Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Financial Times: Uniunea Europeană pregăteşte investiţii în infrastructura globală, pentru a crea o alternativă la planul Chinei

Publicat

in

Uniunea Europeană intenţionează să mobilizeze până la 300 de miliarde de euro pentru infrastructură şi alte tipuri de proiecte, în cadrul planului denumit „Poarta Globală” („Global Gateway”), care ar urma să fie o alternativă la iniţiativa Chinei „O centură, un drum” („Belt and Road”).

Proiecte elaborate de Comisia Europeană, vizualizate de cotidianul Financial Times, sugerează că ambiţiile Uniunii Europene se bazează pe fonduri publice, inclusiv din partea statelor membre, şi atragerea de investiţii masive din sectorul privat.

Fondurile de 300 de miliarde de euro, care ar urma să fie investite până în 2027, vor include resurse din bugetul UE, de la statele membre, de la instituţiile financiare europene şi de la bănci naţionale pentru dezvoltare. „Trebuie mobilizate şi finanţări din sectorul privat, precum şi expertiză şi susţinere pentru acces la finanţări sustenabile”, conform unui proiect de document al Comisiei Europene. Planurile ar urma să fie prezentate oficial peste câteva zile.

Ţările occidentale încearcă să intensifice implicarea într-o serie de proiecte în state aflate în dezvoltare şi să contracareze reţeaua „O centură, un drum” („Belt and Road”), dezvoltată de China, potrivit Agerpres.ro.

Proiectul „Poarta Globală” („Global Gateway”) nu este prezentat în mod explicit ca fiind o alternativă la planul Chinei, dar Comisia Europeană subliniază că va oferi o variantă „bazată pe valori” şi o „abordare etică”.

„Prin oferirea unei opţiuni pozitive pentru dezvoltarea infrastructurii mondiale, proiectul Poarta Globală (Global Gateway) va face investiţii în stabilitatea globală şi în cooperare, pentru a demonstra că valorile democratice oferă certitudine şi corectitudine, oferă sustenabilitate pentru parteneri şi beneficii pe termen lung pentru oamenii din întreaga lume”, precizează proiectul de document al Comisiei Europene.

Planul Uniunii Europe are ca priorităţi investiţiile în digitalizare, în servicii medicale, în energie, transporturi, educaţie şi cercetare.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

FOTO – Lovitură usturătoare pentru talibanii pakistanezi: un lideri de rang înalt a fost ucis; cine a fost Abdul Wali

Publicat

in

De

Un lider de rang înalt al talibanilor pakistanezi a fost ucis într-un atac cu un dispozitiv exploziv improvizat, potrivit unor surse citate de CNN, relatează Mediafax.

Un lider fondator de rang înalt al talibanilor pakistanezi a fost ucis duminică seara într-un atac țintit, potrivit unor surse din cadrul conducerii grupării.

Talibanii pakistanezi, cunoscuți sub numele de Tehreek-e-Taliban (TTP), formează o organizație care operează atât în Afganistan, cât și în Pakistan.

Surse din cadrul TTP au declarat pentru CNN că liderul senior Abdul Wali, cunoscut și sub numele de Omar Khalid Khorasani, a fost ucis împreună cu alți doi șefi TTP într-un atac cu dispozitiv exploziv improvizat. Decesele au avut loc în provincia afgană Paktika, care se învecinează cu Pakistanul.

Potrivit Departamentului de Stat al SUA, Wali a fost liderul unei facțiuni militante afiliate TTP, cunoscută sub numele de Jamaat ul-Ahrar (JuA). Sub conducerea lui Wali, JuA a fost una dintre rețelele cele mai active din punct de vedere operațional în provincia Punjab și a revendicat responsabilitatea pentru mai multe atacuri pe tot teritoriul Pakistanului, potrivit Departamentului de Stat al SUA.

JuA a revendicat responsabilitatea pentru unele dintre cele mai mari atacuri teroriste din Pakistan, inclusiv pentru explozia din Duminica Paștelui din 2016, care a ucis cel puțin 74 de persoane și a rănit alte 362 într-un parc din orașul Lahore.

Foto: Abdul Wali, unul dintre cei mai influenți lideri talibani.

content-image

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Penurie de păcură și motorină în Germania, Elveția și Austria. OMV apelează la transportul pe Dunăre

Publicat

in

De

Sudul Germaniei, Austria și Elveția se confruntă cu o penurie de păcură și motorină, închiderea mai multor rafinării din regiune coincizând cu o reducere a cotelor apelor Rinului, care este pe cale să se închidă din punct de vedere al traficului comercial. OMV, principalul acționar al Petrom, care deține o rafinărie aflată în revizie în Germania și alta în Austria care funcționează la o capacitate de doar 20%, a stopat livrările de păcură și motorină către clienți până la mijlocul lunii august și a luat măsuri pentru suplimentarea transportului de astfel de produse pe Dunăre.

Întrebat de Profit.ro dacă Petrom a exportat recent carburanți în Austria, șeful diviziei Downstream Oil a companiei autohtone, Radu Căprău, a răspuns afirmativ, însă a precizat că nu motorină (România fiind importator net de diesel), ci produse semi-finite și benzină.

„Au existat fluxuri de produse semi-finite, pe care le-am exportat care colegii noștri din Schwechat (rafinăria de lângă Viena, cu o capacitate de rafinare anuală de 10 milioane tone, de 2,5 ori peste cea a Petrobrazi și care în prezent funcționează la 20% din capacitate, ca urmare a unui “incident mecanic” – n.r.) pentru că există anumite instalații care în continuare pot funcționa. Cu alte cuvinte, am exportat anumite semiproduse care au fost procesate și într-o mică parte și produse finite, în special benzină, care pentru noi reprezintă un produs pe care de obicei îl exportăm în zona Mării Negre. Nu am mai exportat benzina respectivă în Marea Neagră, ci în Austria”, a afirmat Căprău.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend