de aer şi combustibil.

Atunci când echilibrul devine ineficient, consumul de carburant creşte. Filtrele de aer trebuie schimbate conform perioadei indicate de producător, astfel încât motorul să funcţioneze la performanţă maximă.

Bujiile sunt vechi sau nu mai funcţionează corect

Bujiile sunt cele care produc scânteia pentru a aprinde combustibilul. Atunci când acestea eşuează sau funcţionează defectuos, consumul de combustibil va creşte considerabil şi este necesar ca aceste bujii să fie înlocuite.

Schimbarea bujiilor se va face într-un service auto specializat, astfel încât să nu rişti că încercând să repari o problemă să generezi altele.

Injectoarele sunt defecte

Injectoarele de slabă calitate sau care nu funcţionează bine pot genera un consum mare de combustibil. Motivul este dat de faptul că injectoarele sunt cele care introduc combustibilul în motor şi dacă apar scurgeri la nivelul lor, o cantitate mai mică de combustibil va ajunge în interiorul motorului, care la rândul său va începe să funcţioneze ineficient şi să consume mai mult.

Aparatul de aer condiţionat creşte consumul

Aparatul de aer condiţionat creşte consumul în momentul funcţionării. Dacă vrei să diminuezi costurile aferente combustibilului, poţi lua în calcul varianta de a circula cu geamurile deschise şi de a opri aparatul de aer condiţionat ori de câte ori este nevoie.

În cazul în care circuli cu viteze mari, este recomandat să menţii ferestrele închise pentru a diminua zgomotul care te poate distrage.

Aparatul de aer condiţionat funcţional determină creşteri de 1-2% în consumul de combustibil, motiv pentru care nu ar trebui să aerisești mașina înainte de a pleca la drum.

Deschide geamurile din față timp de cateva minute si mergi câteva sunte de metri de fiecare dată. Apoi, dă drumul la aer condiționat! Întreţine corect aerul condiţionat la maşinii şi nu vei întâmpina probleme în ceea ce priveşte costurile pentru carburant.

Obiceiurile greşite de condus determină un consum ridicat

Foarte multe persoane consumă mult carburant atunci când conduc, din cauza obiceiurilor pe care au la volan. Un exemplu în acest sens este consumul la ralanti.

Prin ralanti se înţelege momentul în care motorul este pornit, dar maşina este parcată şi nu se mişcă.

Un exemplu comun în acest sens este momentul în care încerci să îţi încălzeşti maşina pe timpul iernii sau atunci când aştepţi pe cineva.

Maşina nu ar trebui în mod normal să necesite mai mult de 30 de secunde pentru că motorul să se încălzească.

În momentul în care aştepţi pe cineva opreşte motorul sau foloseşte tehnologia start stop, dacă maşina este dotată cu ea. Dacă nu te deplasezi nu are sens să consumi combustibil şi în felul acesta vei proteja şi mediul.

Tipul de ulei folosit poate influenţa considerabil consumul

Este recomandat să foloseşti ulei de foarte bună calitate dacă vrei să obţii un consum decent. Un ulei de calitate slabă poate schimba consumul cu până la 12%, iar dacă faci drumuri lungi şi dese vei simţi efectele, pentru că vei cheltui considerabil mai mult pe combustibil. Este important să foloseşti uleiuri e motor care să reducă foarte bine frecarea.

Poţi folosi în acest sens ulei sintetic sau uleiul pe care manualul maşinii îl recomandă. Dacă nu reuşeşti să identifici corect uleiul pe care să îl foloseşti, recomandarea noastră este să soliciţi ajutorul specialiştilor din service-ul auto la care mergi în mod normal cu maşina.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Atac la marea numire făcută de Klaus Iohannis! A fost în grațiile lui Victor Ponta!

Avatar

Publicat

in

De

Istoricul Marius Oprea lansează un atac dur la noul ambasor numit de președintele Klaus Iohannis în SUA, Andrei Muraru.

Oprea susține că el este omul care i-a dat primul loc de muncă în București. Mai mult, spune Marius Oprea, Andrei Muraru ar fi fost în grațiile lui Victor Ponta, în perioada în care acesta din urmă era premier.

„Fostul meu prieten, ambasadorul

Că Andrei Muraru (în fotografie în prim-plan, în vremea în care era ”la lopată”, în Cimitirul Săracilor la Sighet) urmează să fie numit ambasadorul României în Statele Unite, nu mă miră. Mă miră numai că nu s-a întîmplat și mai devreme – poate numai dintr-un singur motiv: n-a vrut el. Dar mi-am amintit brusc tot ce am pățit, de la el încoace.

Îl cunosc bine pe Andrei Muraru. Spun asta pentru că sînt cel care i-am oferit primul său loc de muncă în Capitală, la Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, în vara anului 2006, la un an după ce absolvise Facultatea de Istorie a Universității ”Alexandru Ioan Cuza„ din Iași. Am și multe fotografii împreună cu el, din perioada în care eram prieteni. Căci nu mai sîntem – și nu e neapărat vina mea.

Meritul sau vina mea (dacă am vreuna) este că sînt cel care a deschis calea spre putere unui om despre care nu cred că e tocmai potrivit să o dețină. Pe Adrei, la scurt timp după selectarea sa în echipa de tineri cercetători a IICCR, l-am remarcat pentru seriozitate și capacitate organizatorică – tocmai de aceea, l-am ales, dintre toți, să fie director, să-i coordoneze practic pe ceilalți colegi ai săi, în activitatea de cercetare. Am colaborat cu el și m-am minunat de eficiența lui un an și ceva, pînă la un incident care a curmat această colaborare. La finele unei întîlniri cu Constantin Ticu Dumitrescu, fostul președinte al Asociației Foștilor Deținuți Politici, care a avut loc la vechiul nostru sediu, provizoriu oferit de fostul Insitutut Român de Istorie Recentă, Andrei Muraru, fără să realizeze că venerabilul Ticu Dumitrescu, cel care era și președintele Colegiului IICCR se afla în spatele lui, s-a exprimat extrem de ireverențios față de foștii deținuți politici. Nu chiar precum a făcut-o Mădălin Hodor în postarea lui despre ”reeducații” de la Pitești, dar nici foarte departe.

Constantin Ticu Dumitrescu mi-a cerut ulterior să-l dau afară pe Muraru într-un mod imperativ, spunîndu-mi că el nu poate fi ”președinte de onoare” al unei instituții în care un cercetător are o asemenea părere despre foștii deținuți politici, pe care ar trebui să-i respecte. Degeaba am încercat să-i schimb părerea, punînd afirmațiile lui Andrei Muraru pe seama ”tinereții” și impetuozității sale: Ticu Dumitrescu a rămas neclintit. De aceea, a trebuit să-l suspend pe Andrei Muraru din funcție și, discutînd cu el, să-l fac să accepte transferul în calitate de expert la Cancelaria Primului Ministru, cît și să-l anunț că Dorin Dobrincu, proaspăt numit director al Arhivelor Naționale, îi oferă un post de consilier. Sarncțiunea se transforma, practic, în avansare. Dealtfel, prietenul meu, Dobrincu fusese și cel care îl recomandase călduros pe Muraru la angajarea sa la IICCR. Andrei Muraru a acceptat, dar n-am avut de unde să știu cît de tare s-a supărat atunci pe mine, n-a arătat-o niciodată. A colaborat în continuare la IICCR, lucrînd practc ”din afară”, în strînsă colaborare cu noi.

N-am mai avut însă legături, ca pînă atunci, cu Muraru. În februarie 2010, eu am fost înlăturat de la Institut de către ”desantul” condus de Vladimir Tismăneanu, avîndu-l în spate pe președintele Traian Băsescu. Atunci cînd în 2012 Muraru a fost numit în fruntea IICCMER (rezultat din contopirea institutului pe care-l creasem în 2005 cu acela al Memoriei Exilului Românesc), am fost mirat de modul atent în care Andrei își cultivase relațiile sale politice.

Nu mai era demult un novice, venit la București. Într-o discuție pe care am avut-o cu președintele PNL de atunci, Crin Antonescu, cu care am fost bun prieten încă din anii ’80, ai studiillor comune la Facultatea de Istorie din București, am înțeles că readucerea mea în fruntea insitutului se lovise de împotrivirea lui Victor Ponta, dar că Muraru e și în grațiile acestuia. N-am insistat, nu muream să fiu șef, iar garanțiile lui Crin că-mi pot relua activitățile de investigare arheologică a crimelor comunismului mi-au fost suficiente. Despre Andrei Muraru ca șef, ce pot spune? Decît că să te ferească bunul Dumnezeu ca, vreodată, un fost subaltern să îți ajungă șef. Am constatat (și nu numai eu) apetența lui de a-și ”spiona” subalternii, de a cultiva o camarilă personală și de a-i face pe cei nesupuși voinței sale, să plece de la Institut. Dar m-am ținut cît de departe am putut de el. Și el de mine, știind că mă bucur de respectul șefului său, Crin, pe linie de partid. Pe care, atunci cînd a venit vremea, l-a părăsit imediat, sărind în ”barca” lui Klaus Iohannis. Și ce n-a putut să facă el atunci – ținîndu-mă la distanță de instituția pe care o fondasem – a făcut-o, cu o răbdare de păianjen, în 2020, prin ”mîna” Alexandrei Toader, cînd am fost din nou înlăturat de la institut.

Nu știu care a fost locul și rolul lui Andrei Muraru în preluarea PNL-ului de către Klaus Iohannis, în 2014. Preupun că nu unul mărunt, atîta vreme cît, imediat după ce a ajuns la Cotroceni, Iohannis l-a și numit, în 22 decembrie 2014, consiler prezidențial. Atît Andrei, cît și fratele său geamăn, Alexandru, (actual deputat PNL de Iași) erau sub protecția lui Relu Fenechiu și a ”grupului de la Iași” din PNL, care îi concentra pe parlamentarii liberali din estul României și avea o puternică influență în partid. Lucru de care habar n-am avut, atunci cînd îl angajasem, în 2006, la Institut.

Numirea lui Andrei Muraru ca ambasador în Statele Unite, la numai cei 38 de ani, cînd alți diplomați sînt la început de carieră și abia se văd numiți în prima lor misiune măruntă la vreo ambasadă a României, bulversează probabil (ca să fiu elegant) personalul din Ministerul Afacerilor Externe. Pentru ei, se dovedește că truda pentru acest vîrf de carieră e inutilă. Dar dacă cineva își închipuie că tînărul Muraru va fi ”mîncat” de ”cuibul de șerpi” de la MAE, se înșeală: îi halește el pe toți odată, la un mic dejun. Muraru nu e susținut doar de Klaus Iohannis. El, cum îl știu, ”se are bine” cu toată lumea care-i poate folosi: și cu useriștii, și cu liberalii. Spune că l-a trimis în judecată pe torționarul comunist Vișinescu, dar este și cercetător la Institutul ”Elie Wiesel”. E ”echidistant”, cum îi șade bine unui ambasador.

Ca o concluzie, modul în care Andrei Muraru și-a construit pînă acum cariera, căzînd întodeauna în picioare, este un adevărat ”success story”, după expresia lui Ion Iliescu. Îi mai rămîne de cucerit o singură frontieră, în viitorul său luminos: palatul Cotroceni. Numai că are o problemă: funcția nu e una care poate fi obținută prin numire. Iar Muraru are orice, numai charismă nu.”, spune Marius Oprea, într-o postare pe Facebook.

Vezi și

Execuție de ultimă oră! Se confirmă dezvăluirea Bugetul.ro: Omul lui Marcel Vela intră în scenă

Super-veste pentru toți românii! Puteți câștiga sute de euro – Cum este posibil

Vești proaste pentru milioane de români! Facturile la gaz ar putea să crească considerabil

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

A intrat cu mașina într-o conductă de gaze!

Avatar

Publicat

in

În urmă cu puțin timp a avut loc un accident rutier pe strada Smeurei, din Pitești. Este vorba despre un autoturism care a lovit o conductă de gaze, lângă jandarmi.


La fața locului intervin pompierii piteșteni cu o autospeciala de stingere cu apa și spuma și o ambulantă SMURD pentru acordarea îngrijirilor medicale în cazul în care conducătorul auto a suferit traumatisme .

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend