Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

EXCLUSIV ! Presiuni pentru modificarea traseului austostrazii Pitesti-Sibiu – Se vrea traseul cel mai lung, prin Rm. Valcea nu prin Curtea de Arges

Avatar

Publicat

in

Abia au fost oficializate făcute primele demersuri pentru începerea lucrărilor la Autostrada Piteşti-Sibiu ca si au inceput problemele generate de interesele unor grupuri. Dupa ce Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a semnat, luni, cu asocierea Spea Ingegneria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering România contractul pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti, cu o valoare de 29 milioane lei, fără TVA, au apaut primele semnale de alarma. Acestea ne-au fost autostrada-ramnicu-valcea-pitestisemnalate astazi de unul dintre greii Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ” Trebuie sa trageti un semnal de alarma ca sa ajunga si la urechile celor de la Dacia. Se fac demersuri, chiar presiuni pentru ca traseul autostrazii sa fie mai lung cu circa 50 de kilometri. In noul studiu se doreste ca traseul sa fie deviat prin Rm. Valcea si nu prin Curtea de Arges, e o idee mai veche a celor din PSD care au butoane la CNADNR. Chiar astazi au fost discutii aprinse pe aceasta tema”, ne-a declarat functionarul cu functie importanta la Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale care ne-a si trimis pe mail schitele alaturate.

Ceea ce este acum doar la nivel de discuții sau presiuni in interiorul CNADNR  ar putea deveni deveni oficial: autostrada Sibiu – Pitești nu va mai trece prin Curtea de Argeș, ci prin Râmnicu Vâlcea. Cel puțin așa permite chiar documentele licitației pentru reactualizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Sibiu – Pitești.

Varianta prin Curtea de Argeș a fost aleasă prin Studiul de fezabilitate din 2008, document elaborat pe baza altor două studii de pre-fezabilitate din 1994, respectiv 1997. Respectivele documente, însă, nu includ ”studierea posibilității îmbunătățirii legăturilor cu Râmnicu Vâlcea” și ”legătura între varianta de ocolire recent construită a orașului Sibiu și traseul autostrăzii propuse Sibiu – Pitești”, se arată în caietul de sarcini al licitației pentru revizuirea SF-ului din 2008.

autostrada-boita-ramnicu-valceaPotrivit hărților orientative anexate documentației de licitație, viitoarea autostradă va trece prin dreptul unor localități precum Râul Vadului, Câinenii Mari, Robești sau – dincolo de Râmnicu – Vâlcea – Dedulești, Zamfirești, Prislopu Mare sau Valea Ursului. Cu alte cuvinte, e vorba de o variantă ce urmărește actualul DN7. Vechiul traseu urmărea, mai la nord, văile Băiașului, Topologului și Argeșului.

Prestatorul va lua in considerare ca alternativa de traseu recomandata sa nu afecteze arii protejate de tip Natura 2000, rezervații naturale etc.”, se mai arata în a caietul de sarcini.

Cei de la CNADNR au solicitat expres companiei care a câștigat licitația să identifice mai multe trasee pe care poate fi proiectată o viteză de 120 de km/h, atinsă pe autostrăzi cu o platformă de 26 de metri lățime. ”Pe sectoarele pe care condițiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h. Neasigurarea pe anumite tronsoane a vitezei de proiectare de 120 km /h și a platformei de 26 m va fi fundamentată tehnico-economic pe baza unei analize raționale a factorilor relevanți”, se arată în caietul de sarcini al licitației.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Klaus Iohannis: ‘Lupta se desfășoară pe două fronturi, pe zona de prevenție și în spitale’

Avatar

Publicat

in

De

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, marţi, că în prezent în spitalele din ţară sunt 3.065 de paturi de terapie intensivă pentru toţi pacienţii.

După discuții, președintele a declarat, în ziua în care au fost raportate încă 104 decese din cauza coronavirusului, că România are, în acest moment, are 3.065 de paturi de terapie intensivă, iar la nivelul Bucureștiului vor fi create, în următoarele 10 zile, încă 123 de paturi suplimentare pentru ATI.

”Lupta se desfășoară pe două fronturi, pe zona de prevenție și în spitale, acolo unde bolnavii au nevoie de îngrijire și de tratament de specialitate. Am dorit să am o discuție cu experți de terapie intensivă. Mi-au prezentat resursele de la ATI la nivel național, paturi dotate cu aparatură și personal.

Ministerul Sănătății a achiziționat paturi, ventilatoare și aparatură, iar acum avem 3.065 de paturi de terapie intensivă, pentru toți pacienții, 2.252 de ventilatoare.

Planul strategie pe perioada următoare prevede deschiderea de noi unități de terapie intensivă, în locații nou construite. Am solicitat date despre București și vom avea, în 7 spitale, o extensie a capacității de terapie intensivă, iar în maximum 10 zile vom avea 123 de paturi suplimentare de terapie intensivă. Așadar, autoritățile au acționat și au planuri bine puse la punct.”, a spus Klaus Iohannis.

Preşedintele Klaus Iohannis a avut, la Palatul Cotroceni, o şedinţă de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, vicepreşedintele Societăţii Române de Anestezie şi Terapie Intensivă, prof. dr. Dorel Săndesc, şi şeful Secţiei Anestezie şi Terapie Intensivă I, Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central „Carol Davila” Bucureşti, col. dr. Dan Corneci., informează stiripesurse.ro

Citește și:

SURSE Guvernul Orban ar pregăti o execuție!

Vești bune! Se dau bani pentru o nouă categorie de români

Întârzierea Guvernului, pe timp de criză, îi costă pe români! Băncile au început să pună popriri pe conturi, în plină pandemie

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Apartamente de închiriat în Cluj – Spațiul locativ trebuie să fie asigurat

Avatar

Publicat

in

Când cauți apartamente de închiriat în Cluj, ai o misiune destul de grea. Și asta pentru că oferta este variată, la fel ca și paleta de prețuri. Însă, unul dintre criteriile principale trebuie să fie asigurarea spațiului locativ.

Polița de asigurare obligatorie a locuinței (PAD) a stârnit numeroase controverse. Deși este un produs ușor de înțeles, aceasta poate aduce surprize, multe dintre ele neplăcute. Și neplăcerile apar la solicitarea despăgubirilor, la nevoie.

Ce este PAD și de ce este necesară

Asigurarea obligatorie, pentru apartamente de închiriat în Cluj și nu numai, prevede acoperirea daunelor provocate de calamități naturale, precum cutremurele, inundațiile sau alunecările de teren. Dar nu include și pagubele cauzate de furtuni, din punctul de vedere al asiguratorilor. Chiar dacă acestea distrug fațada sau acoperișul.

PAD se încheie exclusiv pentru locuințe, implicit pentru apartamente de închiriat în Cluj și în țară. Atenție! Dacă apartamentul a fost folosit ca punct de lucru sau sediu social al unei firme, este posibil să nu vă fie plătită despăgubirea! În plus, dacă aveți și un garaj exterior în proprietate, acesta nu este inclus în polița de asigurare obligatorie, decât numai dacă încheiați una separat cu acest scop.

Așa se face PAD pentru apartamente de închiriat în Cluj

Pentru apartamente de închiriat în Cluj sau în țară asigurate, la înstrăinarea imobilului există anumite condiții. La înstrăinarea imobilului, cumpărătorul va încheia o nouă PAD pe numele lui. Atunci, vânzătorul își poate recupera suma plătită până acel moment, după ce depune o cerere la societatea care l-a asigurat. Mai există și posibilitatea ca vânzătorul să-i solicite cumpărătorului contravaloarea primei de asigurare plătite. Apoi, vor merge la asigurator pentru a întocmi un act adițional prin care se precizează schimbarea beneficiarului poliței de asigurare.

Când vorbim despre apartamente de închiriat în Cluj și nu numai, PAD nu include și răspunderea față de vecini. Așa că cea mai vândută poliță facultativă se referă la răspunderea civilă față de terți. Aceasta presupune despăgubirea vecinilor în cazul unor evenimente provocate de asigurat.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

PROMO CAMPANIE

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend