Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Halucinant! Foreign Policy: ‘Rusia se teme de atacuri paranormale din Occident. Liderii ruși cred în misticism, astrologie, numerologie  – precum și în convingerea că stăpânirea lor asupra unei Rusii mari este predestinată’

Publicat

in

Dar rușii nu sunt pur și simplu îngrijorați de propaganda obișnuită din timpul războiului, cum ar fi emisiunile de radio sau cele de la TV. În schimb, Kremlinul se pregătește pentru ceea ce numește „infecția psihologică a personalului” de către un inamic care ar manipula prin hipnoză – precum și prin puteri mistice și psihice necunoscute. Nota avertizează asupra „abilităților hipnotice” folosite de personalul străin.

Credința în puteri mistice este relativ comună în Rusia, unde aproximativ 20% dintre oameni au vizitat un parapsiholog și mai mult de 60% cred într-o formă de magie. Natalia Antonova, scriitoare din Washington și expertă în Rusia, care a petrecut șapte ani raportând de la Moscova, a spus: „Această problemă a hipnozei și telekinezei, indiferent ce încearcă ei să facă, rușii o cred cu adevărat.”

Astfel de temeri pot fi impuse la vârf. Se zvonește de multă vreme că liderii ruși, inclusiv Putin, cred în misticism, astrologie, numerologie  – precum și în convingerea că stăpânirea lor asupra unei Rusii mari este predestinată.

Misticismul se îmbină cu credințele ortodoxe ruse mai convenționale despre scenariile apocaliptice și influența satanică. La o ceremonie din septembrie a anexării unor părți ale Ucrainei, Putin a descris modul în care „suprimarea libertății în sine a căpătat trăsăturile unei religii: satanismul pur și simplu”. Apoi, în octombrie, guvernul rus și-a schimbat justificarea războiului, susținând că are un imperativ moral să „realizeze desatanizarea Ucrainei”. În timp ce limbajul satanismului este uneori folosit doar ca retorică exagerată, uneori este înțeles literal. Ideile conservatoare ortodoxe ruse despre războiul spiritual, în care Occidentul este descris ca fiind literalmente demonic, au fost încorporate în propriul vocabular al statului rus și s-au amestecat cu entuziasmul țării pentru pseudoștiința psihică.

Să nu-ți faci griji, totuși. Nota a prezentat modul în care FSO intenționează să evite acest tip de atac psihic. Tacticile includ întărirea psihologică a ofițerilor, spunându-le povești despre curajul și eroismul colegilor lor. Un alt mijloc de contracarare a infecției psihologice implică oferirea ofițerilor de tururi ale Galei Celebrității și Istoriei FSO și vizite la Catedrala Maicii Domnului din Kazan din Moscova – probabil pentru a se ruga ca să alunge diavolul departe, notează foreignpolicy, citează b1tv.ro.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

ACTUAL

Valeriu Stoica, fost președinte PNL, despre situația pensiilor speciale: ‘În spatele acestei chestiuni se ascunde lenea. Foarte mulți vor să intre în Poliție, în Armată pentru că vor ieși repede la pensie’

Publicat

in

Valeriu Stoica, fost președinte al PNL și fost ministru al Justiției, a vorbit desper actuala situație a pebsiilor soeciale.

PNL și PSD nu au curajul să intervină asupra pensiilor speciale, a spus fostul președinte al liberalilor, Valeriu Stoica, pentru Digi24, citează STIRIPESURSE.ro.

Partidele sunt pe nicovala opiniei publice și au deasupra mai multe ciocane – ciocanul Comisiei Europene, ciocanul acestor categoriile profesionale care luptă să-și păstreze pensia de serviciu. Și, ca urmare, PNL, PSD nu au curajul să pună mâna pe acest cartof fierbinte. Fiecare încearcă să îl arunce spre celălalt, să bage mâna în foc să ia cartoful.

În spatele acestei chestiuni se ascunde lenea. Foarte mulți vor să intre în Poliție, în Armată pentru că vor ieși repede la pensie și după aceea vor putea să facă altceva. Încurajarea nemuncii”, a spus Valeriu Stoica, la emisiunea „În fața ta”.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a afirmat, joi, după o vizită de lucru în Prahova, că România nu are un sistem distorsionat de pensii speciale faţă de ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană, el punctând şi că dacă se ajunge la o reformă „dură”, există „riscul de depopulare” a unor „sisteme de importanţă strategică pentru România”.

Pensionarii au dreptul la pensie, a transmis și președintele României, Klaus Iohannis. El a solicitat coaliției de guvernare să găsească acea soluție astfel încât sistemul să fie sustenabil și peste 20 de ani.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Corina Crețu, după accidentul feroviar din Gara CFR Galați: ‘Guvernul trebuie să acorde o prioritate maximă sectorului transportului – rutier și feroviar’

Publicat

in

Europarlamentarul Corina Creţu a declarat, după accidentul feroviar produs sâmbătă seara în Gara CFR Galaţi că este imperios necesară capacităţii administrative a CFR în vederea implementării sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS).

Europarlamentarul Corina Creţu a atras atenția că Guvernul trebuie să acorde o prioritate maximă sectorului transportului înainte de a se petrece o tragedie majoră.

Din păcate, un alt grav accident feroviar s-a produs în această seară, de această dată la Galați.

”România este ţara europeană cu cea mai mare rată de mortalitate”

Spuneam pe 3 martie, când a avut loc un accident similar în județul Teleorman, din care au rezultat 12 răniţi şi multe pagube materiale, că Guvernul trebuie să acorde o prioritate maximă sectorului transportului – rutier și feroviar în primul rând – înainte de a se petrece o tragedie majoră!

România este ţara europeană cu cea mai mare rată de mortalitate în sistemul de transport – în primul rând pe autostrăzi, însă, având în vedere starea deplorabilă a infrastructurii feroviare, trebuie să fim conştienţi că oricând s-ar putea înregistra un accident de nivelul celui din Grecia.

În timpul mandatului meu de Comisar European, am aprobat proiectul major din sectorul feroviar Radna-Gurasada-Simeria, dar am spus tot timpul că alocarea de 1.3 Miliarde de EUR din Fondul de coeziune (sau 87 % din bugetul pentru transportul feroviar) unui singur proiect contribuie, într-adevăr, la reuşita segmentului de transport din POIM- Programul Operațional Infrastructura Mare- 2014-2020, însă nu este în regulă că aceasta reușită se bazează în mare pe un singur proiect. Nu am cunoștință despre lansarea unor serii de investiţii noi în materialul rulant.

”Niciunul dintre proiectele feroviare finalizate nu poate fi considerat ca fiind funcţional”

În această privinţă, este imperios necesară consolidarea capacităţii administrative a CFR în vederea implementării sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS).

Potrivit unui studiu realizat de către Comisia Europeană, niciuna dintre investiţiile semnificative efectuate în sisteme de semnalizare feroviară nu a fost încă dată în folosinţă, punându-se astfel în pericol viaţa pasagerilor şi împiedicând creşterea vitezei de deplasare funcţionale pentru traficul feroviar. Fără un sistem ERTMS funcţional, niciunul dintre proiectele feroviare finalizate nu poate fi considerat ca fiind funcţional. De asemenea, pentru a remedia această situaţie, Autoritatea Feroviară Română (AFER), organismul care este responsabil de verificarea instalării corecte a ERTMS, trebuie să fie mobilizată urgent şi să-şi consolideze capacitatea administrativă pentru a face faţă acestei cerinţe.

Întreţinerea investiţiilor în domeniul transporturilor este o alt obiectiv foarte important.

Este bine cunoscut faptul că bugetele actuale destinate întreţinerii reţelelor rutiere şi feroviare din România nu sunt suficiente. Trebuie să se găsească mai multe surse de finanţare noi pentru întreţinere, cu scopul de a proteja investiţiile din fondurile ESI şi de a asigura o reţea de transport de înaltă calitate în România. În timp ce Ministerul Fondurilor Europene reprezintă autoritatea de management, Ministerul Transporturilor este un organism intermediar în cadrul POIM şi, prin urmare, trebuie să îşi asume mai multe responsabilităţi.

În acest sens, este important să se accelereze pregătirea unui portofoliu lărgit de proiecte mature ce ar putea fi finanţate atât din PNRR, cât și din Programul Operațional de Transport 2021-2027 (în valoare de 9,6 miliarde de euro), care nu a fost lansat, deși banii pot fi cheltuiți de mai bine de un an și jumătate.

În PNRR sunt alocate 3,5 miliarde de euro modernizarii infrastructurii de transport și sper ca acest lucru să fie demarat urgent, având în vedere că perioada de contractare în PNRR poate fi făcută până în decembrie 2024, iar realizarea efectivă până la finalul anului 2026.

”E vorba de proiecte mult întârziate”

Îmi pare extrem de rău că toate semnalele mele de alarmă nu au fost și nu sunt luate în considerare, ca și în cazul spitalelor regionale. E vorba de proiecte mult întârziate, în domenii-cheie pentru orice societate: transport și sănătate.

Sincere condoleanțe familiei îndoliate ca urmare a încetării din viața a doamnei conductor.

Îmi exprim solidaritatea și compasiunea fata de toți cei implicați în accidentul din aceasta seară!, a scris Corina Creţu, sâmbătă pe Facebook.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend