Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

DEZASTRU pentru Donald Trump: Departamentul de Justiţie a decis că declaraţiile fiscale ale fostului preşedinte trebuie să fie predate Congresului

Publicat

in

Declaraţiile fiscale ale fostului preşedinte Donald Trump trebuie să fie predate Congresului de către serviciul fiscal (IRS), a anunţat, vineri, Departamentul pentru Justiţie, transmite CNBC.

Biroul pentru Consiliere Juridică al Departamentului pentru Justiţie a afirmat într-o opinie scrisă că Comisia pentru legislaţie financiară (Ways and Means Committee) din Congres a făcut o solicitare, în scop legislativ, pentru a vedea declaraţiile fiscale ale lui Trump. Obiectivul este de a analiza modul în care IRS auditează declaraţiile fiscale ale preşedinţilor, scrie news.ro.

Citește și: ALERTĂ Donald Trump e acuzat că a exercitat presiuni asupra unor oficiali pentru a constata fraude electorale, conform unor documente parlamentare

Conform legislaţiei federale, comisiile din Congres care se ocupă de impozite au un ”drept larg” de a obţine informaţii despre contribuabili de la Departamentul Trezoreriei, de care aparţine IRS, a menţionat anunţul.

Statutul în cauză nu este ambiguu: ”La cererea scrisă a preşedintelui uneia dintre cele trei comisii fiscale ale Congresului, secretarul ”va furniza informaţiile fiscale solicitate de comisie”, se spune în opinie.

Potrivit acesteia, informaţiile fiscale ale oficialilor din Executiv, care includ şi preşedinţii, ar trebui să fie refuzate unei comisii fiscale din Congresului ”numai în circumstanţe excepţionale”, atunci când această solicitare ”nu are un scop legislativ legitim”.

Decizia vine la mai mult de un an după ce Curtea Supremă a SUA a declarat că declaraţiile fiscale ale lui Trump şi alte dosare financiare trebuiau predate de către contabilii săi de multă vreme către procurorul districtului Manhattan Cyrus Vance Jr., în urma unei citaţii emise ca parte a unei anchete penale. Organizaţia Trump şi directorul său financiar Allen Weisselberg au fost acuzaţi de Vance, pe 1 iulie, de infracţiuni legate de folosirea unui presupus sistem, începând din 2005, pentru a evita plata impozitelor pentru beneficii acordate directorului financiar şi altor directori de top.

Trump a întrerupt un precedent vechi de mai multe decenii, atât în calitate de candidat la preşedinţie, cât şi ca ocupant al Casei Albe, refuzând să-şi publice în mod voluntar declaraţiile privind impozitele pe venit. El a susţinut că declaraţiile sale au fost auditate de IRS, dar nu există nicio interdicţie ca contribuabilii să elibereze declaraţiile lor către public chiar şi atunci când aceste declaraţii sunt auditate.

Preşedintele Camerei Reprezentanţilor, Nancy Pelosi, democrată din California, a declarat în legătură cu anunţul Departamentului de Justiţie: ”Astăzi, administraţia Biden a obţinut o victorie pentru statul de drept, întrucât răspunde interesului public respectând cererea preşedintelui [Richard] Neal pentru declaraţiile fiscale ale lui Donald Trump. În calitate de preşedintă, în numele Camerei Reprezentanţilor, îl apreciez pe preşedintele Neal pentru căutarea sa demnă a adevărului şi Departamentul de Justiţie al Administraţiei Biden pentru respectarea legii”, a spus Pelosi.

Aceasta a adăugat că ”accesul la declaraţiile fiscale ale fostului preşedinte Trump este o chestiune de securitate naţională. Poporul american merită să cunoască conflictele sale de interese tulburătoare şi subminarea securităţii şi democraţiei noastre, ca preşedinte”.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Județul în care spitalul de boli infecțioase e aproape plin cu pacienţi cu COVID-19: 99% dintre ei sunt nevaccinaţi

Publicat

in

De

Spitalul de Boli infecţioase “Sfânta Parascheva” din Iaşi este aproape plin cu pacienţi infectaţi cu virusul SARS-CoV-2, medicii de la această unitate sanitară arătând că există o “presiune foarte mare”, iar cazurile internate sunt forme medii şi severe. În condiţiile în care cei mai mulţi dintre pacienţi sunt nevaccinaţi şi în contextul în care spitalul mai are doar câteva locuri libere, medicii fac din nou apel la populaţie să se vaccineze şi să respecte măsurile de prevenire a răspândirii virusului.

“Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Sf. Parascheva este în stare de funcţionare la capacitate maximă. Corpul medical şi infrastructura spitalului sunt supuse unei presiuni foarte mari. Ceea ce am preconizat, vis-a-vis de evoluţia pandemică, este pe punctul de a deveni realitate. (…) Toţi pacienţii, indiferent de sectorul unde sunt îngrijiţi, au nevoie de suport maximal din punctul de vedere al oxigenoterapiei fiind în proporţie de peste 99% nevaccinaţi. În momentul de faţă, spitalul dispune de 5 locuri de terapie intensivă şi doar 10 locuri în cadrul pavilioanelor spitalului”, a transmis, vineri, managerul unităţii medicale ieşene, medicul Florin Roşu.

Conform acestuia, şi celelalte spitale suport COVID au început să interneze pacienţi care nu mai pot fi primiţi în Spitalul de Boli Infecţioase.

“Am detaşat specialişti către spitalele suport, astfel încât pacienţii să aibă parte de cea mai calificată îngrijire”, a precizat medicul.

El a făcut din nou apel la vaccinare şi la respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului, despre care spune că au fost “măsuri bagatelizate în ultima perioadă”.

Spitalul Clinic de Boli Infecţioase “Sfânta Parascheva” Iaşi îngrijeşte la nivelul tuturor pavilioanelor pacienţi cu patologia COVID-19 cu forme medii spre severe, iar în cele două secţii de terapie intensivă se află exclusiv pacienţi infectaţi cu SARS-CoV-2 şi care au forme severe şi critice ale bolii.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Noua procedură de restructurare a obligațiilor bugetare, explicată în 9 puncte

Publicat

in

De

​​Recent, a apărut în Monitorul oficial OMFP nr. 764 din 2021 privind aprobarea Procedurii de aplicare a măsurilor de restructurare a obligaţiilor bugetare restante la 31 iulie 2020. Documentul modifică substanțial procedura de restructurare a obligațiilor bugetare așa cum sunt prevăzute de OG nr. 6/2019, scrie expertul Adrian Bența într-un articol transmis redacției. Desigur, OG nr. 6/2019 a înregistrat multiple modificări la data adoptării, fapt ce a impus actualizarea procedurii.

Să analizăm principalele modificări:

  • 1. Procedura se aplică debitorilor, persoane juridice de drept public sau privat, care înregistrează obligaţii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2020, nestinse până la data emiterii certificatului de atestare fiscală de către organul fiscal central, precum şi obligaţii bugetare accesorii;
  • 2. Debitorii prevăzuţi mai sus se află în dificultate financiară în cazul în care nu au posibilitatea să achite obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2020 şi nici obligaţiile bugetare accesorii;
  • 3. Pentru a beneficia de restructurarea obligaţiilor bugetare, debitorul trebuie să nu se afle în procedura insolvenţei potrivit legii la data emiterii deciziei de aprobare a restructurării obligaţiilor bugetare. Debitorul care se află în procedura insolvenţei până la data la care are obligaţia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intenţia de restructurare prevăzută de ordonanţă şi doreşte restructurarea obligaţiilor bugetare poate notifica organul fiscal cu privire la intenţia sa, cu condiţia ca până la data emiterii deciziei de aprobare a cererii de restructurare să iasă din procedura insolvenţei;
  • 4. În vederea accesării măsurilor de restructurare, debitorul depune la organul fiscal competent notificarea privind intenţia de restructurare a obligaţiilor bugetare până la data de 30 septembrie 2021, sub sancţiunea decăderii. Notificarea poate fi depusă la registratura organului fiscal central competent; prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă;
  • 5. După întocmirea planului de restructurare şi a testului creditorului privat prudent, debitorul depune la organul fiscal competent o cerere prin care solicită restructurarea obligaţiilor bugetare, la care anexează planul de restructurare şi testul creditorului privat prudent. Modelul cererii privind aplicarea dispoziţiilor referitoare la restructurarea obligaţiilor bugetare este prevăzut în anexa nr. 30 din prezenta procedură;
  • 6. Până la depunerea cererii prevăzute mai sus trebuie achitate obligaţiile bugetare scadente în perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2021 şi data depunerii cererii;
  • 7. Pentru menţinerea înlesnirii la plată a cărei valabilitate a fost pierdută, pentru modificarea înlesnirii la plată, precum şi pentru orice alte operaţiuni privind procedura de acordare şi de urmărire a derulării înlesnirilor la plată se aplică în mod corespunzător prevederile Procedurii de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central, aprobată prin OpANAF nr. 90/2016, cu modificările şi completările ulterioare. Modelele formularelor utilizate pentru aplicarea acestor prevederi sunt cele cuprinse în anexele nr. 19-28 şi anexa nr. 30 din prezenta procedură;
  • 8. În vederea restructurării obligaţiilor bugetare, organul fiscal care administrează obligaţiile fiscale ale debitorului principal analizează situaţia fiscală a acestuia şi emite certificatul de atestare fiscală până cel târziu în ziua lucrătoare imediat următoare de la primirea solicitării;
  • 9. La acordarea facilităţii pentru obligaţiile pentru care s-a atras răspunderea potrivit legii, pentru analiza îndeplinirii condiţiilor, organul fiscal care administrează obligaţiile fiscale ale persoanei răspunzătoare are în vedere numai obligaţiile ce îi revin acesteia, respectiv atât cele datorate ca urmare a atragerii răspunderii, cât şi celelalte obligaţii bugetare înregistrate în evidenţa acestuia, dar nu şi pe cele ce revin debitorului principal.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend