Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

Cum să ai o sănătate mai bună – 10 reguli de bază

Avatar

Publicat

in

Sănătatea se află pe lista priorităţilor pentru celor mai multe persoane. Există atât de multe voci care ne ne recomandă diete sau alimente minune, încât uneori poate deveni obositor.

Cu toate acestea, să ai grijă de corpul tău se reduce la câteva alegeri simple zi de zi care conduc la beneficii importante de-a lungul timpului.

NU trebuie să urmezi o dietă extremă, să iei un pumn de suplimente în fiecare zi sau să faci antrenamente de patru ore pentru a fi sănătoasă, a ajunge la greutatea potrivită pentru tine sau pentru a trăi mai mult. Care ar fi lucrurile pe care le poţi face? Alegeri simple, zi de zi care îţi vor aduce beneficii majore pentru inimă, creier, digestie şi starea de dispoziţie.

1. Fibrele solubile nu trebuie să lipsească din dieta ta

Fibrele solubile îmbunătăţesc sănătatea inimii, nivelul glicemiei şi sunt de ajutor pentru digestie. Acestea se găsesc în ovăz, pere sau orz şi sunt de ajutor în reducerea colesterolului şi controlul senzaţiei de foame. Acest tip de fibre se digeră mai greu, reglează digestia şi dizolvă toxinele care îţi slăbesc sistemul imunitar.

Alte surse bune de fibre solubile: portocale, banane, fructe de pădure, sfeclă, ceapă, morcovi, sparanghel, dovleac, cartofi sau seminţe de chia.

2. Consumă legume cu frunze verzi în fiecare zi

Dacă ar fi să numim un singur aliment care poate îmbunătăţi sănătatea mai mult decât oricare altul, atunci legumele cu frunze verzi ar fi cu siguranţă prima recomandare. Spanac, varză  creaţă (kale), salată verde sau napi conţin clorofilă (care poate reduce inflamaţia, îmbunătăţi sănătatea ficatului), cantităţi importante de vitamina A (beta-caroten) şi vitamina C. Sunt şi foarte sărace în calorii şi îţi ţin de foame pentru o perioadă lungă.

Un alt beneficiu al legumelor cu frunze verzi este cantitatea mare de magneziu, care reduce nivelul glicemiei, conferă energie, reduce stresul şi te ajută să dormi mai bine. Crude sau gătite, legumele cu frunze verzi sunt întotdeauna o alegere bună.

3. Bea un smoothie în fiecare zi

Nu îţi recomandăm să cumperi un smoothie de la supermarket care poate conţine mult zahăr şi conservanţi. Dimpotrivă, te încurajăm să îţi faci singură smoothie-ul, folosind ingrediente organice şi proaspete. Astfel, poţi introduce cel puţin încă trei fructe/legume în dieta ta zilnică. În plus, este mai hrănitor decât cerealele sau gustările rafinate şi are propietăţi anti-inflamatorii. (Iată cum poţi face un smoothie hrănitor şi săţions aici!)

4. Redu consumul de zahăr

Ştim, nu este deloc plăcut să auzi asta. Fără prăjituri sau ciocolată te întrebi? Nu neapărat! Zahărul este unul dintre cele mai simple moduri de a lua în greutate şi a-ţi creşte riscul de diabet de tip 2 – ceva ce sigur nu îţi doreşti. Mai mult, contribuie la inflamaţiile din organism, este rafinat şi nu îţi ţine de foame. Aşa că, alege fructele proaspete sau deserturile raw vegane. Evitarea zahărului este unul dintre cele mai simple moduri de a atenua acneea şi de a ţine la distanţă îmbătrânirea prematură.

5. Consumă cât mai multe legume şi zarzavaturi

Dacă nu eşti pregătit să ai o alimentaţie complet vegetariană, ce poţi face este să consumi cât mai multe legume. Acesta este modul cel mai sigur spre o viaţă longevivă de a-ţi păstra inima sănătoasă pentru o perioadă lungă de timp.

6. Hidratarea este esenţială

Apa este necesară pentru a menţine un organism sănătos, iar deshidrarea poate fi cauza multor probleme de sănătate, multe dintre care s-ar putea nici să nu ştii. Şi, mai important, când bei apă nu mănânci zahăr şi nu bei cofeină sau băuturi energizante, care îţi afectează glandele suprarenale. Încearcă să bei apă şi ceaiuri de plante.

7. Mănâncă un aliment proaspăt la fiecare masă

Pe lângă smoothie-uri din fiecare zi încearcă să incluzi un aliment proaspăt la fiecare masă. Este destul de simplu, iar dacă faci asta de trei ori pe zi timp de o săptămână, consumi 21 de fructe, legume sau zarzavaturi fără să te gândeşti prea mult! Această alegere înseamnă mai puţin batoane de ciocolată, produse de patiserie sau mezeluri!

8. Culcă-te mai devreme

Pe lângă atenţia pe care o dai meselor şi hidratării,  nu uita de somn. Ştim că auzi asta de multe ori, cu toate acestea nu suficient de multe persoane dorm cât ar trebui. Cel puţin şapte ore de somn, preferabil opt, vor asigura o stare bună de sănătate hormonilor tăi, ceea ce înseamnă mai puţin stres şi o greutate sănătoasă – indicatorii unui stari de sănătate bună. (Încearcă şi dieta care te pot ajuta să dormi!)

9. Consumă grăsimi anti-inflamatorii

Sursele vegetale de grăsimi omega 3 sunt importante pentru a-ţi reduce riscul de boli de inimă şi îţi îmbunătăţesc sănătatea creierului, te pot ajuta să scapi de kilogramele în plus şi reduc inflamaţia. Printre sursele bune de grăsimi se numără  – nucile, seminţele de chia, seminţele de in, caju, migdale, seminţe de cânepă, avocado şi fructele de acai.

10. Nu redu drastic numărul caloriilor pe care le consumi

Organismul tău are nevoie de calorii nu doar pentru energie, ci şi pentru a-şi păstra sănătatea. Cu cât consumi mai puţine calorii, cu atât metabolismul tău încetineşte pentru a conserva calorile şi energia. Nu trebuie să abuzezi de alimente bogate caloric precu uleiurile, dar trebuie să te asiguri că ai o dietă completă din care nu lipsesc carbohidraţii complecşi, proteinele sănătoase sau grăsimile.

În schimb, fă cât mai mult sport! Îţi dă o stare de bine, îţi modelează corpul, diminuează celulita şi aspectul pufos, îţi face inima sănătoasă, creşte imunitatea organismului şi, nu în ultimul rând, te va ajuta să arzi calorii.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Medicul Radu Țincu, despre un al treilea val: ‘Vom avea un număr de cazuri în creștere la populația tânără, care încă nu a fost imunizată’

Avatar

Publicat

in

De

Radu Țincu, medic primar de Terapie Intensivă la Spitalul de Urgență Floreasca, din București, avertizează că ”un al treilea val diferit față de cele din 2020, pentru că atunci aveam toată populația expusă riscului”.

”Cred că va fi un al treilea val diferit față de cele din 2020, pentru că atunci aveam toată populația expusă riscului. În acest moment, grupele vulnerabile sunt oarecum securizate prin vaccin. Cred că vom avea un număr de cazuri în creștere la populația tânără, care încă nu a fost imunizată.

Avem o nouă varianta virală, varianta britanică, care în mod sigur circulă în România intracomunitar, o variantă virală cu o transmisibilitate mult mai ridicată.

Anticipez că va fi o accelerare a tarnsmiterii în rândul comunităților de persoane tinere și acest lucru nu va avea un impact așa mare cum a fost în septembrie-octombrie anul trecut asupra sistemului de terapie intensivă.

Sigur că, odată ce numărul de persoane tinere îmbolnăvite de COVID va crește și vom avea mii de persoane diagnosticate pozitiv, va exista și un procent redus de oameni care vor dezvolta și forme severe”, informează digi24.ro

Citește și:

Situație dificilă pentru Guvernul Cîțu: Contribuțiile salariaților la fondul de pensii nu sunt suficiente pentru plata pensiilor

Veste bună de la Ministerul Finanțelor, pentru români! Începând cu 1 martie, populația va putea subscrie pentru titluri de stat

Situație scandaloasă! Mii de persoane încasează pensii speciale fără să fi plătit vreo contribuție la stat. Ce funcții au ocupat aceștia

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Bilanțul campaniei de vaccinare împotriva COVID-19! Peste 11.000 de persoane vaccinate, 85 de reacții comune și minore, în ultimele 24 de ore

Avatar

Publicat

in

De

Potrivit datelor puse la dispoziția Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) de către Institutul Național de Sănătate Publică (INSP- CNSCBT), prin aplicația Registrul Electronic Național al Vaccinărilor (RENV), care ține evidența vaccinărilor, situația din ziua de 28 februarie a.c., ora 17.00, este următoarea:

Persoane vaccinate:

Tip vaccin Persoane vaccinate în ultimele

24 ore

Total persoane vaccinate Reacții adverse în ultimele 24 de ore Total reacții adverse
Doza I Doza a II-a Doza I Doza a II-a Tip local Tip general Tip local Tip general
Pfizer 2.558 517 90.184 617.111 0 11 620 2.933
Moderna* 0 0 77.811 1 0 3 53 230
AstraZeneca** 8.061 0 130.654 0 2 69 26 1.417
Total 10.619 517 298.649 617.112 2 83 699 4.580
Pfizer 3.075 707.295 11 3.553
Moderna 0 77.812 3 283
AstraZeneca 8.061 130.654 71 1.443
TOTAL GENERAL 11.136 915.761 85 5.279 3,4/1000 doze administrate

Doze administrate:

Tip vaccin În ultimele 24 ore Din 27 decembrie 2020
Pfizer 3.075 1.324.406
Moderna 0 77.812
AstraZeneca 8.061 130.654
TOTAL 11.136 1.532.872

Conform Rezumatului Caracteristicilor Produsului (RCP), reacțiile adverse raportate sunt enumerate în funcție de următoarea convenție privind frecvența:

  • Foarte frecvente (>1/10) Frecvente (>1/100 și <1/10) ;
  • Mai puțin frecvente (>1/1.000 și <1/100);
  • Rare (>1/10000 și <1/1.000);
  • Foarte rare (<1/10.000).

Website: https://vaccinare-covid.gov.ro/ Email: contact@vaccinare-covid.gov.ro

GUVERNUL ROMÂNIEI

COMITETUL NAȚIONAL DE COORDONARE A ACTIVITĂȚILOR PRIVIND VACCINAREA ÎMPOTRIVA COVID-19

Precizăm că programul centrelor de vaccinare se încheie la ora 20.00, motiv pentru care numărul vaccinărilor realizate în intervalul orar 17.00 – 20.00 va fi reflectat în raportarea din ziua următoare.

Menționăm că 18 reacții adverse sunt în curs de investigare.

*Vaccinul Moderna se administrează din data de 4 februarie 2021; **Vaccinul AstraZeneca se administrează din data de 15 februarie 2021.

Grupul de comunicare al CNCAV

Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 este un organism interministerial, fără personalitate juridică, în subordinea directă a Secretariatului General al Guvernului și coordonarea prim-ministrului.

Citește și:

Veste bună de la Ministerul Finanțelor, pentru români! Începând cu 1 martie, populația va putea subscrie pentru titluri de stat

Situație scandaloasă! Mii de persoane încasează pensii speciale fără să fi plătit vreo contribuție la stat. Ce funcții au ocupat aceștia

Milioane de pensionari sunt vizați! Ce se întâmplă, de fapt, cu pensiile

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend