Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Germania caută de urgenţă 60.000 – 80.000 de şoferi de tir / Situație grea și în Marea Britanie: “Pleacă șoferii români și polonezi”

Publicat

in

Asociația Companiilor de Transport (BGL) din Germania a lansat un nou apel pentru ocuparea zecilor de mii de locuri de muncă din domeniul transporturilor. În prezent, este un deficit de circa 60.000-80.000 de șoferi de tir, a declarat Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al asociaţiei, pentru agenția germană de știri DPA. Situația se înrăutăţeşte continuu, întrucât în fiecare an se pensionează 30.000 de șoferi, în timp ce numărul celor nou-intraţi în această profesie nu depășește 15.000, scriu grecii de la Kathimerini.

Asociația Internațională pentru Transportul Rutier (IRU) estimează, într-un studiu recent, că până în 2027 Germania va avea nevoie de încă 185.000 de șoferi noi de tir.

Intervenția asociaţiei a fost prilejuită de penuria uriaşă de bunuri de bază de pe rafturile supermarketurilor britanice, penurie pe care managerii o atribuie lipsei de șoferi pentru aprovizionarea adecvată a magazinelor.

Într-o oarecare măsură, acest lucru se datorează și consecințelor negative ale Brexitului. Însă Dirk Engelhardt consideră că „deşi problema din Marea Britanie este exacerbată de Brexit, sunt sigur că este doar o chestiune de timp până să ne confruntăm şi noi cu aceeași problemă în restul Europei de Vest”.

Marea Britanie: Pleacă șoferii polonezi şi români

Cazul extrem al Marii Britanii se datorează și faptului că restul europenilor nu se mai pot deplasa în această țară fără formalități, în căutarea unui loc de muncă.

Pentru eliberarea vizei sunt necesare proceduri costisitoare şi care necesită timp. Pe durata pandemiei, mulți șoferi, în special din Polonia și România, au părăsit Regatul Unit pentru a se întoarce la familiile lor și se preconizează că puţini dintre ei vor mai veni înapoi.

Dar şi dacă Marea Britanie ar fi rămas în UE, nu s-ar fi putut ocupa uşor toate locurile de muncă din domeniu, deoarece, potrivit reprezentantului Asociației Companiilor de Transport, există o penurie de șoferi în multe alte țări europene. Într-o declaraţie pentru ziarul Die Welt, Markus Ritter, expert în problemele legate de transporturi, subliniază un alt motiv pentru penuria actuală: „În timpul pandemiei, mulți șoferi nu au dorit să intre în programe de suspendare sau regim de muncă flexibilă și au ales să-şi schimbe profesia”.

De ce profesia nu-i atrage pe tineri?

Pentru început, salariul este considerat destul de mic, în condiţiile în care salariul lunar pentru un șofer începător este în medie de 2.500 de euro, brut. La această sumă se adaugă, desigur, diurna pentru mâncare, care se plătește de obicei separat, nu este impozitată și se ridică la câteva sute de euro pe lună. Dar chiar şi aşa, salariul este considerat tot mic, având în vedere că include și muncă în timpul weekend-ului. În plus, absența îndelungată a șoferului de acasă complică adesea o viață liniştită de familie.

În plus, în ultimii ani, pe măsură ce dezbaterea privind protecția mediului și lupta împotriva schimbărilor climatice capătă amploare în întreaga lume, s-a adăugat un alt factor care înrăutăţeşte situaţia: opinia publică tratează camioanele mai mult ca poluatori periculoși decât ca aliați valoroși pentru aprovizonarea pieţei. Iar „această imagine proastă îi îngrijorează pe șoferi”, spune Dirk. (Rador)

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

VIDEO| Premierul Belgiei țipă la belgienii nevaccinați: ‘Este inacceptabil! A pune în pericol alte persoane este un drept pe care nimeni nu îl poate avea’

Publicat

in

De

Premierul belgian Alexander De Croo şi-a înăsprit atitudinea vineri împotriva persoanelor care refuză să se vaccineze împotriva COVID-19, ceea ce împiedică – potrivit lui – generalizarea relaxării restricţiilor în toată ţara, potrivit AFP.

“Această epidemie este pe cale să devină o epidemie a oamenilor nevaccinaţi, ceea ce este inacceptabil! A pune în pericol alte persoane este un drept pe care nimeni nu îl poate avea”, a afirmat liderul liberal flamand.

El s-a exprimat astfel la încheierea unei reuniuni cu şefi ai executivelor entităţilor federale (regiuni, comunităţi), care au făcut constatarea existenţei unor “importante disparităţi regionale în ratele de vaccinare”, ceea ce interzice în acest stadiu măsuri de relaxare comune în toată Belgia.

Începând de la 1 octombrie, portul măştii nu va fi obligatoriu teoretic în magazine, cafenele şi restaurante, rămânând totuşi impus în mijloacele de transport în comun, în gări, aeroporturi şi instituţii sanitare.

Dar regiunea Bruxelles (cele 19 comune ale capitalei) va ignora această posibilitate de relaxare pentru că rata de vaccinare completă a adulţilor nu este decât de 64%, mult inferioară mediei naţionale (84%).

“Vom menţine portul măştii dincolo de ceea ce prevede reglementarea federală”, a anunţat preşedintele acestei regiuni, Rudi Vervoort.

Pentru a accede la unele locuri închise (restaurante, cluburi sportive etc), capitala vrea să impună instituirea de la 1 octombrie a “COVID Safe Ticket”, permis sanitar belgian care probează o vaccinare completă sau un test negativ recent.

Aplicarea măsurii se anunţă mai puţin sistematică în celelalte două regiuni, Flandra (nord) şi Walonia (sud).

“Vaccinarea este singura soluţie pentru a încerca să eradicăm progresiv virusul”, a declarat preşedintele Waloniei, fostul premier Elio Di Rupo. Incidenţa virusului este “în uşoară creştere” în această regiune francofonă, informează Agerpres.ro.

La nivel naţional, autorităţile au înregistrat între 1 ianuarie şi 8 august “19.723 de spitalizări de pacienţi afectaţi de COVID-19” şi aproape 98% dintre ei nu erau vaccinaţi. “2,1% erau total vaccinaţi”, au indicat într-un comunicat serviciile premierului.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Județul în care spitalul de boli infecțioase e aproape plin cu pacienţi cu COVID-19: 99% dintre ei sunt nevaccinaţi

Publicat

in

De

Spitalul de Boli infecţioase “Sfânta Parascheva” din Iaşi este aproape plin cu pacienţi infectaţi cu virusul SARS-CoV-2, medicii de la această unitate sanitară arătând că există o “presiune foarte mare”, iar cazurile internate sunt forme medii şi severe. În condiţiile în care cei mai mulţi dintre pacienţi sunt nevaccinaţi şi în contextul în care spitalul mai are doar câteva locuri libere, medicii fac din nou apel la populaţie să se vaccineze şi să respecte măsurile de prevenire a răspândirii virusului.

“Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Sf. Parascheva este în stare de funcţionare la capacitate maximă. Corpul medical şi infrastructura spitalului sunt supuse unei presiuni foarte mari. Ceea ce am preconizat, vis-a-vis de evoluţia pandemică, este pe punctul de a deveni realitate. (…) Toţi pacienţii, indiferent de sectorul unde sunt îngrijiţi, au nevoie de suport maximal din punctul de vedere al oxigenoterapiei fiind în proporţie de peste 99% nevaccinaţi. În momentul de faţă, spitalul dispune de 5 locuri de terapie intensivă şi doar 10 locuri în cadrul pavilioanelor spitalului”, a transmis, vineri, managerul unităţii medicale ieşene, medicul Florin Roşu.

Conform acestuia, şi celelalte spitale suport COVID au început să interneze pacienţi care nu mai pot fi primiţi în Spitalul de Boli Infecţioase.

“Am detaşat specialişti către spitalele suport, astfel încât pacienţii să aibă parte de cea mai calificată îngrijire”, a precizat medicul.

El a făcut din nou apel la vaccinare şi la respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului, despre care spune că au fost “măsuri bagatelizate în ultima perioadă”.

Spitalul Clinic de Boli Infecţioase “Sfânta Parascheva” Iaşi îngrijeşte la nivelul tuturor pavilioanelor pacienţi cu patologia COVID-19 cu forme medii spre severe, iar în cele două secţii de terapie intensivă se află exclusiv pacienţi infectaţi cu SARS-CoV-2 şi care au forme severe şi critice ale bolii.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend