Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

La Curtea de Argeș, neștiința costă: Terasele închise la 22 toată săptămâna, deși aveau voie până la 23 – LA CONAC, singurul restaurant… inteligent

Publicat

in

In timp ce la Curtea de Arges patronii de restaurante orăcăie că afacerile au de suferit de pe urma masurilor anti COVID, majoritatea iși arată slaba pregatire si minimul interes fata de legislatie. Așa se face ca, in ultima saptamana, toate restaurantele din Curtea de Arges au inchis jelind terasele tot la ora 22:00, in cursul saptamanii, desi reglementarile le permiteau sa inchida cu o ora mai tarziu, la 23:00, sporindu-si astfel incasarile. Daca patronilor de restaurante nu le pasa de incasari si de legislatie, clientilor, argeseni sau turisti, le-a picat foarte greu sa ajunga la 21:30 la restaurantele de fite de pe bulevard si sa nu fie primiti pe motiv ca trebuie sa inchida la 22:00 că “așa știe patronu`”. Așa se face ca toata saptamana trecuta, singurul restaurant din oras care a respectat normele legale in vigoare si a inchis la ora 23:00 a fost LA CONAC, acolo unde patronul l-a interesat sa fie la curent cu legislatia anti COVID. Asa se face ca intre orele 22:00 si 23:00 singura terasa functionala si plina de clientii a fost LA CONAC, de castigat avand nu numai patronul dar si clientii care fusesera refuzati la restaurantele de pe bulevard.

Acestora le spunem ca, daca inca nu au aflat, inca de luni, 3 august, in judetul Arges inchiderea restaurantelor a fost stabilita la ora 23:00 in toate zilele saptamanii, inclusiv zilele lucratoare, si nu la ora 22:00 cum a fost pana luni.

Iată decizia de care , la Curtea de Arges, nu au aflat decat cei de la restaurantul LA CONAC si care au fiost singurii din oras care au respectat-o. Restul, din neștiință, au inchis la 22:00.

“Comitetul Județean pentru Situații de Urgență s-a întrunit astăzi, 03 august, în ședință extraordinară și a adoptat hotarârea nr. 28. Ținând cont de situația epidemiologică din județ și de hotararea CNSU nr. 38, hotărâre care are aplicabilitate și în Argeș, s-a dispus armonizarea acesteia cu hotărârea CJSU nr. 26 din 28.07.2020, prin modificarea prevederilor art. 3 pct. 3.2 care va avea următorul conținut: “Activitățile comerciale de tip fast-food, drive-in, jocuri de noroc, case de pariuri, cazinouri , se suspendă între orele 23.00 – 06.00, administratorii spațiilor în care se desfășoară aceste activități asigurând monitorizarea permanentă a respectării de către personalul de deservire și de către clienți a măsurilor de limitare a răspândirii virusului SARS-CoV-2, potrivit legii”. Decizia intră în vigoare din această seară, 3 august 2020, începând cu ora 23.00.”

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements

ACTUAL

5 sfaturi pentru a vorbi cu seful tau despre stres

Publicat

in

De

Cu totii suntem vinovati ca luam munca acasa cu noi la sfarsitul zilei, indiferent daca asta inseamna sa ne gandim la lista de lucruri de facut in timp ce pregatesti cina, sa raspunzi la e-mailuri de pe telefon sau sa iti toarni foile de calcul de pe laptop.

Surmenajul este doar una dintre numeroasele surse de stres la locul de munca modern si, desi este posibil sa fi acceptat atasamentul constant fata de dispozitivele conectate la internet ca pe un fapt de viata, nu ar trebui sa acceptam stresul cauzat de un echilibru slab intre viata profesionala si viata privata.

De fapt, stresul este mai mult decat o parte nefericita a muncii. Este un pericol pentru siguranta.

Indiferent de industria dvs., este mai important ca oricand sa stiti cum sa discutati despre stres cu cei care au puterea de a-l schimba, si anume, managerul dvs. Aceste cinci sfaturi va vor ajuta sa incepeti un dialog despre stres si surmenaj cu superiorii dvs. Si aici nu este vorba de un salariu net mare ci pur si simplu este normal sa va simtiti bine la locul de munca.

Gasiti sursa stresului dvs

Identificati factorii de stres specifici care sunt cei mai ingrijoratori. Daca o anumita situatie nu va vine imediat in minte, acordati-va un moment pentru a nota tot ceea ce faceti la serviciu si cat timp petreceti fiecarei activitati, inclusiv favorurile pe care le faceti colegilor si raspunzand la e-mailuri.

Acest stres poate aparea in orice domeniu in care activati, iar principala cauza care il declanseaza o reprezinta nemultumirea fata de salariu net pe care il incasati. Exemplu, daca lucrati in domeniul constructiilor accesati calculator salariu constructii pentru a face cateva simulari ale salariului net in functie de brut.

Obtineti momentul potrivit

Aflati cand este timpul sa mergeti la un superior. Daca acest lucru poate fi rezolvat inainte de a vorbi cu managerul dvs., cum ar fi un dezacord cu un coleg, incercati mai intai sa abordati situatia stresanta la un nivel inferior.

Programati o intalnire

Trimite-i managerului un e-mail pentru a stabili o intalnire. Pur si simplu cereti o conversatie de 15-20 de minute pentru a discuta despre performanta dvs. la locul de munca.

Este important sa ai aceste discutii fata in fata, astfel incat preocuparilor tale sa li se acorde greutatea si atentia pe care o merita. E-mailul pe care il trimiteti va constitui inceputul unei urme de hartie pentru a dovedi, daca este necesar, ca ati luat masuri pentru a aborda stresul.

Pastrati-l pe scurt

Pastrati intalnirea scurta si la obiect. Fii clar ce te ingrijoreaza si da exemple. Simti presiune chiar si dupa orele de program? Concentrati-va pe abordarea acestor preocupari, si numai a acestora, in cadrul intalnirii, in timp ce faceti tot posibilul pentru a va tine emotiile departe de ele. Nu este momentul sa ceri o marire sau o promovare! Pentru a vedea grila de salarizare pentru munca prestata accesati calculator salariu net.

Fii pregatit

Vino la intalnire inarmat cu cateva solutii pentru stresul tau la locul de munca. Exprimati-va recunostinta pentru munca dvs. si cereti permisiunea de a va duce la bun sfarsit sugestiile.

Managerul tau poate avea alte solutii pe care ar dori sa le implementeze, dar sugerandu-ti propriile solutii, arati ca esti serios in ceea ce priveste imbunatatirea situatiei stresante, oricare ar fi aceasta.

Odata ce angajatorii dumneavoastra stiu ca stresul este o preocupare, ei pot face o treaba mai buna mentinand volumul de munca la un nivel gestionabil in viitor. Daca dupa o saptamana sau doua va simtiti la fel de stresat ca atunci cand ati avut discutia initiala, nu va fie teama sa programati o intalnire ulterioara. Amintiti-va, sanatatea si siguranta dvs. pot depinde de asta.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult

ACTUAL

OFICIAL ! Zile libere plătite pentru părinţi pe durata suspendării cursurilor școlare- Cât este indemnizaţia

Publicat

in

De

Prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 110/2021, publicată in Monitorul Oficial nr. 945/04.10.2021 au fost aduse reglementări privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane, în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, astfel:

► Se acordă zile libere unuia dintre părinți pentru supravegherea copiilor cu vârsta de până la 12 ani inclusiv, precum și pentru părinții care au în întreținere copii sau adulți cu handicap cuprinși într-o formă de învățământ, respectiv înscriși în cadrul unei unități de învățământ preuniversitar, inclusiv de educație timpurie antepreșcolară.

► Prevederile se aplică pe perioada stării de alertă și după încetarea acesteia, dar nu mai târziu de finalizarea cursurilor anului scolar 2021-2022, fără a se include vacanțele, în situația limitării sau suspendării activităților didactice care presupun prezența fizică a copiilor în unitățile de învățământ și în unitățile de educație timpurie antepreșcolară, unde aceștia sunt înscriși.

► Prevederile se aplică părinților care fac parte din categoriile de mai sus, în condițiile în care celălalt părinte nu beneficiază, la rândul sau, de zile libere sau, după caz, părintele care solicită acordarea de zile libere se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 3 din Legea nr. 277/2010 (divorțată, necasatorită, vaduvă, etc), iar locul de muncă ocupat nu permite munca la domiciliu sau telemunca.

► Beneficiază de aceste prevederi și:

= părintele sau reprezentantul legal al copilului cu handicap grav neșcolarizat, care a optat pentru acordarea indemnizației prevăzute de art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006, doar în situația în care activitatea serviciului de zi este limitată sau suspendată,

= părinții copiilor cu vârsta de până la 18 ani, înscriși în cadrul unor unități de învățământ, dacă face parte dintr-o grupa de risc sau locuiește împreună cu o persoană diagnosticată cu boli grave.

= unul dintre părinți care are în îngrijire, supraveghere și întreținere persoana adultă încadrată în grad de handicap grav sau în grad de handicap grav cu asistent personal pentru care s-a optat pentru acordarea indemnizației prevăzute de art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006, doar dacă beneficiază de servicii de zi, a căror activitate este limitată sau suspendată.

► Zilele libere plătite se acordă la cererea părintelui care îndeplinește condițiile, depusă la angajatorul acestuia, începând cu data depunerii cererii, dar nu mai devreme de data la care se decide limitarea sau suspendarea activităților didactice. Cererea va fi însoțită de o declarație pe propria răspundere a celuilalt părinte, de o copie a certificatului/certificatelor de naștere al/ale copilului/copiilor sau a documentului care atestă calitatea de părinte.

► Angajatorul este obligat să acorde zilele libere dacă angajatul solicită acest drept în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 110/2021.

► Indemnizația pentru fiecare zi liberă acordată se plătește din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri și cheltuieli al angajatorului și este în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat (5.380 lei x 75% = 4.035 lei).

Pentru această indemnizație se datorează de către angajator impozit pe venit, contribuția de asigurări sociale, contribuția de asigurări sociale de sănătate, precum și contribuția asiguratorie pentru muncă.

► Sumele pentru plata indemnizației se decontează din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale numai pentru perioada acordării zilelor libere, potrivit art. 1 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 110/2021.

Pentru indemnizațiile plătite nu se acordă facilități fiscale, iar persoanele fizice beneficiare a indemnizațiilor nu pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentând până la 3,5% din impozitul pe venit datorat aferent indemnizațiilor respective, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private.

Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizației, angajatorul depune cerere la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene în a cărui rază teritorială își desfașoară activitatea angajatorul, însoțită de documente justificative privind îndeplinirea condițiilor de decontare a indemnizației.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend