Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

E momentul sa le schimbi – Tot ce trebuie să ști despre ANVELOPELE DE IARNA

Publicat

in

Anvelopele, precum multe alte părți componente ale unei mașini, fac parte din categoria consumabilelor, astfel că, odată cu trecerea timpului, performanțele anvelopelor scad, șoferii fiind puși automat în situația de a investi într-un set nou de anvelope.

Anvelopele de iarnă au o importantă aparte atunci când condițiile meteo sunt nefavorabile și când pe partea carosabila se regăsește gheață, zăpadă sau polei. Durata de viață a anvelopelor este influențată de câțiva factori importanți, astfel că orice conducător auto poate prelungi durata de viață a anvelopelor de iarnă, prin respectarea unor lucruri simple, dar care de cele mai multe ori sunt neglijate aproape complet. Specialiștii de la AnveloStar recomandă, în general, înlocuirea anvelopelor după 5 ani, însă durata de viață a acestora ar putea fi extinsă prin simpla respectare a unor reguli de bază.

„Anvelopele de iarnă alcătuiesc în prezent o categorie de produse foarte vastă, acesta fiind și unul dintre motivele principale care creează diverse confuzii în rândul șoferilor. Deși nu se poate vorbi despre o durată de viață standard a anvelopelor și chiar dacă experții recomanda înlocuirea lor după o perioadă de 5 ani, cert este faptul că această durată de viață poate fi prelungită cu încă vreo câțiva ani dacă șoferii respectă câteva reguli simple cu privire la stilul de condus care trebuie adaptat la condițiile meteo, dar și la modul de depozitare al anvelopelor odată cu trecerea sezonului rece”, explică Liviu Avram, administrator al magazinului online cu anvelope  www.anvelostar.ro.

1. Presiunea din interiorul anvelopelor
„Presiunea din interiorul anvelopelor este un aspect adesea neglijat de către șoferi, cu toate că acest lucru aparent banal are o influența majoră asupra duratei de viață a anvelopelor, dar și asupra siguranței șoferilor și a participanților la trafic. Presiunea din interiorul anvelopelor trebuie, în mod obligatoriu, să corespundă cu valorile prescrise în cartea tehnică a mașinii, dar și cu limitele marcate pe anvelope. Presiunea din interiorul anvelopei trebuie verificată periodic, și numai când anvelopele sunt reci, având în vedere că un pneu cald are o presiune mai mare. O presiune prea mică în anvelope înseamnă o uzură prematură a anvelopelor dar și un consum de carburant mai mare”, declară Liviu Avram.

2. Echilibrarea periodică a roților
„Echilibrarea periodică a roților poate, de asemenea, să prelungească durată de viață a anvelopelor de iarnă și nu numai, în condițiile în care o roată neechilibrată duce la o uzură neuniformă, deci anvelopă se va uza mult mai rapid în anumite unghiuri. Mai mult decât atât, dacă roata nu este echilibrată corespunzător, aceasta va fi supusă în mod automat la solicitări suplimentare care pot evident scurta durata de viață a anvelopelor”, menţionează Liviu Avram.

3. Verificarea gradului de uzură a anvelopelor
„Verificarea nivelului de uzură este un aspect extrem de important, mai ales dacă ne raportăm la capitolul siguranță. Uzura este un proces care apare inevitabil pe orice tip de anvelopă, indiferent de calitatea sau brandul acesteia. O anvelopă slab calitativă însă va prezenta semne de îmbătrânire mult mai rapid decât o anvelopă de calitate și va trebui înlocuită. Uzura prematură a anvelopelor este cauzată de cele mai multe ori de stilul de condus neadaptat la condițiile de mediu, motiv pentru care verificarea gradului de uzură poate reprezenta un aspect care ar trebui să îi determine pe șoferi să adopte un stil de condus adaptat și nu unul sportiv. În condițiile date, verificarea benzii de rulare reprezintă un aspect deosebit important și care trebuie luat în calcul de către orice conducător auto. Frânarea bruscă, accelerarea rapidă, precum și virajele luate cu viteze mari reprezintă toate situații care duc la o uzură a prematură a anvelopelor”, a mai menționat specialistul.

4. Evitarea supraîncărcării mașinii
De foarte multe ori, subliniază specialistul, mașina devine mai mult decât un simplu mijloc de transport, astfel că mulți șoferi își supraîncarcă mașinile cu diverse obiecte, fără a lua în calcul faptul că acest obicei duce la o uzură prematură a cauciucurilor. O simplă depășire a greutății cu 20% peste limită maximă admisă, duce la o scurtare a vieții anvelopelor cu aproximativ 40%. Așadar, este de dorit să se evite pe cât posibil supraîncărcarea mașinii în mod frecvent atunci când vreți să va bucurați de setul de anvelope pentru o perioadă mai lungă de timp.

5. Alegerea unui set de anvelope de calitate
„Calitatea în ceea ce privește anvelopele este un aspect demn de luat în calcul în condițiile în care anvelopele slab calitative se uzează foarte repede și oferă performanțe reduse. Alegerea unui set de anvelope de calitate, încă de la început, este o decizie înțeleaptă având în vedere faptul că marii producători au reușit de-a lungul timpului să proiecteze anvelope de iarnă foarte rezistente și care pot face față cu brio uzurii. Alegerea unui set de anvelope de calitate poate ajuta șoferii să economisească pe termen lung în condițiile în care aceste anvelope au o durată de viață mult mai îndelungată decât cele mai slab calitative”, explică Liviu Avram.

6. Înlocuirea suspensiilor învechite
Starea generală a suspensiilor este un capitol destul de neglijat de către șoferi, chiar dacă acestea pot determină o uzură prematură a anvelopelor. Suspensiile joacă un rol important și în ceea ce privește siguranța rutieră, motiv pentru care, periodic, orice șofer ar trebui să acorde atenție acestor detalii. De cele mai multe ori, atunci când suspensiile sunt învechite, mașina vibrează în momentul deplasarii, situație care trebuie evaluată cât mai curând posibil de către un service autorizat pentru a nu fi periclitată siguranța șoferului și a pasagerilor în momentul deplasării, recomandă specialistul.

7. Modalitatea de depozitare a anvelopelor
„Depozitarea anvelopelor odată cu trecerea sezoanelor reprezintă de asemenea un mod practic prin care șoferii pot contribui la prelungirea duratei de viață a anvelopelor. O greșeală destul de comună este aceea de a depozita anvelopele în aer liber pentru perioade mai îndelungate de timp. Această practică nu este una tocmai benefică pentru anvelope în situația în care, dacă nu sunt utilizate pentru o perioadă mai îndelungată de timp, pe suprafața anvelopelor depozitate în astfel de condiții vor apărea numeroase crăpături, denumite și crăpături meteo sau crăpături de ozon. Mai mult decât atât, suprafața acestor anvelope devine foarte uscată, condiție ideală pentru apariția crăpăturilor. Din acest motiv, anvelopele trebuie întotdeauna să fie depozitate într-un mediu răcoros, curăt și uscat, de preferință undeva în interior”, declară Liviu Avram.

8. Rotirea periodică a anvelopelor
„O practică destul de comună, care poate duce la prelungirea duratei de viață a anvelopelor, este aceea de a roti periodic anvelopele între ele. În cele mai multe cazuri, anvelopele nu se uzează uniform, un exemplu clasic în acest sens constituindu-l mașinile cu tracțiune față, acolo unde anvelopele montate pe axă din față sunt supuse unor solicitări mai mari decât cele dispuse pe axă din spate, deci acestea se uzează mai repede decât cele din spate, în situația data. Prin rotirea anvelopelor, uzura va fi aproximativ uniformă, astfel că rezultatul final va fi o durată mult mai mare de viață anvelopelor”, subliniază administratorul magazinului.

9. Înlocuirea anvelopelor de iarnă cu cele de vară de îndată ce trece sezonul rece
Anvelopele de iarnă, precum le spune și denumirea, au fost proiectate și create de către producători pentru a putea oferi siguranță și performanțe pe întreg parcursul sezonului rece. „Mulți șoferi, cel mai probabil din comoditate, nu mai înlocuiesc anvelopele, astfel că circulă și vara cu pneuri pentru iarnă. Acest lucru din păcate este unul dăunător pentru anvelopele de iarnă din pricina temperaturilor ridicate. Anvelopele de iarnă sunt construite dintr-un cauciuc mai dur, menit să ofere performanțe atunci când pe partea carosabilă se regăsește un strat de zăpada sau gheață. Cauciucurile de iarnă însă sunt total nepotrivite pentru sezonul cald din pricina faptului că se uzează foarte repede. Pentru a putea prelugi durata de viață a pneurilor de iarnă, este important că acestea să fie utilizate numai pentru sezonul rece, pentru a nu le uza”, conchide Liviu Avram.

 

Comenteaza cu profilul de FB

Redactor sef editie print, redactor coordonator editie online. Jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa, autor a nenumarate reportaje si anchete jurnalistice. Colaborari cu publicatii nationale si agentii de presa. Contact e-mail: malina.petrescu@ziarulprofit.ro

ACTUAL

După ce a trădat-o pe Gabriela Firea, Robert Negoiță o spulberă pe Viorica Dăncilă! ‘Exemple de ticăloșenie’

Publicat

in

De

Acuzat de primarul Capitalei, Gabriela Firea, de trădare, primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a explicat de ce a părăsit Partidul Social Democrat.

Negoiță a susținut că propunerea Vioricăi Dăncilă ca premier, iar apoi pe post de candidat la prezidențiale sunt „exemple de ticăloșenie”.

S-o propui pe Viorica Dăncilă premier? Să propui la prezidențiale un om ca Viorica Dăncilă? Sunt atât de multe exemple de ticăloșenie…

Cel mai important este să nu trădez pe cei care au avut încredere în mine ca să ajung în această poziție.

Am văzut că totul s-a transpormat într-o telenovelă, cu prieteni, cu înșelat…

Acum este un moment de bilanț și acest moment de telenovizare este dăcă nu ticălos, foarte periculos.

Orice despărțire nu este ceva ușor. Am analizat cu foarte multă atenție dacă este sau nu în regulă să fac această mișcare. Nu are legătură cu vreo persoană sau alta, ci cun set de valori sau principii în care cred. Și nu sunt dispus să renunț la ele.

Noi ne naștem și murim individual. Între cele două puncte este ceva conjunctural. Familia este importantă, dar nu este definitorie.

Eu mi-aș dori să fiu exclus. Dacă îmi dau demisia, pierd mandatul. Am să lucrez până în ultima zi„, a spus Robert Negoiță, la B1 TV, conform Știripesurse.ro.

Mi se pare doar nedreaptă afirmația doamnei Firea că am trădat„, a mai precizat primarul.

Vezi și

Traian Băsescu face praf un detaliu din Legea carantinării: ‘E o prostie monumentală’

Lovitură cruntă pentru Rareș Bogdan! De ce a fost trădat și cine este pe urmele lui

Dosare cu nume grele de procurori din ‘elita lui Kovesi’, date uitării în sertarele birourilor de la SIIJ și CSM

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Marcel Vela a dat o giga-lovitură! Mii de polițiști vor beneficia de echipamente similiare cu cele ale Poliției Marii Britanii

Publicat

in

De

Organizația noastră a demarat acest proiect în exclusivitate încă din anul 2017, când am oferit spre folosință Poliției Capitalei, 20 de dispozitive, care au fost folosite de către colegii din  cadrul Brigăzii Rutiere. În momentul de față am extins acest proiect și în cadrul altor 10 Inspectorate Județene de Poliție, cât și la Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara și Poliția de Frontieră din cadrul Aeroportului Otopeni,  în total fiind peste 200 de dispozitive.

Bodycam-ul poate fi folosit în mai multe situații, precum la :

  • legitimarea persoanelor;
  • conducerea la sediul poliției;
  • oprirea vehiculelor;
  • utilizarea forțelor și mijloacelor din dotare;
  • efectuarea controlului corporal și al bagajelor;
  • constatarea contravențiilor și a infracțiunilor;
  • prevenirea unui pericol iminent la adresa vieții și integrității fizice a unei persoane;
  • punerea în executare a mandatelor emise de organele judiciare;

Dotarea polițiștilor cu bodycamuri în anul 2017 de către organizația noastră a venit ca o reacție la faptul că de multe ori polițiștii au fost  intimidați sau descurajați  să-și facă datoria  de plângerile unor cetățeni influenți sau a celor care utilizau diferite tertipuri și depuneau plângeri penale împotriva polițistului în mod nejustificat. Dar și pentru acei cetățeni care susțineau că au întâmpinat un comportament neadecvat  din partea polițistului sau chiar au suferit vătămări când au fost duși la sediul poliției sau alte situații în care era foarte greu  să probezi afirmațiile  unei părți sau a celeilalte.

Sperăm că în acest mod nu va mai exista niciun dubiu din partea opiniei publice  cu privire la  sancțiunile aplicate unor deputați, atunci când acestora li se va face poftă de o shaorma cu de toate  sau  când vor încerca să lovească polițiștii după ce au ieșit din cluburile de noapte.”,  a anunțat Sindicatul Europol.

Mașinile vechi vor fi schimbate, după ancheta Bugetul.ro

Bugetul.ro a dezvăluit zilele trecute că Poliția Brașov circulă cu mașini fără ITP. În urma acestei investigații, Marcel Vela a decis ca maținile vechi să fie înlocuite gradual.

Luni, Bugetul.ro a dezvăluit, în exclusivitate, că la IPJ Brașov se folosesc mașini fără ITP valabil. Astăzi, după ancheta publicată de Bugetul.ro, a fost o ședință importantă la Ministerul de Interne, iar ministrul Marcel Vela a dat dispoziție ca toate autoturismele vechi ale Poliției Române să fie scoase, gradual, din uz, ne-au informat sursele noastre.

Cum până în septembrie Poliția Română va primi 6.744 de autoturisme, ca urmare a unui acord cu Group Renault România, dispoziția dată de șeful Internelor vine ca o mănușă la momentul actual.

Vezi și EXCLUSIV VIDEO Cutremur major în Poliție! Scandal fără precedent: Mașini care circulă fără ITP valabil

Dacă am putea, le-am schimba pe toate chiar mâine. Până în septembrie, vom primi 6.744 de mașini. Parcul auto va fi înnoit gradual. Vom scoate din folosință autoturismele vechi”, au precizat sursele Bugetul.ro.

Să zicem că sunt autoturisme de 5,6,7 ani vechime, dacă putem, le înlocuim pe toate. Dacă nu, vom începe cu cele mai vechi de 7 ani, vom continua cu cele mai vechi de 6 ani și tot așa”, au mai declarat acestea.

Un prim lot de mașini a ajuns deja la Ministerul de Interne

Un prim lot din cele peste 6.700 de mașini a fost furnizat de Group Renault Românie Mininsterului de Interne, conform surselor Bugetul.ro.

Autospecialele au plecat azi de la București în teritoriu.

La IPJ Brașov, Bugetul.ro a descoperit mașini fără ITP

Surse au dezvăluit, pentru Bugetul.ro, că șapte mașini din cadrul IPJ Brașov nu ar deține ITP valabil. Poliția Brașov a infirmat, pentru Bugetul.ro, informația, precizând că în parcul auto al instituției nu există mașini fără ITP la zi. Pe de altă parte, contactat de Bugetul.ro, șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului, Sorin Susanu, a confirmat spusele surselor noastre.

Potrivit informațiilor intrate în posesia Bugetul.ro, șapte mașini care aparțin Poliției Brașov nu ar avea ITP valabil.

Comisarul-șef Sorin Susanu, șeful CRPC Brașov, a precizat, pentru Bugetul.ro, că Registrul Auto Român i-a comunicat că mai multe autoturisme ale IPJ Brașov nu dețin ITP valabil.

Ca urmare a informării și a solicitării instituției noastre către Registrul Auto Român, de a ne comunica dacă mașinile IPJ Brașov care prezentau coroziuni importante ale caroseriei dețin ITP valabil, ni s-a comunicat că șapte dintre ele nu dețin ITP valabil, fapt care este extrem de grav și dacă corelăm cu comunicatul IPJ Brașov, în care ni se spunea că aceste coroziuni la autoturisme pun în pericol participanții la trafic și persoanele din autoturism, situația devine și mai gravă.

Tot referindu-ne la comunicatul IPJ Brașov, sperăm că nu a fost un simplu populism faptul că ne anunța că, pentru Poliția Brașov, nu contează cine este deținătorul autoturismului și că legea este pentru toată lumea, sperăm ca măsurile să fie aplicate și în cazul lor.

Cu toate că nu am primit, până la momentul acesta, răspuns la adresele noastre înaintate în atenția comandantului Poliției Brașov, referitoare la această situație”, a confirmat, pentru Bugetul.ro, Sorin Susanu. Citește continuarea AICI!

În iunie, Ministerul de Interne a anunțat că s-a înțeles cu Renault România pentru achiziția a 6.744 de autospeciale

Vineri, 5 iunie a.c., ministrul Afacerilor Interne, Ion Marcel Vela, a semnat cu Directorul general al Group Renault România, Christophe Dridi, acordul pentru achiziția a 6.744 de autospeciale pentru dotarea structurilor operative ale MAI.

„Ne dorim ca Ministerul Afacerilor Interne să poată avea capacitatea de a apăra siguranța cetățenilor. Este foarte important să știm că în orice misiune, polițiștii sunt în siguranță și că avem posibilitatea să creștem mobilitatea efectivelor noastre pentru a lupta împotriva infractorilor. Mulțumesc colegilor din Guvern și premierului Ludovic Orban pentru deschiderea de care au dat dovadă prin alocarea a 343 milioane de lei din rezerva bugetară pentru achiziția acestor mașini”, a declarat Ministrul afacerilor interne, Ion Marcel Vela, cu prilejul acestei ceremonii.

Autospecialele sunt achiziționate din bani alocați de la bugetul MAI și din rezerva bugetară. Valoarea totală este de 483.020.139 de lei.

La rândul său, Directorul general Christophe Dridi a declarat că este o mândrie pentru Group Renault România ca mașini model Duster și Logan să fie în dotarea Poliției Române și să contribuie la siguranța cetățenilor.
Autovehicule achiziționate sunt: 3.360 modele Logan, 3.382 model Duster și 2 Dokker .

Autospecialele vor avea dotări specifice muncii operative – sisteme acustice și vizuale de avertizare, dar și alte dispozitive care asigură condiții optime pentru îndeplinirea misiunilor.

Achiziția autospecialelor va contribui la îmbunătățirea capacității de răspuns și de acțiune a structurilor MAI, dar și la creșterea gradului de protecție a personalului, fiind special compartimentate pentru a separa locurile din față de spațiul din spate.

Vezi și

Traian Băsescu face praf un detaliu din Legea carantinării: ‘E o prostie monumentală’

Lovitură cruntă pentru Rareș Bogdan! De ce a fost trădat și cine este pe urmele lui

Dosare cu nume grele de procurori din ‘elita lui Kovesi’, date uitării în sertarele birourilor de la SIIJ și CSM

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend