Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

HARTĂ INTERACTIVĂ Incidența COVID în fiecare localitate din țară / Uitați de scenariile galben și roșu, sunt de fapt patru praguri de la care sunt impuse restricții

Publicat

in

Incidența cazurilor de coronavirus la mia de locuitori pe ultimele 14 zile este în creștere constantă în toată țara, iar în spațiul public se vorbește despre localități care intră în scenariul „galben” sau scenariul „roșu”. Aceste scenarii, da fapt, nu mai există oficial, ci ne vom raporta la patru praguri de la care vor fi impuse restricții precum închiderea magazinelor, cinematografelor sau teraselor, interzicerea festivalurilor sau a evenimentelor sportive, chiar și carantina de noapte sau în weekend, acestea sunt stabilite în funcție de patru praguri distincte. Primul prag de la care se impun restricții pornește de la 2.

Dilema scenariilor colorate – patru praguri pentru interdicții, pentru școli sunt alte scenarii care se bazează pe praguri diferite

Scenariile „galben” și „roșu” pentru localitățile din țară în funcție de cazurile de coronavirus nu există oficial. Ele apar în relatările de presă, dar documentele oficiale vorbesc doar de praguri de la care se aplică diverse interdicții.

Mai exact, în ultima Hotărâre de Guvern care prelungește starea de alertă (HG 932 din 9 septembrie 2021) se stabilesc două praguri de la care se impun interdicții și se închid locuri (2-3 la mia de locuitori și peste 3 la mia de locuitori), precum alte două praguri de la care se instituie carantina de noapte, fie doar în weekend, fie permanent (4 și 7,5 la mia de locuitori, respectiv).

În schimb, parcă pentru a contribui la confuzia omului normal, există alte două scenarii atunci când discutăm de desfășurarea orelor în școli, după alte praguri stabilite de către Ministerul Educației și Ministerul Sănătății. Mai exact, scenariul galben (scenariul 1) pentru școli presupune o incidență până în 6 la mia de locuitori, iar scenariul roșu (scenariul 2) presupune o incidență egală sau mai mare de 6 la mia de locuitori. Vezi aici ce înseamnă mai exact fiecare scenariu de funcționare a școlilor.

Localitățile din România aflate în „scenariu galben” și „scenariu roșu” după incidența cazurilor COVID

Potrivit datelor centralizate pentru data de 14 septembrie, ultima dată pentru care sunt disponibile date atât de granulare, nu mai puțin de 109 localități depășeau pragul de 3 infectări la mia de locuitori pentru ultimele 14 zile, adică ar fi în „scenariul roșu”, cum se spune neoficial.

Mai departe de atât, 8 localități au o incidență de peste 7,5, iar 47 în total au o incidență de peste 4 la mia de locuitori – cele două praguri de la care se impun măsurile de carantină de noapte.

În „scenariul galben”, unde rata infectărilor la mia de locuitori la 14 zile este între 2 și 3, pe 14 septembrie regăseam nu mai puțin de 171 de localități.

„Scenariul galben” – Incidența între 2 și 3 la 1.000 de locuitori – Care sunt interdicțiile impuse:

– Competițiile sportive se pot desfășura cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

– organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție.

– organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Pot participa doar cei vaccinați, cei testați sau cei trecuți prin boală, conform descrierii de mai sus.

– se interzic activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună.

– se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în exterior sau de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani.

– se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) cu un număr de participanți de maximum 300 de persoane în interior și cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană. Pot participa doar cei vaccinați, cei testați sau cei trecuți prin boală, conform descrierii de mai sus.

– se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății.

– se permite organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;
b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;
c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/ persoană, acolo unde este posibil;
d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2;

– activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00.

– activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-2,00

„Scenariul roșu”: Peste 3 la 1.000 de locuitori în ultimele 14 zile – Care sunt interdicțiile impuse

– în spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura până la capacitate maxima DOAR cu participarea persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

– organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte, precum și spectacolele de tip drive-in sunt interzise.

– organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt interzise.

– se interzic activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber

– se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.)

– este interzisă activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase.

– activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

– este interzisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci.

– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică de 4/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

– este interzisă activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc.

– este interzisă activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare.

Scenariul „roșu-închis”? Carantina de noapte în weekend – peste 4 cazuri la 1.000 de locuitori

– În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20,00-5,00, cu următoarele excepții:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/ gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

– Magazine închise seara, în weekend – Se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să își desfășoare activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 5,00-18,00, în toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori.

În intervalul orar 18,00-5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

– Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori;

Scenariul „mov”? Carantina de noapte permanentă – peste 7,5 cazuri la 1.000 de locuitori

– În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20,00-5,00, cu următoarele excepții:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

– Magazine închise seara – Se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/ prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să își desfășoare activitatea în intervalul orar 5,00-18,00, în toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori.

În intervalul orar 18,00-5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

Topul localităților după incidența cazurilor COVID la mia de locuitori în ultimele 14 zile

UAT — Județ– Incidența pe 14 septembrie:

TÂRŞOLŢ — SATU MARE — 13,88
ŞEICA MICĂ — SIBIU — 12,27
GHERŢA MICĂ — SATU MARE — 10,89
TURŢ — SATU MARE — 8,23
BIXAD — SATU MARE — 8,14
ORAŞ BECHET — DOLJ — 7,72
ŞIMIŞNA — SĂLAJ — 7,67
POJEJENA — CARAŞ-SEVERIN — 7,62
CĂRAND — ARAD — 7,43
CĂTINA — CLUJ — 7,18
ORAŞ NEGREŞTI-OAŞ — SATU MARE — 6,09
BUCOVĂŢ — TIMIŞ — 5,99
CĂLINEŞTI-OAŞ — SATU MARE — 5,99
BĂTARCI — SATU MARE — 5,79
NUŞENI — BISTRIŢA-NĂSĂUD — 5,70
POIENI-SOLCA — SUCEAVA — 5,68
CĂMĂRZANA — SATU MARE — 5,34
GEPIU — BIHOR — 5,32
TUPILAŢI — NEAMŢ — 5,18
SECAŞ — TIMIŞ — 5,13
CIUDANOVIŢA — CARAŞ-SEVERIN — 5,05
VIŞEU DE JOS — MARAMUREŞ — 4,99
DEVESELU — OLT — 4,98
DENTA — TIMIŞ — 4,97
IANCA — OLT — 4,93
ASUAJU DE SUS — MARAMUREŞ — 4,89
BOTOŞANA — SUCEAVA — 4,83
PLOSCOŞ — CLUJ — 4,82
GRĂDINA — CONSTANŢA — 4,70
ŞIEU-MĂGHERUŞ — BISTRIŢA-NĂSĂUD — 4,63
GIULVĂZ — TIMIŞ — 4,59
FĂRCAŞELE — OLT — 4,47
PARAVA — BACĂU — 4,46
BUDACU DE JOS — BISTRIŢA-NĂSĂUD — 4,44
VAMA — SATU MARE — 4,36
ROMA — BOTOŞANI — 4,33
CEATALCHIOI — TULCEA — 4,31
GHERCEŞTI — DOLJ — 4,31
FRUMUŞENI — ARAD — 4,30
CERTEZE — SATU MARE — 4,30
DOBA — SATU MARE — 4,27
CUZA VODĂ — CONSTANŢA — 4,26
BOLINTIN-DEAL — GIURGIU — 4,22
CATANE — DOLJ — 4,16
AFUMAŢI — ILFOV — 4,15
MESEŞENII DE JOS — SĂLAJ — 4,10
MAŞLOC — TIMIŞ — 4,08
CIOCÂRLIA — IALOMIŢA — 3,95
SOVEJA — VRANCEA — 3,92
GÂRNIC — CARAŞ-SEVERIN — 3,91
MICEŞTII DE CÂMPIE — BISTRIŢA-NĂSĂUD — 3,88
TARNA MARE — SATU MARE — 3,80
OBÂRŞIA — OLT — 3,80
ŞAG — TIMIŞ — 3,80
ORAŞ VIŞEU DE SUS — MARAMUREŞ — 3,78
ORAŞ BĂILE GOVORA — VÂLCEA — 3,70
BÂRSEŞTI — VRANCEA — 3,68
MIRŞID — SĂLAJ — 3,66
LUNCA ILVEI — BISTRIŢA-NĂSĂUD — 3,64
DUMBRAVA — TIMIŞ — 3,64
VĂLENI — VASLUI — 3,63
HORODNIC DE JOS — SUCEAVA — 3,63
SNAGOV — ILFOV — 3,56
SINGURENI — GIURGIU — 3,55
DEZNA — ARAD — 3,54
CORNI — BOTOŞANI — 3,50
POCHIDIA — VASLUI — 3,49
PĂULEŞTI — SATU MARE — 3,48
FRĂTĂUŢII VECHI — SUCEAVA — 3,47
IEUD — MARAMUREŞ — 3,45
JICHIŞU DE JOS — CLUJ — 3,45
HORODNIC DE SUS — SUCEAVA — 3,37
CIOROGÂRLA — ILFOV — 3,36
SUPUR — SATU MARE — 3,36
MĂLUŞTENI — VASLUI — 3,33
DRĂGOTEŞTI — GORJ — 3,33
STRUGARI — BACĂU — 3,31
MANASIA — IALOMIŢA — 3,31
VIILE SATU MARE — SATU MARE — 3,31
CENEI — TIMIŞ — 3,30
MUNTENII DE SUS — VASLUI — 3,29
MOVILENI — GALAŢI — 3,29
BEUCA — TELEORMAN — 3,28
NEGRILEŞTI — BISTRIŢA-NĂSĂUD — 3,27
CORBEANCA — ILFOV — 3,24
CAVADINEŞTI — GALAŢI — 3,23
TUDORA — BOTOŞANI — 3,21
ISLAZ — TELEORMAN — 3,20
CÂRCEA — DOLJ — 3,20
SĂNDULEŞTI — CLUJ — 3,19
GÂRBĂU — CLUJ — 3,17
CONOP — ARAD — 3,16
GIULEŞTI — MARAMUREŞ — 3,16
FELEACU — CLUJ — 3,15
ORAŞ CĂZĂNEŞTI — IALOMIŢA — 3,15
DOLJEŞTI — NEAMŢ — 3,13
GIROC — TIMIŞ — 3,11
BRĂEŞTI — IAŞI — 3,10
MILCOV — OLT — 3,08
LUPAC — CARAŞ-SEVERIN — 3,06
BERZOVIA — CARAŞ-SEVERIN — 3,05
BÂRSANA — MARAMUREŞ — 3,03
MOGOŞOAIA — ILFOV — 3,03
ORAŞ SOLCA — SUCEAVA — 3,03
DUMBRĂVIŢA — TIMIŞ — 3,02
MONOR — BISTRIŢA-NĂSĂUD — 3,02
CREŢEŞTI — VASLUI — 3,01
UDA-CLOCOCIOV — TELEORMAN — 3,00
VEDEA — TELEORMAN — 3,00

Localitățile sunt colorate simbolic în verde pentru o incidență sub 2 la mie, galben pentru o incidență între 2 și 3 la mie și roșu pentru o incidență de peste 3 la mie. Suplimentar, pe hartă apar colorate cu mov localitățile unde incidența trece de 6 la mie, pragul în care școala trece în online.

Notă: Pentru a ajunge la harta interactivă cu incidența pe localități, scroll în aplicația de mai jos prin ecranul inițial cu cazurile noi raportate pe județe.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements

NATIONAL

Prima hotărâre definitivă la ÎCCJ împotriva restricțiilor: Închiderea sălilor de fitness din luna martie, anulată

Publicat

in

De

Înalta Curte de Casatie și Justiție a respins recursurile împotriva sentinței Curții de Apel Cluj din aprilie prin care s-au anulat prevederilor de suspendare a activității sălilor de sport/fitness din Hotărârea de Guvern 348/2021 și din Hotărârea CJSU Cluj nr.50 din 27 martie.

„Respinge recursurile declarate de recurenta – reclamantă Indigo Gym SRL, de recurenţii – pârâţi Guvernul României, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Cluj şi Instituţia Prefectului Judeţului Cluj, precum şi de recurentul – intervenient Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul M.A.I. împotriva Sentinţei civile nr. 104 din 9 aprilie 2021 pronunţată de Curtea de Apel Cluj – Secţia a III-a contencios administrativ şi fiscal, ca nefondate. Respinge cererea de intervenţie accesorie formulată de Ministerul Afacerilor Interne în interesul recurentului-pârât Guvernul României, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 21 octombrie 2021”, se arată în minuta ÎCCJ.

Potrivit clujust.ro, la solicitarea unei săli de fitness, Curtea de Apel Cluj a decis anularea prevederilor privind suspendarea activității sălilor de sport/fitness din Hotărârea de Guvern 348/2021 și din Hotărârea CJSU Cluj nr.50 din 27 martie, știrea fiind publicată atunci în premieră de Clujust.ro

Extras din motivarea CA Cluj:

„În ceea ce privește caracterul gradual, necesar și proporțional al măsurilor atacate în prezentul dosar instanța apreciază că acest caracter lipsește în ce privește măsura suspendării activității sălilor de sport și fitness în spații închise .

În primul rand atât din analiza factorilor de risc privind managementul situației de urgență generate de virusul SARS-CoV-2 pe teritoriul României la data de 23.03.2021“, întocmit la nivelul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției cât și din discuțiile ce au dus la adoptarea Hotărârii nr.20/2021 a pârâtului de rândul 2(f.74-85 vol .I) nu rezultă o analiză a activitatii acestor sali de sport si fitness care își desfasoară activitatea în spatii închise, a riscului manifestat sau prognozat de această activitate (așa cum impune art. 2 din Legea 55/2020 ),a gravității acestui risc care să poată fi combătut prin măsura suspendării temporare a activității .Se face doar mențiunea că activitatea acestor săli este una de risc.

Lipsa unei motivări impuse de art. 31 din Constitutie ,art. 30,31 din Legea 24/2000 nu permite astfel concluzia ca masura este graduala, necesară și proporțională cu riscul ce se doreste a fi combatut asa cum impun art. 2 din Legea 55/2020 si art. 53 din Constituție .

14.Neîndeplinirea acestor cerințe rezultă și din istoricul activității în spatii închise în sălile de sport si fitness de la începutul pandemiei și până la adoptarea HG 348/2021.

Pe perioada stării de urgență această activitate a fost în mod evident suspendată .După adoptarea Legii 55/2020 și instituirea stării de alertă prin HG 394/2020 în Anexa 3 art. 9 s-a prevăzut că în condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc următoarele măsuri:6. Se reia activitatea și se instituie obligația operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a ștrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau sălilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și ai ministrului sănătății, emis în temeiul art. 71 alin. 12) din Legea nr. 55/2020.

HG 476 din 16 iunie 2020 a avut în Anexa nr. 3 – „Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc”, art. 9, pct. 5 prevederi similare .La fel celelalte HG-uri de prelungire a stării de alerta au păstrat aceste prevederi .

În concluzie inițial activitatea analizată a fost suspendata, dar apoi a fost permisă, cu respectarea normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății,norme care în esență stabilesc o serie de restricții pentru desfăsurarea activității sălilor de sport/fitness în spații închise.

Ordinul care a stabilit initial aceste condiții, restricții este OMTS nr. 667 din 7 iulie 2020 care la art. 6 se prevede că se aprobă Regulamentul privind condițiile necesar a fi respectate în vederea desfășurării activităților de pregătire fizică în săli de fitness și aerobic, prevăzut în anexa nr. 6.

Aceste conditii priveau modul de organizare a activității de pregătire fizică:respectiv organizarea spațiului de pregătire fizică anaerobă (pe aparate) astfel încât să permită menținerea unui spațiu de siguranță pentru fiecare persoană de minimum 7 mp,organizarea spațiului de pregătire fizică aerobică astfel încât să permită menținerea unui spațiu de siguranță pentru fiecare persoană de minimum 10 mp.Apoi accesul în sala de fitness și aerobic se făcea numai în baza unei programări prealabile. Programarea utilizatorilor trebuia făcută în așa fel încât să permită suficient timp pentru igienizarea periodică a sălii, dar și pentru eliberarea vestiarelor, în condițiile în care și aici trebuia menținută o distanță de siguranță între persoane.Era obligatorie o evidență nominală a persoanelor care au folosit sala în fiecare interval orar, astfel încât să se poată face cu ușurință identificarea contacților, în eventualitatea depistării unui caz de infectam cu COVID-19 printre utilizatorii respectivei săli de fitness sau aerobic.Numărul de persoane care se antrenează la un moment dat era limitat în funcție de capacitatea sălii, pentru a se menține distanța de siguranță, astfel încât fiecărei persoane să îi revină un spațiu de 7 mp în cazul exercițiilor pe aparate și 10 mp în cazul exercițiilor de tip aerobic.

În ceea ce privește antrenamentul de fitness și aerobic în spații închise se arată că utilizatorii sălilor de fitness și aerobic vor fi instruiți să își spele mâinile înainte și după terminarea antrenamentului;în cazul sălilor de fitness se va evita utilizarea aparatelor în regim de circuit și se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiași sesiuni de antrenament.Se delimitează spațiile de exerciții, cu menținerea distanței fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane și asigurarea unui spațiu de minimum 7 mp/persoană în cazul exercițiilor pe aparate, respectiv de 2 metri între oricare două persoane și asigurarea unui spațiu de minimum 10 mp/persoană în cazul exercițiilor de tip aerobic. Se va asigura aceeași distanță inclusiv între sportiv și personalul tehnic (antrenor, medic etc).Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte și după fiecare utilizator.Curățarea și dezinfecția zonei cât mai des posibil.Cu excepția perioadei de desfășurare a activităților fizice intense, purtarea măștii este obligatorie pe toată durata prezenței în sală.

Pentru măsurile care trebuie luate după antrenament se stipula ca se interzice folosirea în comun a dușurilor, saunei si altor zone cu risc mare de transmitere a virusului.

Prin OMTS nr. 780/2020 s-a aborgat ordinul sus indicat dar s-au adoptat reglementari identice.Prin OMTS nr. 1.219/2020 s-a abrogat Ordinul nr. 780 din 12 august 2020, dar reglementarile au rămas identice, cu excepția dispariției interdicției de la pct. 5, Măsuri care trebuie luate după antrenament.Prin OMTS nr. 197/2021 s-a abrogat Ordinul nr.1219 din 12 august 2020, dar reglementarile au rămas identice cu câteva măsuri chiar mai exigente decât cele anterioare .

În baza acestor prevederi legale se poate concluziona așadar că activitatea sălilor de sport si fitness a fost supusă unor măsuri restrictive începând cu luna mai 2020 .

Deși nu a existat nici o analiză privind această activitatea, așa cum se desfașura, cu restricțiile de mai sus, modul în care ea a influentat sau poate influenta evolutia numarului de cazuri COVID(respectiv o influență în sensul creșterii acestor cazuri )pe baza simplei aprecieri că activitatea este una de risc, s-a luat măsura suspendării acestei activități, abstracție făcându-se de restricțiile anterioare și de eficiența lor .

În măsura în care s-ar fi realizat o analiză se putea observa că menținerea deschisă a activității sportive în interior, cu restricțiile de mai sus, nu a avut nici un efect concret relevant asupra creșterii cazurilor COVID și astfel suspendarea acestei activități nu este necesara si nici proporțională.

În primul rand nici pârâții și nici intervenienta accesorie nu au prezentat vreo dată ,vreun studiu, vreo analiză care să susțină un efect concret relevant respectiv o influență chiar minimă asupra creșterii cazurilor de infectare . În schimb reclamanta a depus, anexat notelor scrise calificate ca fiind o completare de actiune(comunicat de asemenea pârâților), un studiu efectuat cu privire la riscul transmiterii COVID-19 în cluburile de fitness și facilități de agrement în toată Europa, în baza datelor colectate în perioada 4 mai – 25 octombrie 2020.(f.25-59 vol .II) Eșantionul analizat a inclus aproape 60 de milioane de vizite, în 13 țări, respectiv cluburile de fitness și facilități de agrement din Marea Britanie în baza datelor colectate în perioada din 24 iulie – 25 octombrie 2020, eșantionul analizat incluzând aproape 55 de milioane de vizite. S-a concluzionat că rata cazurilor COVID-19 pozitive a fost de 1,12 cazuri la 100.000 de vizite pentru seturile de date combinate. Datele au dus la concluzia că cluburile de fitness și centrele de petrecere a timpului liber oferă siguranță.

În concluzie în lipsa unor date concrete și obiective , furnizate de pârâți în sensul contribuției, chiar minime, a acestei activitati la creșterea numărului de cazuri COVID în ciuda restricțiilor deja impuse se poate sustine în mod neechivoc că această activitate desfasurată cu respectarea ordinelor de mai sus nu a avut un efect concret asupra creșterii numărului de cazuri COVID.

În sensul acestei concluzii este și analiza teoretică expusă de reclamantă .Astfel în intervalul 17 iunie 2020-28 martie 2021 operatorii economici din acest domeniu au avut posibilitatea să-și desfășoare activitatea, cu o singură excepție. Astfel în municipiul Timișoara sălile de fitness au fost închise începând cu data de 25 octombrie 2020, printr-o hotărâre a CJSU Timiș, într-un moment în care incidența în localitate ajunsese la 3,39 cazuri la mia de locuitori. Timișoara a fost tot timpul, în acest interval de timp, pe primele locuri în ceea ce privește numarul de cazuri, în ciuda închiderii sălilor de fitness. Cluj Napoca a inregistrat cresteri si descresteri ale numărului de cazuri, fără o legătură semnificativă cu activitatea sălilor de fitness. Astfel dacă sălile de fitness ar fi fost cauza sau cel puțin ar fi contribuit la extinderea contaminării semnificativ, atunci ar fi trebuit ca în Timișoara să scadă cazurile, iar în Cluj-Napoca sau la nivel național să crească. În realitate în ambele localități similare ca număr de locuitori si densitate fenomenul a evoluat similar,desi în una sălile erau închise, iar în alta deschise .

Toate aceste elemente sustin neechivoc ca masura suspendarii activității nu este una necesară pentru combarea riscului urmărit,dar ea nu este nici graduală și nici proporțională nici măcar în ipoteza în care s-ar lua doar pe un termen extrem de redus . Astfel realitatea ultimelor 9 luni permite concluzia ca această activitate, cu restricțiile deja impuse, se poate derula, fara a influenșa semnificativ evolutia cazurilor COVID. Suspendarea ei fără a exista date noi care să pună în evidență o asemenea contribuție apare evident ca inutilă pentru riscul ce se doreste a se combate si totodată disproporționată . Astfel ea nu va avea nici un efect notabil în combaterea riscului urmărit, singurul efect fiind pierderile financiare si posibila insolvență a operatorilor economici din acest domeniu . Măsura nu este nici graduală întrucât nu s-a analizat posibilitatea suplimentării restricțiilor.”

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult

NATIONAL

CSM Galaţi a obţinut primele sale puncte din acest sezon

Publicat

in

De

CSM Galaţi a învins-o pe ACSH Gheorgheni cu scorul de 3-2 (1-0, 0-0, 1-2, 1-0), după prelungiri, sâmbătă, pe Patinoarul ”Dunărea”, într-un meci din Campionatul Naţional de hochei pe gheaţă, potrivit Agerpres.

CSM Galaţi a obţinut prima sa victorie din această stagiune, luându-şi revanşa după ce a pierdut vineri în faţa harghitenilor cu 3-6.

Vitali Kiricenko şi Aleksandr Neznamov au dus scorul la 2-0 pentru gălăţeni, oaspeţii au egalat în urma golurilor reuşite de Mathias Haaranen şi Arnold Sillo, victoria gazdelor fiind adusă de golul lui Mircea Constantin (65:54).

Citește și: Se ZGUDUIE ministerul de INTERNE – Pretinse fapte penale de ABUZ în SERVICIU și DELAPIDARE..

Clasament

1. ACSH Gheorgheni 15 puncte (6 jocuri)

2. CSHC Fenestela 68 6 p (2 j)

3. SC Miercurea Ciuc 4 puncte (2 j)

4. CSM Galaţi 2 p (2 j)

5. Corona Braşov 0 p (2 j)

6. ACS Sapienţia U23 0 p (2 j)

7. CSA Steaua 0 p (2 j)

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend