Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Franța a ajuns deja la 20 de milioane de persoane vaccinate

Publicat

in

Franţa a depăşit sâmbătă pragul de 20 de milioane de persoane care au primit cel puţin o doză de vaccin împotriva COVID-19, chiar înainte de relaxarea constrângerilor sanitare miercuri, 19 mai, prin redeschiderea magazinelor, teraselor şi incintelor culturale, potrivit AFP şi La Tribune, arată Agerpres.

Anunţul a venit de la preşedintele Emmanuel Macron şi de la primul ministru pe Twitter.

După un debut haotic, campania de vaccinare s-a accelerat. “20 de milioane de francezi vaccinaţi!”, a scris premierul Jean Castex pe Twitter. “Tuturor celor care s-au mobilizat pentru a atinge acest obiectiv: mulţumesc pentru angajamentul vostru şi excepţionala voastră mobilizare. Tuturor compatrioţilor noştri eligibili care nu sunt încă vaccinaţi: mergeţi la sante.fr.”( platforma pentru vaccinare), a adăugat el.

Numărul exact al persoanelor vaccinate cu prima doză nu este cunoscut pentru moment. Potrivit ultimelor cifre publicate vineri seara, 19.706.931 de persoane primiseră cel puţin o injecţie şi 8.705.141 persoane primiseră şi rapelul, adică 13% din populaţia totală şi 16,6% din populaţia adultă.

În cursul dimineţii, Jean Castex s-a declarat “optimist în mod rezonabil” că sâmbătă va fi atins obiectivul de 20 de milioane, în cursul unei vizite la centrul de vaccinare din Porte de Versailles din Paris.

Guvernul şi-a stabilit ca obiectiv să atingă pragul de 20 de milioane de persoane vaccinate cu prima doză în 15 mai, iar apoi de 30 de milioane peste o lună.

Citește și: INEDIT Confesiunile unui călugăr în timpul pandemiei: Mi-e frică de o viitoare ‘castă a talibanilor’ ortodocși!

“Este un moment foarte important pentru întreaga ţară pentru că aceasta întăreşte perspectivele ieşirii din criză care sunt de asemenea consolidate de evoluţia datelor epidemiei ce regresează peste tot” în Franţa, a adăugat Jean Castex.

“Obiectivul următor este de 30 de milioane de persoane vaccinate cu prima doză şi este posibil”, a insistat premierul, în timp ce campania va fi deschisă pentru toţi adulţii fără distincţii de vârstă din 15 iunie.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Operațiunea VACCIN contra MICI a ajuns în presa internațională: Oamenii sunt complicați

Publicat

in

De

Coada de la centrul de vaccinare deschis vineri în Piața Obor a ajuns și pe Reuters, mai ales că românii proaspăt imunizați se duc după imunizare să își revendice porția gratuită de mici.

Piața, faimoasă pentru micii săi și după ce a apărut într-un articol din The New York Times, acum își poate trece în listă și apariția în Reuters.

Timp de trei zile, începând de vineri, proprietarul terasei Obor oferă mici oricui este vaccinat anti-Covid la o unitate mobilă de vaccinare instalată în piață.

„Micii au început să fie asociați în ultima vreme cu piața Obor. Auzi cuvântul mici, te gândești la Obor”, a spune managerul terasei, Adrian Rebenciuc.

”Pentru noi este un lucru foarte bun. Suntem și mai fericiți că oamenii vin și ei să se vaccineze aici.”

Mioara Neacșu, o pensionară în vârstă de 60 de ani, după ce s-a dus de dimineață să se vaccineze, s-a dus la terasă să își porția gratuită. Ea spune că mânca mici în Piața Obor în copilărie.

“A trecut ceva timp de când am mâncat mici, de fapt sunt curioasă să îi gust pe aceștia, am auzit că sunt lăudați”, a spus ea.

„Sinceră să fiu, nu am venit pentru ei, am venit special pentru vaccinul Johnson & Johnson și … posibilitatea de a-l face fără o programare lungă”.

Cu mai multe doze de vaccin disponibile decât este cererea, România a deschis centre de vaccinare fără programare în piețe, pe aeroporturi și în sălile de concert și trimite medicii din ușă în ușă în sate, pentru a face vaccinul accesibil oamenilor.

România și-a ratat obiectivul de a vaccina 5 milioane de oameni până în iunie, vaccinând doar 4,47 milioane de oameni până acum. Ezitarea față de vaccin se răspândește pe fondul neîncrederii înrădăcinate în instituțiile statului, campaniilor de dezinformare și educației deficitare în ceea ce privește vaccinurile, scrie Reuters.

”După toate cele întâmplate, toate spitalele și oamenii care au murit, m-aș fi așteptat ca mai mulți oameni să fie interesați să se vaccineze. Dar oamenii sunt complicați”, a spus Neacșu.

Deși la Centrul mobil din Obor s-a făcut coadă, nu toată lumea a fost convinsă.

“Nu credeam că voi vedea oameni vaccinându-se pentru trei mici, am ajuns de râsul lumii. De aceea această țară este așa cum este”, a spus Mirela Nuta, vânzătoare în vârstă de 53 de ani.

„Având în vedere tot ce am citit, am decis să nu mă vaccinez pentru moment”, a spus ea.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Credem în autobuze? Doar în EduBuzz!

Publicat

in

De

​Un autobuz hârbuit, un sat uitat, doi tineri. Provoc orice scriitor să scrie un roman folosind această triadă. Și vin cu un pariu. Că romanul realității bate orice ficțiune. Cine se prinde?, scrie Anca Popa pe blogul personal.

Natalia who?

Are un zâmbet de revistă glossy, e minionă, cu ochi de safir precum Marie din Pisicile Aristocrate. Când ridică dintr-o sprânceană subțire, toată lumea încremenește. Natalia e cameleonică. Vorbește concentrat și răspicat, folosind termeni abstracți, precum: sustenabilitate socială și ecologică, educație antreprenorială, comunitate vulnerabilă, inechitate socială. Dar atunci când vorbește cu copiii din Augustin folosește cuvinte simple și calde, vocea are o blândețe care mângâie. Cu răbdare nemărginită poate explica de cinci ori același lucru, dacă este nevoie. Și deseori este.

Adrian

Oacheș, cu privire luminoasă și un zâmbet perpetuu pe față, e bun și cald ca o pită scoasă din cuptor. Din aceea cu crusta tare și miez cu cartof. Glumește și zâmbește, zâmbește și glumește. Sincer, nu prea știu când mai și lucrează. Copiii roiesc în jurul lui, îi caută apropierea, încurajarea. Le transmite încrederea că nu sunt judecați, orice ar face sau orice nu ar ști să facă. Căci aceasta le lipsește cu desăvârșire copiilor: acceptarea necondiționată.

______

Despre Anca Popa: Are experiență în marketing, management ecologic, proiecte culturale și sociale. Acum scrie povești despre oameni.

La bază este economist și jurnalist, a lucrat în marketing și PR într-o companie multinațională. A colaborat cu revista Descoperă pe parcursul unei călătorii de șase luni în Asia. Alături de institutul de cercetare FEST Heidelberg a implementat proiecte-pilot de management ecologic, finalizate cu obținerea certificării europene de management de mediu, EMAS, schemă concepută pentru a sprijini organizațiile la îmbunătățirea performanțelor de mediu.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend