Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

FC Metz a oficializat numirea antrenorului Ladislau Boloni

Publicat

in

Clubul francez de fotbal FC Metz, care a retrogradat recent din Ligue 1, a oficializat joi numirea antrenorului român Ladislau Boloni, care fusese anunţată încă de săptămâna trecută de ziarul L’Equipe.

Tehnicianul român, în vârstă de 69 de ani, a semnat un contract pe doi ani. El îl înlocuieşte pe Frederic Antonetti, care s-a despărţit de clubul loren după retrogradare. Site-ul lui Metz a precizat că noul director sportiv al clubului, Pierre Dreossi, este la originea venirii lui Boloni.

Ladislau Boloni a jucat în Hexagon la Creteil şi Orleans, iar după ce şi-a încheiat cariera de fotbal a antrenat la Nancy, Rennes, Monaco şi Lens. Ultima sa experienţă a fost la Panathinaikos Atena, de care s-a despărţit în mai 2021, iar apoi a fost în tratative cu Federaţia Română de Fotbal pentru reluarea postului de selecţioner al echipei naţionale.

Boloni a câştigat campionatul Portugaliei cu Sporting Lisabona (2002) şi cel al Belgiei cu Standard Liege (2009).

L’Equipe a scris săptămâna trecută că Boloni a fost ales de Lucien d’Onofrio, noul consilier al preşedintelui lui Metz, Bernard Serin. Boloni a colaborat cu d’Onofrio pe vremea când acesta era vicepreşedintele clubului Standard Liege.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

[P] Tot ce trebuie să știi despre bujiile incandescente

Publicat

in

De

​Indiferent din ce perspectivă privești lucrurile, tehnologia mașinilor a cunoscut o dezvoltare accelerată în ultimele decenii. În timp ce unele dintre aceste progrese sunt imediat vizibile și apreciate, precum sunt geamurile electrice și sistemele de suspensie, altele, precum bujiile incandescente, sunt poziționate într-un loc mai ascuns. În realitate, aceste elemente ajung să fie uitate, ceea ce poate să atragă după sine diverse probleme de ordin tehnic. În ultimul timp, tehnologia bujiilor incandescente s-a îmbunătățit semnificativ, reușind astfel să ne bucurăm de un timp mult mai redus pentru pornirea mașinii – în special în diminețile reci. Rămâi alături de noi și descoperă tot ceea ce trebuie să știi despre bujiile incandescente, pe parcursul rândurilor următoare!

Cum îți dai seama că au apărut probleme la nivelul bujiilor incandescente? Foto: UNSPLASH

1. Ce reprezintă bujiile incandescente?

Pentru a înțelege modul în care funcționează mașina și de ce bujiile incandescente sunt atât de importante, este important să înțelegem utilitatea acestora. Pentru început, ceea ce trebuie să știi este că o bujie incandescentă reprezintă un element de încălzire care are un rol activ asupra combustibilului și a aerului în ceea ce privește arderea eficientă a combustibilului într-un motor diesel. Din punct de vedere tehnic, arderea combustibilului este cea care pornește motorul, astfel încât autoturismul să poată fi condus. Fiecare cilindru dispune de o bujie incandescentă, în special în camera de ardere, în cazul motoarelor cu injecție directă.

2. Cum îți dai seama că au apărut probleme la nivelul bujiilor incandescente?

În general, bujiile incandescente au o perioadă de viață destul de lungă, însă acestea se deteriorează treptat datorită uzurii. Astfel, fiecare șofer trebuie să aloce o atenție deosebită indiciilor cu privire la faptul că setul de bujii incandescente trebuie să fie înlocuit cu unul nou. Printre cel mai des întâlnite astfel de semne se numără:

● Indicatorul motorului de pe tabloul de bord s-a aprins

De cele mai multe ori, acest indicator este adesea primul indiciu cu privire la faptul că ceva nu este în regulă. Toate autoturismele care prezintă această lumină se recomandă să fie transportate la un atelier sau la un service auto specializat în vederea diagnosticării în cel mai scurt timp. O serie de defecțiuni pot face ca indicatorul să se aprindă, ceea ce înseamnă că, în anumite cazuri, acesta ar putea să nu fie principala cauză.

● Pornirea mașinii este grea

Un motor cu o pornire grea este cel mai comun indicator al faptului că bujiile incandescente sunt deteriorate. Atunci când afară este frig, dacă bujiile incandescente nu funcționează corect, camera de ardere poate să nu ajungă la temperatura potrivită, astfel încât combustibilul nu se aprinde, iar motorul nu reușește să pornească. În cazul în care problemele cu combustibilul sau cu bateria nu sunt prezente, este momentul ca și bujiile incandescente să fie verificate.

● Aplicarea greșită a motorului

Procesul de ardere în motoarele diesel necesită o viteză mare de compresie, alături de cantitatea corectă de combustibil care ajunge să fie injectat la momentul corespunzător. Acest lucru reușește să aprindă combustibilul, ceea ce duce la ardere. Ratele de aprindere pot fi generate de probleme legate de calitatea combustibilului, precum și de către compresie și injecție. De cele mai multe ori, căldura camerei de ardere este generată ca urmare a presiunii de compresie și a căldurii bujiilor incandescente. Potrivit specialiștilor, aceasta ar trebui să atingă o temperatură de cel puțin 232°C, astfel încât aprinderea să fie generată cu succes. Pe de altă parte, în cazul în care bujiile incandescente prezintă defecțiuni, camera motorul lui nu va reuși să ajungă la temperaturile necesare.

● Schimbări în mersul la relanți

În situația în care una sau mai multe bujii incandescente a ajuns să fie arse, prezintă urme de carbon sau sunt chiar deteriorate, motorul nu va fi la fel de ușor de pornit, dat fiind faptul că temperaturile scad. De aceea, acesta va merge la relanți și va genera un fum alb, timp de câteva minute, după ce autoturismul pornește. Pe de altă parte, recomandarea specialiștilor este să verificați sincronizarea injecției de combustibil, atunci când toate bujiile incandescente sunt arse la vârfuri.

Mulțumită tuturor acestor informații, îți va fi mult mai ușor să îți dai seama atunci când autoturismul tău are nevoie de ajutor în ceea ce privește bujiile incandescente. Chiar dacă anumite simptome sau semne pot fi confundate cu alte probleme, este bine ca, de la bun început, să reușești să elimini această posibilitate chiar de unul singur.

Surse de informații pentru articol:

https://www.autopieseonline24.ro/bujie-incandescenta

https://www.autogreen.ro/auto/cum-se-schimba-bujiile-incandescente/

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Marcel Ciolacu, despre schimbarea șefului Portului Constanța: Acolo era un dezastru! Ne-a prins nepregătiți

Publicat

in

De

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, susține că mult discutata schimbare a șefului Portului Constanța nu a avut substrat politic, dar că atât el, cât și premierul au fost de mai multe ori la fața locului și au găsit ”un dezastru”. Mai mult, Ciolacu arată faptul că Portul Constanța nu era deloc pregătit pentru a primi un flux mare de mărfuri, așa cum s-a întâmplat după izbucnirea războiului din Ucraina.

”Eu nu am avut niciodată vreo discuție privind împărțirea Portului Constanța. Din ce știu acolo nu sunt posturi politice. Acolo a expirat un mandat și s-a efectuat o înlocuire.

Eu îmi aduc aminte că am fost de două ori cu ministrul Transporturilor în Portul Constanța, premierul a fost acolo, am fost cu toții și am văzut cu toții că ne-a prins nepregătiți situația din Ucraina. Era Portul Constanța vreo oglindă? Nu! Am găsit un dezastru acolo!”, a spus Marcel Ciolacu.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend