Conecteaza-te cu noi

Reteta Saptamanii

Desert de post : rețete de dulciuri de post din ingrediente naturale

Avatar

Publicat

in

 Deserturi și dulciuri de post (vegane) din ingrediente naturale, fără înlocuitori. Clătite de post, cozonac de post, gogoși de post, prăjitură de post, cornulețe de post etc. Rețete de deserturi de post. Rețete de dulce de post. Rețete de mâncare de post.

Despre desert de post și dulciuri de post

Dacă lumea se descurcă mai ușor cu felurile sărate vegane (de post), la capitolul desert sau dulciuri de post e mai greu. Deserturile tradiționale de post sunt: fructele proaspete sau din compot, dulcețurile unse pe pâine, cerealele fierte și îndulcite cu zahăr sau miere.

Publicitate

În post nu au ce căuta deserturile sofisticate (tort de post, diplomat de post, savarine de post etc) deoarece e de prost gust să zici că ții post și să mănânci așa ceva! Și ce gust poate avea un blat de tort făcut din apă, făină și praf de copt? Dar cremele cu margarină? Pe piață sunt sute de surogate care încearcă să imite felurile „de dulce” – nu le recomandăm! Credeați că mizeria aia de frișcă vegetală este de post? NU e! Are și ceva proteine animale în ea! Dacă chiar nu mai poți de poftă mănâncă o felie cinstită de prăjitură naturală și continuă postul!

frisca vegetala nu e de post

Cele mai îndrăgite și simple rețete de desert de post

În cele ce urmează vă prezentăm câteva deserturi modeste de post: clătite, cozonaci, colacei, grâu fiert, plăcinte cu fructe etc. Nimic extravagant.

1. Compot de fructe sau salată de fructe (mix cu fructe proaspete)

Un desert simplu de post poate fi reprezentat de un borcan de compot din cămară – vezi aici rețete de compoturi.

compoturi de casa retete pas cu pas savori urbane

Din compot și fructe proaspete se poate face o delicioasă salată de fructe! Rețeta ei o găsiți aici (în perioada postului nu puneți alcool în sirop și nici nu o decorați cu frișcă).

Ingrediente Salată de fructe rețeta cu fructe proaspete sau din compot (9)

2. Compot proaspăt de mere

Un desert rapid, ieftin și gustos este compotul proaspăt de mere cu scorțișoară și lămâie – rețeta aici. Merele se găsesc în tot timpul anului așa că aceste desert de post poate fi preparat oricând. Este gustos atât rece cât și călduț iar rețeta lui este aceasta.

Compot de mere aromat reteta bunicii Savori Urbane

3. Clătite de post

Clătitele de post se prepară ușor și sunt deosebit de fragede și de gustoase. Ele pot fi umplute cu marmelade sau dulcețuri de casă. Rețeta lor o găsiți aici.

cum se fac clatite de post pufoase si fragede reteta

4. Cozonac de post umplut cu nucă, stafide și cacao

Cozonacul se poate face și fără ouă, unt sau lapte și iese foarte pufos și gustos. Laptele de vacă poate fi înlocuit cu lapte de migdale, orez etc. Rețeta cozonacului de post o găsiți aici.

cel mai bun cozonac pufos de post reteta pas cu pas

5. Cozonac de post fără frământare – cu suc de portocale

Un alt cozonac de post foarte pufos și aromat este cel preparat cu suc de portocale (în locul laptelui). Umplutura generoasă este din nucă și rahat iar rețeta o găsiți aici.

Cozonac de post fără frământare - cu suc de portocale, nucă și rahat cozonac vegan savori urbane

6. Gogoși pufoase de post

Se pot prepara gogoși foarte pufoase și fără ouă, lapte sau unt. Ies foarte gustoase și aromate dacă urmați această rețetă simplă.

7. Grâu fiert sau arpacaș fiert (colivă)

Grâul fiert este un desert antic care se potrivește perfect cu perioada postului. Pe lângă coliva ritualică care se face pentru pomană sau parastas, grâul sau arpacașul fiert și îndulcit cu miere sau zahăr reprezintă un desert de post. Vezi aici cum se prepară.

grau fiert cu miere desert de post

8. Plăcinte pe lespede sau la tigaie umplute cu magiun sau dulceață

Bunicile noastre făceau aceste plăcinte pe lespede în vremea postului și le umpleau fie cu varză (vezi aici rețeta) fie cu magiun de prune sau altă marmeladă. Sunt foarte gustoase li ne aduc aminte mereu de copilărie 🙂 Rețeta lor este aceasta.

Plăcinte cu magiun de prune coapte pe lespede sau la tigaie - de post reteta savori urbane

9. Plăcinta de post cu mere – plăcinta creață

Plăcinta de post cu mere și foi subțiri din comerț se prepară ușor, rapid și este extrem de gustoasă! Puteți presăra nucă și stafide printre mere. Vă las rețeta aici.

cea mai buna placinta de post cu mere si nuca reteta pas cu pas

10. Plăcinta cu mere și nucă – la tavă

O altă plăcintă cu mere care poate constitui un dulce de post. Se face tot cu foi subțiri de plăcintă din comerț iar rețeta o găsiți aici.

Plăcintă cu mere și nucă - rețeta de post sau de dulce savori urbane

11. Colăcei pufoși de post – unși cu miere

Colăceii de post sunt foarte aromați și gustoși. Pe vremuri se numeau „japoneze” datorită formei lor asemănătoare cu cocul împletit al gheișelor. Rețeta lor o găsiți aici.

Colacei pufosi de post pentru pomana, parastas japoneze reteta savori urbane

12. Cornuri de post umplute cu rahat sau magiun

Din aluat dospit de post ese pot face niște cornuri pufoase pentru mic dejun, gustare sau pachețelul pentru școală sau serviciu. Vă las rețeta lor aici.

13. Cornulețe fragede de post cu borș

Un alt dulce de post îndrăgit este reprezentat de aceste cornulețe fragede cu borș umplute cu rahat sau marmeladă, dulceață sau magiun. În versiunea de post grăsimea folosită este uleiul. Găsiți rețeta lor aici.

Cornulete fragede cu bors si untura, unt sau ulei reteta traditionala moldoveneasca savori urbane

14. Tăieței cu pesmet sau nucă și zahăr

Un alt desert de post recomandat de noi: pastele fierte și presărate cu nucă măcinată, pesmet rumenit și zahăr. Pastele pot fi macaroane, tagliatelle sau chiar paste scurte. Rețeta este una veche și poate fi citită aici. Se poate face și o budincă din tăiței cu gem și nucă – la cuptor (vezi aici).

Taietei cu pesmet si zahar reteta copilariei savori urbane

15. Fursecuri sau cookies cu ovăz și banane – din doar 2 ingrediente

Niște biscuiți simpli și sănătoși (fără zahăr adăugat) care se prepară în 3 minute! Sunt perfecți și pentru copiii mici. Pot fi decorați (după caz) cu semințe, fructe confiate sau deshidratate etc. Vedeți aici cum se fac.

cookies cu ovaz si banane savori urbane

Mai avem o rețetă simplă de fursecuri de post din 2 ingrediente (cocos și banane) – vezi aici. Acestea din urmă sunt fără gluten!

16. Ștrudel cu mere, prune, vișine sau caise

Ștrudelul sau plăcintă învârtită este un desert foarte îndrăgit în Ardeal și Banat. El poate fi preparat și de post dacă ungem foile cu ulei (în loc de unt topit). Vă invit să citiți rețetele de ștrudel cu mere (aici), prune și nucă (aici) sau cu caise (aici). La fel se fac și ștrudelele cu vișine, cireșe sau alte fructe proaspete, congelate sau la borcan.

tava de strudel cu mere pudrat cu zahar

17. Dovleac copt

Un alt desert modest de post este dovleacul copt. Vorbim despre bostan, ludaie sau dovleac plăcintar. Ce arome grozave sunt în bucătărie când coacem dovleacul! Mai ales dacă presărăm pe felii și un pic de scorțișoară și zahăr brun! Rețeta aici.

Dovleac copt - Cum se coace dovleacul placintar (9)

18. Mere coapte simple sau umplute

Din lista de dulciuri de post de pe vremuri nu puteau lipsi clasicele mere coapte. Simple sau umplute cu nuci, stafide sau fulgi de cereale (mai nou). În varianta de post se înlocuiește untul cu puțin ulei. Rețeta lor este aici.

Mere coapte cu alune si cereale 2019

19. Peltea de mere sau caș de gutui – jeleuri gumate naturale

Copiii sunt înnebuniți după jeleurile gumate din comerț și cred că am găsit o alternativă sănătoasă pentru ele: pelteaua sau cașul de fructe. Poate fi preparat din mere (vezi aici) sau din gutui (vezi aici).

cea mai buna peltea naturala de mere jeleu fara coloranti reteta

20. Chisăliță din fructe

Chisălița din fructe cu mălai sau amidon se face de obicei în posturile de vară dar poate fi adaptată și iarna folosind fructe congelate sau din compot. Un dulce de post de pe vremuri  a cărui rețetă o găsiți aici.

reteta de chisalita pas cu pas

21. Popcorn cu caramel (zahăr ars)

Un desert mai modern dar foarte gustos este popcornul cu zahăr ars. Noi preparăm și popcornul de la zero, în casă. În versiunea de post se folosește ulie (nu unt). Rețeta pas cu pas este aceasta.

Popcorn cu caramel sau zahăr ars - făcut în casă reteta savori urbane

22. Chipsuri din fructe deshidratate – mere și pere

De multe ori avem chef să ronțăim ceva dar acel „ceva” să fie și sănătos. Chipsurile din mere sau pere se prepară ușor acasă (la cuptor sau la deshidrator), nu conțin zahăr adăugat sau conservanți. Rețeta lor este aici.

Mere și pere deshidratate rețeta de chipsuri de fructe fără zahăr savori urbane

Comenteaza cu profilul de FB
Publicitate

ACTUAL

Cum ne pregătim cămara toamna aceasta? Iată 9 idei inedite de murături, dulcețuri și compoturi!

Avatar

Publicat

in

De

Odată cu sosirea toamnei, toate gospodinele își pregătesc cămara pentru iarna. Fie că preferi murăturile, fie că poftești mai mult la dulcețurile numai bune sau compoturile care te duc cu gândul la bunica, încearcă următoarele idei și cu siguranță toată familia va fi încântată de aceste gusturi.

Atunci când grădina vă este ticsită de legume și fructe variate, dar nu știți ce să mai faceți cu ele, vă oferim câteva ponturi bune pentru a vă ajuta să folosiți la capacitate maximă tot ceea ce aveți în grădină. Chiar și dacă locuiți în oraș și vă doriți să încercați noutățile în materie de dulcețuri, compoturi sau murături, vă puteți umple traista cu bunătăți din Piața Lidl. Inspirați-vă din oferta de produse disponibile în Lidl catalog online și vedeți ce puteți găsi proaspăt săptămâna aceasta, la prețuri foarte bune. Roșii românești, ardei, struguri albi pentru un compot dulce sau dovleac pentru o plăcintă gustoasă, toate vă așteaptă alături de o varietate de legume și fructe de o calitate superioară.

Publicitate

Dar ce ne facem atunci când am epuizat toate ideile și rețetele tradiționale și dorim să ne avântăm către noi rețete? Iată în continuare câteva legume și fructe care cu siguranță îți vor face cu ochiul și gustul lor nu te va dezamăgi!

Murături

Noi românii suntem mari gurmanzi în general, însă atunci când vine vorba de un grătar, o tochitură sau tocăniță gustoasă, știm că de pe masă nu pot lipsi murăturile. Acestea pot completa cu succes fie un platou de mic dejun, fie o masă de prânz, dar și o cină îmbelșugată. 

  • Sfeclă

Pentru un plus de prospețime într-o salată sau lângă o carne mai grea, puteți alege să desfaceți borcanul de murături cu sfeclă. Dacă nu ați încercat niciodată până acum, preparați de probă o cantitate mai mică până vă veți convinge că merită un loc special pe raftul din cămară. Știm că este o alegere mai atipică și că mai degrabă acest tip de murătură o putem comanda prin restaurante, dar tot mai multă lume încearcă sfecla în numeroase feluri: tartă cu sfeclă, dulceață sau compot. 

  • Usturoi

Deși ne este la îndemână tuturor, rareori auzim persoane care au decis să mureze usturoiul. Acesta face furori în rețetele marilor bucătării din vestul Europei și chiar și la noi bucătăriile cu specific italienesc îl folosesc în preparatele lor. Dacă vrei să îți uimești musafirii, alege câteva căpățâni de usturoi foarte bune și pune-le la murat. Îl poți folosi ulterior în tot felul de combinații, mai ales dacă îl prepari alături de mirodeniile potrivite. Nu trebuie să puneți cantități mari, ca la alte tipuri de murături, câteva borcane vă pot fi de ajuns peste iarnă. 

  • Țelina

Tuturor ne plac murăturile care sunt puțin crocante și au un gust echilibrat dulce-acrișor. În plus, dacă suntem fan sendvișuri, burgeri homemade și salate, țelina murată este ajutorul nostru de nădejde când dorim să le dăm un plus de savoare pentru a mânca mai cu poftă. Chiar dacă nu decideți să puneți borcane întregi cu țelină, puteți să o includeți lângă castraveți, morcovi sau gogoșari murați, ori în borcanul cu murături asortate.

Dulcețuri

De altfel, dulcețurile și gemurile de felurile culori sunt nelipsite din cămările româncelor. Astăzi, având acces la din ce în ce mai multe alimente și mirodenii de pe continente diferite, ne permitem să explorăm cât mai multe rețete, să fim cât mai inventivi și să ne bcuurăm de diversitatea de gusturi.

  • Ceapă

Deși nu este printre rețetele clasice ale românilor, dulceața de ceapă are numeroase întrebuințări, mai ales dacă îți place să gătești cărnuri care necesită combinații de gusturi irezistibile. Aici puteți găsi rețeta de dulceață de ceapă și puteți decide cum se combină aceasta cel mai bine: cu fripturi, grătar, orez, legume la grill sau simplă pe pâine.

  • Ardei iute

Dulceața de ardei iute, dule-acrișoară, iute, dar parfumată și fructată, ocupă un loc special în categoria savorilor inedite care îți lasă gura apă. Este suficient să guști o singură dată și te vei îndrăgosti de ea! Nu este intens comercializată și tocmai de aceea vă sfătuim să vă lasați deoparte puțin ardei iute și să preparați această minunăție. Merge bine lângă foarte multe rețete și sunt gurmanzi care o preferă pur și simplu pe pâine, pentru a o savura în toată splendoarea ei. Aceasta poate fi pregătită și alături de alte fructe, de aceea gustul va putea fi echilibrat dacă nu doriți să fie excesiv de iute.

  • Banane

Piețele și supermarketurile sunt înțesate de banane, dar de câte ori v-ați gândit să faceți dulceață de banane? Nu stați pe gânduri și următoarea dată când aveți drum în piață, luați câteva kilograme de banane și apucați-vă de treabă! Aceasta va fi prima dulceață ale căror borcane se vor termina, deoarece este greu să nu gustați pe furiș câte o linguriță sau să nu o folosiți ca umplutură la prăjituri. Nu este un aliment pretențios, iar timpul de preparare este scurt, poftă bună!

Compoturi

Compoturile ne duc cu gândul la rețetele de odinioară ale bunicii și la iernile în care sorbeam pe furiș zeama dulceagă a vreunuia: de prune, de vișine sau cireșe, numai bune atunci când vrei să îți potolești pofta de dulce cu ceva natural și făcut în casă.

  • Dovlecel

De foarte multe ori ne întrebăm ce să mai facem din dovleceii rămași în grădină, așa că dacă nu ați pregătit până acum un compot de dovlecei, puteți căuta rețeta potrivită și veți fi încântați de rezultat. Trebuie să știți că nu durează mult și nici nu este foarte pretențios, puteți pune doar câteva borcane pentru a vă convinge de savoarea sa. Puteți găsi o rețetă simplă și rapidă aici.

  • Nuci verzi

Cât încă nucile sunt verzi, profitați și faceți un compot absolut delicios! Dacă ați încercat dulceața de nuci și ați fost surprinși de gustul său, de ce să nu încercați și compotul de nuci verzi? Aceasta era o rețetă pe care bunicile noastre o pregăteau, însă cu timpul rețetele lor tradiționale s-au rezumat la câteva rețete clasice pe care toată lumea le prepară acum. Imaginați-vă savoarea nucii alături de scorțișoară, lămâie și cuișoare, cum sună? Procesul este puțin mai îndelungat, însă efortul nu este foarte mare, cu răbdare și grijă veți obține un compot de nuci verzi excelent! 

  • Gutui

Ne-am obișnuit cu mirosul de dulceață de gutui încă de când ne petreceam vacanțele de vară la casa bunicilor, însă compotul de gutui este mai puțin popular, deși gustul său este dulce și fresh în același timp. Pe lângă proprietățile sale minunate, gutuia este la îndemâna celor care locuiesc la țară și de multe ori este considerat un fruct puțin atractiv. Însă odată ce veți savura compotul de gutui, veți fi cuceriți pe loc și nu va exista toamnă în care să nu vă puneți la loc de cinste câteva borcane de compot.

Dacă ideile noastre vă fac cu ochiul și ați dori să vă apucați de preparat, nu mai stați pe gânduri și faceți-vă stoc de borcane, pregătiți rafturile din cămara dumneavoastră și asigurați-vă că aveți ajutoare de nădejde prin preajmă. 

Comenteaza cu profilul de FB
Publicitate
Citeste mai mult

ACTUAL

Alimentația pe timp de caniculă. Ce trebuie să includă meniul nostru?

Avatar

Publicat

in

Meniurile de mâncare pe timp de vară, dar mai ales pe vreme de caniculă contează foarte mult, deoarece în funcție de ceea ce include un meniu, sistemul imunitar poate funcționa mai ușor sau mai greu. Temperaturile ridicate ne dau tuturor bătăi de cap, dar o alimentație sănătoasă ne protejează sănătatea și ne poate ajuta să trecem cu bine peste această perioadă dogoritoare.

Încă de săptămâna trecută canicula și-a făcut prezența în țara noastră, iar razele soarelui sunt atât de puternice și arzătoare încât e nevoie să ne hidratăm chiar și de două ori mai mult decât până acum. Este foarte important să fim atenți la alimentele pe care le consumăm, deoarece o alimentație bogată în antioxidanți oferă organismului o stare de revigorare.

Publicitate

În alimentația noastră este necesar să adaugăm cât mai multe fructe și legume zemoase precum roșiile (conțin 94% apă), castraveți (96% apă), căpșuni și pepene (92% apă), măr (84% apă) și caise (86% apă), potrivit haihuin2.com.

Pe lângă aceste alimente sunt și altele care nu sunt recomandate să fie consumate în această perioadă iar acestea sunt: pâinea, cerealele, cartofii și orezul.

De asemenea, recomandarea specialiștilor este să consumăm alimente cât mai naturale și ușoare precum iaurturile naturale, ouă fierte, brânza proaspătă, carnea de pui, peștele, ciorbele, supele și să încercăm pe cât posibil să eliminăm din alimentația noastră mezelurile și conservele din comerț.

Totodată, nu uitați să vă hidratați ori de câte ori simțiți că este nevoie. Este normal ca în această perioadă să fie nevoie să vă hidratați mai mult. Consumați apă plată și cât mai puține sucuri.

Foto: Business Magazine

Comenteaza cu profilul de FB
Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend