Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Grupul Digi a încheiat vânzarea operațiunilor din Ungaria: Valoarea tranzacției – 625 milioane de euro

Publicat

in

​Grupul Digi (RCS&RDS), controlat de miliardarul orădean Zoltan Teszari, a anunțat marți, 30 noiembrie, încheierea contractului de vânzare-cumpărare privind operațiunile sale din Ungaria către 4iG. Tranzacția are valoarea de 625 milioane de euro și este supusă unor condiții, inclusiv aprobării autorităților de concurență din această țară.

  • „RCS & RDS (filiala din România a DIGI) și 4iG au agreat la finalul lunii martie 2021 termenii unui acord preliminar care vizau o eventuală tranzacție pentru cumpărarea DIGI Távközlési Szolgáltató Ltd. și a filialelor Invitel, I TV si DIGI Infrastructure.
  • În data de 29 noiembrie 2021, părțile au finalizat negocierile și au încheiat documentele tranzacției pentru transferul filialelor și operațiunilor DIGI din Ungaria către 4iG pentru o valoare a tranzacției de 625 de milioane de euro. Tranzacția este supusă unor condiții, inclusiv aprobării autorităților de concurență. DIGI și 4iG vor coopera în vederea finalizarii tranzacției în cel mai scurt timp. „, se arată într-un comunicat transmis marți de companie.

Grupul DIGI a fost prezent timp de 23 de ani în Ungaria, perioadă în care a construit un operator de servicii de telecomunicații cu o poziție de top pe piața locală, oferind un portfoliu complet de servicii de televiziune prin cablu și satelit (DTH), date fixe și mobile, precum și telefonie fixă și mobilă.

La nivelul anului 2020, abonații DIGI pe piața din Ungaria erau în număr de 1,1 milioane la nivel național și unitățile generatoare de venituri (RGU) de peste 2,5 milioane. În 2020, operațiunile din Ungaria ale DIGI au înregistrat venituri consolidate de 70 miliarde HUF (200 milioane euro) și EBITDA ajustată de 19 miliarde HUF (54 milioane euro).

Potrivit Autorității Naționale Ungare de Media și Telecomunicații (NMHH), DIGI este al doilea operator, după cota de piață deținută, pe segmentele de servicii pay-TV, internet broadband și telefonie fixă. Cu un model de business unic pe piața locală, activitățile Grupului DIGI în Ungaria au inclus operarea mai multor stații de televiziune, canale de sport și a altor patru canale tematice. Dimensiunea extinsă a activităților din Ungaria a fost în bună măsură sprijinită și de numărul mare de angajați, aproximativ 3.000.

  • “Ungaria este o piață în care ne-am desfășurat activitatea cea mai mare parte a existenței noastre. Am construit acolo, împreună cu echipa locală, o afacere de care suntem foarte mândri și care este unul dintre operatorii cei mai mari, mai avansați tehnologic și mai de succes din această piață. Cu toate acestea, în condițiile reorientării strategiei noastre către piețe din vestul Europei, a venit momentul să îi lăsăm pe partenerii noștri de la 4iG să continue această frumoasă poveste și avem încredere că vor continua munca noastră și vor amplifica succesul acestui operator.” a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V.

4iG Plc. este una dintre companiile de top de pe piața de IT și telecomunicații din Ungaria, contribuind semnificativ la creșterea economiei bazate pe cunoaștere și digitalizare, în țara vecină. 4iG are o experiență de peste 25 de ani pe piața tehnologiilor și a inovațiilor tehnologice.

Problemele DIGI din Ungaria: Respingerea participării la licitația 5G a ajuns la Curtea Europeană de Justiție

Grupul DIGI/RCS&RDS se va extinde pe piața din Portugalia, după ce a câștigat luna trecută mai multe frecvențe radio în cadrul unei licitații de spectru, se arată în cel mai recent raport financiar publicat pe bursă de DIGI. Raportul mai arată că în urma respingerii de a participa la licitația 5G din Ungaria, reclamațiile DIGI au ajuns la Curtea Europeană de Justiție.

Amintim faptul că grupul DIGI și-a anunțat investitorii în data de 29 martie 2021 că a încheiat un acord preliminar și neobligatoriu pentru vânzarea Digi Ungaria și a filialelor Invitel Ltd și I TV Ltd către 4iG Plc, unul dintre operatorii de top de pe piața de IT și telecomunicații din Ungaria. Grupul DIGI, care în România deține RCS&RDS, s-a judecat cu autoritățile ungare, după ce a fost respins de la participarea la licitația 5G din această țară, dar a pierdut definitiv procesul în luna februarie din acest an. Compania are peste 1,1 milioane de abonați în Ungaria, o piață pe care activează de peste 23 de ani.

Cum explică DIGI motivul pentru care s-a adresat Curții Europene de Justiție:

La data de 13 septembrie 2019, ANMTU (n.a Arbitrul telecom din Ungaria) a emis un ordin prin care a respins participarea Societatii (Digi Communications N.V) la licitatia publica organizata în Ungaria pentru achiziția de frecvente de telecomunicatii mobile, cu intentia de a fi utilizate in dezvoltarea retelei de telecomunicatii din Ungaria.

„Principalul argument al autoritatii a fost ca Societatea nu ar fi intentionat sa participe la licitatia publica cu buna-credinta, autoritatea presupunand în mod eronat ca Societatea a participat la licitatie pentru a evita potentiala descalificare a Digi Ungaria. De asemenea, ANMTU a presupus ca societatii Digi Ungaria nu i s-ar fi permis sa participe la licitatie din cauza presupuselor incalcari privind achizitia Invitel, asupra carora insa nu exista o decizie finala a autoritatii de concurenta. ANMTU a presupus in mod eronat faptul ca in situatia in care Societatea ar fi participat cu succes la licitatie, aceasta s-ar fi aflat in imposibilitatea de a furniza servicii de telecomunicatii in Ungaria, pentru ca nu este inregistrata ca operator de servicii si nu detine infrastructura si frecvente de banda.

Societatea a atacat ordinul ANMTU catre Presedintele ANMTU. Astfel cum s-a indicat in cererea formulata, ordinul ANMTU a fost emis in baza unor acuzatii subiective, si nu in baza unor motive obiective si a prevederilor procedurale aplicabile. Consideram ca Societatea a indeplinit toate prevederile aplicabile aferente documentatiei licitatiei si nu exista motive obiective in temeiul carora sa fie respinsa inregistrarea ca participant al Societatii la licitatie. Societatea a actionat cu buna-credinta si nu a indus, respectiv nu a avut intentia de a induce, in eroare ANMTU. Mai mult, consideram ca inclusiv in situatia in care Digi Ungaria ar fi participat la licitatie nu ar fi existat motive formale de respingere a acestuia.”, se arată în raportul DIGI.

  • La data de 27 noiembrie 2019, Presedintele ANMTU a respins contestatia introdusa de companie in baza acelorasi motive indicate in ordin.
  • La data de 29 noiembrie 2019, am atacat in instanta – la Curtea Metropolitana din Budapesta – decizia Presedintelui. De asemenea, am introdus trei cereri de suspendare a licitatiei pana la solutionarea dosarului principal, care au fost respinse si in fond si in apel.
  • Prin sentinta pronuntata la data de 4 noiembrie 2020, Curtea Metropolitana din Budapesta a respins cererea Societatii. Prima instanta a stabilit ca regulile procedurale ale licitatiei pentru 5G au fost conforme cu cerintele legale si ca, in mod corect, ANMTU a respins inregistrarea Societatii la procedura de licitatie.
  • Cu privire la apelul formulat de Societate, Curia, la data de 4.02.2021, a pronuntat hotararea prin care a mentinut hotararea primei instante si a respins apelul Societatii. Decizia este finala si a fost comunicata Societatii la data de 8 martie 2021.
  • Societatea a formulat o plangere privind unitatea juridica la data de 7 aprilie 2021 si, de asemenea, o plangere constitutionala la data de 7 mai 2021, aceasta din urma procedura fiind in derulare. Plangerea pentru unitate juridica a fost respinsa si Societatea a decis sa formuleze o noua plangere constitutionala cu privire la aceasta, care a fost depusa la data de 9 iulie 2021.
  • Mai mult, la data de 16 aprilie 2020, am introdus o cerere, solicitand Curtii Metropolitane sa anuleze decizia ANMTU cu privire la fondul cauzei, emisa la data de 1 aprilie 2020, cerere pe care ANMTU a inaintat-o instantei de judecata. Magyar Telekom a intervenit in cadrul procedurii in fata instantei in favoarea ANMTU.
  • – Curtea Metropolitana a stabilit termenul de judecată in acest caz pentru data de 13 ianuarie 2021. Ulterior, a solicitat Reclamantului sa depuna o sumarizare cu privire la calitatea sa si a programat urmatorul termen pentru data de 31 martie 2021. Potrivit instintarii transmise de Curtea Metropolitană la data de 25 martie 2021, termenul de judecata a fost anulat din cauza situatiei cauzate de COVID -19. Curtea Metropolitana a specificat ca nu mai este necesar un nou termen in cauză pentru a pronunta o hotarare.
  • La data de 6 aprilie 2021 am formulat o noua cerere, sustinand calitatea noastra de reclamant in cadrul procedurilor, in special din perspectiva jurisprudentei europene.
  • La data de 18 mai 2021, Curtea Metropolitana din Budapesta a decis sa suspende procedurile legate de plangerea formulata de DIGI NV impotriva licitatiei 5G si sa transmita intrebarile adresate catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene.
  • Intrebarile adresate sunt legate de calitatea Digi NV de reclamant in aceasta procedura, respectiv daca DIGI NV poate contesta decizia NMHH referitoare la licitatia 5G in conditiile in care nu a fost destinatarul deciziei. Am fost instiintati, la data de 21 iulie 2021, cu privire la cererea de pronuntare a unei hotarari preliminare si totodata cu privire la posibilitatea de a inainta observatii scrise cu privire la cauza in termen de 3 luni si 10 zile de la momentul înstiintarii. DIGI NV a formulat observatii scrise la Curtea Europeana de Justitie in 29 octombrie 2021.


Pentru mai multe detalii despre litigiile DIGI – în raport.

Problemele DIGI din Ungaria: Respingerea participării la licitația 5G a ajuns la Curtea Europeană de Justiție

Amintim faptul că grupul DIGI și-a anunțat investitorii în data de 29 martie 2021 că a încheiat un acord preliminar și neobligatoriu pentru vânzarea Digi Ungaria și a filialelor Invitel Ltd și I TV Ltd către 4iG Plc, unul dintre operatorii de top de pe piața de IT și telecomunicații din Ungaria. Grupul DIGI, care în România deține RCS&RDS, s-a judecat cu autoritățile ungare, după ce a fost respins de la participarea la licitația 5G din această țară, dar a pierdut definitiv procesul în luna februarie din acest an. Compania are peste 1,1 milioane de abonați în Ungaria, o piață pe care activează de peste 23 de ani.

Cum explică DIGI motivul pentru care s-a adresat Curții Europene de Justiție:

La data de 13 septembrie 2019, ANMTU (n.a Arbitrul telecom din Ungaria) a emis un ordin prin care a respins participarea Societatii (Digi Communications N.V) la licitatia publica organizata în Ungaria pentru achiziția de frecvente de telecomunicatii mobile, cu intentia de a fi utilizate in dezvoltarea retelei de telecomunicatii din Ungaria.

„Principalul argument al autoritatii a fost ca Societatea nu ar fi intentionat sa participe la licitatia publica cu buna-credinta, autoritatea presupunand în mod eronat ca Societatea a participat la licitatie pentru a evita potentiala descalificare a Digi Ungaria. De asemenea, ANMTU a presupus ca societatii Digi Ungaria nu i s-ar fi permis sa participe la licitatie din cauza presupuselor incalcari privind achizitia Invitel, asupra carora insa nu exista o decizie finala a autoritatii de concurenta. ANMTU a presupus in mod eronat faptul ca in situatia in care Societatea ar fi participat cu succes la licitatie, aceasta s-ar fi aflat in imposibilitatea de a furniza servicii de telecomunicatii in Ungaria, pentru ca nu este inregistrata ca operator de servicii si nu detine infrastructura si frecvente de banda.

Societatea a atacat ordinul ANMTU catre Presedintele ANMTU. Astfel cum s-a indicat in cererea formulata, ordinul ANMTU a fost emis in baza unor acuzatii subiective, si nu in baza unor motive obiective si a prevederilor procedurale aplicabile. Consideram ca Societatea a indeplinit toate prevederile aplicabile aferente documentatiei licitatiei si nu exista motive obiective in temeiul carora sa fie respinsa inregistrarea ca participant al Societatii la licitatie. Societatea a actionat cu buna-credinta si nu a indus, respectiv nu a avut intentia de a induce, in eroare ANMTU. Mai mult, consideram ca inclusiv in situatia in care Digi Ungaria ar fi participat la licitatie nu ar fi existat motive formale de respingere a acestuia.”, se arată în raportul DIGI.

  • La data de 27 noiembrie 2019, Presedintele ANMTU a respins contestatia introdusa de companie in baza acelorasi motive indicate in ordin.
  • La data de 29 noiembrie 2019, am atacat in instanta – la Curtea Metropolitana din Budapesta – decizia Presedintelui. De asemenea, am introdus trei cereri de suspendare a licitatiei pana la solutionarea dosarului principal, care au fost respinse si in fond si in apel.
  • Prin sentinta pronuntata la data de 4 noiembrie 2020, Curtea Metropolitana din Budapesta a respins cererea Societatii. Prima instanta a stabilit ca regulile procedurale ale licitatiei pentru 5G au fost conforme cu cerintele legale si ca, in mod corect, ANMTU a respins inregistrarea Societatii la procedura de licitatie.
  • Cu privire la apelul formulat de Societate, Curia, la data de 4.02.2021, a pronuntat hotararea prin care a mentinut hotararea primei instante si a respins apelul Societatii. Decizia este finala si a fost comunicata Societatii la data de 8 martie 2021.
  • Societatea a formulat o plangere privind unitatea juridica la data de 7 aprilie 2021 si, de asemenea, o plangere constitutionala la data de 7 mai 2021, aceasta din urma procedura fiind in derulare. Plangerea pentru unitate juridica a fost respinsa si Societatea a decis sa formuleze o noua plangere constitutionala cu privire la aceasta, care a fost depusa la data de 9 iulie 2021.
  • Mai mult, la data de 16 aprilie 2020, am introdus o cerere, solicitand Curtii Metropolitane sa anuleze decizia ANMTU cu privire la fondul cauzei, emisa la data de 1 aprilie 2020, cerere pe care ANMTU a inaintat-o instantei de judecata. Magyar Telekom a intervenit in cadrul procedurii in fata instantei in favoarea ANMTU.
  • – Curtea Metropolitana a stabilit termenul de judecată in acest caz pentru data de 13 ianuarie 2021. Ulterior, a solicitat Reclamantului sa depuna o sumarizare cu privire la calitatea sa si a programat urmatorul termen pentru data de 31 martie 2021. Potrivit instintarii transmise de Curtea Metropolitană la data de 25 martie 2021, termenul de judecata a fost anulat din cauza situatiei cauzate de COVID -19. Curtea Metropolitana a specificat ca nu mai este necesar un nou termen in cauză pentru a pronunta o hotarare.
  • La data de 6 aprilie 2021 am formulat o noua cerere, sustinand calitatea noastra de reclamant in cadrul procedurilor, in special din perspectiva jurisprudentei europene.
  • La data de 18 mai 2021, Curtea Metropolitana din Budapesta a decis sa suspende procedurile legate de plangerea formulata de DIGI NV impotriva licitatiei 5G si sa transmita intrebarile adresate catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene.
  • Intrebarile adresate sunt legate de calitatea Digi NV de reclamant in aceasta procedura, respectiv daca DIGI NV poate contesta decizia NMHH referitoare la licitatia 5G in conditiile in care nu a fost destinatarul deciziei. Am fost instiintati, la data de 21 iulie 2021, cu privire la cererea de pronuntare a unei hotarari preliminare si totodata cu privire la posibilitatea de a inainta observatii scrise cu privire la cauza in termen de 3 luni si 10 zile de la momentul înstiintarii. DIGI NV a formulat observatii scrise la Curtea Europeana de Justitie in 29 octombrie 2021.


Pentru mai multe detalii despre litigiile DIGI – în raport.

DIGI a anunțat în primăvara acestui an că își vinde afacerile din Ungaria. Nicio noutate însă până acum

De notat faptul că la finele lunii martie 2021, grupul DIGI și-a anunțat luni investitorii că a încheiat un acord preliminar și neobligatoriu pentru vânzarea Digi Ungaria și a filialelor Invitel Ltd și I TV Ltd către 4iG Plc, unul dintre operatorii de top de pe piața de IT și telecomunicații din Ungaria.

Grupul DIGI, care în România deține RCS&RDS, s-a judecat cu autoritățile ungare, după ce a fost respins de la participarea la licitația 5G din această țară, dar a pierdut definitiv procesul în luna februarie din acest an. Compania are peste 1,1 milioane de abonați în Ungaria, o piață pe care activează de peste 23 de ani.

Achiziția ar fi urmat să fie finalizată până în luna septembrie a anului 2021, după ce se va încheia procesul de due-diligence pentru Digi Ungaria si filialele sale, și se va semna contractul de vânzare-cumpărare, pe baza acordului autorității de concurență, potrivit anunțului de la acea dată.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

Dezvaluiri

EXCLUSIV Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, despre posibila sa remaniere: ‘Fals!’

Publicat

in

De

În spațiul public au apărut o serie de informații potrivit cărora ministrul Apărării Naționale, Vasile Dîncu, ar urma să fie remaniat.

În acest context, astăzi Bugetul.ro l-a contactat pe șeful Apărării Naționale, pentru a vedea dacă, într-adevăr, urmează să fie înlocuit din funcție.

L-am întrebat pe ministrul Vasile Dîncu dacă a primit semnale că va fi schimbat din funcția de șef al Apărării Naționale.

Vasile Dîncu, pentru Bugetul.ro: „FALS”

Ministrul Apărării Naționale a precizat, pentru Bugetul.ro, că informațiile apărute în spațiul public sunt „FALSE”.

„Totul este fals”, a subliniat, pentru Bugetul.ro, marți, ministrul Apărării, Vasile Dîncu.

Conform informațiilor apărute în spațiul public, trei miniștri din Cabinetul Nicolae Ciucă ar urma să fie remaniați. Printre aceștia s-ar afla ministrul UDMR al Sportului, Eduard Novak.

Eugen DINU

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

„Asta o să doară”. Din cauza sancțiunilor, Rusia dezmembrează avioane pentru ca altele să mai poată să zboare / Experții spun că este doar o chestiune de timp până când aeronavele vor fi „canibalizate”

Publicat

in

De

Companiile aeriene rusești, inclusiv Aeroflotul de stat, dezmembrează avioanele de linie pentru a-și asigura piese de schimb pe care nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancțiunilor occidentale, au declarat patru surse din industrie pentru Reuters.

Motor scos de pe un avion AeroflotFoto: DreamsTime

Desfacerea în bucăți a acestora este în conformitate cu recomandările pe care guvernul rus le-a oferit în iunie companiilor aeriene de a folosi unele aeronave pentru piese pentru a se asigura că restul avioanelor construite în străinătate pot continua să zboare cel puțin până în 2025.

Asta, în condițiile în care sancțiunile impuse Rusiei după ce aceasta a declanșat războiul din Ucraina au împiedicat companiile sale aeriene să obțină piese de schimb sau să efectueze lucrări de întreținere în Occident.

Un avion A350 aproape nou, desfăcut pentru piese

Experții în aviație au spus anterior că este probabil ca liniile aeriene rusești să înceapă să scoată piese dind avioanele lor pentru a-și menține în stare de funcționare o parte din flotă, dar acestea sunt primele exemple concrete.

Cel puțin un avion Sukhoi Superjet 100 de fabricație rusească și un Airbus A350, ambele operate de Aeroflot, sunt în prezent la sol și sunt dezasamblate, a declarat o sursă familiarizată cu această chestiune. Sursa a refuzat să fie identificată din cauza caracterului sensibil al problemei.

Airbus A350 este aproape nou, a spus sursa. Cea mai mare parte a flotei de aeronave a Rusiei este formată din avioane de pasageri occidentale.

Echipamente au fost luate și de la câteva dintre Boeing 737 și Airbus A320 ale Aeroflot, deoarece transportatorul are nevoie de mai multe piese de schimb de la aceste modele pentru celelalte Boeing 737 și Airbus A320 ale sale, a declarat sursa. Ministerul rus al Transporturilor și Aeroflot nu au răspuns la solicitările de comentarii.

Doar o chestiune de timp până când avioanele din Rusia vor fi „canibalizate”

Avioanele Sukhoi Superjet asamblate în Rusia sunt, de asemenea, puternic dependente de piese străine. Un motor a fost deja scos de la un astfel de avion pentru a permite unui alt Superjet să continue să zboare, a declarat prima sursă.

Desigur, motoarele sunt schimbate frecvent între aeronave și sunt de obicei furnizate în cadrul unor contracte separate, au explicat experții din industrie. Ele nu sunt considerate ca făcând parte din structura de bază a aeronavei.

Este „doar o chestiune de timp” până când avioanele din Rusia vor fi „canibalizate”, a declarat o sursă occidentală din industria aviatică.

Generațiile mai noi de avioane – A320neo, A350 și Boeing 737 MAX și 787 – au o tehnologie care trebuie actualizată în mod constant.

În cel mult un an de la intrarea în vigoare a sancțiunilor, va fi o „provocare” să se mențină în funcțiune avioanele moderne chiar și pentru baza inginerească foarte dezvoltată și competentă a Rusiei, au declarat surse occidentale.

Circa 80% dintre avioanele Aeroflot sunt Boeing și Airbus

Practica de a îndepărta piese pentru a menține un alt avion în zbor este cunoscută sub numele de transformarea avioanelor dezafectate în „pomi de Crăciun”.

Deși este relativ rară, este cel mai adesea legată de dificultăți financiare și nu s-a întâmplat niciodată la aceeași scară ca restructurarea generalizată care se preconizează a avea loc în Rusia.

Avioanele de linie pot fi din nou operaționale cu condiția ca piesele scoase să fie puse la loc, deși acest lucru nu ar reconstitui neapărat trasabilitatea necesară pentru ca avioanele să reintre pe piețele globale.

Multe piese au o durată de viață limitată care trebuie înregistrată.

Aproape 80% din flota Aeroflot este formată din Boeings și Airbus – are 134 de Boeings și 146 de Airbus, alături de aproape 80 de avioane Sukhoi Superjet-100 fabricate în Rusia, pe baza celor mai recente date disponibile, adică finalul anului trecut.

„Asta o să doară”

Potrivit calculelor Reuters, bazate pe date de la Flightradar24, aproximativ 50 de avioane Aeroflot – sau 15% din flota sa, inclusiv avioanele blocate din cauza sancțiunilor – nu au mai decolat de la sfârșitul lunii iulie.

Trei din cele șapte avioane Airbus A350 operate de Aeroflot, inclusiv unul folosit acum pentru piese, nu au decolat timp de aproximativ trei luni, arată datele Flightradar24.

Pe de altă parte, faptul că transportatorii ruși zboară pe mai puține rute din cauza sancțiunilor occidentale înseamnă că există avioane nefolosite la sol care pot fi dezmembrate, a declarat o a doua sursă din industrie.

„Producătorii occidentali înțeleg că aproape toate Superjet-urile sunt operate în Rusia”, a declarat Oleg Panteleev, șeful think-tank-ului aviatic Aviaport.

„Puteți pur și simplu să încetați să mai produceți și să expediați piese de schimb – și asta o să doară”, a adăugat el.

Nici firmele din Asia și Orientul Mijlociu nu vor să ajute Rusia

În planul de dezvoltare a industriei aviatice rusești până în 2030 se estimează că Rusia s-ar putea confrunta cu cele mai mari provocări în ceea ce privește A350 și seria Q de la Bombardier, deoarece întreținerea acestora se face în străinătate.

Recomandarea guvernului rus prevede „dezmembrarea parțială a unor părți ale flotei de aeronave”, ceea ce ar menține operaționale două treimi din flota străină până la sfârșitul anului 2025.

Principala provocare va fi menținerea în stare de funcționare a motoarelor și a echipamentelor electronice sofisticate, a declarat Panteleev: „Le va fi greu să le repare”

Aeroflot, cândva printre cele mai mari companii aeriene din lume, dar care acum se bazează pe sprijinul statului, a înregistrat o scădere de 22% a traficului în al doilea trimestru al acestui an față de anul trecut, potrivit datelor companiei, după ce sancțiunile au împiedicat-o să zboare spre majoritatea destinațiilor occidentale.

Asigurarea furnizărilor din țările care nu au impus sancțiuni Rusiei este puțin probabil să ajute, deoarece companiile din Asia și Orientul Mijlociu se tem de riscul unor sancțiuni secundare împotriva lor din partea guvernelor occidentale, au declarat sursele.

„Fiecare piesă în parte are propriul său număr (unic) și dacă documentele vor avea o companie aeriană rusă ca și cumpărător final, atunci nimeni nu va fi de acord să furnizeze, nici China, nici Dubai”, a declarat prima sursă, adăugând că toate piesele trebuie să fie aduse la cunoștința Boeing și Airbus înainte de a fi furnizate utilizatorului final.

(foto articol Aeroflot © Pavel Losevsky | Dreamstime.com)

—————

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend