Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

Diete alimentare care îți mențin creierul tânăr

Publicat

in

Un creier tânăr te poate menține în formă pentru multă vreme. Iar unul dintre secretele acestei tinereți este hrana. Chiar dacă nu există o pilulă magică pentru a opri schimbările produse de timp, dieta ne poate fi de un real ajutor. Unele alimente îmbătrânesc, pur și simplu, materia cerebrală. Din fericire, există diete care pot stopa și chiar inversa aceste efecte. O minte tânără înseamnă o gândire lucidă, o memorie puternică și o imaginație bogată. Toate aceste funcții sunt stimulate de o dietă sănătoasă și hrănitoare.

Alimentele sunt cheia pentru tinerețea creierului. Cu toții știm că fructele și legumele nu trebuie să lipsească de la masă, că acizii grași nesaturați, precum omega-3 din pește, au efecte benefice pentru întregul organism și că antioxidanții și vitaminele sunt resurse nutritive esențiale pentru sănătate. Dar o dietă completă și echilibrată înseamnă să știm cum combinăm alimentele și ce efecte pot avea unele alimente consumate împreună.

Iată câteva diete populare care vor da creierului tău toată energia de care are nevoie:

1. Dieta săracă în carbohidrați (zaharuri)

Ne plac foarte tare dulciurile, dar știm precis că nu sunt chiar atât de sănătoase. Creierul se menține tânăr atunci când este protejat de atacurile chimice produse prin hrană. Atunci când consumăm o cantitate mare de carbohidrați rafinați (pâine albă, paste, orez sau cereale rafinate, produse de patiserie, prăjituri și sucuri), insulina crește și scade rapid. Acest lucru provoacă stres în organism. Pe termen lung, stresul poate conduce la diabet, boli cardiovasculare și afectează sănătatea creierului. Din cauza stresului, putem fi mai anxioși, mai iritabili și chiar depresivi. Iar aceste probleme ne îmbătrânesc creierul, la fel cum ne ridează fața. Deci, dacă vrem să ne menținem creierul tânăr, trebuie să consumăm cât mai puțin din produsele menționate. Dar nu trebuie să trecem în extrema cealaltă, condamnând toate dulciurile.

Carbohidrații sunt principala sursă de energie din corpul nostru. Așa că este necesar să folosim carbohidrații buni sau așa numitele glucide cu eliberare lentă. Acestea pot fi obținute din cereale integrale, leguminoase și fructe. Sunt produsele care asigură deopotrivă energie cât și echilibru în distribuția acestei energii, fără se ne predispună la îngrășare.
Recomandarea este să înlocuiți cât mai multe dulciuri rafinate cu acești carbohidrați „buni”. Vă puteți pune talentul culinar la contribuție pentru a inventa prăjituri delicioase, pornind de la o bază sănătoasă. Citiți etichetele produselor din comerț, încercând s evitați produsele care conțin dextroză, fructoză sau maltoză. Și repartizați dulciurile pe parcursul zilei: dimineața mai multe, la prânz moderate, iar seara cât mai puține. Așa vă păstrați integral tinerețea și prospețimea.

2. Dieta echilibrată energetic

Presupune o balanță ideală între zaharuri, proteine și grăsimi. Unele cercetări au arătat că cea mai bună balanță nutrițională ar cuprinde 40% carbohidrați, 30% grăsimi și 30% proteine la fiecare prânz. Și această dietă încearcă să controleze nivelul insulinei și să diminueze procesele inflamatoare care ar putea fi determinate de componentele alimentare. Inflamația este unul dintre dușmanii principali ai organismului, responsabilă de numeroase dereglări și de accelerarea îmbătrânirii. Această dietă, care a fost numită și Zone Diet, se concentrează pe reducerea inflamației care înseamnă încetinirea îmbătrânirii.
Recomandări principale în această dietă:
– Micul dejun sau o gustare trebuie consumate la cel mult o oră după trezire și nu trebuie sărite niciodată
– Intervalul dintre mese trebuie să fie de 4-6 ore
– Între mese este bine să se consume o gustare, iar prânzul trebuie mâncat la 2 ore- 2ore jumătate de la gustare, chiar dacă persoana nu este flămândă
– Persoana trebuie să bea 8 pahare de apă pe zi
Bineînțeles că și această dietă recomandă carbohidrații “buni”, nerafinați și grăsimile sănătoase, în special din uleiul de măsline, avocado și nuci.

3. Dieta vegetariană

salata

Există variate forme de vegetarianism: regim lacto-vegetarian, regim bazat pe fructe, regim ovo- lacto vegetarian, dietă cu “hrană vie” (numai fructe și legume crude), regim semivegetarian sau pesco- vegetarian (la care se adaugă pește). Majoritatea vegetarienilor sunt lacto-ovo vegetarieni, consumând brânzeturi, ouă și miere pe lângă vegetale. Multe studii au demonstrat că vegetarianismul este asociat cu mai puține boli, o viață mai lungă și menținerea tinereții pentru mai multă vreme. Este o dietă bogată în antioxidanți, care sunt adevărați “paznici” ai organismului împotriva radicalilor liberi ce provoacă o serie de boli, inclusiv cancer și duc la o îmbătrânire mai rapidă. Hrana vegetariană diminuează stresul și crește buna dispoziție, arată unele cercetări, așa că poate contribui semnificativ la tinerețea creierului nostru.
Recomandare: Dieta vegetariană trebuie adaptată după necesități. Uneori este bine să adăugăm anumite suplimente, dat fiind că nu toți nutrienții se găsesc în cantitate suficientă în acest tip de hrană. O serie de vitamine pot fi luate mai ales din produse de origine animală, precum ouă sau lactate, așa că, în funcție de organism, putem menține astfel de alimente în dieta noastră.

4. Dieta pe bază de grăsimi bune

Se concentrează pe înlocuirea sursei de energie a corpului, cu grăsimi sănătoase în loc de zaharuri. Cele mai potrivite grăsimi sunt cele din nuca de cocos, avocado, semințe, peștele gras și uleiul de măsline. Este bine ca acestea să fie adăugate la orice dietă, pentru a asigura necesarul de energie al organismului, fără a mai folosi zaharuri. În timpul acestei diete se eliberează în corp acizi numiți ketone. Recomandată de medic, această dietă s-a dovedit utilă pentru protecția împotriva bolilor cardiovasculare, diabetului și sindromului metabolic, precum și pentru diminuarea colesterolului. Totodată, s-a dovedit utilă la copiii cu epilepsie, ceea ce arată beneficiile ei în funcționarea creierului. Recomandare: Această dietă trebuie controlată de nutriționist, pentru că există și riscuri: ea poate determina ketoacidoză, o condiție medicală periculoasă, care poate provoca comă la bolnavii de diabet.

5. Dieta cu alimente neprocesate

Raw food diet este o dietă de actualitate și are beneficii recunoscute. Însemnă că hrana nu trebuie procesată înainte de consum (alimente neprelucrate, care nu trebuie gătite) și ideal să fie organică. Specialiștii în acest tip de dietă recomandă ca cel puțin trei sferturi din ceea ce mâncăm să nu fie procesat sau gătit. De multe ori, această dietă se asociază cu dieta vegană (în care se consumă doar plante), dar există și variante raw omnivore și chiar carnivore. Dieta raw exclude total uleiurile rafinate, sarea, zaharurile rafinate, făina, pastele, cafeaua, ceaiul și alcoolul. Fructele uscate, sucurile neprelucrate, smoothies, semințe și cereale, legume și fructe crude sunt printre preferate în dieta raw. Specialiștii în această dietă susțin că asigură corpului tot necesarul de nutriente (enzime, vitamine și minerale)pe care gătirea le distruge. Acestea sunt importante pentru creier, ca și pentru întregul organism, prevenind bolile cronice. Organismul este purificat, ceea ce încetinește degradarea celulelor, inclusiv a neuronilor. Așa că puteți încerca, măcar pentru o perioadă, o astfel de revoluție alimentară.

6. Dieta mediteraneeană, o adevărată dietă a tinereții

Este specifică mai ales sudului Europei, Italiei, Greciei, Spaniei sau Franței. Baza dietei sunt cât mai multe salate, fructe proaspete ca desert, fasole, nuci, cereale integrale, semințe și ulei de măsline, ca principală sursă de grăsimi. Brânzeturi foarte variate și multe iaurturi completează această dietă verde. În plus, se consumă în jur de patru ouă pe săptămână, pește și carne slabă. Nu în ultimul rând, un pahar de vin este binevenit la orice masă. O calitate mai bună a vieții și scăderea riscului de boală sunt principalele beneficii ale acestei diete. Este considerată o adevărată “dietă a tinereții”, asociată și cu exercițiul fizic și cu plimbările în aer liber.

dieta

Alimente minune pentru un creier tânăr

Verdețurile precum kale, spanac, broccoli, urzicile conțin o mulțime de substanțe de care creierul are nevoie, precum vitamina K, luteină, folați, beta caroten. Aceste plante încetinesc declinul cognitiv și mențin tinerețea creierului.
Zmeura, murele, afinele au pigmenți naturali, flavonoizii, care contribuie la îmbunătățirea memoriei.
Ceaiul verde și cafeaua întăresc funcțiile creierului, în special memoria și concentrarea, exact calitățile care arată că avem o minte proaspătă.
Nucile sunt o sursă excelentă de proteine și grăsimi sănătoase, la fel de bune pentru inimă ca și pentru creier.
Orezul brun combinat cu ciuperci, dovlecei și salată este prânzul ideal pentru un creier plin de energie și complet satisfăcut.
Peștele gras este o bună sursă de omega-3, acid care nu trebuie să lipsească din dieta pentru un creier tânăr și viguros. Alte surse de omega 3 sunt uleiul și semințele de in, semințele de chia, soia și nucile.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Nelu Tătaru, reacție de ultim moment despre o eventuală revenire la starea de urgență: ‘Ne vom gândi și la măsuri mai grave’

Publicat

in

De

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a afirmat că în acest moment, nu se pune problema revenirii la starea de urgență, însă a menționat că luarea unor măsuri „ne vom gândi și la măsuri mai grave” depinde de creșterea numărului de cazuri grave.

Întrebat dacă este posibil ca, odată cu începutul sezonului rece, să se revină la starea de urgenţă, ministrul a replicat că, în acest moment, nu este cazul.

„Noi trebuie să ne gândim la tot ce vine în decurs de o zi, o săptămână, 14 zile, evaluarea fiecărei zone, a fiecărui focar vechi sau nou constituit de COVID-19, a fiecărei zone, aglomerări umane sau urbane în care această transmitere poate fi accentuată, a fiecărei zone turistice de unde, odată infectaţi, cetăţenii noştri s-ar putea întoarce acasă (transmiţând la rândul lor infecţia – n.r.), evaluarea atentă a anchetelor epidemiologie, vor face ca noi să putem să gestionăm acest moment, dar numai cu respectarea regulilor şi responsabilitate”, a spus Tătaru, într-o conferinţă de presă.

Publicitate

Potrivit acestuia, adoptarea unor măsuri mai grave depinde de o eventuală creştere accentuată a numărului de cazuri care necesită spitalizare pe terapie intensivă.

„Aceste infectări au anumită gravitate. Dacă sunt asimptomatice sau cu simptome uşoare ca număr mare, nu este o problemă mare, dar dacă sunt grave, la persoane vârstnice, care vor supraevalua o stare sau aglomera secţiile ATI, atunci ne vom gândi şi la măsuri mai grave. Dar, în acest moment nu este cazul”, a punctat ministrul Sănătăţii.

Citește și:

Venituri uriașe pentru Mugur Isărescu! La cât a ajuns pensia acestui

Ce avere are, în realitate, Ludovic Orban și câți bani a încasat în ultimul an

EXCLUSIV Cutremur între Servicii! Șeful SPP câștigă dublu față de șeful SRI! Salariul generalului Pahonțu a explodat în ultimul an fiscal declarat

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Tips&tricks: 4 idei interesante in care poti purta pantaloni

Publicat

in

De

Crearea unor tinute interesante si moderne reprezinta o provocare pentru barbatii care, la un moment dat nu mai au suficiente idei. De aceea, ei pot gasi in randurile de mai jos cateva sugestii deosebite in care pot purta pantaloni barbati, astfel incat sa se simta confortabil si, in acelasi timp sa arate impecabil, asa cum isi doresc. Este vorba despre despre piese vestimentare versatile, care pot fi combinate in extrem de multe moduri si care contribuie intr-un mod esential la realizarea unor outfituri minunate!

Cu tricouri

Pantalonii casual pot fi purtati foarte usor cu tricouri de diferite tipuri, fie ca sunt simple, clasice sau cu imprimeuri atragatoare si mesaje haioase. De exemplu, barbatii pot alege sa combine pantalonii confortabili din tercot sau blugii preferati cu tricouri de calitate, din bumbac si elastan, care le lasa pielea sa respire si, in acelasi timp ii ajuta sa beneficieze de plusul de confort care le estea atat de necesar mai ales in zilele toride de vara.

Publicitate

Pantaloni barbati cu pulovere

O alta idee minunata pe care trebuie sa o aiba in vedere oamenii este aceea de a imbina pantalonii cu pulovere. Aceasta idee este practica mai ales toamna si iarna, atunci cand termometrele incep deja sa indice capriciile vremii. Blugii, pantalonii raiati si cei din tercot – toate aceste modele pot fi purtate cu usurinta cu pulovere mai subtiri sau mai groase, simple sau cu imprimeuri frumoase, in functie de cum sa se simt barbatii cel mai bine, dar si in functie de silueta pe care o au. Alegand cu atentie pantalonii pe care ii imbraca, tinerii si adultii isi pot pune in evidenta corpul intr-un mod frumos. Poti gasi modele pe Mahoni

Cu camasi

Simple, clasice, din bumbac de calitate sau moderne, din panza topita, cu carouri ori cu diverse imprimeuri, camasile sunt foarte simplu de purtat cu pantaloni casual. Alegand astfel de piese vestimentare, barbatii isi pot croi tinute sport, casual sau smart-casual, in functie de locul in care urmeaza sa mearga.

De exemplu, camasile in carouri, care au reusit sa ramana la moda foarte multa vreme pot fi combinate cu blugi, dar si cu pantaloni din tercot. Cei care vor sa isi puna talia in evidenta pot purta camasile bagate in pantaloni, iar manecile suflecate. Astfel, ei vor beneficia inclusiv de un plus de confort, dar si de libertatea in miscare care le este atat de necesara.

Cu diverse tipuri de incaltaminte

Nu in ultimul rand, important de mentionat este faptul ca pantalonii pot fi combinati si cu o gama larga de incaltaminte, in functie de anotimp. Daca vara, barbatii pot imbina pantalonii casual sau sport cu adidasi sau tenesi, in timpul iernii ei se pot indrepta catre ghete, cizme sau bocanci, astfel incat sa nu simta frigul si sa poata pasi cat mai usor. Pantalonii pot fi bagati in ghete sau pot fi lasati deasupra, in functie de cum se simte fiecare persoana cel mai bine!

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend