Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Doi milionari vor să pună mâna pe ‘moștenirea’ celebrului Dan Besciu (presă)

Publicat

in

Deșeurile toxice din zona Turda au o istorie veche, contractul de decontaminare a terenului de pe amplasamentul autostrăzii fiind, inițial, încredințat – în 2009 – celebrului Dan Besciu (Euroconstruct Trading 98) pentru suma de 24 milioane euro. O sumă aferentă unei cantități de 75.000 tone sol contaminat. Ulterior, contractul a fost suplimentat cu încă 70.000 tone sol contaminat, pentru care au fost solicitate alte 35 milioane euro. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a fost de acord cu această suplimentare, contractul devenind obiectul unei acțiuni în instanță. În consecință, solul contaminat a fost transportat în depozitul temporar de deșeuri, aflat la circa 6,5 km distanță. Acum, doi multimilionari vor să pună mâna pe întreaga afacere, relatează gandul.ro.

CNAIR publica – în luna ianuarie 2021 – procedura de licitație deschisă pentru atribuirea contractului pentru ecologizarea depozitului de deșeuri prin care trece Autostrada A10 Sebeș-Turda. Contractul CNAIR cu o valoare maximă de 157.385.936 ron fără TVA are ca obiect ”Tratarea și eliminarea deșeurilor constituite din solul contaminat cu hexaclorciclohexan (HCH) și mercur (Hg) rezultat din eliberarea amplasamentului Autostrăzii Brașov – Cluj – Borș, secțiunea 2B, km 10+500 și depozitat în depozitul temporar de deșeuri periculoase de la Fața Dealului, comuna Moldovenești, județul Cluj”.

Potrivit sursei citate, în acest moment intră în acțiune ECOMASTER, companie care a aparținut grupului Rompetrol, și care – drept urmare a faptului că Guvernul Ponta a iertat-o, în ianuarie 2014, de plata unei datorii de peste 600 de milioane $ către stat – a fost vândută către OIL DEPOL, firmă deţinută de oamenii de afaceri Radu Merlă şi Dănuţ Florescu, apropiaţi ai primarului de Constanţa, Radu Mazăre.

Tandemul Merlă-Florescu pregătește o mega-lovitură, scrie gandul.ro, iar pentru aceasta ei au notificat autoritatea contractantă că vor transporta deșeurile peste 400 km, de la Cluj la Prahova, urmând să le trateze în depozitul deținut de ei în satul Târgșoru Nou, comuna Ariceștii Rahtivani, județul Prahova. Potrivit surselor noastre, notificarea trimisă de ei nu se referă însă la modalitatea specifică de tratare a solurilor contaminate cu HCH și mercur.

Surse citate de GÂNDUL arată că, în Prahova, ECOMASTER și OIL DEPOL ar beneficia, de o bună perioadă de timp, de susținerea lui Florin Diaconu, șeful APM Prahova. Acest sprijin ar fi făcut posibilă funcționarea depozitului de deșeuri periculoase fără o autorizație de mediu valabilă și, implicit, a făcut posibilă participarea la licitația organizată de CNAIR fără a deține o Autorizație Integrată de Mediu. Autorizație care să permită prestarea unor activități de desorbție termică în locația respectivă. GÂNDUL cere, pe această cale, șefului APM Prahova să răspundă dacă depozitul de deșeuri periculoase este, într-adevăr, unul neautorizat.

Pe de altă parte, deși în Acordul de Mediu nr. 10 din 2010, emis de APM Cluj, respectiv Regulamentul european nr. 1021/2019 POP, se stabilesc modalități clare de eliminare a deșeurilor periculoase în care se identifică mercur, ECOMASTER propune o metodă de eliminare ”toxică”, una care nu respectă obligațiile de mediu asumate european. Și nici nu face nicio precizare legată de modalitatea prin care mercurul toxic va fi recuperat și îndepărtat, specificând că solul contaminat poate fi incinerat. În ciuda Regulamentului UE 852/2017, care interzice negru pe alb acest aspect fără luarea unor măsuri specifice de neutralizare.

Sursele GÂNDUL susțin că, pentru a masca această situație, cei de la ECOMASTER au interpus o altă companie din grup, respectiv OIL DEPOL. Scopul a fost de a redacta un antecontract cu compania TARR MV din Iași, în ideea convertirii unui echipament care este destinat procesării de slamuri petroliere într-un echipament care procesează conținut de mercur. Dar, atenție!, fără ca respectiva companie producătoare să dețină autorizațiile necesare sau competența pentru a efectua o astfel de conversie. În aceste condiții, ar putea avea loc o adevărată catastrofă ecologică.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Județul în care spitalul de boli infecțioase e aproape plin cu pacienţi cu COVID-19: 99% dintre ei sunt nevaccinaţi

Publicat

in

De

Spitalul de Boli infecţioase “Sfânta Parascheva” din Iaşi este aproape plin cu pacienţi infectaţi cu virusul SARS-CoV-2, medicii de la această unitate sanitară arătând că există o “presiune foarte mare”, iar cazurile internate sunt forme medii şi severe. În condiţiile în care cei mai mulţi dintre pacienţi sunt nevaccinaţi şi în contextul în care spitalul mai are doar câteva locuri libere, medicii fac din nou apel la populaţie să se vaccineze şi să respecte măsurile de prevenire a răspândirii virusului.

“Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Sf. Parascheva este în stare de funcţionare la capacitate maximă. Corpul medical şi infrastructura spitalului sunt supuse unei presiuni foarte mari. Ceea ce am preconizat, vis-a-vis de evoluţia pandemică, este pe punctul de a deveni realitate. (…) Toţi pacienţii, indiferent de sectorul unde sunt îngrijiţi, au nevoie de suport maximal din punctul de vedere al oxigenoterapiei fiind în proporţie de peste 99% nevaccinaţi. În momentul de faţă, spitalul dispune de 5 locuri de terapie intensivă şi doar 10 locuri în cadrul pavilioanelor spitalului”, a transmis, vineri, managerul unităţii medicale ieşene, medicul Florin Roşu.

Conform acestuia, şi celelalte spitale suport COVID au început să interneze pacienţi care nu mai pot fi primiţi în Spitalul de Boli Infecţioase.

“Am detaşat specialişti către spitalele suport, astfel încât pacienţii să aibă parte de cea mai calificată îngrijire”, a precizat medicul.

El a făcut din nou apel la vaccinare şi la respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului, despre care spune că au fost “măsuri bagatelizate în ultima perioadă”.

Spitalul Clinic de Boli Infecţioase “Sfânta Parascheva” Iaşi îngrijeşte la nivelul tuturor pavilioanelor pacienţi cu patologia COVID-19 cu forme medii spre severe, iar în cele două secţii de terapie intensivă se află exclusiv pacienţi infectaţi cu SARS-CoV-2 şi care au forme severe şi critice ale bolii.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Noua procedură de restructurare a obligațiilor bugetare, explicată în 9 puncte

Publicat

in

De

​​Recent, a apărut în Monitorul oficial OMFP nr. 764 din 2021 privind aprobarea Procedurii de aplicare a măsurilor de restructurare a obligaţiilor bugetare restante la 31 iulie 2020. Documentul modifică substanțial procedura de restructurare a obligațiilor bugetare așa cum sunt prevăzute de OG nr. 6/2019, scrie expertul Adrian Bența într-un articol transmis redacției. Desigur, OG nr. 6/2019 a înregistrat multiple modificări la data adoptării, fapt ce a impus actualizarea procedurii.

Să analizăm principalele modificări:

  • 1. Procedura se aplică debitorilor, persoane juridice de drept public sau privat, care înregistrează obligaţii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2020, nestinse până la data emiterii certificatului de atestare fiscală de către organul fiscal central, precum şi obligaţii bugetare accesorii;
  • 2. Debitorii prevăzuţi mai sus se află în dificultate financiară în cazul în care nu au posibilitatea să achite obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2020 şi nici obligaţiile bugetare accesorii;
  • 3. Pentru a beneficia de restructurarea obligaţiilor bugetare, debitorul trebuie să nu se afle în procedura insolvenţei potrivit legii la data emiterii deciziei de aprobare a restructurării obligaţiilor bugetare. Debitorul care se află în procedura insolvenţei până la data la care are obligaţia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intenţia de restructurare prevăzută de ordonanţă şi doreşte restructurarea obligaţiilor bugetare poate notifica organul fiscal cu privire la intenţia sa, cu condiţia ca până la data emiterii deciziei de aprobare a cererii de restructurare să iasă din procedura insolvenţei;
  • 4. În vederea accesării măsurilor de restructurare, debitorul depune la organul fiscal competent notificarea privind intenţia de restructurare a obligaţiilor bugetare până la data de 30 septembrie 2021, sub sancţiunea decăderii. Notificarea poate fi depusă la registratura organului fiscal central competent; prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă;
  • 5. După întocmirea planului de restructurare şi a testului creditorului privat prudent, debitorul depune la organul fiscal competent o cerere prin care solicită restructurarea obligaţiilor bugetare, la care anexează planul de restructurare şi testul creditorului privat prudent. Modelul cererii privind aplicarea dispoziţiilor referitoare la restructurarea obligaţiilor bugetare este prevăzut în anexa nr. 30 din prezenta procedură;
  • 6. Până la depunerea cererii prevăzute mai sus trebuie achitate obligaţiile bugetare scadente în perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2021 şi data depunerii cererii;
  • 7. Pentru menţinerea înlesnirii la plată a cărei valabilitate a fost pierdută, pentru modificarea înlesnirii la plată, precum şi pentru orice alte operaţiuni privind procedura de acordare şi de urmărire a derulării înlesnirilor la plată se aplică în mod corespunzător prevederile Procedurii de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central, aprobată prin OpANAF nr. 90/2016, cu modificările şi completările ulterioare. Modelele formularelor utilizate pentru aplicarea acestor prevederi sunt cele cuprinse în anexele nr. 19-28 şi anexa nr. 30 din prezenta procedură;
  • 8. În vederea restructurării obligaţiilor bugetare, organul fiscal care administrează obligaţiile fiscale ale debitorului principal analizează situaţia fiscală a acestuia şi emite certificatul de atestare fiscală până cel târziu în ziua lucrătoare imediat următoare de la primirea solicitării;
  • 9. La acordarea facilităţii pentru obligaţiile pentru care s-a atras răspunderea potrivit legii, pentru analiza îndeplinirii condiţiilor, organul fiscal care administrează obligaţiile fiscale ale persoanei răspunzătoare are în vedere numai obligaţiile ce îi revin acesteia, respectiv atât cele datorate ca urmare a atragerii răspunderii, cât şi celelalte obligaţii bugetare înregistrate în evidenţa acestuia, dar nu şi pe cele ce revin debitorului principal.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend