Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

După industria auto, și cea a avioanelor e luată în colimator de lupta anti noxe: Comisia Europeană anunță o nouă alianță

Publicat

in

Comisia Europeană lansează oficial Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero, invitând membrii comunităţii aviatice să îşi unească forţele în vederea pregătirii pentru apariţia aeronavelor cu emisii zero, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar. Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero urmăreşte să pregătească ecosistemul aviatic pentru punerea în funcţiune a aeronavelor cu hidrogen şi a celor electrice, pentru a se asigura că transportul aerian contribuie la obiectivul de neutralitate climatică al Europei pentru 2050. Aceasta va reuni reprezentanţi ai producătorilor de aeronave, ai companiilor aeriene, ai aeroporturilor, companiilor energetice şi furnizorilor de combustibil, ai agenţiilor de standardizare şi certificare, ai grupurilor de interese şi ai autorităţilor de reglementare în materie de pasageri şi mediu.

Aceştia vor colabora pentru a identifica toate barierele din calea intrării în serviciul comercial a acestor aeronave, pentru a stabili recomandări şi o foaie de parcurs, pentru a promova proiectele de investiţii şi pentru a crea sinergii şi dinamică în rândul membrilor. În special, membrii vor analiza aspecte precum cerinţele în materie de combustibil şi infrastructură aeroportuară ale aeronavelor cu hidrogen şi electrice, standardizarea şi certificarea, precum şi implicaţiile pentru operatori (companiile aeriene) şi managementul traficului aerian.

În următoarele două decenii, se preconizează introducerea pe piaţă a mai mult de 44.000 de aeronave noi. Volumul de piaţă potenţial pentru aeronavele cu emisii zero a fost estimat la 26.000 până în 2050, cu o valoare totală de 5 mii de miliarde de euro.

Alianţa îşi va îndeplini în final angajamentul de a alinia sectorul la ambiţiile, obiectivele şi politicile conexe ale UE în materie de climă. Dimensiunea internaţională a sectorului este, de asemenea, un element major, deoarece combaterea schimbărilor climatice reprezintă un efort global.

„Odată cu apariţia aeronavelor cu emisii zero, Europa va scrie următorul capitol al aviaţiei. Neutralitatea climatică este paşaportul pentru creştere, iar Alianţa pentru aviaţia cu emisii zero va ajuta industria aeronautică europeană să pună bazele unei aviaţii competitive şi curate”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreşedintele executiv pentru era digitală.

Entităţile private şi publice din comunitatea aeronautică care s-au angajat să sprijine punerea în funcţiune a aeronavelor cu emisii zero sunt invitate să se alăture Alianţei pentru aviaţia cu emisii zero prin intermediul formularului online.

O primă reuniune a adunării generale va avea loc în toamna acestui an.

Industria aeronautică europeană şi alţi actori europeni din sectorul aviaţiei şi-au asumat angajamentul de a asigura că transportul aerian din Europa îndeplineşte obiectivele climatice ale Europei pentru 2050. Comisia sprijină acest obiectiv prin acţiuni concrete, cum ar fi programul pentru o aviaţie curată din cadrul programului Orizont Europa, mecanismele de stabilire a preţului carbonului (de exemplu, EU ETS) şi Fondul pentru inovare. Aceste iniţiative sprijină dezvoltarea de aeronave cu emisii zero, bazate pe tehnologii de propulsie noi (de exemplu, electrice sau pe bază de hidrogen). Astfel de aeronave durabile din punctul de vedere al mediului au un potenţial de piaţă imens şi pot contribui semnificativ la competitivitatea viitoare a industriei de profil în toate segmentele de piaţă.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Directorul general al Transgaz, despre scăderea importurilor de gaze: Subsidiara Gazprom în România nu a sistat livrările. Probabil nu a fost cerere la noi

Publicat

in

De

„Nu s-a sistat niciun gaz la import. Subsidiara Gazprom în Romania, Wiee, nu a sistat furnizarea de gaze. Azi importăm 5,3 milioane metri cubi (mc) de gaze, mai puțin cu vreo 3 milioane metri cubi față de ziua precedentă. Probabil că nu a fost cerere aici în România.”, a declarat joi pentru HotNews.ro Ion Sterian, directorul general al Transgaz.

Ion Sterian, TransgazFoto: AGERPRES

Directorul general al Transgaz infirmă informațiile prezentate joi de Profit.ro care a semnalat că importurile de gaze rusești destinate pieței interne au fost sistate brusc astăzi, în România intrând în prezent doar gazele de tranzit care ajung în Ungaria.

  • „Gazele care intră în sistemul național de transport din Romania, prin interconectările cu Bulgaria, vin cu certificate sau declarații pe proprie răspundere că au origine europeana si nu sunt numai din Rusia, ci si din Grecia, Turcia ori Azerbaidjan. Sunt mai multi traderi care aduc gaze și nu sunt toate cu gaze rusești, iar subsidiara Gazprom în romania, WIE, nu a sistat furnizarea de gaze.”, a declarat pentru HotNews.ro Ion Sterian, directorul general al Transgaz.

Acesta susține că într-adevăr volumele de gaze au fost mai reduse astăzi, dar că astfel de fluctuații au mai fost în acest an, ținând de cerere și ofertă.

  • „Probabil că nu a fost cerere aici în România. Furnizorii care sunt licentiați de ANRE vin și aduc gaze în România și le vând la CET-uri și companii. Este o fluctuație continuă, niciodata nu sunt volume fixe. E vorba de cerere si ofertă.
  • Undeva prin luna mai din acest an intra volumul acesta de gaze de 5-6 mln mc de gaze, dar au mai fost apoi 16-18 mln mc cubi in luna iunie. Nu e niciun pericol. E ceva normal.”, a spus acesta.

Directorul Transgaz: producția de gaze a României s-a mărit. Nu ar fi probleme și restricții pentru populație nici dacă s-ar opri importurile de gaze

Ion Sterian susține că România are suficiente gaze în stocuri și că și producția de gaze s-a mărit.

  • „Înmagazinăm 10-11 milioane mc de gaze pana maine dimineata, s-a ajuns la un procent de 67% în privinta stocurilor de gaze pentru iarna viitoare, peste țina asumata. În acest moment avem peste 320 milioane mc mai mult inmagazinate fata de anul tecut la aceeași dată și până la finele lunii august vom ajunge la 72%.
  • În perioada de vară consumul este între 11-13 mln mc pe zi. Iarna trecuta varful de consum nu a depasit 60 mln mc pe zi. Media a fost la 55-57 milioane mc de gaze pe zi în ianuarie-februarie. Acum s-a marit producția de gaze în Romania și producția de gaze zilnică ajunge la circa 25,5-26 milioane mc , capacitatea de extractie a crescut la 31-32 milioane mc pe zi și daca adunam ajungem la cc 55-57 milioane metri cubi de gaze.
  • Și dacă am lua în calcul oprirea tuturor importurilor de gaze pe toate interconectarile, ne descurcam fără probleme, fără să venim cu restricții la populație.”, a mai precizat pentru HotNews.ro Ion Sterian, directorul general al Transgaz.

Precizările șefului Transgaz vin după ce Profit.ro a informat joi că, în mod surprinzător, importurile de gaze rusești care intrau în România din gazoductul TurkStream, prin punctul de interconectare cu Bulgaria, au fost sistate brusc, de la un nivel de 8-9 milioane mc/zi, la unul de 4,8 milioane mc/zi, din care 4,5 milioane mc/zi tranzitând România cu destinația Ungaria prin punctul de interconectare de la Csanadpalota.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Fiscal Council cautions cash budget deficit is likely to hit around 7 pct of GDP

Publicat

in

De

The Fiscal Council considers that Romania’s cash budget deficit is likely to be around 7% of GDP, compared to 5.84% of GDP in the revised budget projection, as this negative balance takes into account revenues from overtaxing of over 12.8 billion RON and total expenses with energy suppliers of approximately 7.4 billion RON.

„The postponement of certain payments for the year 2023 increases the difference between the cash deficit and the ESA deficit in 2022,” the Fiscal Council emphasizes in its Opinion on the budget revision bill included on the agenda of the government’s Thursday meeting.

According to the Fiscal Council, the draft budget revision provides for a substantial nominal increase, unprecedented in the history of revisions assessed by the Council since 2010 in both revenues (+31.7 billion RON, representing +7.2%), and total budget expenditures (+34.9 billion RON, representing +6.8%). The general consolidated budget deficit is 3.2 billion RON above the initial target, but expressed as a percentage of GDP, the projected deficit is still 5.84%, as in the initial budget construction, against the background of the increase of the nominal GDP projection by 55.2 billion RON, Agerpres.

The Fiscal Council cautions that a revenue gap of approximately 9 billion RON is likely compared to the targets assumed in the budget revision bill, representing approximately 0.66% of GDP. On the expenditure side, the institution identified a shortage of 6.2 billion RON, that is 0.45% of GDP.

„If the impact of the expenditures with the energy compensation scheme is undersized, which is quite likely, the deficit would inevitably increase considerably. And unfavorable price developments on the markets will put additional pressure on the budget. This undersizing of the expenditure with the energy offsetting scheme creates a major risk for the budget and fiscal consolidation,” warns the Fiscal Council.

According to the cited source, the European resources from the National Recovery and Resilience Plan and the Multiannual Financial Framework represent the only counter-cyclical force that can counteract the contractionary effects of fiscal consolidation. The absorption in a proportion as large as possible of these financial resources, both non-reimbursable and reimbursable, is vital for Romania, considering the state of the public budget and the vulnerabilities of the external balance, as well as the extremely unfavorable international environment.

„This year’s budget execution takes place under extremely unfavorable conditions in the European economy, with major implications for the Romanian economy. This is about the energy crisis, the disruption of production and supply chains, the quasi-generalized high inflation, the exacerbated effects of climate change, the pandemic and, last but not least, the war in Ukraine. These events and phenomena form a combination of adverse shocks that put an extraordinary pressure on the economies of the EU member states, on public budgets, and severely affect people’s livelihoods. The change in the relative price of energy has distributional consequences between and within economies, triggering a major increase in the cost of living,” the Fiscal Council states in its Opinion.

The document notes that inflation, which has risen to unprecedented levels, drastically amputates the purchasing power and the citizens’ savings reserves. Inflation is forecast to stay high in 2023 too.

Under these circumstances, the analysts point out that a particular vulnerability of Romania’s is the external balance, where the current account deficit will exceed 7% of GDP this year (it was 7% was in 2021), and the coverage through non-debt generating flows will be probably under 50%. Also, Romania is in an excessive deficit procedure since the beginning of 2020.

„Romania’s fiscal revenues (including contributions) are among the lowest in the EU – about 27% of GDP against the EU average of about 41% of GDP. Its fiscal revenues must increase substantially, a leitmotif of Fiscal Council documents in recent years. The very low level of fiscal/budgetary revenues is unacceptable in relation to Romania’s current and future needs. And it is hard to imagine that we could achieve fiscal consolidation only through inflation. At the same time, there is need for a more prudent use of public money, a restructuring of the administrative apparatus, an increase in the efficiency of budget spending,” the Fiscal Council said.

The latest forecast by the National Strategy and Forecast Commission – from July 2022 – compared to the previous ones, especially the one from November 15, 2021, that underpins the 2022 budget, envisages a real economic growth of 3.5%, just slightly lower in comparison with the 4.6% provided for by the draft budget.

„Looking at this economic picture, there are signs that the dynamics of the economy will be slower in the second part of the year, compared to the first part. The macroeconomic evolution depends on our capacity to keep the fiscal adjustment commitments agreed upon with the European Commission, which guarantee a calendar of reforms, including a fiscal/collection schedule and a substantial volume of financing, under particularly favorable conditions, both through the multiannual European budget framework and through the NRRP,” the cited document states.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend