Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

De ce e important să schimbăm cauciucurile/anvelopele?

Publicat

in

Descoperirea roții este unul din cele mai importante aspecte ale evoluției noastre ca ființe umane și ca indivizi ai societății.

Timp de aproape 6000 de ani, oamenii au utilizat roata în diverse domenii. Inițial în domeniul olăritului, iar mai apoi în domeniul transporturilor, pentru deplasarea între două puncte fixe.

Roata din lemn s-a transformat de-a lungul anilor în roată cu spițe, apoi în roată din tablă sau aliaj. Aceste fapte au permis creșterea vitezei de deplasare.

Anvelopele de astăzi variază în funcție de model, mărime și materialul din care sunt confecționate. Noile modele permit deplasarea rapidă a autovehiculelor, având ca principale caracteristici peformanța și manevrabilitatea.

Articolul de astăzi îți propune o nouă perspectivă asupra anvelopelor, dar și câteva sfaturi utile, care să te ajute să prelungești cât mai mult durata de conservare a acestora.

Întreținerea anvelopelor

Unul din cei mai importanți factori care deteriorează anvelopele mașinii tale este uzura. Acestea trebuie verificate periodic pentru a te asigura că uzura nu depășește pragul maxim.

Anvelopele de pe mașina ta trebuie să respecte anumite valori convenționale, astfel: distanța dintre stratul de cord metalic și canalul readâncit nu trebuie să depășească 2-3 mm.

Un alt factor la care trebuie să fii foarte atent este presiunea. Aceasta trebuie, de asemenea, să fie verificată periodic, și  nu trebuie să depășească limitele permise.

Recomandări

  • Evită rulajul pe drumuri denivelate
  • Evită condusul pe linile de tramvai
  • Curăță anvelopele cu soluții profesionale
  • Nu expune anvelopele la temperaturi ridicate, aer sărat sau radiații
  • Verifică presiunea din anvelope

Presiunea din anvelopelor

Odată cu verificarea presiunii și reglarea acesteia, vin și alte avantaje la care poate nu te-ai gândit până acum. Verificarea se face printr-un manometru, instrumentul pentru măsuararea presiunii, care se regăsește la orice vulcanizare și chiar în unele stații de alimentare cu combustibil.

Bonusul care vine o dată cu reglarea cantității de aer din acestea este vizibil prin scăderea consumului de combustibil.

Echilibrarea roțiilor

Acest proces este foarte important pentru stabilitatea mașinii pe carosabil și pentru siguranța de care avem nevoie atunci când ne deplasăm.

Indiferent de lungimea distanțelor parcuse și de numărul de kilometrii, roțiile trebuie să fie echilibrate. Sfatul dat de specialiști ne recomandă să echilibrăm roțiile atât în cazul în care acestea sunt achiziționate second-hand, cât și în cazul celor noi, achiziționate din magazin sau reprezentanță.

Aliniamentul roțiilor

Alinierea incorectă a roților cauzează defecțiuni la mecanismul de direcție al autovehiculului pe care îl conduci. Așadar, asigură-te că acestea sunt aliniate uniform și vei evita alte costuri suplimentare.

Rotația anvelopelor

Fiecare autoturism dispune de un manual tehnic în care se regăsesc recomandări ale specialiștilor cu privire la diferite componente ale mașinii. În cazul în care manualul nu cuprinde nicio informație despre intervalul de timp la care trebuie făcută rotația, specialiștii recomandă efectuarea periodică a acesteia, la un interval de 8000-10000 de km.

Verificarea anvelopelor

Această operațiune trebuie făcută într-un service autorizat. Mecanicul din service sau reprezentantul magazinul de anvelope este cel care trebuie să te sfătuiască în privința unor aspecte precum repararea, înlocuirea sau schimbarea anvelopelor. Obligația oricărui conducător de autovehicul este să verifice periodic aspectul interior al cauciucurilor montate pe mașină, dar și starea anvelopei de rezervă.

Schimbarea anvelopelor

Un procedeu neplăcut și destul de costisitor, dar în același timp absolut necesar pentru o deplasare cât mai sigură pe carosabil. Există numeroase motive pentru care cauciucurile trebuie schimbate la intervale regulate, dar cel mai important motiv, în țara noastră, este alternanța anotimpurilor.

Potrivit art. 102 alin. (1), pct. 28 din OUG 195/2002, constituie contravenție „conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite de gheață, zăpadă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă”. Încălcarea acestei legi atrage după sine amenzi prevăzute în clasa a IV-a de sancțiuni, care prevede un număr de puncte de penalizare cuprins între 9-20, precum și reținerea certificatului de înmatriculare. Confiorm acestei ordonanțe, anvelopele de iarnă sunt cele omologate în acest sens și le poți recunoaște după prezența semnului alpin, care este simbolizat printr-un fulg de nea. Pe lângă acestea, sunt acceptate și cele marcate prin literele M-S(mud and snow), marcaj stabilit de Uniunea Europeană.

Printre celelalte motive pentru care ești nevoit să schimbi anvelopele se numără degradarea acestora, prezența semnelor de uzură sau deterioare (adică fisuri, lovituri, pene, tăieturi ș.a.), dinamica nepotrivită a autoturismului, vibrațiile, zgomotul sau pierderea presiunii.

Mai multe sfaturi utile despre siguranță și autovechicule găsești aici (romauto.ro).

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Medicul Valeriu Gheorghiță trage un puternic semnal de alarmă: La 15 octombrie am putea să depășim 17.000 de cazuri pe zi

Publicat

in

De

Coordonatorul campanie naţionale de vaccinare, Valeriu Gheorghiţă, anunţă că situaţia este gravă, predicţiile specialiştilor fiind reevaluate. Potrivit ultimelor date, am putea avea o medie săptămânală de 17.000 de cazuri, în 15 octombrie, cu vârfuri care pot ajunge la 20.000 de cazuri zilnic. ”Situaţia e cât se poate de serioasă”, susţine Gheorghiţă, care anunţă că nu se poate să nu fie luate măsuri – cum ar fi certificatul verde – doar pentru că sunt nepopulare.

”Suntem pe o creştere exponenţială, peste 700 pacienţi la ATI, 60 de decese raportate zilnic. Nu putem să neglijăm implementarea unor măsuri pentru că sunt nepopulare sau pentru că par discriminatorii. Nu sunt măsuri discriminatorii, sunt măsuri care dau posibilitatea celor care vor să se vaccineze să-şi continue viaţa socială, într-un anumit interval în care situaţia epidemiologică nu este bună. Se aplica în localităţile unde rata de infectare este de peste 3 la mie”, a declarat, vineri seară, la B1 TV, Valeriu Gheorghiţă.

Coordonatorul campaniei de vaccinare a anunţat că specialiştii au reevaluat predicţiile:

”Anunţam o predicţie pentru 15 septembrie de aproximativ 2.500 de cazuri zilnic, media pe ultimele 7 zile. Am avut 2.700 aproape. Deci mai mult decât predicţia noastră, ca medie pe ultimele 7 zile, că au fost vârfuri cu aproape 4.500 de cazuri. S-a reevaluat această predicţie pentru următoarele 4 săptămâni, până la 15 octombrie, şi situaţia e cât se poate de serioasă. Ne aşteptăm ca la 1 octombrie să ajungem la un număr mediu de cazuri la 7 zile de aproape 7.000, dar cu vârfuri şi de 10.000 pe zi, iar la 15 octombrie am putea să depăşim 17.000 pe zi, media la 7 zile, ceea ce înseamnă o situaţie evident mult mai gravă – vârfuri de 20.000 de cazuri. Cam acestea sunt predicţiile”.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Congresul PNL va fi organizat la Romexpo! Florin Cîțu: Vor participa 5.000 de persoane. Organizatorii congresului vor cere opinia celor de la CNSU

Publicat

in

De

Prim-ministrul Florin Cîţu a declarat, sâmbătă, că pe 25 septembrie, la Congresul PNL desfăşurat la Romexpo, vor participa 5.000 de persoane, iar organizatorii vor cere punctul de vedere al CNSU.

Precizările au fost făcute înaintea şedinţei Biroului Politic Naţional al PNL, pe a cărei ordine de zi figurează o „mai bună” împărţire a atribuţiilor pentru vicepreşedinţii partidului şi convocarea Consiliului Naţional, pentru 26 septembrie.

„BPN-ul a fost convocat din două motive. Primul – modificările la statut. Al doilea motiv este convocarea Consiliului Naţional de a doua zi după Congres. Vom face şi această decizie în BPN. Modificările la statut sunt modificări cu care am fost de acord toţi în BPN-ul precedent. Ele vor fi votate astăzi în Consiliul Naţional. Este vorba de împărţirea atribuţiilor pentru vicepreşedinţi, mult mai bine. Vrem să fie un partid care să funcţioneze mai eficient după 25 septembrie. Şi erau câteva domenii care erau comasate şi nu aveau nicio legătură unul cu altul”, a afirmat Cîţu la Palatul Parlamentului.

Premierul a confirmat că la Congres vor participa 5.000 de persoane. Întrebat cum este posibil acest lucru, în contexul restricţiilor impuse din cauza pandemiei, Cîţu a răspuns că organizatorii congresului vor cere opinia celor de la CNSU.

„Organizatorii congresului vor cere opinia celor de la CNSU. Vom vedea care este opinia lor, pentru astfel de activităţi. (…) Nu luăm în calcul altă variantă în acest moment”, a spus el.

Florin Cîţu a menţionat că a doua zi după Congres, va fi convocat Consiliul Naţional, pentru stabilirea biroului executiv.

„A fost cererea mea expresă, în BPN-ul trecut, ca foştii preşedinţi, chiar dacă au fost interimari – deşi s-au opus unii – să facă parte din BEx, cu drept de vot. Dar să fie membri PNL”, a declarat acesta.

Biroul Politic Naţional al PNL a fost convocat pentru sâmbătă, la Palatul Parlamentului, de liberalii care îl susţin pe premierul Florin Cîţu la şefia partidului. Convocarea s-a făcut în temeiul alin. 3 al art. 85 din Statutul PNL, la solicitarea membrilor Biroului, se arată într-un mesaj al echipei lui Florin Cîţu.

Tot sâmbătă, la Palatul Parlamentului, de la ora 12,00, va avea loc Consiliul Naţional al PNL.

Pe ordinea de zi a Consiliului Naţional se află modificarea Statutului PNL.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend