Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Datele medicale istorice – o comoară sau o piatră de moară pentru furnizorii de servicii medicale?

Publicat

in

Orice vizită la medic presupune indiscutabil o prelucrare de date cu caracter personal, acestea fiind utilizate pentru realizarea actului medical, dar și pentru îndeplinirea obligațiilor legale stabilite în sarcina furnizorilor de servicii medicale potrivit prevederile legale aplicabile în domeniul sănătății. Fiind vorba de volume mari de date, păstrate uneori pentru perioade destul de lungi, o întrebare firească este dacă aceste date pot fi utilizate și în alte scopuri decât cele pentru care au fost inițial colectate.

Anda Rojanschi, Romana Petre, Daniel VinereanFoto: PwC România

De exemplu, pot fi valorificate pentru dezvoltarea de noi tratamente medicale, în scopuri statistice sau pentru motive ce țin de sănătatea publică sau, mergând mai departe, pentru îmbunătățirea calității serviciilor prestate de furnizorii de servicii medicale sau pentru crearea de profile ale pacienților și subsecvent pentru prezentarea de oferte de servicii medicale personalizate?

Sunt doar câteva întrebări care conduc la nevoia de interpretare pe de o parte a prevederilor legale aplicabile în domeniul medical, dar și a celor din domeniul protecției datelor cu caracter personal, dat fiind ca aceste date reprezintă categorii speciale de date cu caracter personal și pentru care regulile de prelucrare sunt vădit mai stricte.

Regulamentul general privind protecția datelor (“Regulamentul”) definește datele privind sănătatea ca fiind „date cu caracter personal legate de sănătatea fizică sau mentală a unei persoane fizice, inclusiv prestarea de servicii de asistență medicală, care dezvăluie informații despre starea de sănătate a acesteia”.

Citește mai mult pe blogul PwC România

Articol semnat de Anda Rojanschi, Partener D&B David și Baias, Romana Petre, Avocat senior coordonator și Daniel Vinerean, Avocat senior coordonator

Articol susținut de PwC România

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Actorul Jason Momoa, protagonistul filmului ‘Aquaman’, luptă pentru protejarea oceanelor: ‘Trebuie să încercăm să reparăm greşelile pe care le-am făcut’

Publicat

in

De

În filmul „Aquaman”, popularul actor Jason Momoa interpretează rolul unui protector al adâncurilor subacvatice de pe Terra, dar, în contextul în care oceanele lumii au devenit tot mai ameninţate în viaţa reală, starul american a decis să ducă această luptă şi în afara marilor ecrane, informează Reuters.

„Fără o viaţă oceanică sănătoasă, planeta noastră, aşa cum o ştim, nu va mai exista”, a declarat Jason Momoa în cadrul unui eveniment organizat pe o plajă din Portugalia înaintea Conferinţei ONU pentru Oceane, care începe luni în capitala Portugaliei, potrivit Agerpres.

Aproximativ 7.000 de participanţi, de la şefi de state la activişti de mediu, sunt aşteptaţi la această conferinţă, care a fost amânată din 2020 până în acest an din cauza pandemiei de coronavirus.

Zeci de tineri activişti din diverse ţări l-au aplaudat şi l-au ovaţionat pe Jason Momoa, care va deveni în curând ambasadorul Programului ONU pentru Mediu în cadrul campaniei „Life Below Water”, în timp ce starul american vorbea despre problemele cu care se confruntă oceanele lumii.

„Trebuie să încercăm să reparăm greşelile pe care le-am făcut faţă de copiii şi nepoţii noştri, să inversăm tendinţa comportamentului nostru iresponsabil şi să construim premisele pentru un viitor în care omenirea va putea să trăiască din nou în armonie cu natura”, a declarat Jason Momoa, în vârstă de 42 de ani.

Actorul american este cunoscut pentru interpretarea personajului Arthur Curry, un bărbat pe jumătate om pe jumătate atlant din filmul inspirat din benzile desenate DC Comics „Aquaman”, care prezintă spectatorilor privelişti spectaculoase din universul subacvatic. Filmul „Aquaman 2” urmează să fie lansat în martie 2023.

Secretarul general al ONU, Antonio Guterres, a fost prezent alături de Jason Momoa la acel eveniment şi a prezentat scuze publice în numele generaţiei sale, care nu a luptat suficient pentru a combate schimbările climatice, a salva oceanul planetar şi a proteja biodiversitatea.

„Chiar şi astăzi acţionăm prea lent… şi continuăm să mergem în direcţia greşită”, a declarat Antonio Guterres, referindu-se la industria combustibililor fosili. „A sosit timpul ca aceste comportamente să fie condamnate cu fermitate”, a adăugat secretarul general al ONU.

Oceanele acoperă 70% din suprafaţa planetei noastre, generând mai mult de jumătate din oxigenul de pe Terra şi absorbind 25% din totalul emisiilor de dioxid de carbon, însă schimbările climatice duc la creşterea temperaturii apei marine şi a nivelului mării.

Aproximativ 11 milioane de tone de deşeuri din plastic ajung în oceanul planetar în fiecare an, o cantitate care se va tripla până în 2040 dacă producţia şi utilizarea plasticului nu vor fi reduse, potrivit mai multor studii ştiinţifice.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Coca-Cola lansează platforma globală de muzică „Coke Studio” prin cea mai mare campanie de vară a brandului din ultimii ani

Publicat

in

De

Coca-Cola lansează Coke Studio, o platformă muzicală care oferă o oportunitate pentru talentele emergente din diferite colțuri ale lumii de a colabora pentru a crea momente magice și noi experiențe muzicale dedicate publicului larg. Momentul care marchează lansarea Coke Studio a prins viață printr-un videoclip lansat la nivel global ce poartă numele „The Conductor”.

Coke StudioFoto: Coca-Cola

Filmul prezintă șapte artiști care vin laolaltă cu propria lor viziune pentru a reimagina piesa „A Kind of Magic” a trupei Queen. „The Conductor” este doar primul pas, acesta fiind urmat de una dintre cele mai mari promoții organizate vara aceasta de Coca-Cola în România, cu premii substanțiale pentru toți iubitorii de muzică.

The Conductor

Coke Studio și „The Conductor” sunt cele mai noi expresii ale Real Magic – noua filosofie globală a brandului pe care Coca-Cola a introdus-o la sfârșitul anului trecut. Esența platformei stă în convingerea că diferențele noastre fac din lume un loc mai bogat în care să trăim – și că „Magia adevărată” se întâmplă atunci când suntem uniți prin experiențe comune, atât la nivel digital, cât și în viața reală.

„Ne-am propus să facem ceva diferit cu Coke Studio”, a declarat Joshua Burke, Head of Global Music & Culture Marketing, The Coca-Cola Company. „Coca-Cola a avut întotdeauna o legătură puternică cu muzica, lucrând cu talente emergente remarcabile în diferite comunități din toate colțurile lumii, precum și o moștenire puternică în conectarea oamenilor dincolo de granițe și culturi. Coke Studio reunește aceste două lucruri într-un mod puternic și orientat spre viitor, susținând dezvoltarea talentelor în industria muzicală, conectând, în același timp, noi publicuri la muzica nouă.

Vedem „The Conductor” ca fiind atât un omagiu adus legendarei trupe Queen, cât și o oportunitate de a reinterpreta una dintre cele mai bune piese ale lor în diferite moduri, în diferite culturi și genuri muzicale, pentru o nouă generație. Aici este magia!

Filmul „The Conductor” este disponibil online și poate fi urmărit integral pe canalul de youtube Coke Studio. Printre artiștii care au contribuit la realizarea proiectului se numără Ari Lennox, artista americană de R&B nominalizată la premiile Grammy, compozitorul britanic Griff, producătoarea electro-pop de origine turcă Ekin Beril, Mariah Angeliq – o voce remarcabilă a stilului latino-urban-pop, Tems – compozitoare și producătoare de origine nigeriană, rapperul canadiano-indian Tesher, precum și trupa K-Pop TRI.BE.

Pe lângă contribuția adusă filmului, fiecare dintre cei șapte artiști și-a înregistrat totodată și propria versiune a piesei „A Kind of Magic”, care, împreună cu alte piese exclusive și filmări din culise, vor fi accesibile pe Hub-ul YouTube Coke Studio. Conținutul poate fi accesat și prin scanarea noilor ambalaje Coca-Cola care se vor transforma astfel „în portaluri digitale” către o lume plină de conținut digital original în cadrul noului hub Coca-Cola.

Lansarea Coke Studio și „The Conductor” a fost organizată în parteneriat cu Universal Music Group, liderul mondial în divertismentul muzical, videoclipul fiind realizat împreună cu agenția de creație BETC Londra.

Promoția verii

The Conductor marchează debutul Coke Studio în România, care va continua vara aceasta cu una dintre cele mai mari promoții estivale organizate de brand în ultimii ani. Campania suprinde prin atât prin complexitate, având o abordare integrată, 360, cu componente în ATL, BTL, OOH, digital, social media și PR, dar și prin premiile oferite în cadrul unei promoții naționale.

Mariah Angeliq

Anul acesta, Coca-Cola oferă șansa iubitorilor de muzică să câștige premii la cele mai mari festivaluri din țară, printre care Neversea, Electric Castle și Untold. Iar prin intermediul unor parteneriate internaționale, Coca-Cola va oferi experiențe complete și la câteva dintre cele mai cunoscute festivaluri europene: Tomorrowland în Belgia, Lollapalooza în Germania, precum și Coca-Cola Music Experience în Spania. Practic, pentru prima dată, prin intermediul aplicației Coca-Cola App, publicul va avea posibilitatea să câștige invitații la toate aceste festivaluri, de care se vor putea bucura alături de prieteni sau familie. Mai mult decât atât, invitațiile pentru festivalurile din afara țării vor veni într-un pachet complet, cu transport și cazare asigurate.

Dincolo de invitații, participanții la promoție vor putea câștiga numeroase alte premii precum căști wireless sau boxe portabile, dar și o experiență VIP completă la festivalul Lollapalooza din Berlin care include 4 invitații, transport și cazare asigurate, precum și vouchere valorice pentru achiziționarea ținutelor de festival.

Campania se desfășoară până la data de 21 august, toate aceste experiențe pot fi câștigate prin intermediul aplicației Coca-Cola App, disponibilă pe iOS și Android, jucând jocul promoției, intitulat SIMTE RITMUL VERII.

Articol susținut de Coca-Cola​ România

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend