Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

FOTO Federația Română de Rugby: Se împlinesc 98 de ani de la prima medalie olimpică din sportul românesc

Publicat

in

Miercuri 4 mai se împlinesc 98 de ani de la prima medalie olimpică obţinută de sportul românesc, prin naţionala de rugby, care câştiga bronzul la Jocurile Olimpice de la Paris, din 1924, aminteşte site-ul Federaţiei Române de Rugby.

Pe 4 mai 1924, naţionala de rugby a României debuta la Jocurile Olimpice de la Paris, pe Stadionul Colombes, în partida ce inaugura arena Yves du Manoir, în prezenţa a peste 15.000 de spectatori. România pierdea în faţa Franţei, cu 3-59. O săptămână mai târziu, în cel de-a doua partidă susţinută în cadrul întrecerii olimpice, România se înclina în faţa celei ce avea să devină noua campioană olimpică la rugby, SUA, cu 0-37.

”O participare care, dincolo de valoarea olimpică a medaliei cucerite, cea de bronz, a rămas istorică şi prin felul în care a fost realizată. Oficialităţile române au acoperit doar o cincime din partea financiară a deplasării, astfel că pentru a putea face posibilă participarea echipei naţionale de rugby la Jocurile Olimpice din 1924 s-a organizat o campanie publică de strângere de fonduri. Personalităţi ale vieţii sociale, studenţi, şcolari, profesori, cluburi, alături de jucătorii înşişi care reprezentau România au contribuit la adunarea sumei necesare deplasării”, precizează federaţia.

Echipa a plecat spre Paris cu trenul, la clasa a treia, ajungând la destinaţie după patru zile. CFR-ul a acordat o scutire de 75% la transportul pe teritoriul ţării, ”stejarii” au beneficiat de o scutire de 50% pe căile ferate italiene, iar ambasadele Iugoslaviei şi Franţei au oferit scutiri la taxele pentru vize.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Ucraina este alături de Republica Moldova pe fondul amenințărilor Moscovei: Tot ce i-a mai rămas Rusiei este să scuipe amenințări la adresa altor state

Publicat

in

De

Ucraina este alături de Republica Moldova pe fondul amenințărilor venite din partea Moscovei, a declarat ministrul de externe Dmytro Kuleba, citat de The Guardian.

„Suntem alături de poporul și guvernul Moldovei prietene pe fondul amenințărilor reînnoite venite de la Moscova. Tot ce i-a mai rămas Rusiei este să scuipe amenințări la adresa altor state, după decenii de politici eșuate bazate pe agresiune, coerciție și lipsă de respect. Acest lucru nu face decât să arate slăbiciunea Rusiei”, a scris Dmytro Kuleba pe Twitter.

Declarația vine după ce Kremlinul a anunțat vineri că speră ca relațiile dintre Ucraina și Republica Moldova cu Moscova să nu se deterioreze și mai mult după ce acestea au fost acceptate ca și candidați la aderarea în Uniunea Europeană.

Purtătorul de cuvânt al președintelui Vladimir Putin, Dmitri Peskov, a declarat că decizia blocului a fost „bineînțeles, o chestiune internă europeană”, a relatat Moscow Times. „Este foarte important pentru noi ca toate aceste procese să nu ne aducă mai multe probleme și mai multe probleme în relațiile țărilor menționate cu noi”, a spus el.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

După industria auto, și cea a avioanelor e luată în colimator de lupta anti noxe: Comisia Europeană anunță o nouă alianță

Publicat

in

De

Comisia Europeană lansează oficial Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero, invitând membrii comunităţii aviatice să îşi unească forţele în vederea pregătirii pentru apariţia aeronavelor cu emisii zero, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar. Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero urmăreşte să pregătească ecosistemul aviatic pentru punerea în funcţiune a aeronavelor cu hidrogen şi a celor electrice, pentru a se asigura că transportul aerian contribuie la obiectivul de neutralitate climatică al Europei pentru 2050. Aceasta va reuni reprezentanţi ai producătorilor de aeronave, ai companiilor aeriene, ai aeroporturilor, companiilor energetice şi furnizorilor de combustibil, ai agenţiilor de standardizare şi certificare, ai grupurilor de interese şi ai autorităţilor de reglementare în materie de pasageri şi mediu.

Aceştia vor colabora pentru a identifica toate barierele din calea intrării în serviciul comercial a acestor aeronave, pentru a stabili recomandări şi o foaie de parcurs, pentru a promova proiectele de investiţii şi pentru a crea sinergii şi dinamică în rândul membrilor. În special, membrii vor analiza aspecte precum cerinţele în materie de combustibil şi infrastructură aeroportuară ale aeronavelor cu hidrogen şi electrice, standardizarea şi certificarea, precum şi implicaţiile pentru operatori (companiile aeriene) şi managementul traficului aerian.

În următoarele două decenii, se preconizează introducerea pe piaţă a mai mult de 44.000 de aeronave noi. Volumul de piaţă potenţial pentru aeronavele cu emisii zero a fost estimat la 26.000 până în 2050, cu o valoare totală de 5 mii de miliarde de euro.

Alianţa îşi va îndeplini în final angajamentul de a alinia sectorul la ambiţiile, obiectivele şi politicile conexe ale UE în materie de climă. Dimensiunea internaţională a sectorului este, de asemenea, un element major, deoarece combaterea schimbărilor climatice reprezintă un efort global.

„Odată cu apariţia aeronavelor cu emisii zero, Europa va scrie următorul capitol al aviaţiei. Neutralitatea climatică este paşaportul pentru creştere, iar Alianţa pentru aviaţia cu emisii zero va ajuta industria aeronautică europeană să pună bazele unei aviaţii competitive şi curate”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreşedintele executiv pentru era digitală.

Entităţile private şi publice din comunitatea aeronautică care s-au angajat să sprijine punerea în funcţiune a aeronavelor cu emisii zero sunt invitate să se alăture Alianţei pentru aviaţia cu emisii zero prin intermediul formularului online.

O primă reuniune a adunării generale va avea loc în toamna acestui an.

Industria aeronautică europeană şi alţi actori europeni din sectorul aviaţiei şi-au asumat angajamentul de a asigura că transportul aerian din Europa îndeplineşte obiectivele climatice ale Europei pentru 2050. Comisia sprijină acest obiectiv prin acţiuni concrete, cum ar fi programul pentru o aviaţie curată din cadrul programului Orizont Europa, mecanismele de stabilire a preţului carbonului (de exemplu, EU ETS) şi Fondul pentru inovare. Aceste iniţiative sprijină dezvoltarea de aeronave cu emisii zero, bazate pe tehnologii de propulsie noi (de exemplu, electrice sau pe bază de hidrogen). Astfel de aeronave durabile din punctul de vedere al mediului au un potenţial de piaţă imens şi pot contribui semnificativ la competitivitatea viitoare a industriei de profil în toate segmentele de piaţă.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend