Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Coronavirus – Unele companii auto așteaptă scăderi mari ale profitului, producția auto mondială ar putea scădea și cu peste 2 milioane de mașini

Publicat

in

​Unele uzine auto din zona Wuhan reîncep activitatea, dar peste tot în lume companiile sunt îngrijorate de răspândirea coronavirusului și, mai ales, de faptul că nu sunt suficiente componente din China. Se estimează că profitul Nissan ar putea scădea cu 35% din cauza crizei, iar compania este un exemplu interesant. Până de curând păreau a fi pierzătoare companiile care nu au prezență puternică pe piața chineză, dar de acum roata s-a întors și exact aceste companii au probleme mai puține.

Estimările diverselor surse din piață arătau înainte de criza sanitară că piața auto mondială va scădea undeva între 0,5% și 1% în acest an, după ce piața a scăzut cu 4 milioane de automobile anul trecut. Ei bine, cele mai noi estimări indică scăderi de 2,5% – 3% în acest an, ceea ce înseamnă și peste 2,5 milioane de mașini mai puțin. China este cel mai bun exemplu, vânzările auto au scăzut cu mai mult de 80% în primele două luni.

Trebuie spus că o mașină nu poate fi construită ”doar” cu 99% dintre componente, astfel că în multe locuri din lume constructorii auto caută soluții pentru a nu fi nevoiți să întrerupă producția în cazul că nu primesc toate componentele. Financial Times scrie că profitul Nissan ar putea scădea cu 35% în anul fiscal curent, punând și mai mare presiune pe alianța cu Renault care și așa a fost greu pusă la încercare de scandalul Ghosn.

Interesant este că acum au probleme mai mari fix acele companii care în trecut erau ”certate” pentru că nu au o prezență suficient de mare exact în China, cea mai mare piață mondială. Ei bine, acum simt mai dur efectele crizei exact acele companii care sunt extrem de prezente în China. Exporturile Chinei au totalizat anul trecut 53 miliarde dolari la capitolul mașini și componente auto.

Vânzările Nissan scădeau în SUA și în alte zone, iar China a contribuit cu 70% la totalul profitului operațional al Nissan între aprilie și decembrie 2019 (și 30% la volumul de vânzări). Nissan are patru uzine în China și trei dintre ele sunt în Hubei, zona unde au început infecțiile, dar și cea unde se produc 10% dintre mașinile din China. Analiștii Citigroup estimează că profitul operațional al companiei va scădea cu 35% în acest an fiscal, dacă uzinele nu-și vor reveni la normal în două luni.

Lanțurile de furnizori din industria auto au fost construite în ani de zile și sunt greu de găsit alternative. Dezastrele naturale din trecut, cum ar fi cutremurele sau tsunami-urile, au avut efect asupra furnizorilor, dar criza coronavirusului pare a fi cu totul altceva, fiindcă nu se știe cât va dura. În plus, dacă marile companii au legături strânse cu furnizori de rang I, nu la fel se întâmplă și companiile care fac diverse componente pentru acei furnizori, companii care sunt mult mai departe în lanțul de producție și despre care există foarte puține date.

Furnizorii nu au încotro și uneori trimit piesele esențiale cu avionul, ceea ce înseamnă o creștere a costurilor și o reducere a profitabilității.

În plus, au fost suspendate cam toate evenimentele de amploare, inclusiv salonul Auto de la Geneva, dar și evenimente interne ale companiilor, dacă implicau un număr mare de oameni.

Surse: CNN, Financial Times, Reuters

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

FOTO | Pe un bulevard mare din București au dispărut peste noapte toți copacii: Cum s-a ajuns în această situație

Publicat

in

De

Decizia ALPAB de a transplantă nouă copaci de pe bulevardul Ghencea din București pentru a permite extinderea străzii a stârnit controverse în rândul locuitorilor. Deși unii înțeleg necesitatea acestei măsuri, alții consideră că bulevardul arată acum mai sărac fără copaci și cer înlocuirea lor.

Reprezentanții ALPAB au explicat că transplantarea a fost necesară pentru a permite lucrările de extindere a bulevardului, iar această acțiune nu va afecta sănătatea copacilor. Totodată, primarul Capitalei, Nicușor Dan, a susținut că mutarea copacilor a fost necesară pentru relocația utilităților în vederea refacerii bulevardului Ghencea.

Nemulțumirile exprimate de bucureșteni vin în contextul în care orașul suferă deja de o deficiență de spații verzi, iar orice pierdere a arborilor este privită cu îngrijorare. Lipsa unui registru actualizat al spațiilor verzi din București accentuează această preocupare, iar unele statistici arată o scădere alarmantă a acestora în ultimele decenii.

Datele furnizate de ALPAB arată o reducere semnificativă a spațiilor verzi în București, de la 16,79 de metri pătrați pe cap de locuitor în 1989, la 9,67 de metri pătrați în 2006. Comparativ cu alte capitale europene, Bucureștiul se situează la o distanță semnificativă în ceea ce privește proporția de spațiu verde per locuitor, cu unele orașe precum Viena, Helsinki și Stockholm având valori mult mai ridicate. Această lipsă de spații verzi afectează calitatea vieții și starea de sănătate a locuitorilor și arată necesitatea unei abordări mai strategice în gestionarea peisajului urban.

content-image

content-image

Citeste mai mult

NATIONAL

Condiția pusă Chinei de NATO pentru normalizarea relațiilor – renunțarea la sprijinul pentru Rusia: „Nu poți să le ai pe amândouă”

Publicat

in

De

China trebuie să renunțe la a mai sprijini războiul Rusiei în Ucraina dacă vrea să aibă relații bune cu Occidentul, a afirmat secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg. Într-un discurs neașteptat de dur, Stoltenberg a avertizat Beijingul că nu poate să le aibă pe amândouă, informează Reuters.

Jens StoltenbergFoto: snapshot-photography/F Boillot / Shutterstock Editorial / Profimedia

În timpul unei vizite făcute la Berlin, Jens Stoltenberg a afirmat că sprijinul de la Beijing este vital pentru efortul de război al Moscovei din moment ce susține economia rusă prin transferul de înaltă tehnologie precum semiconductorii.

„Anul trecut, Rusia a importat din China 90% din microelectronicele folosite pentru a produce rachete, tancuri și avioane. De asemenea, China colaborează cu Rusia pentru a-i furnizat capabilități îmbunătățite pentru imagini din satelit”, a spus Stoltenberg.

„China susține că vrea relații bune cu Occidentul. În același timp, Beijing continuă să alimenteze cel mai mare conflict armat din Europa de la al doilea război mondial încoace. Nu poate să le aibă pe amândouă”, a spus secretarul general al NATO.

Mai mult, Stoltenberg a avertizat țările din NATO să nu devină la fel de dependente de China pe cât au fost de Rusia. „În trecut, am făcut greșeala de a deveni dependenți de petrolul și gazul rusești. Nu trebuie să repetăm greșeala cu China. Să depindem de banii săi, de materiile sale prime și de tehnologiiile ei. Dependențele ne fac vulnerabili”, a apreciat Jens Stoltenberg.

Comerțul ruso-chinez în creștere spectaculoasă

China și-a consolidat relațiile comerciale și militare în ultimii ani pe măsură ce Statele Unite și aliații său au impus sancțiuni contra amândurora, dar în special împotriva Moscovei ca urmare a invadării Ucrainei.

Comerțul ruso-chinez a ajuns la un record de 230,1 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 26,3% față de anul precedent, potrivit autorităților vamale chineze. Transporturile chineze către Rusia au crescut cu 46,9% în 2023 în timp ce importurile din Rusia au înregistrat o creștere de 13%.

Îngrijorările lui Stotenberg sunt exprimate în contextul în care Rusia a anunțat că președintele Putin va face o vizită oficială în China, în cursul lunii mai, aceasta fiind prima deplasarea externă a liderului de la Kremlin după ce a obținut un nou mandat de președinte.

La începutul lunii aprilie, ministrul rus de externe Serghei Lavrov s-a deplasat în China, iar purtătorul de cuvânt al președintelui Putin, Dmitri Peskov, preciza atunci că vizita lui Lavrov la Beijing poate fi văzută drept una pregătitoare pentru „contacte viitoare la cel mai înalt nivel”.

Peskov a confirmat de altfel că Vladimir Putin este interesat de o deplasare în China. „Într-adevăr, astfel de contacte sunt plănuite şi există o înţelegere a oportunităţii şi necesităţii lor, dat fiind nivelul înalt al relaţiilor prieteneşti între Federaţia Rusă şi China” a spus el.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend