Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Încă un partid politic susţine UNIREA cu Republica Moldova. "România este pregătită"

Publicat

in

Preşedintele PNL, Ludovic Orban, a declarat, duminică, la finalul întâlnirii cu delegaţia aleşilor locali unionişti din Republica Moldova, că PNL susţine unirea şi că România este pregătită pentru realizarea acesteia, însă trebuie să existe o voinţă exprimată în Republica Moldova.
Încă un partid politic susţine UNIREA cu Republica Moldova. „România este pregătită”

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Semnal de alarmă! Tot mai puțini tineri sunt interesați de profesia de polițist: ‘Domnilor guvernanți: puteți stinge lumina’

Publicat

in

De

Concursul pentru admiterea în școlile de agenți de poliție, sesiunea octombrie-decembrie 2022, aflat încă în desfășurare, scoate în evidență un „trist adevăr”, atrage atenția SNPPC, și anume – profesia de polițist nu mai este atractivă pentru tinerii din ziua de azi.

Astfel, la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” – Câmpina, pe 1340 locuri au rămas 1832 candidați, respectiv 1.36 candidați pe loc; la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan”- Cluj-Napoca, pe 300 locuri au rămas 426 candidați, respectiv 1.42 candidați pe loc, iar la Școala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” – Oradea, pe 240 locuri au rămas 275 candidați, respectiv 1.14 candidați pe loc.

„Lipsa de predictibilitate în salarizare, în carieră și în pensionare constituie principalele cauze ale acestei crude realități, care determină o bază ineficientă de selecție a viitorilor polițiști, asta chiar și în condițiile unei perioade reduse de școlarizare, ceea ce se va repercuta negativ asupra întregii societăți, în viitorul apropiat”, transmite SNPPC printr-un comunicat de presă.

SNPPC reiterează trei principii pe care actualii factori decidenți – politici și guvernamentali – le ignoră:

1- PREDICTIBILITATE ÎN CARIERĂ: orice polițist trebuie să beneficieze de o carieră previzibilă în timp, sigură și stabilă, în funcție de studiile absolvite, de experiența dobândită pe parcurs, de rezultatele profesionale, de nevoile sale de dezvoltare profesională, dar și de cele ale sistemului. Un Ghid al carierei, cu bătaie lungă, similar Statutului polițistului – adică reglementat la nivel de lege, pentru a nu putea fi modificat peste noapte, în funcție de un interes sau altul -, este absolut necesar, astfel încât tinerii să poată determina, în proporție de minim 90%, cariera pe care o vor urma în structurile polițienești ale MAI;

2- PREDICTIBILITATE ÎN SALARIZARE: orice tânăr care își dorește o carieră de polițist va fi interesat și de salarizare. Aceasta trebuie să-i asigure polițistului – cap de familie – un trai decent și, implicit, să nu creeze premise pentru devianțe profesionale sau corupție. De aceea, salarizarea nu trebuie sa fie batjocoritoare și impredictibilă, cum se întâmplă de o vreme, iar nivelul venitului lunar oferit de stat trebuie să aibă un cuantum rezonabil;

3- PREDICTIBILITATE ÎN PERSPECTIVA PENSIONĂRII: orice tânăr care dorește să îmbrățișeze cariera de polițist trebuie să știe, de la bun început, că va avea o viață profesională plină de riscuri, de interdicții și incompatibilități, pe care și le asumă, prin depunerea Jurământului și dobândirea calității de funcționar public cu statut special. Dar principiul simetriei impune ca el să știe, de la bun început, și care sunt condițiile de pensionare, vârsta la care va trece în rezervă, formula de calcul a pensiei și că – cel mai important – REGULA NU SE VA SCHIMBA ÎN TIMPUL JOCULUI!

„La admiterea care se va finaliza luna următoare a.c., pentru prima dată în istorie nu se vor ocupa locurile la Școlile de Agenți de Poliție din MAI, în condițiile în care nici măcar locurile de încadrare directă din sursă externă, din toamna anului 2022, nu au fost ocupate în totalitate; în viitorul apropiat, deficitul ar putea ajunge la 30.000 polițiști, iar funcționarea sistemului de ordine publică se va bloca de la sine.

Domnilor guvernanți: puteți stinge lumina…și închideți ușa după noi, să nu vă tragă curentul pe care l-ați scumpit!”, încheie SNPPC.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Marile magazine au trecut masiv la practici înșelătoare. Cum te ferești de capcanele de la raft

Publicat

in

De

Marile magazine au lansat ofertele de Sărbători, însă, de multe ori, aceste „oferte“ ar putea să te coste mai scump.

În condițiile inflației crescute din acest an, o reducere semnificativă la un produs de bază este bine-venită. Mai ales de Sărbători, când cei mai mulți oameni fac cumpărături consistente. Fie că este vorba despre produse alimentare de bază – carne, ulei, zahăr, făină – fie că vorbim de alte produse de strictă necesitate, precum detergent sau hârtie igienică, supermarketurile și hipermarketurile abundă în oferte: unele reale, altele înșelătoare. În plus, mizând pe neatenția și graba clienților, marile magazine din întreaga lume folosesc tot timpul anului diverse practici înșelătoare.

Un discount cuprins între 25% și 35% reprezintă o afacere bună pentru oricine. În special la un produs de bază, care nu e pe cale să expire în curând. Se poate aplica pentru ulei, zahăr, carne etc. Lângă afișajele uriașe cu prețul redus, marile magazine specifică și detaliile ofertei: este vorba despre un anumit sortiment sau de o anumită cantitate. De obicei, acest text are un font mic, iar clienții entuziasmați de prețul bun nu mai sunt atenți la detalii.

Astfel în dreptul afișului ce marchează reducerea, poate să fie plasat același produs generic (zahăr sau ulei) dar mărci diferite față de cele specificate în ofertă, pentru care nu se aplică prețul redus.

Panourile uriașe, roșii, galbene sau portocalii, semnul %:  pare o ofertă de neratat. De obicei, există produse similare la prețuri mai mici sau, mai rău, în lipsa unei specificații (nume produs, cantitate etc.) semnul % nu înseamnă nimic, iar produsele resprective nici măcar nu sunt la reducere.

Ofertele multipack par avantajoase, în primă fază (prețul reieșit pe produs fiind mai mic), însă, la o privire mai atentă, nu e chiar așa. În primul rînd, cumpărând un multipack cheltuiești mai mult. Apoi, dacă nu ești sigur că vei consuma produsul respectiv într-o perioadă de timp el va expira (în cazul produselor alimentare). Așa că este bine să ne întrebăm dacă într-adevăr avem nevoie de 4 sticle de sana sau 3 bidoane de clor și în cât timp le putem consuma.

Mai mult nu înseamnă întotdeauna mai ieftin

O altă pratică înșelătoare vizează chiar cantitatea. De obicei, când cumperi cantități mari dintr-un produs, prețul aplicat pe kilogram sau pe litru trebuie să scadă, dar această regulă nu se aplică în cazul multora dintre marile magazine. Vei observa în unele cazuri că, dacă iei o pungă de detergent de 5 kilograme, vei plăti mai mult dacă vei lua cinci pungi de un kilogram din același detergent. Asta pentru că, în loc să scadă pentru o cantitate mai mare, prețul crește. De aceea, verifică întotdeauna atât prețul pe pachet (indiferent de gramaj), cât și prețul pe kilogram sau pe litru al aceluiași produs care se vinde în dimensiuni/gramaje diferite. Prețul pe bucată și prețul pe kilogram sau pe litru sunt afișate pe aceeași etichetă aflată la raft.

Supermarketurile au și ele strategia „black friday“. În unele perioade pot introduce promoții pentru diverse produse, anunțând discounturi semnificative. Însă, prețul „redus“ este mai mare decât prețul practicat tot anul de supermarket pentru produsul respectiv.

Un discount de 50% sau 60% este cu-adevărat extraordinar, mai ales dacă nu este vorba de produse pe cale să expire în curând. Hipermarketurile au astfel de promoții, afișând mare doar reducerea, nu și precizarea că ea se aplică pentru cel de-al doilea produs similar cumpărat. Într-adevăr, prețul va fi mai mic, dar reducerea nu va fi nici pe departea cea afișată. Iar dacă vei cumpăra un singur produs, reducerea nu va exista deloc.

Componenta vizuală este extrem de importantă în magazine, iar una dintre strategii constă în plasarea anumitor produse la nivelul ochilor. Acestea nu sunt neapărat cele mai scumpe articole, dar sunt cele care generează cel mai mare profit pentru supermarket. Cele mai ieftine articole sunt cel mai des plasate pe rafturile inferioare sau „nivelul aplecat“. Sunt plasate aici deoarece clienții depun mai mult efort pentru a privi în jos și pentru a se apleca să ia produsul.

Zona dintre nivelul ochilor și „nivelul aplecat“ este la nivelul ochilor copiilor și nici ei nu sunt feriți de trucurile din supermarketuri. În această zonă sunt plasate o mulțime de articole viu colorate și atrăgătoare. Acest lucru înseamnă că este mai ușor pentru copii să le detecteze și să le ceară părinților să le cumpere.

Totodată, mărfurile pe cale să expire sunt așezate în față, pe rafturi, iar cele cu data de expirare mai îndepărtată sunt poziționate în spate. De aceea, data de expirare trebuie verificată întotdeauna, pentru a nu cumpăra un aliment care nu va mai putea fi consumat peste câteva zile.

O altă tactică a marilor magazine se aplică pentru stocuri limitate din anumite produse alimentare, de obicei carne gata ambalată. De exemplu, ceafă de porc de la același producător: unele casolete au prețul redus pe kilogram, altele prețul întreg, dar ele sunt aranjate împreună în raftul marcat cu promoția respectivă. Mulți clienți nu vor mai sta să verifice prețul trecut pe produs și vor pune în coș ce le cade în mână. De aceea, verifică întotdeauna prețul de pe etichetă.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend