Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Germania caută de urgenţă 60.000 – 80.000 de şoferi de tir / Situație grea și în Marea Britanie: “Plecă șoferii români și polonezi”

Publicat

in

Asociația Companiilor de Transport (BGL) din Germania a lansat un nou apel pentru ocuparea zecilor de mii de locuri de muncă din domeniul transporturilor. În prezent, este un deficit de circa 60.000-80.000 de șoferi de tir, a declarat Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al asociaţiei, pentru agenția germană de știri DPA. Situația se înrăutăţeşte continuu, întrucât în fiecare an se pensionează 30.000 de șoferi, în timp ce numărul celor nou-intraţi în această profesie nu depășește 15.000, scriu grecii de la Kathimerini.

Asociația Internațională pentru Transportul Rutier (IRU) estimează, într-un studiu recent, că până în 2027 Germania va avea nevoie de încă 185.000 de șoferi noi de tir.

Intervenția asociaţiei a fost prilejuită de penuria uriaşă de bunuri de bază de pe rafturile supermarketurilor britanice, penurie pe care managerii o atribuie lipsei de șoferi pentru aprovizionarea adecvată a magazinelor.

Într-o oarecare măsură, acest lucru se datorează și consecințelor negative ale Brexitului. Însă Dirk Engelhardt consideră că „deşi problema din Marea Britanie este exacerbată de Brexit, sunt sigur că este doar o chestiune de timp până să ne confruntăm şi noi cu aceeași problemă în restul Europei de Vest”.

Marea Britanie: Pleacă șoferii polonezi şi români

Cazul extrem al Marii Britanii se datorează și faptului că restul europenilor nu se mai pot deplasa în această țară fără formalități, în căutarea unui loc de muncă.

Pentru eliberarea vizei sunt necesare proceduri costisitoare şi care necesită timp. Pe durata pandemiei, mulți șoferi, în special din Polonia și România, au părăsit Regatul Unit pentru a se întoarce la familiile lor și se preconizează că puţini dintre ei vor mai veni înapoi.

Dar şi dacă Marea Britanie ar fi rămas în UE, nu s-ar fi putut ocupa uşor toate locurile de muncă din domeniu, deoarece, potrivit reprezentantului Asociației Companiilor de Transport, există o penurie de șoferi în multe alte țări europene. Într-o declaraţie pentru ziarul Die Welt, Markus Ritter, expert în problemele legate de transporturi, subliniază un alt motiv pentru penuria actuală: „În timpul pandemiei, mulți șoferi nu au dorit să intre în programe de suspendare sau regim de muncă flexibilă și au ales să-şi schimbe profesia”.

De ce profesia nu-i atrage pe tineri?

Pentru început, salariul este considerat destul de mic, în condiţiile în care salariul lunar pentru un șofer începător este în medie de 2.500 de euro, brut. La această sumă se adaugă, desigur, diurna pentru mâncare, care se plătește de obicei separat, nu este impozitată și se ridică la câteva sute de euro pe lună. Dar chiar şi aşa, salariul este considerat tot mic, având în vedere că include și muncă în timpul weekend-ului. În plus, absența îndelungată a șoferului de acasă complică adesea o viață liniştită de familie.

În plus, în ultimii ani, pe măsură ce dezbaterea privind protecția mediului și lupta împotriva schimbărilor climatice capătă amploare în întreaga lume, s-a adăugat un alt factor care înrăutăţeşte situaţia: opinia publică tratează camioanele mai mult ca poluatori periculoși decât ca aliați valoroși pentru aprovizonarea pieţei. Iar „această imagine proastă îi îngrijorează pe șoferi”, spune Dirk. (Rador)

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Americanii își vând Constituția: A fost scoasă la licitaţie pentru 15-20 milioane de dolari

Publicat

in

De

Un exemplar original rarisim al Constituţiei americane ratificate la 17 septembrie 1787 la Philadelphia va fi scos la licitaţie în curând la New York pentru o valoare estimată între 15 şi 20 milioane de dolari, a anunţat vineri casa de licitaţie Sotheby’s, potrivit AFP.

Sotheby’s expune până duminică o colecţie privată de documente constituţionale americane datând din perioada revoluţionară, 1776 -1789, între care faimoasă Chartă constituţională semnată la Philadelphia de “Părinţii fondatori” ai SUA, între care George Washington, Benjamin Franklin şi James Madison.

Potrivit lui Selby Kiffer, istoric expert în manuscrise şi cărţi vechi la Sotheby’s, este vorba de un “fantastic prim exemplar imprimat al Constituţiei SUA, probabil tipărit în seara zilei de 16 septembrie (1787)”.

Document este “extrem de rar” pentru că nu au rămas decât “11 exemplare cunoscute” din cele “500” imprimate probabil, a explicat Kiffer cu ocazia celei de-a 234-a aniversări a Constituţiei americane, informează Agerpres.ro.

Textul constituţional, care începe prin faimoasa formulă “Noi, poporul Statelor Unite, în vederea formării unei uniuni mai perfecte (…) decretăm şi stabilim această Constituţie pentru Statele Unite ale Americii”, a fost estimat de Sotheby’s între 15 şi 20 milioane de dolari şi va fi scos la licitaţie la sfârşitul lunii noiembrie.

Sotheby’s a ales să expună această colecţie a istoriei constituţionale americane într-o perioada în care ţara cunoaşte o atmosferă politică tensionată şi polarizată. În ajunul unei manifestaţii prevăzute să aibă loc sâmbătă la Washington, organizată de susţinători ai fostului preşedinte Donald Trump în sprijinul demonstranţilor arestaţi pentru participare la asaltul Congresului – soldat cu victime – în 6 ianuarie.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Dezvăluiri explozive despre falimentul City Insurance: Sponsorul principal al FCSB, îngropat de o schemă de împrumuturi fictive

Publicat

in

De

Un director din ASF face dezvăluiri despre ce se ascunde la City Insurance, liderul pieței de asigurări din România și sponsorul principal al echipei de fotbal FCSB: compania a plătit dobânzi reale de 18 mil. euro la împrumuturi false pe care le-ar fi acordat Vivendi, acţionarul majoritar al companiei.

ASF, Autoritatea de Reglementare, începe să vorbească despre ce a găsit în bilanţurile City Insurance, cel mai mare asigurator RCA din România trimis oficial vineri seară în faliment, conform ZF și Mediafax.

Valentin Ionescu, director în ASF responsabil din primăvară de piaţa asigurărilor, spune că în urma unor controale făcute în România şi Elveţia au descoperit că Vivendi, acţionarul majoritar a acordat împrumuturi fictive companiei pentru care se plăteau dobânzi reale la o rată de 10-12%.

”City a plătit din 2017 până în primăvara acestui an 18 milioane de euro ca dobânzi la aceste împrumuturi, dar aceste împrumuturi erau fictive, banii nu au venit niciodată în România, conturile prezentate erau false. Din 2017 încoace, Vivendi a acordat trei împrumuturi de 50 mil. de euro, 25 mil. de euro, iar în primăvara acestui an de 50 mil. de euro. Noi am descoperit că City a plătit chiar în avans către Vivendi dobânzile pentru acest an” a spus el.

Vivendi este o companie unde Dan Odobescu, cumnatul lui Adrian Năstase, este unicul asociat.

Valentin Ionescu a fost trimis director la sectorul asigurărilor în primăvara acestui an pentru a gestiona cazul City Insurance care s-a soldat cu descoperirea unor falsuri.

Situaţia City Insurance era complicată de mai mulţi ani, dar fiecare conducere a plasat dosarul următoarei conduceri.

Nicu Marcu, actualul preşedinte care a fost numit în 2020, a declanşat controalele extinse la companiile de asigurări, inclusiv la operaţiunile din străinătate.

Înaintea lui Nicu Marcu preşedintele ASF a fost Leonardo Badea, actual viceguvernator al BNR, iar înainte de el a fost Mişu Negriţoiu care a fost dat jos în timpul mandatului de către Liviu Dragnea, liderul PSD care avea majoritate parlamentară.

Cei care erau vicepreşedinţi ASF pe sectorul asigurărilor au pasat dosarul Ciy Insurance de la unul la altul, astfel încât s-a ajuns la situaţia de astăzi în care gaura ar putea ajunge la 300 mil. de euro, faţă de 50 mil. de euro în 2017.

Nu există până acum răspunsuri la întrebări: unde sunt banii de la City Insurance şi cum toate autorităţile au lăsat să se umfle acest caz.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend