Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

Cum te păcălesc reclamele: trucuri prin care alimentele arată perfect

Publicat

in

Te-ai întrebat vreodată cum ajung alimentele sau băuturile promovate în reclame să arate atât de apetisant?

Cum de stau cerealele la suprafaţa laptelui, fără să se scufunde în el, sau cum puiul este atât de uniform rumenit şi totuşi rămâne umflat?

Ei bine, la baza acestei „perfecţiuni” se ascund câteva trucuri de care se folosesc advertiserii pentru a ne păcăli creierul că alimentul respectiv este delicios şi putem obţine acasă acelaşi rezultat.
Dacă ceva arată prea bine pentru a fi adevărat, atunci, cel mai probabil, ai fost înşelat! Descoperă mai jos trucurile de care se ajută fotografii pentru a-ţi prezenta alimente mereu proaspete şi apetisante!

Spray-ul, secretul fructelor lucioase

Mai toate fructele şi legumele prezentate în reclame TV sau în pliante sunt lucioase şi îţi iau ochii. Dar ştiai că această strălucire este, de cele mai multe ori, dată de deodorant sau de fixativul de păr? Nici noi…

Siropul de arţar, înlocuit cu ulei de motor

Cine a făcut vreodată clătite cu sirop de arţar ştie că acesta este aproape imediat absorbit. În schimb, uleiul de motor, care are o culoare similară cu a siropului de arţar, se menţine la suprafaţa clătitei. Un alt truc este folosirea unui spray înainte de turnarea „sosului”, care favorizează curgerea acestuia. Aşadar, data viitoare când vezi în reclame un munte de clătite de pe care curge agale „siropul”, aminteşte-ţi că acesta nu este deloc comestibil.

Carnea de hamburger, unsă cu cremă de pantofi

De cele mai multe ori, carnea introdusă în chifla de hamburger este crudă sau doar puţin friptă, timp de câteva secunde, la foc mare, pentru a căpăta acele margini rumenite şi a rămâne totuşi zemoasă şi la fel de mare ca la început. Tot pentru a ne păcăli creierul, fotografii desenează cu cremă de pantofi pe carne dungile care imită forma de grill. Delicios? Nu prea…

Fructele de mare, tratate cu glicerină

Creveţii, caracaţita şi alte fructe de mare îşi pierd rapid aspectul proaspăt, iar şedinţele foto de prezentare pot dura de la câteva minute până la câteva ore. Din acest motiv, fotografii folosesc un amestec de glicerină şi apă în care scufundă fructele de mare, pentru ca acestea să îşi menţină prospeţimea şi suculenţa un timp mai îndelungat.

Tăiţeii, „hidrataţi” cu sirop de glucoză

Tăiţeii chinezeşti se usucă foarte repede, aşa că soluţia pe care au găsit-o advertiserii este cât se poate de inedită: îi îmbăiază în sirop de glucoză, un substitut al zahărului care păstrează consistenţa moale şi umedă a produselor de patiserie.

Blatul uscat şi crema din abundenţă ascund… un carton

Iată drama tuturor aspirantelor la cele mai bune torturi: blatul se înmoaie sub greutatea cremei. Nu şi în reclame! Pentru a menţine blatul uscat şi „a lua ochii” cu crema din belşug, fotografii inserează între blaturi un carton pe care îl fixează cu scobitori, apoi trag doar pe marginea secţiunii o dungă de cremă. Aşa deci… Nu noi eram de vină!

Spuma din cafea sau bere, obţinută cu detergent de vase

Chiar ne întrebam cum de spuma făcută de bere sau de cafea dispare în câteva secunde în realitate, iar în reclame ţine mult şi bine. Acum am aflat că acea spumă este, de fapt, obţinută prim amestecarea apei cu detergent de vase.

Îngheţata cremoasă este, de fapt, piure de cartofi colorat

Încă n-am aflat secretul îngheţatei cremoase şi fine, naturale, dar am dibuit ce truc folosesc fotografii pentru a ne face să credem că acest lucru este posibil – piureul de cartofi „deghizat”, la care se adaugă şi alte ingrediente, precum amidon, sirop de porumb, grăsimi şi glazura de zahăr.

Cremă de ras, în loc de frişcă

Spre deosebire de frişcă, crema de ras nu se topeşte şi îşi menţine forma mai mult timp – adică exact ceea ce au nevoie fotografii pentru a obţine instantanee perfecte şi a ne păcăli papilele gustative.

Laptele „lipici”

N-am găsit până acum vreun soi de lapte dulce care să împiedice scufundarea cerealelor. Dar iată că l-au descoperit „specialiştii”! Bine, nu e de fapt lapte, ci lipici alb, dar cui îi pasă dacă reclama îşi face efectul?! Acest lipici ţine cerealele la suprafaţă, în forma lor originală. Parcă s-a cam dus şi pofta de lapte cu cereale…

Pui umplut cu şerveţele

La fel ca în cazul cărnii de hamburger, puii la cuptor din reclame sunt, de cele mai multe ori, „rumeniţi” doar la suprafaţă, cu ajutorul cremei de pantofi sau cu un arzător special. Interesant este că, pentru a-i menţine forma şi volumul, fotografii îndeasă în biata pasăre prosoape de bucătărie şi apoi cos părţile prin care ar putea ieşi la iveală „secretul”.

Sosuri preparate cu… ceară

Să obţii textura perfectă a unui sos este o adevărată artă – fie e prea subţire şi curge, fie e prea gros şi îşi pierde culoarea. Noroc că ne-au luminat profesioniştii, care se folosesc de ceară topită şi colorant pentru a obţine acel aspect perfect.

Cuburi de gheaţă din plastic

Gheaţa se topeşte rapid sub lumina profesională a aparatelor de fotografiat, aşa că s-a găsit o soluţie şi la această problemă: cuburile „de gheaţă” din plastic. Acestea sunt adăugate în băuturi carbogazoase, unde rezistă, şi rezistă, şi rezistă… Că tot am amintit de sucuri, bulele de acid sunt menţinute mai mult timp cu ajutorul unor pastile antiacide.

Alimentele aburinde sunt, de fapt, reci

Un cartof proaspăt scos din cuptor, umflat şi bine împănat, din care ies aburi apetisanţi – da, asta vor ei să crezi! În realitate, cartoful e fiert şi răcit, iar ce se vede pe deasupra e, cel mai probabil, tot un amestec dubios de ingrediente artificiale „pufoase”. Pentru a crea impresia că ies aburi din cartof, fotografii se folosesc de un steamer pe care îl plimbă deasupra lui. O altă metodă de creare a aburilor constă în folosirea unui tampon introdus în apă şi încălzit la microunde. Ulterior, un recipient mic în care zace tamponul fierbinte este aşezat în spatele „apetisantului” cartof, de unde iese, convenabil, aburul ce se pretinde a fi natural

LIFESTYLE

Fotoliul – chintesența confortului și relaxării

Publicat

in

Când te gândești la relaxare, automat îți vine în minte un fotoliu în care te afunzi leneș. E adevărat?

Știm cum toții că fotoliul nu este apărut de ieri de azi. El are deja câteva secole bune la activ.

De când cu revoluția industrială, însă, fotoliile au început să fie produse în masă, iar stilurile s-au diversificat și ele.

În fapt, stilurile au reflectat, după cum era de așteptat, gusturile și moda epocii respective.

Spre exemplu, în secolul al XIX-lea, cu avansarea tehnologiei și cu schimbările în modul de viață, fotoliul a început să fie conceput pentru confort și utilitate practică. Au apărut modele mai ergonomice și mai confortabile, cum ar fi fotoliile cu spătar înclinabil sau fotoliile de lectură.

Mai apoi, în secolul al XX-lea, cu avântul designului modernist și al mișcării Bauhaus, fotoliul a fost reinterpretat în forme noi și inovatoare. Designeri celebri precum Le Corbusier, Charles și Ray Eames sau Arne Jacobsen au creat piese iconice care au redefinit conceptele de confort și estetică.

Astăzi, fotoliul este o piesă esențială în aproape orice locuință sau spațiu comercial, fiind disponibil într-o varietate de stiluri, materiale și funcționalități. De la fotoliile clasice din piele sau catifea, la fotoliile ergonomice sau cele conectate la tehnologie, acest obiect de mobilier continuă să fie reinterpretat și reinventat în funcție de nevoile și tendințele contemporane.

Ce trebuie să știm despre fotolii?

Când vorbim despre fotolii, ar trebui să luăm în considerare mai multe elemente.

Spre exemplu, fotoliile pot avea mai multe funcționalități, precum înclinare, rotire sau extensie pentru sprijinirea picioarelor. Este important să alegeți un fotoliu care să se potrivească nevoilor și preferințelor voastre de confort.

Să nu uităm de stiluri! Fotoliile vin într-o varietate de stiluri și design-uri. Optează pentru un stil care se potrivește cu decorul general al camerei și care să vă reflecte personalitatea.

Materialele utilizate pentru realizarea fotoliilor pot varia și ele, de la piele la catifea, de la țesături din bumbac la cele din materiale sintetice. Firește că și aici contează preferințele voastre, pe ideea de aspect, textură, dar și de ușurință la curățare și întreținere.

Cât privește mărimile, fotoliul nu este un obiect de mobilier tocmai mic. Trebuie să avem spațiu disponibil pentru el în cameră și de asemenea, trebuie să respecte proporțiile celorlalte piese din cameră.

De confort ce să mai vorbim. Însăși ideea de a cumpăra un fotoliu pleacă de la a-ți spori confortul. De ce ai cumpăra un fotoliu dacă nu ți-ai dori confort?! Trebuie să vă informați dacă fotoliul ales sprijină adecvat spatele, umerii și gâtul și dacă este potrivit pentru a vă relaxa ori citi timp îndelungat.

În plus, când investim într-un fotoliu, n-ar strica să alegem materiale de calitate, durabile care să reziste în timp.

Tipuri de fotolii potrivite pentru diverse stiluri

De-a lungul vremii fotoliile au luat varii înfățișări, după cum era moda epocii.

În prezent fotoliile sunt, firește, mult mai numeroase din punct de vedere al stilului, pentru că și cerințele sunt din ce în ce mai variate.

Iată câteva tipuri de fotolii care se potrivesc unor stiluri cunoscute:

Stil clasic:

  • Fotoliile cu tapițerie din piele naturală sau catifea în culori bogate, cum ar fi maro închis sau burgund.
  • Fotoliile cu detalii sculptate sau accente aurii pentru a reflecta eleganța și rafinamentul.

Stil modern:

  • Fotoliile cu linii curate și forme geometrice simple, fabricate din materiale precum pielea sau țesături de culoare neutre.
  • Fotoliile cu structuri metalice sau din lemn cu finisaje lucioase pentru un aspect minimalist și contemporan.

Stil scandinav:

  • Fotoliile cu design simplu, cu linii subțiri și finisaje naturale din lemn deschis la culoare.
  • Fotoliile cu tapițerie din țesături naturale, cum ar fi lână sau bumbac, în culori pastelate sau neutre.

Stil industrial:

  • Fotoliile cu cadre metalice robuste și tapițerie din piele sau material textil cu aspect îmbătrânit sau cu cusături expuse.
  • Fotoliile cu un aspect robust și funcțional, inspirate din mobilierul de uz industrial, cu accente metalice și detalii de fixare vizibile.

Stil eclectic:

  • Fotoliile care îmbină elemente din diferite stiluri, cum ar fi un cadru modern cu tapițerie într-un model floral sau un fotoliu clasic cu culori vibrante și imprimeuri îndrăznețe.
  • Fotoliile vintage sau restaurate, care adaugă caracter și personalitate spațiului, fiind un punct focal în designul interior.

Când alegi un fotoliu trebuie să ții seama de aceste stiluri și de coerența cu designul interior al camerei ori spațiului unde urmează a fi amplasat.

Cum protejăm fotoliile?

Fotoliile, la fel cum se întâmplă și în cazul canapelei, pot fi ținta unor accidente casnice. Suc, vin, sos, cerneală și câte și mai câte pot contribui la astfel de lucruri neplăcute.

Pentru a proteja fotoliile, ele trebuie curățate regulat. Atât de praf, cât și de pete. Petele se pot curăța cu o cârpă moale și cu un detergent delicat.

Există în prezent soluții care pot proteja împotriva petelor. Dacă aplici un astfel de tratament, poți împiedica petele să pătrundă în material.

Fie că vorbim de fotolii, fie de canapele, soarele poate să aibă o acțiune destul rea asupra materialelor. Expunerea la soare decolorează materialul.

Pernele fotoliului trebuie rotite periodic pentru a prevenit uzura neuniformă și pentru a le prelungi astfel durata de viață.

Dacă materialul fotoliului este uzat, pătat, ori facă vă este teama că folosirea frecventă poate să-i deterioreze înfățișarea, puteți folosi huse pentru fotolii. Există magazine specializate în astfel de huse, de exemplu, cei de la sofazip.ro pe care vi-i recomandăm noi sunt și producători.

Această măsură de protecție are dublu avantaj. Pe de-o parte că ne scapă de petele de pe material, iar pe de altă parte poate schimba înfățișarea încăperii.

Se știe deja că folosirea huselor este unul dintre cele mai simple moduri de a aduce un plus de prospețime livingului.

Citeste mai mult

DIVERSE

5 sfaturi pentru procurarea unui iPhone la o agenție de amanet

Publicat

in

Dacă ești în căutarea unui iPhone la o casă de amanet, este important să ții cont de câteva sfaturi de la experți. Așadar, cum să te asiguri că obții un telefon excelent, la un preț avantajos, de la o casă de amanet? În cele ce urmează.

Sfaturi pentru procurarea unui iPhone la o agenție de amanet:

Alege să cumperi electronice doar de la o casă de amanet de încredere.

Regula numărul unu atunci când cumperi un iphone 14 pro max amanet este să te asiguri că magazinul este de încredere. Fă puțină cercetare pentru a vedea dacă casa de amanet pe care te gândești să o vizitezi este în afaceri de mult timp. Alege o agenția așa cum este amanetonline.com. Agenția de amanet Cashbook oferă clienților săi:

  • evaluare la distanță
  • prețuri corecte
  • bon fiscal și factură 
  • magazine în toată țara
  • comision negociabil
  • garanție la bunurile procurate de 30 de zile
  • profit garantat etc

Fă-ți cercetările online.

Este întotdeauna o idee bună să cercetezi prețurile iPhone-urilor online, astfel încât să știi cât valorează. Cele mai bune case de amanet îți oferă iphone 13 amanet la prețuri avantajoase, trebui doar să faci cercetările potrivite;

Cere să folosești iPhone-ul în magazin.

Dacă o casă de iphone amanet nu îți permite să folosești telefonul pentru a confirma că funcționează, nu merită să le acorzi atenție. Nicio casă de amanet de încredere nu ar refuza cererea ta de a te asigura că dispozitivul funcționează;

Cere să vezi toate accesoriile.

Dacă nu ai deja un încărcător și căști, asigură-te că ceri un iphone 14 pro amanet care are toate accesoriile sale. Acest lucru îți va economisi bătaia de cap de a trebui să cumperi acele elemente separat;

Nu ezita să negociezi.

Casele de amanet sunt profitabile și avantajoase în sensul că negocierea nu este niciodată exclusă aici. Deși vor accepta o varietate de opțiuni de plată, vei obține cea mai bună ofertă dacă vii cu bani cash. Deci, mergi la bancomat înainte să intri într-un magazin de amanet și apoi nu fi timid în privința negocierii.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend