Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

EXCLUSIV ! Un OFIŢER ACUZĂ şi da sfaturi premierului: AMATORII, AU TÂRĂT VICTIMELE CA PE SACII DE CARTOFI

Publicat

in

– După tragedia din Argeş, maiorul argesean Olescu dă sfaturi premierului Tudose si aduce grave acuzaţii
Nici pana in aceasta dimineata MAPN si nici un alt organ de ancheta nu a prezentat cauzele reala ale tragicului accident petrecut la Valea Urdii, acolo unde 3 militari argeseni au murit dupa ce camionul in care se aflau s-a prabusit intr-o rapa. Ziarul PROFIT a obtinut in aceasta dimineata o martuire incendiara a unui fost ofiter al Armatei Romane care aduce grave acuzatii dar vine si cu sfaturi atat pentru premierul Romaniei cat si pentru sefii armatei. Iata ce spune cu subiect si predicat maiorul (r) G. Olescu, care a activat in cadrul Batalionului 33 Vanatori de Munte din Curtea de Arges.

“Răspund personal premierului – încurajând sesizarea acestuia, întrucât consider că am această autoritate, subsemnatul fiind instruit în perioada de activitate, încă de acum 17 ani, în state NATO și non-NATO,  exact pentru ceea ce sistemul de intervenție în caz de urgențe, susține că nu poate asigura, astăzi: intervenția pe elicoptere, pe timp de noapte, în teren montan!  Ca atare, există în lume, se poate, a fost implementat și în România prin intermediul a cca. 20-25 militari instruiți în salvare-evacuare pe elicoptere în orice condiții – noapte, ceață moderată și medie, avalanșă, vânt de intensitate medie și peste medie, s.a.m.d.  Fiind evident că după implementare, undeva s-a rupt firul! Cauzele îmi scapă, dar așa în mareapreciez că la mijloc este vorba despre rigiditatea unor normative de ordin pur birocratic și care ca de obicei, în loc să pună preț pe viața cetățeanului, bagă în conservare neputința unui întreg sistem.
 

Sugestii pe scurt? Nu am, doar încerc să prezint lucrurile la modul simplificat, filmul acțiunilor de salvare pe elicoptere.Echipajele sunt antrenate în mod compact, de la pilot, la personalul care care coboară efectiv la sol pe cablu/troliu, pentru evaluare, acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor rănite etc. Asta înseamnă:

 

– un centru permanent de dirijare si control trafic la joasă altitudine, încadrat cu personal expert în dirijarea aeronavelor în relief neregulat (presupune în special, dirijare pe baza coordonatelor GPS oferite de configuratia reliefului și de pozitia aeronavei). Un astfel de centru este extrem de necesar, in conditiile in care 28% din relieful Romaniei este pur montan (peste 800 metri altitudine), iar 42% din relief se situeaza in zone neregulate (200-800 metri altitudine);

 – elicoptere dotate cu senzori de proximitate (afișează distanța față de pereții stâncoși, bipuie alarma când elicopterul se apropie prea mult de obstacole laterale, de jos sau de deasupra), dar și cu sisteme de vedere pe timp de noapte și vizibilitate redusă (sisteme în infraroșu și reflectoare performante);

– piloți instruiți să conducă aeronava, doar pe baza coordonatelor GPS și a sistemele de vedere în infraroșu;

– troliu cu cablu metalic montat pe elicopter, deservit de un mecanic de bord, specializat în lansarea la sol și recuperarea în siguranță a persoanelor și încărcăturilor;

– echipa de intervenție la sol, cu instruire multiplă, nu doar de natură pur medicală. Acest fapt înseamnă de exemplu, ca în afară de pregătirea sa de baza, un medic sau un asistent de intervenție, trebuie să fie instruit să coboare pe troliu de la zeci sau chiar de la peste 100 metri altitudine, să recupereze persoanele de la sol după evaluare, primul ajutor și stabilizare, asigurând recuperarea tot prin intermediul troliului, a persoanele care trebuie evacuate (individual sau pe targă ancorată – de la caz la caz)În sfârșit, întreaga echipă de intervenție la sol în teren montan, trebuie să aibă obligatoriu în baza de instruire, deprinderi elementare de orientare în teren neregulat – inclusiv pe timp de noapte, dar și de alpinism.Urmare a faptului că nu în toate situațiile, aeronava  poate fi poziționată fix deasupra locului de intervenție, ci la distanțe laterale care pot ajunge și la zeci sau sute de metri, într-un teren accidentat. Astfel, în afară de personalul pur medical, echipa de intervenție poate include alpiniști/salvamontiști profesioniști, cu instruire suplimentară în acordarea primului ajutor;

– ultimul aspect: cooperarea, lucru greu în România. Intervenția pe elicoptere presupune și o instruire sumară atât a salvaților, cât și mai ales a autorităților locale cu responsabilități de intervenție  din zona accidentului, in cazul nostru I.G.S.U. Exemplu din alte state: daca interventia pe elicoptere se desfasoara pe timp de noapte, autoritățile locale si/sau salvații intră pe cât posibil. în cooperare directă cu echipajele de pe elicoptere, prin indicarea/marcarea/amenajarea prin repere luminoase  a locurilor/punctelor de intervenție sau de aterizare  si/sau prin furnizarea coordonatelor exacte GPS. Sunt proceduri si semnalizări standard – pentru zi și noapte, există regulamente în acest sens. Un exemplu este acela când minim 3 semnalizatori echipați cu lanterne  se poziționează în șir pe o distanță variabilă în funcție de teren (din 50 in 50 metri, din 100 in 100 de metri – distanta scade in cazul terenului neregulat), indicând elicopterului direcția sigură de înaintare și aterizare. Pilotul dirijează elicopterele  la mică distanță exact pe deasupra primilor 2 semnalizatori, coborând progresiv și aterizând exact în față celui de-al 3-leaAcesta este doar un exemplu de cooperare standardizata.  

 
Dacă am dreptul să fiu indignat privind intervenția pur amatoristă de pe Bran? Da, am. Nu era necesar să afluiască 28 de ambulanțe pt. 13 militari, ci de maxim 2 elicoptere cu echipaje special instruite pentru aceste tipuri de intervenție. Ar fi fost mai profesionist, mai rapid, chiar și mai economic. Cu siguranță că intervenția improvizată a produs mult mai multe victime sau leziuni victimelor, decât dacă salvarea ar fi fost efectuată profesionist cu echipaje special instruite pe elicoptere. Să nu uităm că este vorba despre recuperare dintr-o prăpastie cu adâncimea de 40 metri. În astfel de situația, târârea pur și simplu ca pe niște saci de cartofi a victimelor în sus, nu poate decât să agraveze leziunile inițiale sau să provoace altele noi, inclusiv fatale. Și afirm asta nu doar la modul intuitiv, ci în cunoștință de cauză, când îmi aduc aminte bine că un astfel de accidentat și tot militar, a fost recuperat în urmă cu mulți ani din Bucegi. Victima trăia încă la momentul intervenției, însă recuperarea acestuia ca pe sacul de cartofi târât printre stânci pe o pantă care depășea 65%-80%, a pus capac la tot. A fost adus la ambulanță într-un final, dar cu leziuni agravate fatal pe timpul evacuării.”

Comenteaza cu profilul de FB

Editorialist, realizator TV, directorul si fondatorul publicatiilor PROFIT si a unei televiziuni. Cu o experienta de 20 ani in presa scrisa a colaborat de-a lungul timpului cu ziare nationale si agentii de presa pentru care a publicat nenumarate reportaje si anchete jurnalistice, multe dintre acestea devenind subiecte pe plan national. Este implicat in televiziune si realizeaza cunoscuta emisiune CHESTIUNI ARZATOARE. Contact e-mail iulian.uta@ziarulprofit.ro

NATIONAL

OFICIAL – UEFA anunță primele detalii despre starea lui Christian Eriksen: a fost stabilizat

Publicat

in

De

Seychelles, Zanzibar, Maldive, printre cele mai căutate destinaţii exotice în această perioadă, declară Sorin Stoica, CEO Eturia

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Turiști români care merg în Grecia, la coadă câteva ore la vama Kulata- Promachonas / Reacția Ministerului de Externe

Publicat

in

De

Zeci de români care au plecat în vacanță în Grecia au semnalat sâmbătă că au fost nevoiți să aștepte la coadă timp de câteva ore la punctul de trecere a frontierei Kulata- Promachonas. Ministerul român de Externe spune că, potrivit datelor comunicate de autoritățile elene, operațiunile de verificare la frontieră se realizează cu dificultate deoarece o parte dintre persoanele care sosesc în Grecia nu au completat înainte formularul de identificare a pasagerului – PLF (Passenger Locator Form). MAE mai spune că a cerut autorităților elene “să găsească soluții în cel mai scurt timp” care să permită fluidizarea traficului, inclusiv prin suplimentarea personalului și a echipamentelor de testare”.

  • “Bună ziua, știu că este alegerea noastră să vizităm Grecia și trebuie să ne supunem cerințelor dar … ceea ce se întâmplă acum in vama Promachonas este o dovadă de lipsă de respect pentru turiști. Am ajuns in vama la 8.00 și sunt sute de mașini în față. Nu se testează nimic în acest moment, dar fiecare mașină petrece minute bune la ghișeu”, a scris unul dintre turiști.

El a postat și fotografii cu cozile de mașini, precizând că după 4 ore de așteptare, mai are vreo 2 ore de stat.

  • “Bătaie de joc la cote maxime, vaccinat, PLF completat, am ajuns în coada în jur de ora 13, iar pana în momentul de fata nici nu am ajuns la Omv-ul de la granița, deci mai am de așteptat cel puțin 3 ore. Am înaintat aproximativ 1,5 km în 4 ore și ceva. Problema este ca aceasta coada s-a mărit foarte mult, mi-am luat un punct de reper de unde am preluat eu coada, dar în momentul de fata coada este cu mult în spatele acelui punct de reper, nu se mai vede cu ochiul liber”, a scris o altă persoană.

MAE, apel la turiști să completeze cu cel puțin 24 de ore formularul PLF

Ministerul de Externe a transmis sâmbătă seară că Ambasada României la Atena a cerut autorităților elene “să găsească soluții în cel mai scurt timp care să permită fluidizarea traficului în punctul de frontieră Kulata – Promachonas, inclusiv prin suplimentarea personalului și a echipamentelor de testare”. De asemenea, consulii Ambasadei României la Sofia și Consulatului General al României la Salonic au mers la punctul de trecere a frontierei pentru a constata modul în care decurg procedurile de verificare și pentru a acorda asistență consulară, în funcție de solicitări.

MAE spune că, potrivit datelor comunicate de autoritățile elene, demersurile de verificare la frontieră se realizează cu dificultate deoarece o parte dintre persoanele care sosesc în Grecia nu au completat formularul de identificare a pasagerului – PLF (Passenger Locator Form) anterior călătoriei.

În acest context, MAE reamintește că toate persoanele care intră în Grecia au obligația de a completa formularul PLF (Passenger Locator Form) cu cel puțin 24 de ore anterior efectuării călătoriei, indiferent de statul de proveniență. Formularul PLF (Passenger Locator Form), cu codul QR aferent, este obligatoriu încă din anul 2020, MAE semnalând în mod constant necesitatea îndeplinirii acestei condiții pentru intrarea pe teritoriul Republicii Elene. Formularul se completează accesând pagina de internet – https://travel.gov.gr.

Pentru a evita timpii suplimentari de așteptare la frontieră, MAE face apel la cetățenii români să completeze acest formular anterior deplasării și să obțină în timp util codul de confirmare a înregistrării, care va trebui prezentat la frontieră.

Având în vedere debutul sezonului turistic, precum și situația excepțională generată de pandemia de COVID-19, MAE accentuează importanța informării temeinice, anterior deplasării în străinătate și a verificării cu atenție a informațiilor postate pe pagina de internet a ministerului privind sfaturile și alertele de călătorie, precum și a informațiilor de interes publicate pe paginile de internet ale misiunilor diplomatice și ale oficiilor consulare ale României în străinătate.

Reguli de călătorie în Grecia

Grecia și-a revizuit condițiile de intrare în țară pentru turiști, astfel că pot fi folosite punctele de trecere a frontierei Kulata-Promachonas, Svilengrad-Ormenio, Evzoni și Nymphaea și pe cale aeriană, prin orice aeroport.

Intrarea este permisă persoanelor care îndeplinesc una dintre următoarele condiții:

  • Prezintă un test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore anterior intrării pe teritoriul elen;
  • Prezintă o dovadă care atestă efectuarea unui vaccin autorizat împotriva COVID-19, cu condiția să fi trecut minimum 14 zile de la efectuarea rapelului (în cazul unui vaccin efectuat în două doze) sau a dozei unice (pentru vaccinul efectuat în doză unică). Documentul care atestă efectuarea vaccinării trebuie să fie redactat în limba engleză.
  • Prezintă o dovadă emisă de către un laborator autorizat în statul de proveniență prin care se confirmă faptul că persoanele au fost diagnosticate pozitiv cu COVID-19, într-o perioadă cuprinsă între 2 și 9 luni anterior datei sosirii în Republica Elenă. Documentul care atestă infectarea cu virusul SARS-CoV-2 poate fi redactat în limbile engleză, spaniolă, italiană, germană, franceză sau rusă.
De asemenea, este obligatorie completarea formularului PLF (Passenger Locator Form) prin intermediul paginii de internet https://travel.gov.gr, cu cel puțin 24 de ore anterior efectuării călătoriei, indiferent de statul de proveniență, de către toate persoanele care sosesc în acest stat.

Rămâne în vigoare măsura efectuării în mod aleatoriu, de către autoritățile elene, a unor teste rapide la punctele de control a trecerii frontierei.

Deocamdată, aceste reguli sunt valabile până în data de 7 iunie 2021.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend