Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

DE INTERES! Mașinile cu volan pe dreapta, ce vin din Anglia, ar putea fi imposibil de înmatriculat, potrivit RAR

Avatar

Publicat

in

Dacă nu se prelungește perioada de tranziție stabilită în contexul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, de la încheierea acesteia, respectiv de la începutul anului viitor, mașinile cu volanul pe partea dreaptă, ce provin din această țară, nu vor mai putea fi înmatriculate în țara noastră, informează Registrul Auto Român (RAR).

După cum apare într-un comunicat RAR, citat de agerpres.ro, autoritatea transmite că “[d]at fiind interesul public ridicat pentru situaţia autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, precizăm şi cu această ocazie că până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziţie stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită”.

Astfel, până la sfârșitul acestui an, se acceptă, în aceleaşi condiţii de până acum, omologările UE emise de Marea Britanie, adică şi autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din această țară vor putea primi cartea de identitate a vehiculului, dacă respectă celelalte condiţii aplicabile.

Apoi, de la 1 ianuarie 2021, în condițiile în care, teoretic, se încheie perioada de tranziție, omologarea emisă de Marea Britanie nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta, provenite din această țară, vor fi tratate, potrivit comunicatului RAR, “asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terţ din afara UE şi nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România”.

Bineînțeles, dacă ceea ce știm astăzi, respectiv că la sfârșitul anului se încheie perioada de tranziție convenită între UE și autoritățile britanice, se schimbă, iar perioada de tranziție se prelungește, și înmatriculările mașinilor cu volan pe dreapta provenite din Marea Britanie va fi posibilă în continuare, în baza omologării emise de această țară.

După cum confirmă și Registrul Auto, când vine vorba despre mașinile cu volanul pe dreapta deja înmatriculate în România, deținătorii lor pot sta liniștiți, deoarece, în prezent, nu există nicio prevedere legală care să-i oblige la modificarea poziţiei postului de conducere pe partea stângă a mașinii.

Prevederile legale ce vizează omologarea individuală, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere se găsesc în Ordinul Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului nr. 2.132/2005. În cazul mașinilor cu volanul pe dreapta, acesta stabilește că ele trebuie echipate cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

De asemenea, același act normativ prevede că omologarea mașinilor cu volan pe dreapta, dar care au suferit deja modificări ale caracteristicilor constructive menționate în CIV” se poate face doar dacă se mută și volanul pe partea stângă a mașinii.

Potrivit RAR, “[p]entru clarificarea poziţiei naţionale cu privire la acest subiect, trebuie precizat că legislaţia din România transpune şi pune în aplicare legislaţia UE în domeniu, legislaţie care nu permite introducerea de interdicţii de natură tehnică referitoare la autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă. Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE”.

Așadar, după cum subliniază și RAR, în momentul de față nu se ia în calcul introducerea unei restricții pentru omologarea și înmatricularea mașinilor cu volan pe dreapta, deoarece acest lucru nu ar fi în acord cu legislația europeană, iar România ar risca intrarea în procedură de infringement, aplicată de Comisia Europeană.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Mare atenție! Toți cei care suferă de această boală sunt mult mai puternic expuși la virusul Sars-Cov-2

Avatar

Publicat

in

De

Persoanele care suferă de steatohepatită nealcoolică, adică ficat gras non-alcoolic, dezvoltă forme grave de CODIS-19. Un studiu realizat în Spania spune că afecţiunea este o adevărată poartă de intrare pentru coronavirus, mai ales dacă pacientul suferă de obezitate, informează Mediafax.

Analizele realizate de mai mulţi cercetători intenaţionali au fost coordonate de Laboratorul de Medicină Moleculară de la Universitatea din Santiago de Compostela.

S-a descoperit că acolo unde steatohepatita nealcoolică, adică ficatul gras non-alcoolic, este asociată de obezitate se vede o reacţie mai mare între enzima ACE2 şi Tmprss2, o moleculă care permite uniunea dintre membrana virusului şi celulă.

Cel puţin 80% din pacienţii cu forme grave de COVID-19 din Spania suferă de obezitate şi printre simptomele cele mai întâlnite se numără şi insuficienţa hepatică.

Studiile medicilor spanioli arată în acelaşi timp că virusul nu are aceeaşi posibilitate de a îmbolnăvi persoanele care suferă de steatoză, chiar dacă prezintă şi obezitate sau diabet de tip 2.

„Descoperirile noastre sugerează că bărbaţii obezi, afectaţi de o boală hepatică prin acumulare de grăsime şi dacă aceasta este avansată prezintă simptomer grave de COVID, pentru că au o activitate crescută a uneia dintre moleculele absolut indispensabile pentru ca virusul să intre.

Se explică astfel de ce bărbaţii obezi cu acumulare de grăsime la ficat au simptome mai grave de COVID-19, în comparaţie cu femeile care au o stimulare mai mică a acestui receptor numit ACE2 şi cu cei care nu au această afecţiune hepatică. Este adevărat că acum este doar o posibilitate, dar putem să ne gândim că acest grup de pacienţi cu boli prin acumulare de grăsime, în formă avansată… Este important de spus asta. Deci nu toţi. De ce să nu fie acest grup prioritar pentru vaccinuri atunci când vor fi gata?”, spune dr. Javier Crespo, preşedintele Societăţii Spaniole de Patologie Digestivă.

Rezultatele cercetărilor au fost publicate în Journal of Hepatology şi vizează aproape 2 miliarde de oameni din lume.

Citeşte şi:

Adio petreceri de Crăciun! Medicul Virgil Musta trage semnalul de alarmă: ‘Vă spun sincer, dacă vom mai avea Crăciun depinde doar de noi’

Medicul Cristian Oancea, avertisment dur: ‘Am refuzat un copil de 10 ani și mi s-a rupt sufletul pentru că nu mai avem locuri’

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Descoperire uriașă făcută în România! Victor este robotul care distruge coronavirusul

Avatar

Publicat

in

De

Un robot autonom numit Victor, care ucide micro-organismele patogene, inclusiv coronavirusul, folosind radiații UV-C, luptă împotriva pandemiei coronavirusului la un spital mare din București.

Mai mulți roboți ca Victor vor lua drumul instituțiilor medicale, întrucât producătorul, Modulab, mărește producția. Robotul e produs integral în România de startup-ul Modulab și poate fi folosit noaptea la sterilizarea spațiilor închise.

Potrivit unui articol apărut pe siteul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare – BERD, o companie românească a adaptat un robot industrial pentru a lupta împotriva coronavirusului.

Prin adăugarea unor lămpi cu ultraviolete puternice pe platforma robotică, compania, Modulab a creat un dispozitiv care poate dezinfecta o suprafață de 20 de metri pătrați în aproximativ 10 minute, inclusiv îmbrăcăminte și echipamente – tot ceea ce poate atinge lumina ultravioletă.

Datorită funcției sale de autonomie de 5 ore și telecomandă, robotul are avantajul de a se putea deplasa fără a implica personalul spitalului, protejând astfel viața umană.

Citeşte şi:

Adio petreceri de Crăciun! Medicul Virgil Musta trage semnalul de alarmă: ‘Vă spun sincer, dacă vom mai avea Crăciun depinde doar de noi’

Medicul Cristian Oancea, avertisment dur: ‘Am refuzat un copil de 10 ani și mi s-a rupt sufletul pentru că nu mai avem locuri’

Vești importante! Iată cum puteți intra în posesia acestui tip de pensie

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

PROMO CAMPANIE

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend