Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Fritz LOVEȘTE DIN NOU: a numit director la Filarmonică un candidat care NICI MĂCAR nu s-a calificat să dea concurs și a RESPINS o reputată soprană

Publicat

in

Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, l-a numit, interimar, pe toboşarul Ovidiu Andriş, directorul unei asociaţii care organizează evenimente culturale, în funcţia de manager al Filarmonicii Banatul din Timişoara, după ce mandatul actualului director, Ioan Gârboni, a expirat. Andriş a fost desemnat pe această funcţie în detrimentul mezzosopranei Aura Twarowska, solistă a Operei din Viena, recunoscută pe plan internaţional.

Citește și: FIȘA POSTULUI ținută SECRETĂ -Consiliera care a DESCINS ILEGAL la un restaurant din Timișoara, ANGAJATĂ la CJ Timiș, ca și consilier al fostului șef USR Timiș

Ioan Gârboni şi-a încheiat la 1 august mandatul de manager la Filarmonica Banatul din Timişoara şi trebuie să predea ştafeta noului director interimar. Primarul Dominic Fritz l-a numit pe acest post pe Ovidiu Andriş, un toboşar, directorul unei asociaţii care organizează evenimente culturale, aceasta deşi mezzosoprana Aura Twarowska a concurat şi ea pe acest post.

“Am fost sunată de primarul Fritz, care mi-a comunicat că nu sunt opţiunea sa pentru postul de director interimar al Filarmonicii Banatul. Probabil, studiile şi cariera mea nu sunt suficiente, în opinia domniei sale”, a declarat Aura Twarowska.

Dr. drd. ec. Aura Twarowska este licenţiată în Muzică la Universitatea de Vest din Timişoara şi în Ştiinţe Economice (UIS Timisoara), are studii post-universitare de Management Cultural (AMGD Cluj-Napoca), Studii Aprofundate de Muzică (Bucureşti), este doctor în Muzică (UNM Bucureşti) şi doctorand în Management (UVT).

Şi-a început cariera de muzician profesionist ca angajată a Filarmonicii Banatul Timişoara (între 1986 şi 1993), sub bagheta maestrului Diodor Nicoară şi în directoratul maestrului Remus Georgescu.

Colaborările şi turneele internaţionale i-au facilitat întâlnirea cu teatrele europene, toate acestea conducând la angajarea sa ca solistă a Operei de Stat din Viena, în anul 2007. De-a lungul timpului a cântat pe importante scene ale lumii, sub bagheta unor dirijori de renume.

În martie 2021, a iniţiat, împreună cu dr. Virgil Musta, preşedintele Comisiei de Boli Infecţioase a Ministerului Sănătăţii, Programul ”Respirăm împreună”, în care cântăreţii de operă au venit alături de bolnavii de Covid-19, sprijinind recuperarea acestora prin exerciţii de reantrenare a respiraţiei, specifice tehnicii de canto.

Aura Twarowska a fost decorată de preşedintele României cu Ordinul Meritul Cultural, în grad de Cavaler, şi premiata de Elite Art Club UNESCO pentru promovarea valorilor culturale româneşti în ţară şi în străinătate. Din 2018 este membru corespondent al Academiei Româno-Americane de Arte şi Ştiinţă.

Ovidiu Andriş, toboşar de meserie, este în prezent manager al asociaţiei Tribul Artistic, care se ocupă de organizarea de evenimente culturale. Printre proiectele muzicale se numără Romanian Chamber Orchestra, festivalul Eufonia sau Scena din Cartier (organizat anul trecut, când au fost difuzate 10 concerte online pentru sprijinirea artiştilor).

În luna mai, o comisie alcătuită la dispoziţia primarului Timişoarei, Dominic Fritz, a analizat contractul de management al lui Ioan Coriolan Gârboni, directorului Filarmonicii Banatul, instituţie aflată în subordonarea municipalităţii, iar nota primită de acesta nu îi permitea să obţină un nou contract pe acest post. Decizia a fost contestată de Gârboni, la primărie, dar contestaţia respectivă a fost respinsă. Gârboni conducea Filarmonica din anul 2006.

Tot atunci, Gârboni a fost suspendat de pe acest post, iar Primăria Timişoara a încercat să organizeze un concurs pentru postul de director al Filarmonicii Banatul, la care s-au înscris cinci candidaţi. Printre aceştia s-a numărat şi Ovidiu Andriş, însă dosarul său a fost respins pe motiv că nu avea experienţă de minim cinci ani în domeniul studiilor şi nici trei ani experienţă managerială în instituţii de cultură, aşa cum se cerea, potrivit legii.

Între timp, Ioan Gârboni s-a adresat instanţei de judecată. Judecatorii au stabilit că este ilegală aprobarea acestei evaluări şi au decis suspendarea concursului iniţiat de Primăria Timişoara, care a rămas la faza analizării proiectelor de management ale candidaţilor.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Dezvăluiri explozive despre falimentul City Insurance: Sponsorul principal al FCSB, îngropat de o schemă de împrumuturi fictive

Publicat

in

De

Un director din ASF face dezvăluiri despre ce se ascunde la City Insurance, liderul pieței de asigurări din România și sponsorul principal al echipei de fotbal FCSB: compania a plătit dobânzi reale de 18 mil. euro la împrumuturi false pe care le-ar fi acordat Vivendi, acţionarul majoritar al companiei.

ASF, Autoritatea de Reglementare, începe să vorbească despre ce a găsit în bilanţurile City Insurance, cel mai mare asigurator RCA din România trimis oficial vineri seară în faliment, conform ZF și Mediafax.

Valentin Ionescu, director în ASF responsabil din primăvară de piaţa asigurărilor, spune că în urma unor controale făcute în România şi Elveţia au descoperit că Vivendi, acţionarul majoritar a acordat împrumuturi fictive companiei pentru care se plăteau dobânzi reale la o rată de 10-12%.

”City a plătit din 2017 până în primăvara acestui an 18 milioane de euro ca dobânzi la aceste împrumuturi, dar aceste împrumuturi erau fictive, banii nu au venit niciodată în România, conturile prezentate erau false. Din 2017 încoace, Vivendi a acordat trei împrumuturi de 50 mil. de euro, 25 mil. de euro, iar în primăvara acestui an de 50 mil. de euro. Noi am descoperit că City a plătit chiar în avans către Vivendi dobânzile pentru acest an” a spus el.

Vivendi este o companie unde Dan Odobescu, cumnatul lui Adrian Năstase, este unicul asociat.

Valentin Ionescu a fost trimis director la sectorul asigurărilor în primăvara acestui an pentru a gestiona cazul City Insurance care s-a soldat cu descoperirea unor falsuri.

Situaţia City Insurance era complicată de mai mulţi ani, dar fiecare conducere a plasat dosarul următoarei conduceri.

Nicu Marcu, actualul preşedinte care a fost numit în 2020, a declanşat controalele extinse la companiile de asigurări, inclusiv la operaţiunile din străinătate.

Înaintea lui Nicu Marcu preşedintele ASF a fost Leonardo Badea, actual viceguvernator al BNR, iar înainte de el a fost Mişu Negriţoiu care a fost dat jos în timpul mandatului de către Liviu Dragnea, liderul PSD care avea majoritate parlamentară.

Cei care erau vicepreşedinţi ASF pe sectorul asigurărilor au pasat dosarul Ciy Insurance de la unul la altul, astfel încât s-a ajuns la situaţia de astăzi în care gaura ar putea ajunge la 300 mil. de euro, faţă de 50 mil. de euro în 2017.

Nu există până acum răspunsuri la întrebări: unde sunt banii de la City Insurance şi cum toate autorităţile au lăsat să se umfle acest caz.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Protest al bicicliştilor din Capitală, sub sloganul “Vrem oraşe pentru oameni” / Marş de două ore prin locuri cheie ale oraşului / Posibile restricţii de trafic

Publicat

in

De

Bicicliştii din Bucureşti organizează, sâmbătă, un protest, sub sloganul ”Vrem oraşe pentru oameni”. Participanţii vor pleca într-un marş de două ore prin locuri cheie ale oraşului, pentru derularea evenimentului fiind posibile restricţii de trafic., scrie news.ro. ”A 16-a ediţie a Marşului Bicicliştilor din Bucureşti are loc sâmbătă, 18 septembrie 2021, sub sloganul ”Vrem oraşe pentru oameni!”. Protestul pentru echitate în trafic este organizat de Street Delivery, OPTAR, Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti şi Greenpeace România în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii”, au transmis organizatorii. Adunarea bicicliştilor va începe de la ora 13:30 la intrarea Charles de Gaulle a parcului Herăstrău. Plecarea în marş se va face la ora 14:00 pe un traseu de două ore prin locuri cheie ale oraşului.

”Numărul maxim de participanţi agreat de Primăria Municipiului Bucureşti este de 500, iar participarea copiilor sub 14 ani a fost interzisă de Comisia pentru Adunări Publice. Participanţii sunt rugaţi să poarte mască pe tot parcursul marşului pentru a se proteja de poluarea din oraş şi de riscul infectării cu Covid”, au mai precizat organizatorii.
Revendicările Marşului Bicicliştilor:

• Dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete astfel încât să respecte standardele stipulate în PMUD

• Accesibilizarea trotuarelor pentru ca ele să poată fi utilizate de pietoni, nu ca locuri de parcare pentru maşini

• Benzi unice pentru transportul public

• Publicarea unui calendar oficial care să conţină angajamentele anuale ale PMB pentru realizarea infrastructurii de transport alternativ

• Transparenţă în cheltuirea banului public

• Iniţierea şi susţinerea unui dialog real cu cetăţenii pe temele de interes public

”După aproape un deceniu de proteste ale bicicliştilor, Bucureştiul rămâne una dintre cele mai poluate şi congestionate capitale ale Europei, cu un trafic auto exasperant şi cu o infrastructură dezastruoasă pentru biciclete şi transport alternativ. Cerem noii administraţii aceleaşi lucruri de bun simţ pe care le-am revendicat de fiecare dată: implementarea măsurilor de siguranţă rutieră, încurajarea transportului alternativ, accesibilizarea spaţiilor publice, benzi dedicate transportului în comun, trasee dedicate utilizării bicicletei. Le cerem cu atât mai mult cu cât actualul Primar General Nicuşor Dan le-a revendicat la rândul său în ultimii 10 ani şi le-a promis pentru câştigarea acestui mandat.
Numărul utilizatorilor de biciclete şi trotinete electrice creşte în fiecare zi, mai ales în contextul pandemiei: curieri, părinţi, oameni în drum spre muncă traversează zilnic puncte cheie ale oraşului, expunându-se riscului de accidente. Infrastructura necesară stagnează, iar pietonii şi bicicliştii lipsesc în continuare de pe lista de priorităţi a Primăriei”, au mai transmis iniţiatorii acţiunii.

Potrivit acestora, conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) adoptat de PMB încă din 2017, Bucureştiul ar trebui să aibă cel puţin 250 de kilometri de trasee dedicate transportului alternativ până în 2030.

În Bucureşti sunt peste 1800 km de străzi, însă lungimea pistelor de biciclete nu depăşeşte 20 km.

”Din păcate, nici Primarul Nicuşor Dan nu a început în primul an de mandat vreun proiect care să vizeze implementarea PMUD, evitând totodată să prezinte un calendar concret de amenajare a infrastructurii dedicate transportului alternativ. În 2013, Nicuşor Dan a participat la Marşul Bicicliştilor în calitate de activist pentru un oraş sănătos, fiind în acord cu solicitările făcute de participanţii la marş. Astăzi se află în poziţia în care are toate instrumentele să implementeze solicitările pe care le-a susţinut atunci. Pentru a atinge ţinta de 250 de km de trasee dedicate transportului alternativ în Bucureşti până în 2030 (aşa cum este prevăzut în actualul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă), ar trebui ca actuala administraţie să finalizeze minim 90 km de piste pe durata acestui mandat.
Dreptul la oraş pentru fiecare dintre cei care trăiesc în el este acut încălcat în condiţiile unui trafic care generează poluare, stres, sufocă oraşul şi blochează accesul oamenilor pe trotuare. Utilizarea bicicletei în Bucureşti a rămas mai degrabă un gest de curaj decât un comportament firesc. La protestul din 18 septembrie vrem să reamintim autorităţilor că sănătatea şi echitatea în oraş depind în mod vital de infrastructura verde pe care o oferă”, au mai transmis organizatorii.

Traseul Marşului Bicicliştilor 2021: Parc Herăstrău (intrarea Charles de Gaulle) – Bd. Mareşal Constantin Prezan – Arcul de Triumf – Şos. Pavel Dimitrievici Kiseleff – Piaţa Victoriei – Şos. Nicolae Titulescu – Pasajul Basarab – Splaiul Independenţei – Pasaj Ciurel – Şoseaua Virtuţii – Splaiul Independenţei – Şos. Grozăveşti – întoarcere la Intrarea Grozăveşti – Şos. Grozăveşti – Pasaj Basarab – Şos. Nicolae Titulescu – Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Bd. Schitu Măgureanu – Pod Haşdeu – Piaţa Arsenalului – Calea 13 Septembrie – intrare MNAC (Palatul Parlamentului).

Marşul se va finaliza în curtea Senatului României, unul dintre punctele-cheie ale evenimentului-manifest Street Delivery 2021, cu un concert şi alte surprize.

Participanţii care doresc să ia parte la Street Delivery sunt rugaţi să aibă la îndemână codul QR din certificatul Covid.

Poliţia Rutiră anunţă că deplasarea se va face pe banda I de circulaţie şi va exista posibilitatea restricţionării traficului rutier progresiv, daca situaţia o va impune.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend