Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

Imunitatea: modalităţi prin care poţi să o întăreşti

Publicat

in

Imunitatea noastră este practic cel mai bun prieten care ne sprijină în activităţile zilnice, dar poate fi totodată un duşman de temut care nu ne dă voie să ieşim din casă. Te-ai săturat să răceşti des sau să ai dureri de cap frecvente şi ţi s-a luat de medicamente? Poate că este timpul să afli câteva informaţii legate de modalitatea în care funcţionează imunitatea ta şi câteva trucuri despre cum anume o poţi menţine sănătoasă!

Imunitatea: cum o ajută grăsimile

Dietele bogate în grăsimi pot face sistemul imunitar „mai puţin funcţional şi mai leneş”, spune Simin Nikbin Meydani, directorul asociat al Centrului de Cercetare pentru Nutriţie USDA la Universitatea Tufts din Boston. Un studiu Tufts a comparat efectele asupra funcţiei imunitare a unei diete tipice occidentale (conţinând 38% grăsime) faţă de cea a unei diete de scădere a colesterolului (28% grăsime) şi a descoperit că dieta cu conţinut scăzut de grăsimi a îmbunătăţit funcţionarea limfocitelor T care ajută la prevenirea infecţiilor. Încearcă să obţii 25-30% din totalul caloriilor zilnice din grăsimi, majoritatea provenind din grăsimi mononesaturate (găsite în ulei de măsline, avocado şi unt de arahide) şi grăsimi polinesaturate (floarea-soarelui şi de porumb, somonul şi nucile). Limitează grăsimile saturate (cum ar fi cele din laptele integral, untul şi carnea cu conţinut ridicat de grăsimi) şi grăsimile trans (care sunt enumerate pe etichete ca uleiuri parţial hidrogenate).

Imunitatea: ajutată de proteine

Aminoacizii din proteine reprezintă blocurile de celule ale sistemului imunitar şi contribuie la crearea de celule albe din sânge şi a anticorpilor. Aceste celule blochează apoi agenti patogeni invadaţi. Femeile ar trebui să consume aproximativ 50 de grame de proteine pe zi (aproximativ 60-75 grame pe zi în timpul sarcinii) sau să obţină cel puţin 10-15 procente din calorii zilnice din proteine. Alege proteine slabe, cum ar fi peştele, păsările de curte fără pieliţe, ouăle, fasolea, bucăţile de carne de vită sau produsele din soia.

Imunitatea: ajut-o cu exerciţii fizice

Potrivit mai multor studii, s-a dovedit că mişcarea fizică moderată (mersul pe jos, ciclismul sau înotul timp de 45 de minute, de cinci ori pe săptămână) îmbunătăţeşte apărarea organismului şi chiar reduce zilele de boală cu până la 50%. Exerciţiul aerobic sporeşte circulaţia sângelui şi „sistemul circulator este calea de transport pentru acele celule care luptă împotriva infecţiei”, spune David Katz, internist şi director al Centrului de Cercetare pentru Prevenirea Bolilor, Universitatea Yale din Derby, Connecticut. Studiile au arătat că un exerciţiu prelungit, viguros (cum ar fi alergarea unui maraton) poate compromite imunitatea după antrenament.

Imunitatea: ai grijă de ea şi menţine-te suplă

Într-un studiu efectuat la Universitatea Tufts, cercetătorii au testat adulţi uşor supraponderali cu niveluri ridicate de colesterol aflaţi pe o dietă cu conţinut scăzut de grăsimi. După 12 săptămâni, subiecţii au pierdut în greutate şi şi-au redus colesterolul. Mai surprinzător este faptul că funcţia lor de celule T s-a îmbunătăţit considerabil. „Şi nu vorbim despre pierdere drastică în greutate”, spune Meydani. Pierderea chiar şi a câtorva kilograme poate aduce o îmbunătăţire la modul în care celulele imunitare funcţionează.

Imunitatea: dovedeşte-ţi talentele muzicale

O cercetare efectuată la Universitatea Johann Wolfgang Goethe din Frankfurt indică faptul că simplul cântat contribuie la îmbunătăţirea stării de spirit a unei persoane şi la nivelul de anticorpi care protejează împotriva germenilor invadatori.
Imunitatea: ia-ţi animale de companie

Imunitatea: ia-ţi un animal de companie

Ciudat, dar adevărat: Un studiu realizat la Universitatea Wilkes a constatat faptul că mângâierea unui câine timp de 18 minute a condus la o creştere semnificativă a imunoglobulinei secretive A (IgA), care ajută la protejarea corpului împotriva germenilor care încearcă să îl invadeze. Dacă nu eşti iubitor de animale, nu îţi face griji. Un studiu realizat la Universitatea din Zurich a arătat că atingerea unei persoane iubite într-o manieră afectuoasă – atingerea umerilor sau gâtului, să zicem – are un efect similar. Un act atât de simplu poate ajuta la scăderea nivelului cortizolului (hormonul care provoacă stres), care poate împiedica funcţia celulelor albe din sânge.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Profesorul Vasile Astărăstoae dezvăluie că a fost amenințat, după ce a sancțiunat derapajele privind epidemia de COVID-19

Publicat

in

De

Profesorul Vasile Astărăstoae a decis să se retragă din dezbaterea privind „Apocalipsa COVID-19”, după ce toate previziunile sale s-au adeverit.

Deși nu a negat existența virusului, profesorul a fost împotriva măsurilor exagerate luate de autorități, ceea ce i-a atras numeroase înjurături și amenințări.

Au trecut peste 90 de zile (mai precis 95 de zile) de când am scris prima notiță despre Covid-19. În aceste 95 de zile, am analizat măsurile impuse în pandemie și am încercat să combat isteria colectivă și panica indusă artificial. Am intrat în această dezbatere cu intenția declarată de a aduce un strop de liniște și speranță oamenilor dezinformați, izolați, amenițați și înfricoșați. Nu am bagatelizat sau nu am recunoscut existența epidemiei, dar nici nu am hiperbolizt-o. Am argumentat fiecare afirmație făcută și am primit drept replică insulte și înjurături de la adepții apocalipsei covid.

Am sancționat derapajele anti-democratice și am atras atenția asupra pericolului instaurării unui regim autoritar politico-medical și mi s-a răspuns cu presiuni și amenințări. Am mers mai departe, deoarece am considerat că am datoria (pe care mi-am asumat-o) de a prezenta și un alt punct de vedere față de cel propagat cu obstinență în spațiul public de către oficialități și presă. Nu am dorit nici să-mi fac notorietate, nici să intru în politică, nici să-mi cresc clientela la cabinetul privat (pe care nu-l am).

Am satisfacția că toate prognozele privind epidemia covid-19 au fost validate de viață. Nu am pretenția că sunt Nostradamus, dar faptul că am introdus Bioetica în învățământul medical din România, m-a obligat să am cunoștințe de filozofie, sociologie, sănătate publică, epidemiologie, științe politice și, în consecință, să privesc pandemia nu numai strict medical. Credința creștină mărturisită a fost suportul rezistenței la toate necazurile. În acest moment, când deja apocalipsa se amână și autoritățile anunță măsuri de relaxare, consider că a venit momentul să mă retrag din această dezbatere. Fără torțe.

Am, totuși, un ultim sfat pentru cei care gestionează măsurile și care doresc să introducă cenzura (politiceni și medici). E bine pentru ei să asculte vocile critice, nu să le reprime. Lucrul acesta se știe încă de la ceremonia triumfului la romani. Triumphus era o ceremonie civilo-religioasă în Roma antică, prin care se sărbătorea succesul unui comandant, care a repurtat mari victorii militare sau care a terminat victorios un război pe teritorii străine. Ceremonia începea în afara zidurilor, de pe Câmpul lui Marte, pe malul vestic al Tibrului și se termina pe Dealul Capitoliului unde sărbătoritul sacrifica taurii albi zeului Jupiter și oferea cununa sa zeului.

În carul triumfal, în spatele celui sărbătorit se afla un sclav, care ținea o coroană de flori de aur deasupra capului său, amintindu-i în mod constant că este muritor, spunându-i în șoaptă la ureche: Respice te, hominem te memento (Priveste în spatele tău, amintește-ți ca ești doar un om) și Memento mori (amintește-ți ca ești muritor)”, este mesajul lui Vasile Astărăstoae.

Vezi și

EXCLUSIV Trădare pentru #Rezist! Jandarmeria s-a înrolat în USR

EXCLUSIV De necrezut! Ministerul de Interne și Ministerul Sănătății nu răspund la solicitarea LIDL: ‘Se contestă măsurarea temperaturii si se reclamă încălcarea drepturilor fundamentale’

Lovitură de proporții încasată de DNA! Mutare neașteptată făcută de CCR

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Veste tristă! Noi decese în prag de seară din cauza coronavirusului pe teritoriul României

Publicat

in

De

Au fost anunțate noi decese din cauza coronavirusului pe teritoriul României. Numărul Total a ajuns la 1248 de morți.

Deces 1241

Femeie, 87 ani, județ Sibiu.

Dată confirmare: 10.04.2020.
Dată deces: 29.05.2020.
Comorbidități: Boala cardiovasculara, HTA, Boala pulmonara cronica, Neoplasm.

Deces 1242

Bărbat, 59 ani, județ Sibiu.

Dată confirmare: 27.05.2020.
Dată deces: 29.05.2020.
Comorbidități: Boala hepatica, Boala cronica neurologica sau neuromusculara, Boala renala, Boală Hodkin.

Deces 1243

Femeie, 64 ani, județ Botoșani.

Dată confirmare: 19.05.2020.
Dată deces: 29.05.2020.
Comorbidități: Insuficienta renala cronica – dializa, Insuficienta hepatica, Insuficieță cardiacă.

Deces 1244

Femeie, 55 ani, județ Brasov.

Dată confirmare: 19.05.2020.
Dată deces: 28.05.2020.
Comorbidități: Diabet zaharat tip II, HTA std II, Obezitate gr. II.

Deces 1245

Bărbat, 89 ani, județ Suceava.

Dată confirmare: 14.05.2020.
Dată deces: 16.05.2020.
Comorbidități: CIC, HTA.

Deces 1246

Femeie, 82 ani, județ Suceava. Focar Spital Rădăuți.

Dată confirmare: 27.05.2020.
Dată deces: 28.05.2020.
Comorbidități: Afectiune oncologica, Hepatită cronică tip B.

Deces 1247

Bărbat, 88 ani, județ Suceava.

Dată confirmare: 19.04.2020.
Dată deces: 28.05.2020.
Comorbidități: Infarct miocardic în antecedente, Insuficiență cardiacă cronică.

Deces 1248

Bărbat, 53 ani, județ Suceava.

Dată confirmare: 19.04.2020.
Dată deces: 28.05.2020.
Comorbidități: Obezitate, Dislipidemie, Diabet zaharat tip II.

Citește și:

Mega-veste! Mii de angajați vor primi un stimulent din partea statului

EXCLUSIV Gigantul LIDL îi dă șah Guvernului Orban! ‘Alimente de bază’. Reacția lui Nelu Tătaru, în contradictoriu cu cea a Poliției Române

Lovitură grea pentru Nelu Tătaru! Sub tutela ministrului Sănătății se fac numiri de persoane cu grave probleme de integritate și acuzate de șantaj

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

PITEȘTI

Publicitate
Publicitate

Mioveni

În Trend