Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Cum cred experții că pademia de Covid va afecta regimul lui Kim Jong Un

Publicat

in

Liderul nord-coreean Kim Jong Un pare să aibă mari probleme. Țara sa a anunțat o epidemie „explozivă” de Covid-19, raportând peste 2 milioane de cazuri de ceea ce numește „febră” în puțin mai mult de o săptămână de la primul caz raportat, scrie CNN.

Kim Jong UnFoto: KCNA

Epidemia este aproape sigur mai mare decât numărul oficial, având în vedere lipsa de teste și de resurse pentru monitorizarea și tratarea bolnavilor, afirmă The Guardian.

„Arată foarte rău”, a declarat Owen Miller, lector de studii coreene la Școala de Studii Orientale și Africane a Universității din Londra. „Ei se confruntă cu răspândirea galopantă a Omicronului fără protecție din partea vaccinurilor, fără prea multă – sau deloc – imunitate în rândul populației și fără acces la majoritatea medicamentelor care au fost folosite pentru a trata Covidul în alte părți.”, spune el.

Într-o țară de 25 de milioane de locuitori, în mare parte subdezvoltată și izolată, unde se crede că marea majoritate a oamenilor nu sunt vaccinați, acest lucru are potențialul de a fi un dezastru umanitar de o amploare care ar amenința controlul asupra puterii oricărui guvern din lume.

Dar Phenianul nu este ca orice alt guvern. De fapt, unii experți spun că, în loc să-l slăbească pe Kim, epidemia ar putea să-l facă mai puternic – oferindu-i o scuză pentru a-și mări controlul.

Kim are la dispoziție o vastă mașină de propagandă și o capacitate de a bloca informațiile din exterior care l-ar putea ajuta să modeleze în favoarea sa povestea acestei crize – așa cum au făcut predecesorii săi cu foametea din anii 1990, despre care se crede că ar fi provocat moartea prin înfometare a sute de mii de nord-coreeni.

Atunci, regimul și-a caracterizat problemele ca fiind un „Marș anevoios” – și le-a pus parțial pe seama inundațiilor și parțial pe seama sancțiunilor americane.

„Dacă elitele de rang înalt încep să moară în masă – sunt destul de mulți și nu știm dacă sunt vaccinați – dacă mulți dintre ei mor din această cauză, s-ar putea să se pună întrebări cu privire la motivul pentru care Coreea de Nord nu a vaccinat mai devreme”, a declarat Chad O’Carroll, director general al publicației NK News, cu sediul la Seul, pentru CNN.

Kim dă deja semne că încearcă să gestioneze scenic această ultimă criză. Chiar înainte de a fi anunțată epidemia, Kim își avertiza oficialii să se pregătească pentru „un alt Martie anevoios, mai dificil”.

Aceasta părea a fi o referire la penuria severă de alimente cu care se confruntă din nou țara și care a fost probabil înrăutățită chiar de blocajele la graniță pe care Kim le-a introdus pentru a proteja țara în fața pandemiei.

Analiștii sunt, de asemenea, suspicioși în ceea ce privește momentul în care Phenianul a recunoscut apariția focarului de Covid.

Insistența sa anterioară că nu a avut Covid a fost o sursă de scepticism larg răspândit și unii sugerează că deschiderea sa bruscă cu privire la problemele sale este programată în mod deliberat pentru a coincide cu o vizită în regiune a președintelui Joe Biden, care ar urma să ajungă în Coreea de Sud joi seara, ora locală.

„Faptul că Kim Jong Un a decis să iasă în public și să anunțe această criză de sănătate este destul de grăitor”, a declarat Lina Yoon, cercetător senior în Coreea la Human Rights Watch. „(Este posibil) să aibă un element politic, în mod evident”.

Serviciile de informații de la Washington sugerează că Kim plănuiește fie un test nuclear, fie lansarea unei rachete balistice intercontinentale care să coincidă cu vizita – o evaluare împărtășită de Coreea de Sud, care a pregătit planuri de răspuns la potențiale „provocări” din partea Phenianului.

Acest lucru s-ar potrivi cu comportamentul recent al lui Kim. Potrivit Seulului, în aceeași zi în care Coreea de Nord a anunțat izbucnirea epidemiei, a lansat trei rachete balistice cu rază scurtă de acțiune în apele dintre Peninsula Coreeană și Japonia.

Necunoscuta care persistă este următoarea: problemele lui Kim cu pandemia de Covid îl vor distrage de la o astfel de demonstrație de putere sau îl vor face mai beligerant?

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Franța trimite blindate în Ucraina: trebuie să deschidă breșe în blocada Rusiei

Publicat

in

De

Ministrul apărării Sebastien Lecornu a anunţat că Franţa va trimite în Ucraina cantităţi semnificative de transportoare blindate pentru trupe, într-un interviu publicat luni seară, informează marţi AFP.

„Pentru a se deplasa rapid în zonele aflate sub tirul inamicului, armata are nevoie de vehicule blindate”, a subliniat ministrul francez într-un interviu apărut pe site-ul cotidianului Parisien-Aujourd’hui. Prin urmare, Franţa va „livra, în cantităţi semnificative, vehicule de transport de acest tip, care sunt înarmate”, a adăugat el, informează Agerpres. 

Sebastien Lecornu a confirmat, de asemenea, trimiterea în Ucraina a şase tunuri Caesar suplimentare, în plus faţă de cele 12 trimise deja.

Cu toate acestea, oficialul francez nu a oferit detalii despre data la care vor fi trimise aceste întăriri, anunţate de şeful statului Emmanuel Macron pe 16 iunie în timpul vizitei sale la Kiev.

Referitor la livrarea rachetelor antinavă, solicitate de Kiev pentru a „deschide breşe în această blocadă maritimă impusă de Rusia şi care privează multe ţări de livrările de cereale şi materii prime”, aceasta „face parte din dosarele aflate în studiu”, a adăugat ministrul francez, fără a furniza detalii suplimentare.

De la începutul ofensivei militare lansate de Moscova în Ucraina pe 24 februarie, Parisul a livrat Kievului tunuri Caesar, rachete antitanc Milan şi rachete antiaeriene Mistral.

La mijlocul lunii aprilie, fostul ministru al apărării Florence Parly estimase la peste o sută de milioane de euro valoarea echipamentelor militare livrate Ucrainei de Franţa.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

HARTĂ Primăria Sectorului 2 vrea să facă 36 de km de piste pentru biciclete / Pe ce artere vor trece

Publicat

in

De

Primăria Sectorului 2 vrea să facă în parteneriat cu Primăria Capitalei o rețea de 36 km de piste pentru biciclete și de parcări securizate dedicate, cu bani din PNRR. Pistele sunt pe bulevarde, dar și pe străzile secundare. De exemplu, una dintre piste va lega una dintre principalele intrări în oraș de centru, pe Șoseaua Colentina-Calea Moșilor – bd. Carol, iar alta va lega principalele parcuri din sector. Lucrările ar urma să înceapă anul viitor.

Trafic ColentinaFoto: Hotnews

Pe unde trec pistele pentru biciclete

Potrivit datelor furnizate de Primăria Sectorului 2, este vorba despre 10 trasee de piste pentru biciclete:

  • Traseu 1 (2.45 km): Piața Iancului – Bd. Pache Protopopescu – Blvd. Carol I – Pța. CA Rosetti
  • Traseu 2 (3,10 km): Pța. CA Rosetti –Grădina Icoanei – Pța. Gheorghe Cantacuzino –– Pța. Spania –– Str. Leonida –– Aleea Circului – Parcul Circului
  • Traseu 3 (2.10 km): Parcul Circului – Blvd. Ghica Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita
  • Traseu 4 (4.20 km): Metrou Obor – Str. Mașina de Pâine – Parcul Circului (alee/stradă limitrofă) – Str. Barbu Văcărescu – Limita Sector 2 în zona Metrou Aurel Vlaicu
  • Traseu 5 (4.45 km): Metrou Obor – Pța. Obor – Str. Ziduri Moşi – Veranda Mall – Şos. Electronicii – Str. Baicului – Str. Maior Ion Coravu – Parcul Național
  • Traseu 6 (4.35 km): Parcul Ion Creangă – Str. Munţii Buzăului – Str. Nistor Răileanu – Str. Nicolae Cânea – Str. Moroeni – Str. Balotului – Str. Maior Vasile Băcilă – Parcul Plumbuita
  • Traseu 7 ( 2.90 km): Parcul Ioanid – Blvd. Dacia – Str. Traian – Foişorul de Foc – Blvd. Ferdinand I – Pţa. Pache Protopopescu – Str. Sfântul Ştefan – Pţa. Sfântul Ştefan
  • Traseu 8 (7.10 km): Limită sector 2 – Șos. Colentina – Calea Moșilor – Blvd. Carol I
  • Traseu 9 (2.90 km): Cimitir Andronache – Str. Litoralului – Str. Fabrica de Gheață – Șos. Colentina
  • Traseu 10 ( 2.90 km): Blvd. Barbu Văcărescu (intersecția cu Str .Gh. Țițeica) – Str. Tunari (intersecția cu Str. Mihai Eminescu)

  • „Traseele propuse sunt bazate pe criterii clare de îmbunătățire a mobilității urbane. Asigură conexiunea dintre stațiile de metrou situate pe Magistrala M1 ( Pța. Iancului – Obor – Ștefan cel Mare) și cele de pe Magistrala M2 ( Universitate, Aurel Vlaicu, Pipera).
  • Conectează cartierele rezidențiale (Pantelimon, Colentina, Andronache, Ștefan cel Mare) de zone de interes (Obor, Universitate) și de zona de business Pipera.
  • Asigură acces ușor la școli, parcuri, monumente, spații culturale & comerciale & HoReCa.
  • Conectează parcurile din Sectorul 2 cu Salba de Lacuri (aici sunt preconizate piste de biciclete)”, se arată într-un comunicat transmis recent de Primăria Sectorului 2.

Proiectul este deocamdată în stare incipientă. În luna mai a fost aprobat în Consiliul General un protocol de colaborare cu Primăria Capitalei, deoarece pistele trec și pe artere administrate de această instituție, și a fost depusă cerere de finanțare pe PNRR. Lucrările ar putea începe în 2023, în cel mai optimist scenariu.

  • „Am încheiat un protocol cu Primăria Generală, în vederea realizării acestor piste, pentru că nu are sens să facem piste care duc dintr-un loc în altul, fără să studiem cu atenție matricea origine-destinație, de unde pleacă omul și unde vrea să ajungă.
  • Și dacă vrem ca aceste piste să aibă sens, o parte trebuie făcute pe străzile administrate de Sectorul 2 și o altă parte pe străzile administrate de Capitală.
  • Nu avem proiectarea făcută. Așteptăm decizia de finanțare prin PNRR după care vom demara studiile de fezabilitate și execuția.
  • Lucrările vor începe anul viitor în cel mai optimist scenariu. Probabil că execuția se va împărți în mai multe faze. Nu se va lucra la toate în același timp și nu vor fi gata toate în același timp.”, a explicat primarul Radu Mihaiu.

Întrebat cum a ajuns la aceste trasee, edilul spune că pistele au fost preluate din draft-ul master-planului velo, care se discută la nivelul Primăriei generale, dar încă nu a fost supus dezbaterii și aprobării.

Radu Mihaiu spune că pistele vor fi făcute pe carosabil și vor fi delimitate de traficul auto.

„Legea spune că pistele trebuie făcute pe carosabil, nu pe trotuar, pentru că pun în pericol integritatea pietonilor. Vrem să facem piste de biciclete ca afară, delimitate de trafic, nu ne dorim doar să trasăm niște benzi pe jos și să spunem că am făcut piste pentru biciclete. Siguranța este cel mai important lucru pentru folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ”, a explicat primarul.

Întrucât pe foarte multe dintre arterele propuse spațiul este foarte mic, am întrebat pe unde vor fi făcute totuși pistele pentru biciclete.

  • „Unele zone sunt dificile, dar o să avem soluții, posibil ca o parte din soluție să fie îngustarea într-o limită rezonabilă a trotuarelor. Atâta timp cât nu mai avem mașini parcate pe ele, cred că lucru acesta ar trebui să fie benefic, și să putem merge cu bicicleta de acasă la muncă.
  • Pentru asta, tot în acest proiect, avem și parcări securizate pentru biciclete, astfel încât oamenii să nu mai fie nevoiți să urce cu bicicleta în casă sau să o lege de balustrada din scara blocului. Numărul lor va fi stabilit prin studiul de fezabilitate”, a spus primarul.

La pachet cu pistele pentru biciclete ar putea fi reamenajate și bulevardele, a mai spus Radu Mihaiu.

Valoarea estimată a proiectului este undeva la 35.886.483 ron.

Pistele vor avea următoarele caracteristici, potrivit datelor furnizate de Primăria Sectorului 2:

  • bandă de minim 2,4 m pentru dublu sens, fără obstacole
  • spațiu de siguranta de 0.5 m liber de orice obstacol
  • suprafață cu material rigid, stabil și finisaj antiderapant
  • infrastructură proiectată pentru deplasare cu viteză de 30km/h
  • tehnic – cu sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale, legături facile și sigure cu partea carosabilă.

Bucureștiu are doar puțin peste 30 de km de piste pentru biciclete

În prezent, Bucureștiul are doar 32 de km de piste. Din cei 32 de km, 8,7 km sunt în Sectorul 2 – pe Șos. Pantelimon și Fabrica de Glucoză.

Cu excepția pistei de biciclete de pe Calea Victoriei, care este delimitată de traficul auto, restul pistelor sunt pe carosabil sau pe trotuar. Cele de pe trotuar sunt în bună parte nepracticabile.

Spre exemplu, Parisul are 1.200 de km de piste pentru biciclete (oraș plus zona metropolitană).

Ce piste de biciclete face Primăria Capitalei în 2022

Primăria Capitalei a alocat în bugetul pe 2022 peste 43 milioane lei pentru amenajarea pistelor pentru biciclete. Banii merg pentru finalizarea lucrărilor la pistele din nordul Capitalei și a celor de pe bd. Elisabeta și Splaiul Independenței, dar și unele noi pe bd. Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Șoseaua Mihai Bravu, bd. Unirii, bd. Decebal și bd Basarabia.

O parte din piste se vor realiza pe trotuar, altele pe carosabil. Experiența arată că pistele făcute pe trotuar nu sunt funcționale. Proiectele sunt cele lăsate moștenire de fostul primar Gabriela Firea, iar o parte din bani vin de la Ministerul Mediului.

Banii s-au prevăzut pentru urmîătoarele tronsoane:

  • Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București – Traseu 1 – Piața Victoriei – B. Aviatorilor – Bd. Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Șos. Pipera – str. Alexandru Șerbănescu – Bd. Aerogării – DN 1 – Piața presei Libere – Șos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan conform HCGMB nr. 248/04.05.2018 – 6,6 milioane lei;
  • Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București – Traseu 2,3, 4– Piața Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu 3 – -Calea Victoriei – Bd.Regina Elisabeta- Bd. M. Kogalniceanu – Splaiul Independenței- 4 – Bd. Libertății – Bd. Unirii- Bd. Decebal – Bd. Basarabia HCGMB nr.316,317,318/14.06.2018 38 – 37 milioane lei;

Din primul calup, o parte din piste au fost realizate încă din 2018. A mai rămas de făcut tronsonul dintre Casa Presei, Șos. Kiseleff și bd. Prezan.

Din calupul 3, a fost realizată bucata pe pe Calea Victoriei, între bd. Elisabeta și Piața Națiunile Unite, cele de pe Splaiul Independenței, pe carosabil, și cele de pe Bd.Regina Elisabeta și Bd. M. Kogalniceanu. pe trotuar. Cele de pe trotuar nu sunt funcționale, după cum a aratătat HotNews.ro aici, iar cele de pe Splaiul Independenței, deși sunt pe carosabil, pentru că nu au fost delimitate de benzile auto prin stâlpișori, sunt ocupate frecvent de mașini parcate sau circulă mașinile pe ele.

Deci au rămas nefăcute traseele 2 și 4 și o bucățică din traseul 1.

Am întrebat la Primăria Capitalei dacă noile piste, din traseele 1, 2 și 4 se vor face pe trotuar sau pe carosabil. Pentru Traseul 1 – tronsonul de la Piața Presei Libere- Șoseaua Kiseleff- Bd. Constantin Prezan se vor face pe trotuar.

Pentru Traseul 4, tronsonul Piața Unirii – Alba Iulia se va realiza tot pe trotuar, cu două excepții la Piața Alba Iulia, iar pentru tronsonul de la Piața Muncii – Bd Basarabia- Arena Națională se vor realiza pe carosabil. Pentru cele de pe bd. Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare și Șoseaua Mihai Bravu nu am primit răspuns dacă se vor realiza pe carosabil sau pe trotuar.

În luna mai, Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru execuția a 3,3 kilometri de pistă de bicicletă, pe traseul Piața Presei – Bulevardul Kiseleff – Bulevardul Constantin Prezan.

Contractul de execuţie a fost atribuit direct, companiei municipale Trustul de Clădiri Metropolitane București, iar municipalitatea va plăti pentru execuție 3.944.323,50 lei.

Pista va fi făcută pe trotuar.

Primăria mai are în plan să facă piste de biciclete și pe programul Anghel Saligny.

”În ceea ce privește strategia municipalității, se are in vedere realizarea Proiectului nr. 8- Traseu prioritar pietonal și de bicicliști din cadrul PIDU care include 42 de subproiecte privind realizarea de trasee pietonale si de bicicliști, pentru care au fost înaintate cereri de finanțare prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny”, se mai arată în răspunsul transmis de municipalitate.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend