Conecteaza-te cu noi

Curtea de Arges

EXCLUSIV! Se încheie era Transarg ? SC FINANCIAR URBAN SRL va strânge gunoiul, la preţuri mai mici

Avatar

Publicat

in

Oraşul duhneşte – Maşinile de gunoi, coşmar pentru argeşeni

#Dâre de mizerie şi miros printre turişti, terase şi cortegii funerare

In toate ţǎrile civilizate, gunoiul se strânge noaptea. In fiecare ţarǎ europeanǎ, pubelele sunt spǎlate cel puţin o datǎ pe sǎptǎmânǎ. In fiecare colţ de lume cu pretenţii, se recicleazǎ, şi se colecteazǎ selectiv. Ce se întâmplǎ în Argeş ? Dezastru.

 

Caniculǎ, aglomeraţie, dâre de mizerie şi miros pe Bulevardul Basarabilor

Curtea de Argeş face excepţie de la orice regulǎ a civilizaţiei. Aici maşinile mari, urât mirositoare şi care lasǎ în urmǎ dâre de mizerie, circulǎ nestingherite, ziua în amiaza mare, pe Bulevardul Basarabilor. Incurcǎ traficul, parcheazǎ pe treceri de pietoni şi în staţiile de autobuz, sfidând practic pe oricine.

Se trambaleazǎ tomberoane, chiar şi peste picioarele trecǎtorilor sau printre cortegiile funerare pentru cǎ ei, cei de la Transarg, trebuie sǎ îşi facǎ treaba. Sǎ şi-o facǎ dar, nooaptea. Atunci când traficul e redus şi când mirosul nu deranjeazǎ pe prea multǎ lume.

 

Si dacǎ vrem sǎ reciclǎm ?

Cum în aceastǎ perioadǎ mai mulţi argeşeni care muncesc în strǎinǎtate s-au întors în concediu, au rǎmas uimiţi când au vǎzut cǎ nu pot recicla. « Suntem învǎţaţi sǎ colectǎm selectiv resturile menajere şi aşa am şi fǎcut numai cǎ atunci când am ajuns la tomberon, nu am avut unde sa le pun… Cred cǎ avem o mare problemǎ de civilizaţie… Nu mai spun de mirosul insuportabil din jurul acestor tomberoane sau a maşinilor care trec, culmea la orele prânzului, la peste 30 de grade aşa cum a fost în ultima perioadǎ… » a declarat pentru PROFIT Alina Z, o tânǎrǎ din Curtea de Argeş care locuieşte de 7 ani în Spania.

”Curge zeamǎ puturoasǎ din ele! Sǎptǎmâna trecutǎ pe Bulevardul Basarabilor şi strazile adiacente baltea putoarea, azi dimineata pe strada Despina Doamna, era o duhoare insuportabila si strada groaznic de murdara, siroind aceeasi zeama puturoasa, imagini categoric incompatibile cu orice fel de titlu de oraş regal la care tot visam!”, se mai plânge un bărbat.

 

Aştepǎm licitaţia, apoi vorbim pe aceastǎ temǎ

Chestionat pe aceastǎ temǎ şi mai ales întrebat dacǎ are de gând sǎ ia mǎsuri, ţinând cont de faptul cǎ reclamaţiile argeşenilor sunt multe în acest sens, primarul Constantin Panţurescu a declarat: “Din câte ştiu eu o sǎ fie o licitaţie pentru desemnarea operatorului. Atâta vreme cât altǎ societate s-ar putea ocupa de colectarea şi transportul gunoiului menajer, nu are rost sǎ vorbesc acum cu cei de la Transarg. Vom avea o astfel de discuţie cu cei care vor prelua serviciul ».

Proaspǎt numit în funcţie, Panţurescu nu a ştiu nici când va vea loc licitaţia nici când sau dacǎ va fi schimbat operatorul. Ar fi trebuit totuşi sǎ ştie şi aceste amǎnunte, având în vedere cǎ ani de zile a fost consilier local şi aceste detalii au fost discutate de mai multe ori în şedinţele legislativului.

Licitaţia a fost câştigatǎ de o altǎ societate

Alegerea și delegarea operatorului economic pentru zonele Costești și Curtea de Argeș reprezintă ultima activitate din cadrul proiectului privind Managementul integrat al deșeurilor în județul Argeș. Astfel, județul nostru devine cel de al IV-lea din ţară care are acoperit, în proporție de 100%, serviciul de salubritate, potrivit tuturor normelor europene şi primul care are tarife diferenţiate pentru cei care colectează selectiv deşeurile.
Selectarea operatorului s-a făcut prin licitaţie publică, potrivit normelor legale în vigoare, respectiv OG 34/2006. Toate documentele ce au stat la baza procedurii sunt publice, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) şi pot fi consultate oricând, de oricine.

Costurile serviciului vor fi următoarele:

・    pentru populaţie mediu urban: 4,92lei taxă/persoană sau 5,51 lei tarif/persoană
・    pentru populaţie mediu rural: 2,52 lei taxă/persoană sau 3,18 lei tarif/persoană.
Astfel, tarifele și taxele vor fi mai mici decât cele practicate în momentul de faţă.

Costurile sunt valabile în condiţiile în care cetăţenii selectează deșeurile la sursă și deviază deșeurile biodegradabile în compostoare individuale, puse la dispoziţie gratuit de către ADI Servsal Argeș. Beneficiarii vor avea obligaţia să selecteze deşeurile conform legii, în caz contrar urmând să plătească un tarif mai mare și pot fi chiar amendaţi, conform reglementărilor legale.

“Reuşita scăderii acestor taxe/tarife se datorează şi investiţiilor realizate de Consiliul Judeţean Argeş, în infrastructură specifică, respectiv utilaje, staţii de transfer, platforme de tratare mecanică şi biologică pentru deşeurile compostabile, precum şi în echipamentele de precolectare, recipienţi. Perioada de mobilizare pentru operator este de 60 de zile, timp în care toate UAT-urile (Primăriile) trebuie să adopte, prin HCL, cuantumul taxelor/tarifelor  rezultate în urma licitaţiei și modalitatea de colectare a acestora” a declarat Gabriel Moiceanu, director executiv Servsal Argeş.

Pentru zona de nord, respectiv Curtea de Argeș și comunele limitrofe, la licitaţie s-au înscris trei firme: SC BRAI CATA SRL, SC FINANCIAR URBAN SRL şi SC SALUBRIS SA. Firma SC BRAI CATA SRL a fost eliminată în prima fază a licitaţiei pentru că nu a răspuns solicitărilor de clarificări privind situaţia financiară (cazier fiscal şi scrisoarea de garanţie bancară), aşa cum prevede legea, ridicând astfel probleme de bonitate incompatibile cu cerinţele legale.

Pentru zona Curtea de Argeș câştigătorul licitaţiei este tot SC FINANCIAR URBAN SRL, însă rezultatul a fost contestat de SC SALUBRIS SA. Plângerea a fost înaintată Consiliului Naţional pentru Soluţionare a Contestaţiilor, care urmează să se pronunţe în termen de maximum 20 de zile. În funcţie de decizia CNSC, se va proceda la semnarea contractului sau reluarea licitaţiei pentru aria respectivă.

Comenteaza cu profilul de FB

Redactor sef editie print, redactor coordonator editie online. Jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa, autor a nenumarate reportaje si anchete jurnalistice. Colaborari cu publicatii nationale si agentii de presa. Contact e-mail: malina.petrescu@ziarulprofit.ro

ACTUAL

Acţiune pentru creşterea siguranţei călătorilor; echipe de control – prezente în trenuri, staţii şi aeroporturi

Avatar

Publicat

in

Poliţiştii de la transporturi desfăşoară, miercuri, o acţiune în trenurile de călători, staţiile de cale ferată şi aeroporturi, pentru limitarea efectelor pandemiei de SARS-COV-2 şi pentru creşterea siguranţei călătorilor.

“La data de 28 octombrie, sub coordonarea Direcţiei de Poliţie Transporturi, poliţiştii acţionează, la nivel naţional, pentru creşterea gradului de ordine şi siguranţă publică şi pentru verificarea respectării regulilor pentru limitarea efectelor pandemiei SARS-COV-2. La acţiune participă poliţişti din cadrul structurilor de poliţie transporturi, sprijiniţi de forţe ale Jandarmeriei Române, Poliţiei Locale şi de reprezentanţi ai CFR Călători”, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) .

Echipele de control sunt prezente în trenurile de călători, staţiile de cale ferată şi aeroporturi, acţionând pentru păstrarea măsurilor de siguranţă sanitară în rândul călătorilor.

“CFR Călători face apel la călători să nu urce în tren, dacă la casa de bilete li se comunică faptul că nu mai sunt locuri. Recomandarea este valabilă şi pentru persoanele posesoare de abonamente/autorizaţii. Pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport, inclusiv a persoanelor care au abonamente/autorizaţii şi pentru a putea fi, astfel, dimensionată cât mai bine capacitatea trenurilor la numărul de locuri solicitat, recomandăm tuturor călătorilor procurarea biletelor din timp”, arată sursa citată.

Este important ca pasagerii să evite aglomeraţia şi să nu aleagă pentru destinaţia lor doar trenurile de la orele de vârf. Dacă vor face rezervări din timp, se pot suplimenta în mod operativ trenurile, înainte de plecare.

Purtarea măştii de protecţie la bordul trenurilor CFR Călători este obligatorie pe toată durata călătoriei, precum şi în zonele de aşteptare a trenurilor – staţii de cale ferată, peroane, săli de aşteptare.

“Suntem la datorie pentru siguranţa cetăţenilor şi vom aplica în continuare legea, în toate situaţiile în care se impune luarea măsurilor legale”.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Modificări la liberele părinților: Acestea se acordă, mai nou, și când se face școală online, dar nu dacă părinții pot munci de acasă

Avatar

Publicat

in

Liberele plătite pentru părinți sunt acordate, din 27 octombrie, în baza unor reguli modificate față de ce prevedea până recent OUG nr. 147/2020, astfel încât să acopere și situațiile când s-a optat pentru efectuarea de cursuri online, prin rotație sau la nivelul întregii unități școlare, potrivit unui OUG oficializat marți. Pe lângă asta, s-a eliminat posibilitatea ca liberele plătite să fie acordate chiar și acolo unde se poate munci de acasă.

În urmă cu o lună de zile, redacția puncta faptul că prevederile OUG nr. 147/2020, cea care prevede acordarea de libere plătite părinților pentru a sta acasă cu copiii sub 12 ani în perioada aceasta, nu par să acopere toate situațiile în care cei mici sunt nevoiți să stea acasă. Mai exact, situațiile în care școlile nu se închid din cauza unor focare de coronavirus, ci se face școală online cu cel puțin unii dintre elevi. 

În acest context, a apărut OUG nr. 182/2020 (publicat în Monitorul Oficial nr. 993), care modifică prevederile OUG nr. 147/2020 și care se aplică deja. Noutatea principală este că forma actualizată a OUG nr. 147/2020  acoperă, acum, toate scenariile de derulare a cursurilor, astfel cum au fost ele stabilite la nivel legislativ (scenariile au fost stabilite însă abia după ce se aprobase OUG nr. 147/2020, în forma inițială, iar aceasta deja nu mai reflecta realitatea desfășurării cursurilor; prin urmare, mulți părinți nu mai aveau cum să obțină zilele libere).

Asta înseamnă că mai mulți părinți pot, de acum, să ceară liberele plătite. Adică și în ipoteza în care se face școală prin rotație (unii de acasă, unii la școală) sau când toți dintr-o unitate de învățământ fac școala online. 

Concret, Ordinul comun nr. 5487/1494/2020 stabilește următoarele trei scenarii de desfășurare a cursurilor:

  • Scenariul 1: toți preșcolarii și elevii merg zilnic la școală, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • Scenariul 2: toți preșcolarii și elevii din învățământul primar, precum și cei din clasele a VIII-a și a XII-a vin la școală, iar elevii din celelalte clase de gimnaziu și liceu vin prin rotație (1-2 săptămâni).
  • Scenariul 3: toată lumea face școala online.

În OUG nr. 182/2020 scrie că “zilele libere se acordă în funcție de perioada prevăzută de hotărârea comitetului județean pentru situații de urgență/Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență”, iar că acordarea zilelor libere plătite se face doar pe perioada stării de alertă instituită conform Legii nr. 55/2020. 

OUG nr. 182/2020 a mai introdus o chestiune care scăpase Executivului din OUG 147/2020. Mai exact, din forma veche a ordonanței reieșea că și cei care puteau lucra în regim de telemuncă aveau dreptul să ceară aceste libere plătite. Executivul vine să repare această chestiune și stabilește, prin noua formă a OUG nr. 147/2020, că liberele se dau numai dacă părintele nu poate munci în regim de telemuncă/muncă la domiciliu: “zilele libere se acordă numai după aplicarea de către angajator a reglementărilor legale în vigoare pentru desfășurarea activității prin telemuncă sau munca la domiciliu, dacă locul de muncă al părintelui permite acest lucru“.

Practic, acest lucru înseamnă că, dacă există posibilitatea de desfășurare a muncii de la domiciliu sau prin telemuncă, există obligația implementării acestui sistem, înainte de a se acorda zilele libere pentru părinți. Cu alte cuvinte, zilele libere acordate în ignorarea acestei posibilități – chiar și cu acceptul angajatorului – nu ar fi acordate legal. 

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

PROMO CAMPANIE

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend