Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Există o soluţie simpla şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii, transmite un ONG după bilanul deceselor în accidente rutiere

Publicat

in

”Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Aşa cum API a atras atenţia în repetate rânduri, pe DN2 şi alte drumuri de 13m lăţime, există o soluţie simpla şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementată parţial pe cei 10 km dintre Sineşti şi Moviliţa, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. De ce nu este generalizată această soluţie pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar), deşi viteza medie în ansamblu creşte”, au scris, miercuri, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastrctură.

Citește și: Magistratul care L-A ELIBERAT pe Dragnea și-a `BLAMAT` colegii care au PROTESTAT împotriva SCHIMBĂRILOR din Justiție făcute de PSD `SUB BAGHETA` acestuia

Aceştia cer CNAIR ”să spună cu nume şi prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului 2 plus 1 alternativ pe DN2 şi DN28”.

”Cerem doamnei director Mariana Ioniţă să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranţa celor mulţi? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităţilor. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet uşor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lăţime”, a mai transmis asociaţia.

Reprezentanţii acesteia cer, de asemenea, o analiză serioasă a reţelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depăşire fără a intra pe contrasens.

”Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranţă rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naţionale. Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că aţi observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiţi centura de siguranţă şi cereţi şi celorlalţi călători să-şi pună centura”, mai arată asociaţia.

În weekend-ul trecut, 24 de personae şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere, iar România este pe primul loc în Europa la numărul de decese prin accidente rutiere.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Psiholog: Marijuana din România este stropită cu pesticide și otravă de şobolani

Publicat

in

De

Psihologul Eduard Bondoc, doctor în medicină în cadrul Clinicii de Psihiatrie din Craiova, a atras atenţia că marijuana din România nu este recreativă, aşa cum se întâmplă în Olanda, ci poate fi stropită cu insecticide, pesticide sau chiar otravă de şobolani care provoacă tulburări neuronale grave, potrivit News.ro.

Consumul de marijuana, o chestiune controversatăFoto: napshot-photography/F.Boillot / imago stock&people / Profimedia

Psihologul Eduard Bondoc a vorbit, joi seară, la Medika TV, despre efectele negative ale drogurilor.

„Poate să ducă drogul la sarcină nedorită, poate să ducă drogul la închisoare, la criminalitate, la o grămadă de lucruri pe care copiii noştri de pe internet nu le află. Acolo află că marijuana e bună, face plăcere, nu dă dependenţă şi totul e minunat şi hai să ne recreem, să bem ceva şi să luăm niste shoturi, să bem ceva şi după aia să fumăm nişte lucruri. Numai că nu le explică nimeni că marijuana asta care este vândută în România are de 5 ori mai mult THC decât aia recreativă din cafenelele din Olanda”, a declarat Eduard Bondoc la Medika TV.

Psihologul a mai precizat că marijuana din România poate fi tratată cu tot felul de substanţe.

„Mai mult, este stropită cu tot felul de lucruri pe care ei nu le ştiu şi astea pot fi pesticide, insecticide, otravă de şobolani, care provoacă tulburări neuronale grave, provoacă distrugere de neuroni şi de sinapse”, a spus Bondoc.

Dacă cineva vede cum se comportă un om care consumă droguri, spune psihologul, atunci se gândeşte de două ori dacă mai vrea să consume.

„În momentul în care văd un film în care pacientul este în sevraj, în momentul în care se urcă pe pereţi, în care rupe patul şi face o grămadă de acte antisociale şi dacă îl văd live cum face, atunci s-ar putea să se mai gândească o dată dacă se duc să tragă fumul ăla, să bea berea aia sau să facă alte lucruri”, a mai precizat Bondoc.

Citeste mai mult

NATIONAL

Londra ar putea amâna majoritatea controalelor vamale post-Brexit

Publicat

in

De

Guvernul britanic ar urma să renunțe la majoritatea controalelor asupra produselor alimentare importate din UE atunci când vor intra în vigoare noile controale vamale post-Brexit, la sfârșitul lunii aprilie, pentru a evita „perturbări majore” în porturi, a anunțat joi Financial Times.

Londra, Marea BritanieFoto: Amer Ghazzal / Alamy / Alamy / Profimedia

Potrivit unei note confidențiale trimise autorităților portuare și consultate de ziar, Departamentul pentru Mediu și Agricultură (Defra) admite că nu va putea efectua aceste noi controale vamale fizice la 30 aprilie, așa cum a fost anunțat inițial, citează AFP.

„Există un risc semnificativ de perturbare în prima zi dacă toate codurile asociate diferitelor mărfuri vor fi activate în același timp”, recunoaște acesta. Ca urmare a acestor dificultăți de înregistrare a produselor, ministerul se teme că se vor forma cozi interminabile în porturile britanice.

Pentru a evita acest lucru, verificările „esențiale” de sănătate și siguranță pentru aceste mărfuri, cu excepția celor cu risc ridicat, nu ar trebui să fie efectuate în primă instanță.

Guvernul vorbește despre o „punere în aplicare treptată”, probabil pe grupe de produse, fără a preciza un termen limită.

Doar produsele „cu risc ridicat”, cum ar fi carnea, provenite din anumite țări europene ar trebui să fie analizate inițial, în funcție de gradul de ocupare a porturilor, până când sistemul va fi pe deplin operațional, mai precizează ministerul în nota sa.

De la intrarea efectivă în vigoare a Brexitului, în ianuarie 2021, UE a introdus controale mai stricte asupra mărfurilor provenite din Marea Britanie.

Dar Londra a amânat deja până acum de cinci ori anumite formalități și controale la importuri, de teamă să nu penalizeze o economie în criză și să alimenteze inflația.

Într-o primă etapă, la sfârșitul lunii ianuarie, certificatele sanitare și fitosanitare au devenit deja obligatorii, în special pentru anumite produse de origine animală și vegetală cu „risc mediu”.

Printre produsele în cauză se numără anumite brânzeturi, unt, cârnați, jambon și mezeluri, precum și anumite flori tăiate, rădăcini și tuberculi.

Noile controale vor costa probabil companiile britanice aproape două miliarde de lire sterline (2,3 miliarde de euro) și se vor adăuga la inflație, a avertizat săptămâna trecută compania de asigurări Allianz Trade.

Pe de altă parte, asociațiile profesionale din industrie militează pentru ca acestea să fie amânate cel puțin până în toamnă.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend