Conecteaza-te cu noi

Administratie

ITM Argeş, activitate intensă în iulie: 116 firme controlate, 52 de persoane munceau la negru

Avatar

Publicat

in

Potrivit unei informari oficiale, pentru scăderea numărului celor care muncesc fără forme legale, ITM Argeş a făcut, în luna iulie, 116 controale. În urma acestora, la 24 de societăţi au fost găsite lucrînd la negru 52 de persoane. Au fost date 19 amenzi, în valoare de 640.000 lei.

După cum ne-a spus Mihail Adrian Oprescu, inspector şef la ITM Argeş, neregulile constatate în urma acestor controale sînt următoarele: neevidenţierea orelor de muncă prestate de fiecare salariat; neacordarea drepturilor salariale; netransmiterea în termen a modificărilor intervenite în Registrul general de evidenţă a salariaţilor; necompensarea în bani, la încetarea activităţii, a concediului de odihnă cuvenit; neîncheiere contract individual de muncă în formă scrisă şi netransmitere contract individual de muncă în Revisal. Principalele domenii de activitate în care au fost constatate nereguli sînt: tăierea şi rindeluirea lemnului; alimentaţie publică, transport; construcţii, protecţie şi pază. ITM Argeş le prezintă piteştenilor dezavantajele muncii fără acte: lipsa vechimii în muncă şi siguranţei salariului; lipsa ajutorului de şomaj şi a pensiei; lipsa dreptului de asistenţă medicală gratuită şi a concediului medical şi de odihnă etc.
De asemenea, pentru nerespectarea securităţii şi sănătăţii în muncă au fost făcute 143 de controale şi s-au dat 24 de amenzi în valoare de 104.000 lei, pentru: lipsă instruire SSM; lipsă control medical periodic; necomunicare eveniment; lipsă echipament individual de protecţie. Au fost constatate nereguli în exploatarea forestieră, întreţinere şi reparaţii auto, construcţii, lucrări instalaţii electrice. Cei ce vor să sesizeze munca la negru o pot face la numărul de fax 0248/223.412, la adresa de e-mail:itmarges@itmarges.ro, sau direct la sediul ITM Argeş.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

ULTIMA ORĂ! CREȘTE NUMĂRUL CAZURILOR COVID ÎN ARGEȘ – 84 ÎN ULTIMELE 24 ORE

Avatar

Publicat

in

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 4.271 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. Distribuția pe județe a cazurilor per total și a celor noi o regăsiți în tabelul de mai jos.

Nr. crt.JudețNumăr de cazuri confirmate(total)Număr de cazuri nou confirmateIncidența  înregistrată la 14 zile
1.Alba15817822,31
2.Arad17623891,78
3.Argeș21375840,94
4.Bacău206511011,38
5.Bihor217041191,40
6.Bistrița-Năsăud8938301,13
7.Botoșani11147421,26
8.Brașov328302003,14
9.Brăila9937440,92
10.Buzău9662310,71
11.Caraș-Severin8445411,06
12.Călărași7713260,78
13.Cluj410531903,40
14.Constanța326691581,85
15.Covasna6025170,93
16.Dâmbovița18103741,51
17.Dolj200011531,76
18.Galați20700831,37
19.Giurgiu7998411,60
20.Gorj7158752,06
21.Harghita6317170,75
22.Hunedoara16112902,59
23.Ialomița8348361,11
24.Iași340981131,32
25.Ilfov319451383,07
26.Maramureș173241053,01
27.Mehedinți6165291,13
28.Mureș18137550,95
29.Neamț142771101,30
30.Olt11531720,90
31.Prahova27511620,76
32.Satu Mare10119732,08
33.Sălaj8231622,30
34.Sibiu20364801,89
35.Suceava21261601,12
36.Teleorman10058541,31
37.Timiș403663725,35
38.Tulcea6509280,87
39.Vaslui13196731,05
40.Vâlcea12132611,63
41.Vrancea8386420,84
42.Mun. București1315256432,79
43.Cazuri noi nealocate pe județe3128*216 
 TOTAL816.5894.271 

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Femeie din Argeș amendată după ce a abandonat doi cățeluși la marginea drumului

Avatar

Publicat

in

De

În dimineața zilei de 03 martie a.c., polițiștii din cadrul Poliției Orașului Topoloveni au fost sesizați cu privire la faptul că, pe raza comunei Priboieni, o femeie ar fi abandonat, dintr-o mașină, doi căței.

La faţa locului s-au deplasat poliţişti din cadrul Secției de Poliție Rurală Călinești, care nu au mai găsit în zonă cățeii.

În urma activităților desfășurate de polițiști, femeia în cauză a fost identificată și sancționată contravențional cu amendă în valoare de 1.000 de lei, conform Legii 205/2004 privind protecția animalelor.

Reamintim deținătorilor de animale faptul că au anumite obligații față de acestea, iar nerespectarea lor poate constitui contravenție sau infracțiune, conform Legii 205/2004 privind protecția animalelor, astfel:

Deţinătorii de animale au obligaţia de a asigura acestora, în funcţie de nevoile etologice, specie, rasă, sex, vârstă şi categorie de producţie, următoarele:
    a) un adăpost corespunzător;
    b) hrană şi apă suficiente;
    c) posibilitatea de mişcare suficientă;
    d) îngrijire şi atenţie;
    e) asistenţă medicală.

Deţinătorilor de animale le este interzis să aplice rele tratamente şi cruzimi.

Prin rău tratament se înţelege comportamentul brutal, abuzul în utilizarea animalelor, supunerea animalelor la eforturi inutile, precum şi neasigurarea condiţiilor prevăzute mai sus.

Prin cruzime faţă de animale se înţelege:
    a) omorârea animalelor, cu intenţie;
    b) practicarea tirului pe animale domestice sau captive;
    c) organizarea de lupte între animale sau cu animale;
    d) folosirea de animale vii pentru dresajul animalelor sau pentru a le controla agresivitatea;
    e) folosirea de animale pentru expoziţii, spectacole, publicitate, realizare de filme şi în scopuri asemănătoare, dacă aceste activităţi le provoacă suferinţe fizice şi psihice, afecţiuni sau răniri;
    f) abandonarea şi/sau alungarea unui animal a cărui existenţă depinde de îngrijirea omului;
    g) administrarea de substanţe destinate stimulării capacităţilor fizice ale animalelor în timpul competiţiilor sportive, sub forma dopajului;
    h) maltratarea şi schingiuirea animalelor;
    i) intervenţiile chirurgicale destinate modificării aspectului unui animal sau altor scopuri necurative, cum ar fi codomia, cuparea urechilor, secţionarea corzilor vocale, ablaţia ghearelor, coltilotul ciocului şi dinţilor;
    j) provocarea de suferinţe fizice şi psihice prin orice mijloace;
    k) despărţirea puilor de mamă până la vârsta de minimum opt săptămâni de viaţă;
    l) capturarea animalelor prin alte metode decât cele prevăzute de lege;
    m) folosirea armelor cu tranchilizant în alte situaţii decât pentru imobilizarea animalelor.

Abandonul constă în lăsarea unui animal aflat în proprietatea şi îngrijirea omului, pe domeniul public, fără hrană, adăpost şi tratament medical.

Deţinătorii de animale au obligaţia de a îngriji şi trata în mod corespunzător un animal bolnav sau rănit.

Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă:
    a) uciderea animalelor, cu intenţie, fără drept;
    b) practicarea tirului pe animale domestice sau pe animale sălbatice captive;
    c) organizarea de lupte între animale sau cu animale;
    d) folosirea de animale vii pentru dresajul animalelor sau pentru a le controla agresivitatea;
    e) rănirea sau schingiuirea animalelor;
    f) intervenţiile chirurgicale destinate modificării aspectului unui animal sau altor scopuri necurative, cum ar fi codomia, cuparea urechilor, secţionarea corzilor vocale, ablaţia ghearelor, coltilotul ciocului şi dinţilor.
    g) folosirea animalelor aparţinând subîncrengăturii vertebrate, indiferent de gradul de îmblânzire, născute în captivitate sau capturate din natură, în spectacole de circ, circuri ambulante, caravane şi trupe de artişti ambulanţi, precum şi în orice alte tipuri de spectacole similare. 

Constituie contravenţii și se sancționează cu amendă de la 1.000 la 3.000 de lei, următoarele fapte:
    1) neasigurarea de către deținătorii de animale, în funcţie de nevoile etologice, specie, rasă, sex, vârstă şi categorie de producţie, a următoarelor:
    a) un adăpost corespunzător;
    b) hrană şi apă suficiente;
    c) posibilitatea de mişcare suficientă;
    d) îngrijire şi atenţie;
    e) asistenţă medicală.

    2) folosirea de animale pentru expoziţii, spectacole, publicitate, realizare de filme şi în scopuri asemănătoare, dacă aceste activităţi le provoacă suferinţe fizice şi psihice, afecţiuni sau răniri;
    3) abandonarea şi/sau alungarea unui animal a cărui existenţă depinde de îngrijirea omului;
    4) administrarea de substanţe destinate stimulării capacităţilor fizice ale animalelor în timpul competiţiilor sportive, sub forma dopajului;

5) despărţirea puilor de mamă până la vârsta de minimum opt săptămâni de viaţă;

6) folosirea armelor cu tranchilizant în alte situaţii decât pentru imobilizarea animalelor.
7) Persoana care contribuie la dresarea unui animal are obligaţia de a folosi mijloace de dresaj care să nu provoace traume psihice sau fizice, precum şi de a folosi metode care să nu prejudicieze sănătatea ori bunăstarea animalului.

Cu privire la animalele domestice,au fost instituite noi instrumente legislative, care asigură posibilitatea instituirii de urgență a unui mecanism de protejare a animalelor aflate într-o situație de pericol, prin intermediul O.U.G. 175 din 2020 pentrucompletarea unor acte normative cu incidență în protecția animalelor, precum și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice.

Prin acest act normativ, a fost reglementat ordinul de plasare a animalului în adăpost, acesta constituind un instrument administrativ conferit polițiștilor, în vederea înlăturării unui pericol iminent îndreptat împotriva animalelor.

Conform noilor prevederi legale, polițiștii din cadrul Poliției Române care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, constată că un animal se află într-o situație de pericol emit, de îndată, ordin de plasare a animalului în adăpost pentru o perioadă de 45 de zile.

Prin animal aflat într-o situație de pericol se înțelege animalul aflat în oricare dintre următoarele situații:

a) animal care a fost rănit sau schingiuit;

b) animal care a fost implicat în lupte între animale sau cu animale;

c) animal domestic sau animal sălbatic captiv asupra căruia a fost practicat tirul;

d) animal folosit pentru dresajul altor animale sau pentru a controla agresivitatea altor animale;

e) animal domestic expus forțat la temperaturi foarte ridicate ori foarte scăzute;

f) animal din speciile ecvidee, bovine, ovine și caprine aflat, fără supraveghere, pe căile de circulație publică.

Polițiștii constată existența situației de pericol pe baza evaluării situației de fapt și a stării fizice a animalului care rezultă, după caz, din:

 a) constatarea directă și consemnarea celor constatate într-un înscris ori înregistrarea celor constatate cu mijloace tehnice;

b) declarațiile persoanelor implicate în activitățile desfășurate cu privire la situațiile de pericol sau ale persoanelor care au asistat la activitățile respective sau au cunoștință despre desfășurarea acestora;

c) înregistrări video sau audio ori fotografii, indiferent de proveniența acestora;

d) înscrisuri, inclusiv cele de natura mesajelor sau publicărilor în mediul electronic și/sau de telefonie mobilă;

e) fișa de observație clinică întocmită de un medic veterinar.

Ordinul de plasare a animalului în adăpost se pune în executare de îndată de către personalul care asigură prestarea serviciilor publice de adăpostire a animalelor ce fac obiect al ordinului de plasare în adăpost, în prezența polițistului care l-a emis.

Legislația privind protecția animalelor reglementează situația tuturor animalelor, inclusiv a celor sălbatice, consfințind o serie de drepturi și obligații atât în sarcina deținătorilor acestora, cât și în sarcina autorităților și instituțiilor statului.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend