Conecteaza-te cu noi

Eveniment

Dispare kitch-ul din centrul orașului?! Măsuri radicale pentru comercianții de mărțișoare!

Avatar

Publicat

in

Autoritățile publice din Pitești pregătesc măsuri radicale pentru Târgul de Mărțișor de anul acesta. După ce mai mulți ani la rând, piteștenii au avut parte mai mult de kitch decât de tradiționalism, autoritățile sunt decise să nu mai permită accesul oricărui comerciant pe spațiul public. Primăria Pitești va aproba doar cererile persoanelor fizice autorizate, iar comercianții vor putea scoate la vânzare doar mărțișoare și produse asociate acestora, și nu haine, încălțăminte sau alimente. ”Vom aproba doar cereri ale unor persoane fizice autorizate. Orice altă formă de comerţ înseamnă evaziune, iar Primăria Pitești nu încurajează evaziunea fiscală. De asemenea, va exista un singur spaţiu pentru fiecare familie, nu mai multe pentru aceeaşi familie, așa cum s-a întâmplat în anii anteriori. Ce a fost în anii trecuți, nu va mai fi anul acesta. În plus, la vânzare vor fi permise numai mărţişoare şi produse aferente acestora, nimic altceva. Pe pună dreptate au existat critici privind modul cum a arătat centrul la alte ediţii ale târgului sau la sărbătorile de iarnă şi nu vrem să se mai repete asemenea situaţii”, a spus primarul Tudor Pendiuc. De altfel, comercianții cu probleme vor fi eliminați de la evenimentele organizate de municipalitate. Agenţilor economici care vor primi mai mult de 3 amenzi nu li se va mai elibera acord de vânzare pentru târgurile ulterioare organizate de Primăria Pitești. Târgul Mărțișorului va avea loc în perioada 24 februarie-9 martie, autoritățile urmând să decidă asupra locului în care acesta se va desfășura.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Black Friday 2020: Sfaturile ANPC privind vânzările la preț redus și cumpărăturile online

Avatar

Publicat

in

Perioada în care comercianții din țara noastră aplică cele mai mari reduceri de preț din an a început, dar cele mai multe magazine online vor avea promoții spre sfârșitul lunii. Astfel, în contextul în care Black Friday se apropie cu pași rapizi, iar în acest an, pe fondul epidemiei de coronavirus, a crescut numărul tranzacțiilor online, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) face câteva recomandări cu privire la vânzările cu preț redus din această perioadă și la cumpărăturile pe internet.

ANPC recomandă celor ce fac cumpărături în această perioadă, potrivit agerpres.rosă se informeze cât mai bine despre produsele pe care intenționează să le cumpere și, în cazul în care consideră că drepturile le-au fost încălcate, să se adreseze autorității.

“Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday, care rămâne evenimentul care atrage cei mai mulţi cumpărători în mediul online. Recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs”, subliniază directorul general al ANPC, Paul Anghel, citat de agerpres.ro.

În cazul vânzărilor cu preț redus, indiferent dacă acestea sunt de soldare, lichidare sau vânzări promoționale, există, potrivit ANPC, o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor ce trebuie respectate. Mai exact, toți comercianții care anunță reduceri de prețuri trebuie să respecte următoarele reguli:

  • să raporteze reducerea la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă;
  • prețul de referință să reprezinte cel mai scăzut preț practicat în același magazin în ultimele 30 de zile, înainte de data aplicării reducerilor de preț.

ANPC recomandă ca, înainte de a face cumpărături online, cei interesați să verifice dacă pe website-ul propriu comerciantul afișează următoarele informații:

  • datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
  • caracteristicile esenţiale ale produsului;
  • preţul cu toate taxele incluse;
  • cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • modalităţile de plată şi de livrare;
  • perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
  • durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

Totodată, reprezentantul ANPC îi sfătuiește pe cumpărătorii din această perioadă să contacteze comerciantul prin telefon, pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Astfel, în funcţie de modul în care comerciantul răspunde la întrebări, consumatorul își poate da seama de seriozitatea vânzătorului.

Produsele cumpărate de Black Friday se pot returna ușor

Așa cum subliniază reprezentantul ANPC, consumatorii beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a returna produsele cumpărate dacă nu sunt mulţumiţi de acestea, fără să fie nevoiţi să-şi justifice decizia.

În acest caz, comerciantul trebuie să ramburseze consumatorului, în cel mult 14 zile de la data la care a fost informat de returnarea produselor, toate sumele pe care le-a primit, rambursarea făcându-se folosind aceleaşi modalităţi de plată pe care le-a folosit consumatorul pentru tranzacţia iniţială.

Această măsură se regăsește în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2014, act normativ care mai prevede și prelungirea perioadei în care se pot returna produsele cu un an, în cazul în care comerciantul nu informează clienții de existența dreptului de returnare a produselor.

O altă recomandare a ANPC vizează evitatea falselor reduceri de prețuri, adică atunci când magazinele măresc prețul înainte de perioada de reduceri și aplică reducerile la prețul majorat, ceea ce duce, practic, la menținerea prețului inițial sau reducerea mai mică a acestuia. Pentru a evita aceste situații, ANPC recomandă întocmirea unor liste cu prețurile produselor dorite și verificarea acestora după aplicarea reducerilor.

Comercianții trebuie, potrivit OUG nr. 34/2014, să livreze produsele comandate în termen de cel mult 30 de zile, iar, dacă vânzătorul nu livrează produsele în această perioadă, cumpărătorul îi poate solicita să le livreze cât se poate de repede sau să ceară banii înapoi.

ANPC precizează și că în cazul în care produsul care ajunge deteriorat vânzătorul este cel ce suportă pierderea, iar, când vine vorba de garanții, regulile se aplică fără să se țină seama de modul în care au fost achiziționate produsele (online sau din magazin) sau de prețul de achiziție (preț redus sau întreg).

Conform Legii nr. 449/2003, garanțiile sunt de două tipuri: garanţia legală de conformitate şi garanţia comercială, care se pot suprapune pentru un singur produs. Atunci când un produs este defect sau nu respectă specificațiile, cumpărătorul are dreptul, după cum precizează ANPC, la repararea, înlocuirea, restituirea contravalorii sau reducerea corespunzătoare a preţului.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Mai multe instituţii publice şi private din România, atacate de malware-ul de tip bancar Emotet

Avatar

Publicat

in

 O serie de entităţi publice şi private din România au fost puternic afectate de valuri succesive de atacuri cu malware-ul de tip bancar Emotet, în ultimele luni, informează Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), într-o alertă publicată, joi, pe propria pagină de internet.

Emotet este un malware de tip bancar, ce infectează computerele care folosesc sistemul de operare Microsoft Windows, prin intermediul link-urilor sau al ataşamentelor malspam infectate (ex.: PDF, DOC etc.). Malware-ul este un troian cunoscut, descoperit în urmă cu aproximativ şase ani, mai întâi în Europa şi mai apoi în SUA.

Conform experţilor CERT-RO, virusul se activează pe computerul unui utilizator cu intenţia de a fura date financiare.

“CERT-RO a observat în ultimele luni o persistenţă, iar în ultimul timp o creştere a volumului atacurilor care vizează infectarea cu malware-ul de tip bancar Emotet. Atacurile nu au o ţintă clară prestabilită şi vizează atât utilizatori obişnuiţi, cât şi instituţii publice sau organizaţii private. Ce face Emotet? Vorbim despre un troian care încearcă să extragă detalii financiare de pe dispozitivele infectate. Este important de ştiut fapul că acest tip de atac poate fi evitat dacă se respectă o igienă de securitate minimală. Pentru că atacul se propagă prin e-mail, utilizatorii trebuie să fie vigilenţi, să verifice în sursa mesajului adresa exactă de unde provine, iar dacă încă au suspiciuni să verifice informaţia cu expeditorul. Totodată, utilizatorii trebuie să evite accesarea link-urilor şi ataşamentelor din mail-urile suspecte, înainte de a le scana cu o soluţie de securitate. În acelaşi timp, subliniem importanţa adoptării unei rutine de securitate care cuprinde actualizarea frecventă a sistemului de operare şi a software-ului folosit pe dispozitive, efectuarea unor back-up-uri (copii de siguranţă) a fişierelor şi configurarea corectă a instrumentelor cu care ne conectăm la internet (ex: router). În cazul în care au fost infectaţi, să se adreseze CERT-RO la numărul de urgenţă 1911 sau adresa de e-mail alerts@cert.ro”, a declarat, pentru AGERPRES, Mihai Rotariu, purtător de cuvânt al CERT-RO.

În acest moment, există trei modalităţi prin care se poate infecta PC-ul/reţeaua cu acest malware de tip bancar, în toate cazurile pornindu-se de la un mail tip spam: e-mail de tip spam, cu un ataşament ce conţine macro-uri care descarcă malware; e-mail de tip spam cu ataşament ce conţine macro-uri, dar fişierul maliţios este inclus într-o arhivă cu parolă (parola este comunicată în textul mail-ului, pentru ca victima să îl poată dezarhiva); e-mail de tip spam care are inclus în text un link, care odată accesat va ajunge să infecteze dispozitivul cu malware.

Pe acest fond, CERT-RO are şi câteva recomandări pentru evitarea atacurilor cu Emotet.

“Fiţi atenţi atunci când verificaţi e-mail-urile primite, în special cele care conţin ataşamente! Emotet este încă activ, se propagă prin intermediul e-mail-ului şi vizează deopotrivă persoane fizice, instituţii publice sau companii private. În cazul în care aveţi suspiciuni legate de veridicitatea informaţiei din mail, verificaţi autenticitatea informaţiilor oferite de presupusul expeditor direct cu acesta, utilizând alt canal de comunicare (preferabil telefonul). Înainte de a face o acţiune care ar putea dăuna, scanaţi cu o soluţie de securitate instalată pe dispozitiv sau cu una disponibilă gratis online (ex: Virus Total) link-urile sau ataşamentele suspecte din căsuţa dvs. de mail. Nu uitaţi să aplicaţi la timp update-urile pentru aceste soluţii”, subliniază experţii.

O altă informaţie importantă este aceea că scanarea cu antivirus nu este suficientă pentru a preveni infectate terminalului cu Emotet. Malware-ul nu este uşor de identificat şi interceptat, deoarece eludează de multe ori soluţiile antivirus convenţionale.

“Este un virus polimorf, codul se schimbă uşor pentru a evita detectarea de către scanerele de malware bazate pe semnături. De asemenea, Emotet detectează când rulează pe o maşină virtuală. Deîndată ce este înregistrat un mediu sandbox, programul intră în modul stand-by şi nu ia nicio acţiune dăunătoare în acel moment. Utilizatorilor li se recomandă să implementeze filtre la gateway-ul de e-mail pentru a înlătura e-mail-urile cu indicatori cunoscuţi de spam sau malware şi pentru a bloca adresele IP suspecte din firewall. E-mailurile suspecte trebuie raportate departamentului IT pentru izolare şi investigare. Verificaţi periodic regulile contului de e-mail, care pot fi setate pentru redirecţionarea automată a tuturor mesajelor, ceea ce ar putea duce la o scurgere de date, dacă există o infecţie”, se arată în informarea CERT-RO.

În acelaşi timp, pentru a se proteja eficient împotriva Emotet, utilizatorilor le este recomandat să se concentreze în principal pe poarta principală de acces a malware-ului şi anume comunicarea prin e-mail. Totodată, orice actualizare de securitate implementată trebuie instalată imediat pentru sistemele de operare, programele antivirus, browserele web, clienţii de e-mail şi programele de tip Office.

La fel, este imperios necesară operaţiunea de backup regulat al datelor, în special a celor esenţiale, iar accesul la reţeaua companiei ar trebui monitorizat continuu de către cei responsabili din Departamentele IT, deoarece astfel se poate determina în timp util dacă a apărut o infecţie cu Emotet.

În plus, se recomandă dezactivarea serviciilor inutile, inclusiv a Remote Desktop Protocol (RDP), tehnologia care ne permite lucrul de la distanţă, precum şi asigurarea routerelor, întrucât Emotet poate exploata reţele Wi-Fi nesigure pentru a răspândi malware-ul.

O verificare pentru a vedea dacă dispozitivul a fost deja infectat cu Emotet se poate face cu ajutorul instrumentului de detectare şi dezinfectare disponibil pe GitHub:

Un alt instrument online, care se axează pe scanarea adreselor de e-mail sau a domeniilor, este disponibil aici: https://www.haveibeenemotet.com, iar tutorialul de utilizare, produs de către echipa CERT-RO poate fi vizionat la adresa https://www.facebook.com/CERT.RO/videos/330312408067561.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend