Conecteaza-te cu noi

ECONOMIC

Cum si cât costă să te înscrii în Programul de formare a înalţilor funcţionari publici ?

Publicat

in

Taxele de participare, precum şi cifra de şcolarizare la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici în 2016 au fost publicate saptamana trecuta în Monitorul Oficial. Potrivit documentului, taxele sunt aceleaşi practicate şi anul trecut. Potrivit documentul apărut şi intrat azi în vigoare, anul acesta vor fi disponibile 100 de locuri în cadrul Programului de formare a înalţilor funcţionari publici. Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici vizează dezvoltarea competenţelor şi aptitudinilor necesare exercitării funcţiilor publice din categoria înaltilor funcţionari publici, pentru gestionarea eficientă a activităţilor specifice acestor funcţii.
În ceea ce priveşte taxele de participare, acestea au fost stabilite după cum urmează:
taxa de înscriere la concurs – 200 lei;
   – taxa de şcolarizare – 2.000 lei.
Aşadar, observăm că tarifele de anul acesta sunt aceleaşi cu cele practicate anul trecut, atunci când taxa de înscriere la concurs s-a dublat faţă de 2014, când cuantumul acesteia a fost stabilit la 100 de lei.
Dosarul de concurs a conţinut anul trecut următoarele documente:

– formular de înscriere;
    – un CV în format european şi o scrisoare de intenţie;
    – copia actului de identitate;
    – copii ale diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă îndeplinirea condiţiilor stabilite pentru participarea la concurs, precum şi, dacă este cazul, cunoştinţele şi competenţele în domenii specifice corespunzătoare exercitării funcţiei publice din categoria înalţilor funcţionari publici – copiiile diplomelor de studii se prezintă însoţite de foile matricole;
    – copie a carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în munca şi, după caz, în specialitate;
    – cazierul judiciar sau dovada solicitării acestuia de la autoritatea sau instituţia competentă, cu termen de primire anterior finalizării ultimei probe a concursului;
    – adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare;
    – declaraţie pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste că nu au fost lucrători ai Securităţii, colaboratori ai Securităţii sau asimilaţi colaboratorilor, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii.

Totodată, potrivit reglementărilor în vigoare, adeverinţa care atestă starea de sănătate va conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătaţii Publice, se menţionează în noile dispoziţii.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

ALERTĂ! Renault suspendă extinderea fabricii DACIA de la Mioveni și va concedia 14.600 de angajați în toată lumea

Publicat

in

De

Compania franceză Renault a anunțat planul măsurilor de redresare, la scurt timp după ce partenerii din alianță, Nissan, își prezentaseră propriul plan și după ce împreună, Renault, Nissan și Mitsubishi au făcut public noul program de fucnționare a alianței. Renault, companie franceză care deține și marca Dacia, și-a propus un obiectiv important: să-și reducă toate costurile fixe cu peste 2 miliarde de euro, pe parcursul a 3 ani. Măsura vine ca urmare a performanței slabe din 2019, dar și pentru a compensa pierderile aduse de criza de coronavirus prin oprirea fabricilor și prin blocarea vânzărilor timp de aproape 2 luni. Ceea ce vrea să facă Renault este cam același lucru pe care l-a anunțat Nissan, aflată într-o situație financiară mult mai alarmantă: „simplificarea proceselor, reducerea diversității componentelor vehiculelor și ajustarea capacităților industriale.”

Potrivit anunțului oficial, în Franța, compania va fi organizată în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată. Renault vorbește despre o reorganizare a activității la Flins și Guyancourt, două uzine importante. De asemenea, vorbește despre „ajustările necesare în privința forței de muncă”. Ceea ce și-a propus Renault urmărește, în final, reducerea a 4.600 de locuri de muncă în Franța, dar sunt prevăzute împreună măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Renault precizează că, în restul lumii, vor fi concediate 10.000 de persoane.

Proiectul de restructurare Renault include următoarele elemente principale: – Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane EUR: – Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianței. – Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului. – Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR – Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0 – Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”). – Dimensionarea corectă a capacităților industriale: – Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referință Harbour). – Ajustarea numărului de angajați din producție. – Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume. – În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale: – Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței. – Reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110. – În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi. – La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică. – Eficiența sporită a funcțiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR – Optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc. – Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe: – O parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa. – Transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză.   Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile. Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde EUR.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Guvernul Orban- necesar record de împrumuturi. Pentru prima dată când necesarul de finanțare trece de 100 de miliarde de lei

Publicat

in

De

Necesarul de împrumut al statului pentru anul 2020 a urcat la 120 miliarde de lei (24,7 miliarde euro), o sumă record, echivalentă cu peste 10% din PIB, după ce Guvernul a revizuit ținta de deficit bugetar de la 3,6%, cât anticipa anterior, la 6,7%, în contextul în care statul alocă tot mai multe resurse pentru sistemul de sănătate și pentru sprijinirea economiei, iar veniturile scad din cauza restricțiilor impuse pentru a limita răspândirea coronavirusului. La un deficit estimat la 3,6%, necesarul de împrumut era de 87 miliarde de lei pentru anul acesta.

Trebuie menționat că mulți economiști consideră prea optimist chiar și nivelul de 6,7%, bazat pe o scădere economică estimată la numai 1,9%. FMI estimează pentru România o scădere a PIB de 5%. Este pentru prima dată când necesarul de finanțare trece de 100 de miliarde de lei. Anul trecut, necesarul de finanțare a fost de 91,6 miliarde de lei, din care 48,3 miliarde de lei pentru deficitul bugetar și restul pentru rostogolirea datoriei, adică pentru plata datoriilor mai vechi care ajung la scadență în cursul acestui an. O creștere atât de puternică a necesarului de împrumut ar fi ridicat probleme de finanțare și într-o perioadă normală, dar, în actualul context, situația este cu mult mai dificilă. De altfel, Finanțele caută deja bani și pe la instituțiile internaționale, de unde, dacă reușesc să ia bani, aceștia sunt de obicei la dobânzi mult mai mici comparativ cu ce poate obține România direct din piață. După rectificarea bugetară, Guvernul a anunțat că are nevoie de 72,5 miliarde de lei pentru a acoperi deficitul din acest an. Anterior, pentru deficit planificase 40,5 miliarde de lei. Rămâne neschimbată suma pe care statul trebuie să o împrumute pentru plata datoriilor ajunse la scadență, de 47 miliarde de lei (suma aceasta exprimată în lei poate înregistra variații ușoare, din cauza componentei în valută).

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

PITEȘTI

Publicitate
Publicitate

Mioveni

În Trend