Conecteaza-te cu noi

AUTO

Lovitură dură din partea Guvernului pentru românii care își doresc o mașină second hand. Tanczos Barna: ‘Comisia Europeană ne forțează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto’

Publicat

in

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că se va lua o măsură în privința mașinilor mai vechi de 15 ani, menționând faptul că inclusiv Comisia Europeană ne forțează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto.

„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a spus Tanczos.

Ministrul a subliniat că este posibil ca până la finele anului să fie luate măsuri în ceea ce priveşte maşinile mai vechi de 15 ani.

Întrebat cât de mare ar putea fi taxa pentru aceste maşini, ministrul a răspuns că nu s-a discutat efectiv de taxă şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului.

„Nu am discutat de taxă efectiv şi nu am discutat de dimensiunea taxei şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. Din punctul meu de vedere trebuie o măsură în balans, adică să avem şi un sprijin pentru cei care renunţă şi, în paralel, să avem o altă abordare pe taxe locale, de exemplu. Să vedem care va fi soluţia care va fi propusă până la urmă de Guvern. Încă o dată: este o măsură cerută şi de Comisia Europeană şi va fi implementată probabil în cel mai scurt timp”, a explicat ministrul.

Pe de altă parte, acesta a subliniat că în cazul programului Rabla este „o avalanşă” de cereri pentru maşinile electrice, fiind rezervate de la finele lunii aprilie mai multe decât în tot anul 2020.

„Singura problemă este criza din industria auto care a blocat producţia şi pentru maşinile noi se aşteaptă şi luni de zile pentru livrare”, a punctat Tanczos Barna, informează agerpres.ro.

ACTUAL

Romania, tara europeana cu cele mai multe accidente auto mortale

Publicat

in

O statistica europeana arata ca tara noastra e pe primul loc in randul statelor europene cele mai periculoase pentru traficul rutier. Astfel, Romania conduce in top cu un nedorit record: 86 de decese provocate de accidente auto, la un milion de locuitori. Datele sunt pentru anul 2022. Statistica a fost intocmita de elvetieni si a fost publicata cu indemnul „daca vreti sa plecati in vacanta cu masina, vara aceasta, analizati datele privind tarile cele mai sigure si tarile cele mai periculoase.” La polul opus, cu cei mai putini morti in urma accidentelor rutiere se afla Norvegia, cu 21 de decese la un milion de locuitori. Mai multe informatii despre tarile cele mai riscante si statele europene cele mai sigure cititi aici https://newsin.ro/romania-cea-mai-periculoasa-tara-europeana-pentru-automobilisti/

Citeste mai mult

ACTUAL

Tinerii șoferi începători nu vor mai putea conduce mașini puternice. Limita va fi de 100 CP

Publicat

in

Senatul a adoptat tacit o propunere legislativă care va limita puterea mașinilor ce pot fi conduse de șoferii tineri și neexperimentați. Conform noii legi, cei cu vârsta sub 21 de ani sau cu o experiență de conducere mai mică de un an nu vor mai putea conduce autoturisme cu o putere mai mare de 100 CP.

Această măsură are ca scop reducerea numărului de accidente rutiere provocate de tineri șoferi, care sunt mai predispuși la a lua riscuri la volan.

Pe lângă limitarea puterii mașinilor, propunerea legislativă mai prevede și obligativitatea semnalizării amplasării radarelor pentru măsurarea vitezei. Avertizarea se va face fie prin panouri, fie prin mass-media.

Motivele adoptării noii legi:

  • Statistici: România are una dintre cele mai mari rate ale mortalității rutiere din Uniunea Europeană.
  • Tinerii șoferi: Lipsa de experiență și tendința de a lua riscuri cresc riscul de accidente.
  • Mașinile puternice: Facilitează viteza excesivă, care este o cauză majoră a accidentelor.

Reacții: Unii șoferi consideră că limitarea puterii mașinilor este o măsură discriminatorie. Slții susțin că este o necesitate pentru a crește siguranța rutieră.

Adoptarea acestei propuneri legislative este un pas important în direcția reducerii numărului de accidente rutiere din România. Rămâne de văzut dacă această măsură va avea un impact semnificativ asupra siguranței rutiere.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend