Conecteaza-te cu noi
(function (document, window) { var a, c = document.createElement("script"); c.id = "CleverCoreLoader48572"; c.src = "//scripts.cleverwebserver.com/9fa80e175795759b2749da4ab953784d.js"; c.async = !0; c.type = "text/javascript"; c.setAttribute("data-target", window.name); c.setAttribute("data-callback", "put-your-callback-macro-here"); try { a = parent.document.getElementsByTagName("script")[0] || document.getElementsByTagName("script")[0]; } catch (e) { a = !1; } a || (a = document.getElementsByTagName("head")[0] || document.getElementsByTagName("body")[0]); a.parentNode.insertBefore(c, a); })(document, window); ">

NATIONAL

Cum arată forma finală a proiectului PSD privind certificatul electronic COVID-19 / Guvernul ar putea să-și asume raspunderea pe proiect / Ce spune ministrul Sănătății – UPDATE

Publicat

in

Proiectul de lege privind introducerea certificatului electronic COVID-19 ar urma să fie asumat de către Guvern în cursul acestei săptămâni, susțin surse politice pentru HotNews.ro. Proiectul inițiat de ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a creat tensiuni în coaliție, președintele PNL, Florin Cîțu, fiind cel care s-a opus adoptării acestuia. În forma finală, proiectul stipulează că angajatorii din sectorul public şi privat au obligaţia de a solicita personalului certificatul electronic COVID-19. De asemenea, certificatul va fi eliberat atât pentru cei vaccinaţi, fie cu doză completă, fie cu cel puţin o doză, dar şi persoanelor care se vor testa cu PCR sau test antigen. Cei care nu vor avea certificatul vor avea contractele de muncă suspendate, fără plata salariului.

UPDATE 18.16: Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, spune că, din punctul său de vedere, asumarea răspunderii Guvernului pe acest proiect ar fi „o manieră care duce la o adoptare rapidă și care va face posibila aplicarea lui rapidă”.

  • „Dacă noi adoptăm, să spunem, până la sfârşitul acestei luni sau în prima săptămână din luna ianuarie acest certificat, atunci o să putem să numărăm săptămânile de creştere corect. Dacă noi însă o să-l adoptăm, să spunem, pe data de 1 februarie, atunci o să mai trebuiască să mai aşteptăm nişte săptămâni să crească numărul de cazuri. Or, nu este în regulă”, a afirmat Rafila.

El a mai spus că „ideea acestui certificat este de reacţie rapidă – imediat cum apare creşterea, să poţi să reacţionezi”.

Principalele prevederi ale proiectului de lege:

Certificatul electronic COVID-19 este generat prin intermediul SII-CDC, în urma verificării informațiilor din platformele „Corona-forms” și „RENV”.

Certificatul electronic COVID-19 se emite:

  • a) pentru persoanele vaccinate cu cel puțin o doză, cu valabilitate pe perioada stabilită pentru efectuarea schemei complete de vaccinare.
  • b) pentru persoanele vaccinate cu schemă completă de vaccinare, cu valabilitate pe perioada stabilită pentru schema completă de vaccinare.
  • c) pentru persoanele infectate cu SARS-COV 2, cu valabilitate de 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, înregistrat în platforma informatică „Corona-forms“;
  • d) pentru persoanele testate cu test antigen rapid înregistrat în platforma informatică „Corona-forms“, cu rezultat negativ, cu valabilitate de 48 de ore de la efectuarea testului;
  • e) pentru persoanele testate cu test NAAT/PCR, înregistrat în platforma informatică „Corona-forms“, cu rezultat negativ, cu valabilitate de 72 de ore de la efectuarea testului.

Pe perioada stării de alertă, angajatorii din sectorul public şi privat au obligația de a solicita personalului cu care își desfășoară activitatea certificatul electronic COVID-19 la intrarea la locul de muncă și corelativ personalul din sectorul public și cel privat are obligația prezentării certificatului ELECTRONIC COVID-19 la intrarea la locul de muncă, în cazul înregistrării unei creșteri săptămânale a numărului de cazuri confirmate la nivel naţional pe parcursul a trei săptămâni consecutiv.

De asemenea, prevederile se aplică și membrilor Camerei Deputaților și ai Senatului, persoanelor alese sau numite care ocupă funcții publice sau de demnitate publică ori asimilate acestora.

  • Analiza situației epidemiologice se face de către Institutul Național de Sănătate Publică în fiecare zi de luni pentru săptămâna anterioară, iar obligația solicitării certificatului ELECTRONIC COVID-19 potrivit art. 4, intră în vigoare la 72 de ore de la data îndeplinirii condiţiei de creștere cu un coeficient săptămânal mediu de cel puţin 1,5 ori a numărului de cazuri timp de trei săptămâni consecutive la nivel național.

Obligația solicitării certificatului electronic COVID-19 încetează în termen de 72 de ore de la data constatării îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii:

  • a) scădere timp de 3 săptamâni consecutive a numărului de cazuri la nivel național;
  • b) incidența cumulată pe ultimele 14 zile la nivel național este mai mică de 1 la mie.

Obligația solicitării și prezentării certificatului, precum și încetarea obligativității solicitării și prezentării acestuia, pe baza datelor prevazute la art. 5, furnizate de către Institutul Național de Sănătate Publică, vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Personalul nevaccinat beneficiază de 15 vouchere pentru testare antigen rapidă, pe perioada existenţei obligaţiei de a prezenta certificatul ELECTRONIC COVID-19, din sumele alocate de la bugetul de stat, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.

Angajatorul are obligaţia de a lua măsurile necesare în vederea verificării certificatelor prin intermediul aplicației mobile „Check DCC”, prevazută la art. 1 alin. (4) lit. c) din OUG nr.68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea şi acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulaţie pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, precum și în vederea interzicerii accesului temporar la locul de muncă al angajaţilor care nu prezintă certificatul ELECTRONIC COVID-19.

EXCEPȚII

  • Sunt exceptați de la aplicarea prevederilor prezentei legi angajatorii din sectorul privat cu până la 10 angajați, care nu efectuează activități de prestări de servicii care presupun interacțiuni directe cu clienții.
  • Este exceptat de la aplicarea prevederilor prezentei legi personalul care își desfășoară activitatea la domiciliu sau în regim de telemuncă.

SANCȚIUNI

  • În conformitate cu prevederile art. 50 lit i) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare, art. 513 alin. (1) lit.m) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, raportul de serviciu, contractul individual de muncă sau orice alt tip de contract în baza căruia își desfășoară activitatea personalul care nu prezintă la intrarea la locul de muncă un certificat ELECTRONIC COVID-19 valid se suspendă de drept, fără plata drepturilor salariale.
  • Suspendarea raportului de serviciu/contractului individual de muncă se constată prin dispoziția scrisă a angajatorului, emisă în condițiile legii.
  • Suspendarea constatată în condiţiile alin.(1) încetează la data la care persoana prezintă certificatul ELECTRONIC COVID-19, dar nu mai devreme de 15 zile de la data la care s-a dispus suspendarea.
  • (4) Suspendarea încetează și în cazul în care necesitatea prezentării certificatului încetează conform art. 5 alin. (2).
  • Decizia de suspendare a raporturilor de serviciu/de muncă dispusă în conformitate cu prezenta lege poate fi contestată la instanța competentă conform legii, după caz.
  • Nerespectarea obligațiilor prevăzute de prezenta lege de către angajator reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 100.000 lei.
  • Constatarea contravenției și aplicarea sancțiunii se realizează de personalul împuternicit din cadrul direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București, din cadrul Inspecției Sanitare de Stat, a Inspecției Muncii, precum și de ofițerii și de subofițerii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

AUR îl bagă în corzi pe Nicolae Ciucă: premierul e somat să prezinte rapid programul de reducere a datoriei publice

Publicat

in

De

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) solicită Guvernului Ciucă ca, în termen de două săptămâni, să prezinte în fața Parlamentului, la „Ora Prim-ministrului”, programul pentru reducerea ponderii datoriei publice în Produsul Intern Brut (PIB).

„Este deja a treia lună când datoria publică a României depășește nivelul de 50%. Cerem premierului Ciucă să vină, într-un termen rezonabil de două săptămâni, în fata Parlamentului și să prezinte planul de redresare a datoriei publice. Există o lege care obligă Executivul să facă acest lucru. Noi, în afară de informații pe surse, nu am aflat nimic altceva. Partidul Național Liberal se face vinovat de depășirea plafonului de 50%, iar președintele PNL, care este și prim-ministru, e dator să vină în fața Legislativului și să explice măsurile care vor fi luate”, a declarat președintele AUR George Simion.

Citește și: Video Premierul Nicolae Ciucă i-a informat pe oamenii de afaceri că ANAF va deveni feroce după digitalizare .

Citește și: Nicolae Ciucă a cedat: întrebările despre inflație l-au făcut să fugă de presă

Datoria guvernamentală a României a atins 50,3% din Produsul Intern Brut la finalul lunii martie 2022, cu 1,5 puncte procentuale mai mult decât în luna similară a anului trecut.

AUR amintește că legea responsabilității fiscal-bugetare prevede că Guvernul trebuie să prezinte public un program pentru reducerea poverii și să înghețe cheltuielile cu salariile din sectorul public, când datoria trece de 50% din PIB.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

5 secole de artă europeană într-o singură licitație

Publicat

in

De

5 secole de artă europeană se reunesc într-un singur eveniment organizat de Casa Artmark – Licitația de Artă Europeană, inclusiv o selecție din colecția Burileanu-Boroianu. Pentru prima dată în România se scot la vânzare, prin licitație publică, opere de mari dimensiuni realizate în manieră Veronese, Rubens, Teniers sau Boucher. Operele de valoare muzeală din repertoriul artei occidentale datează din secolele XVII-XIX și reprezintă lucrări de atmosferă, portrete, peisaje marine, scene de han sau sculpturi monumentale, iar prețurile de pornire variază între 200 și 4.000 de euro.

Expoziția de Artă Europeană la Palatul Cesianu-RacovițăFoto: Artmark

O apariție inedită în piața românească de artă este gravura realizată de celebrul pictor și gravor olandez Rembrandt, care semnează lucrarea „Bătrân cu căciulă de blană despicată”. Gravura are un preț de pornire de doar 800 de euro și este un exemplar postum al ediției inițial realizate de Rembrandt în 1640.

Celebrul Karl Kaufmann, cunoscut drept unul dintre artiștii ce foloseau multe pseudonime, acest fapt devenind chiar una dintre trăsăturile creației sale, semnează în licitația din 24 mai 3 lucrări. Cea mai remarcabilă operă este „Viena”, realizată de artistul care semna atât cu nume italiene, cât și germane, precum: Leo Perla, Carlo, C. von Erlach, Henri Carnier, J. Holmstedt. Opera a fost realizată de Kaufmann în urmă cu 128 de ani și are un preț de pornire de 1.800 de euro.

În manieră Veronese este realizată una dintre cele mai valoroase opere ale licitației, „Botezul lui Iisus”. Paolo Veronese este cunoscut pentru lucrările sale pe pânze imense, foarte populate și care descriu subiecte alegorice, biblice sau istorice. Opera din licitația din 24 mai, realizată în manieră Veronese, are un preț de pornire de 4.000 de euro și este realizată după celebra variantă a „Botezului” de Veronese ce a fost achiziționată de Ferdinando al II-lea de Medici în 1667. Marele Duce, pasionat de pictura venețiană, îi va atribui un loc privilegiat în colecția sa.

După Peter Paul Rubens este realizată lucrarea „Mercur și Argus”, una dintre operele importante în cadrul compozițiilor mitologice semnate de renumitul pictor flamand. Pictura, realizată după Rubens cu multă iscusință, către sfârșitul secolului XVII, are un preț de pornire de 1.500 de euro.

Licitația din 24 mai cuprinde și o faimoasă sculptură a admiratului Salvador Dali. Piesa de colecție, realizată în bronz de marele geniu al suprarealismului, are un preț de pornire de 800 de euro și reprezintă un „Autoportret”.

Cele aproximativ 100 de opere de artă europeană pot fi admirate la Palatul Cesianu-Racoviță, în regim gratuit, de luni până duminică, în intervalul orar 10:00-20:00, dar și online pe artmark.ro. Licitația de Artă Europeană, inclusiv o selecție din colecția Burileanu-Boroianu va avea loc exclusiv online pe platforma Artmark Live, marți, 24 mai, ora 19:00.

Expozitia de de Artă Europeană

Articol susţinut de A10 by Artmark

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend