Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Contre între Alexandru Rafila și Ioana Mihăilă, în scandalul vaccinurilor anti-Covid expirate!

Publicat

in

În scandalul vaccinurilor anti-COVID-19 expirate, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, de la PSD, dă vina pe fostul ministru USR al Sănătății, Ioana Mihăilă.

La rândul său, Mihăilă susține că „vaccinurile care au expirat au fost comandate înainte ca vreun ministru USR să se afle la guvernare”.

Este adevărat că Ministerul Sănătăţii… au fost în decursul anului trecut momente în care putea să accepte sau nu achiziţia de vaccinuri. Achiziţia de vaccin a fost acceptată pentru anul 2022 şi anul 2023 în luna mai a anului 2021. (…) Cât o să ajungă pot să vă răspund, însă ce vom face cu el încă nu pot să vă răspund, pentru că sunt cantităţi foarte mari, care depăşesc capacitatea de stocare în România. Noi, la Ministerul Sănătăţii, am făcut demersuri deja în mod repetat. Am informat atât Guvernul României, Preşedinţia României, Ministerul de Externe să vedem care este situaţia în alte ţări. În cei doi ani, în 2022 şi 2023, vor fi achiziţionate în total aproximativ 39 de milioane de doze de vaccin. (…) Livrările din luna ianuarie şi februarie, adică 6,5 milioane de doze de vaccin, am reuşit să îi găsim interes şi le-am vândut Germaniei şi Ungariei. Este vorba despre diferenţa între 39 de milioane şi 6,5 milioane pentru acest interval, dar să nu uităm că din contractele din anul 2021 mai sunt multe milioane de doze de vaccin de livrat de la ceilalţi producători, pentru care nu există capacitate de stocare în România şi am avut discuţii cu Comisia Europeană”, a afirmat Alexandru Rafila, conform Agerpres.

În luna mai a anului 2021, ministru al Sănătății era Ioana Mihăilă, de la USR.

Aceasta susține că achiziția vaccinurilor care au expirat s-a făcut înainte ca USR-iștii să ajungă la guvernare.

PSD, unul dintre groparii campaniei de vaccinare, începe din nou să facă vâlvă încercând să acopere furtuna de incompetență și lene care se aude de la multe străzi distanță dinspre sediile ministerelor.
În episodul de azi – achizițiile de vaccinuri (din nou).

Domnul Rafila, cu securea celor peste 1 milion de vaccinuri expirate pe care le putea vinde sau dona deasupra capului, se străduiește să arunce vina în altă parte.
Îi amintesc domnului Rafila că:

👉 Vaccinurile care au expirat au fost comandate înainte ca vreun ministru USR să se afle la guvernare. Și că prin acordul dintre Comisia Europeană, statele membre și producătorii de vaccinuri, țările Uniunii Europene s-au obligat să comande în avans vaccinuri de la mai mulți producători, pentru ca aceștia să poată să finalizeze într-un timp record dezvoltarea și producția de vaccinuri împotriva COVID-19. Aceste comenzi au fost plasate la finalul anului 2020, iar în timpul mandatului meu, de câte ori s-au aprobat noi vaccinuri am decis să comandăm numărul minim pe care acordurile îl permiteau.

👉 Vaccinurile puteau fi vândute și donate. Domnul ministru, beneficiind și de prelungirile repetate ale termenelor de valabilitate putea foarte bine să contacteze celelalte țări care solicitau vaccinuri și să le vândă la prețul de achiziție. În mandatul meu, surplusul de Pfizer și Moderna a fost vândut la timp către țări precum Danemarca, Irlanda, iar banii au intrat în bugetul statului. E adevărat, e foarte multă muncă. Și știm cu toții că domnul ministru se simte mult mai confortabil prin fotoliile televiziunilor, în fața camerelor, decât la biroul din minister.
👉 Acordul pentru vaccinurile din 2022-2023 s-a făcut după informarea printr-un memorandum a întregului Guvern. Dacă trâmbițașii PSD ar fi citit puțin, ar fi aflat că s-a semnat acord pentru un singur tip de vaccin, care înregistra cea mai mare cerere la momentul respectiv (când erau 100.000 de vaccinări/zi în România, în plină pandemie), iar pentru alte tipuri fie a fost refuzată continuarea contractelor (unde era posibil), fie s-a comandat doza minimă.
👉 De asemenea, dacă ar fi avut minima aplecare spre lectură, ar fi văzut că prin acord, compania se obligă să furnizeze vaccinuri adaptate noilor tulpini și că nu exista posibilitatea de a comanda mai puține. Sistemul opt in sau opt out.
👉 Sau, dacă dorește, poate să ia exemplul altor miniștri ai Sănătății din UE, care pun acum problema pe masă pentru vaccinurile pentru 2022-2023, nu așteaptă să le pice din cer soluțiile sau se plâng peste tot. Dar, stai! Și aici e de muncă.
👉 Îi mai amintesc domnului Rafila că de cinci luni conduce ministerul Sănătății, deja a depășit perioada pe care am ocupat-o eu la minister. Dacă vrea să-și acopere incompetența să o facă în alt mod.
• De exemplu, în ultimele zile ați mai auzit ceva despre incapacitatea dânsului de a împărți zecile milioane de pastile cu iod (că tot e proiectul fanion al dânsului)? Nici măcar o simplă operațiune nu a fost în stare să facă.
• Sau despre cum se pierd fonduri europene din PNRR sau Programul Operațional Sănătate?
• Sau cum va trebui să renunțe la o parte din finanțarea spitalelor regionale din Programul Operațional Regional pentru că încă se înregistrează întârzieri în cheltuirea banilor?
• Sau vrea domnul ministru să acopere așa legea colegilor lui de dat liber la furat cu achiziții publice de lucrări fără licitație până la 5 milioane de lei?
Pare că ministrul Sănătății Prof. univ. dr. Alexandru Rafila a uitat că grija față de oameni este mai presus decât populismul de partid”, spune Mihăilă.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Scandalul secțiilor de politie chineze clandestine din străinătate continuă. Doar în Italia ar fi 48 și restul în Croația, Serbia și România/ MAI neagă un acord

Publicat

in

De

Pe plan mondial Italia e gazda celui mai mare număr de „secții de poliție” chinezești informale, conform raportului publicat de o organizație spaniolă pentru drepturile omului.

Safeguard Defenders a declarat luni că a identificat încă 48 de secții, din care 11 în Italia, iar altele în Croația, Serbia și România, dar și în alte țări.

Conform raportului, cooperarea guvernului italian cu guvernul central chinez a dus în mod direct la înființarea acestor secții în 2016, relatează Politico preluat de Rador.

„Un acord bilateral încheiat în 2015 de Ministerul Securității Publice, privind patrule comune de poliție cu guvernul italian, pare să fi contribuit direct la înființarea ulterioară a unor secții «pilot» europene la Milano în 2016 (de către poliția din Wenzhou) și în 2018 (de către poliția din Qingtian)”, afirmă raportul.

În Italia trăiesc 330.000 de cetățeni chinezi, conform cifrelor din 2021 ale Istat, biroul național de statistică. Secțiile din Italia se află la Roma, Milano, Bolzano, Veneția, Florența, Prato – orășel de lângă Florența în care locuiesc cei mai mulți imigranți chinezi per capita din Italia – și în Sicilia.

Noile descoperiri survin după ce Safeguard Defenders a mai publicat un raport, în septembrie, privind stațiile de poliție ale Chinei din străinătate. Acel raport a deconspirat 54 de secții din întreaga lume, dar în principal din Europa. Noile date aduc numărul total al acestor secții la peste 100.

Secțiile oferă teoretic servicii administrative, dar sunt implicate și în „activități polițienești sub acoperire și ilegale”, conform primului raport.

Așa-zisele secții de poliție din străinătate le oferă servicii diplomatice cetățenilor chinezi, cum ar fi schimbarea permisului de șofer – dar ele încearcă totodată să-i reducă la tăcere pe dizidenții chinezi din Europa.

Pe lângă operațiuni deja deconspirate din Spania și Serbia, cel puțin o operațiune de „convingere de a se repatria” a fost efectuată de secția Wenzhou din Paris. Safeguard Defenders a declarat în noul raport că acest lucru „contrazice declarațiile autorităților RPC cum că stațiile nu oferă decât «servicii administrative»”.

Mai multe țări, între care Germania, Olanda și Canada, au demarat anchete privind chestiunea, dar altele, precum Italia, au fost reticente să investigheze până acum.

„Până acum, în ciuda faptului că are pe teritoriul său cele mai multe avanposturi de legătură, guvernul italian e printre foarte puținele țări europene care nu au anunțat încă public o anchetă privind Secțiile de Poliție Chinezești din Străinătate și nici nu le-a declarat ilegale”, se afirmă în raport.

Politico a contactat guvernul italian pentru o reacție.

_

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a precizat luni că nu există un acord semnat cu autorităţile din Republica Populară Chineză care să permită înfiinţarea unor „secţii de poliţie ilegale”, după ce în spaţiul public au apărut informaţii pe această temă, relatează Agerpres.

Potrivit Biroului de presă al MAI, toate documentele bilaterale de cooperare existente în domeniul de competenţă al MAI, indiferent de statul cu care au fost semnate, respectă legislaţia internă a României şi pe cea internaţională.

„Vă asigurăm că Ministerul Afacerilor Interne, prin structurile specializate, desfăşoară constant, conform competenţelor, activităţi pentru a se asigura că, pe teritoriul României, nu sunt desfăşurate activităţi care să aducă atingere siguranţei naţionale, ordinii publice şi drepturilor cetăţenilor”, arată sursa citată.

Beijingul a înființat peste 100 de așa-zise secții de poliție în străinătate, pe tot mapamondul, pentru a monitoriza, hărțui și, uneori, a repatria cetățenii chinezi aflați în exil, folosindu-se de acorduri bilaterale de securitate cu țări din Europa și Africa pentru a obține o largă prezență internațională, susține un nou raport pus la dispoziție exclusiv pentru CNN preluat de Rador.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Uniunea Europeană sfidează sau imploră Rusia? De ce cartelul cumpărătorilor nu funcționează niciodată (analiza)

Publicat

in

De

Cartelul cumpărătorilor aproape nu funcționează niciodată. Poate că specialiștii în economie ne pot da numeroase exemple, dar majoritatea acestora sunt excepții. Răspunsul pe care comercianții noștri îl dau atunci când îi sfidăm și spunem „Dacă nu-mi dai la prețul ăsta, nu cumpăr” este valabil și pentru piața internațională de petrol. „Atunci nu cumpăra! Oricum se va găsi alt cumpărător!”, susține Milliyet preluat de Rador.

Vânzătorul este în poziția de monopol întreg sau monopol pe jumătate.

Exemplu: Ţările Uniunii Europene și țările G7 au anunțat Rusia că vor plăti 60 dolari/baril și că acesta este ultimul preț.

Răspunsul purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov, a fost următorul:

„Analizăm situația. S-au făcut unele pregătiri pentru un anunț privind plafonarea prețului. Dar noi nu vom accepta această plafonare. După ce se finalizează analizele, vom anunța ce acțiuni se vor întreprinde.”

Ceea ce rămâne după ce curățăm textul de subtilitățile diplomatice este identic cu stilul din Marele Bazar (din Istanbul-n.trad.) „Dacă nu vrei, nu cumpăra!” Şi totuși se întrevede o negociere: „Nu. Se poate la prețul ăsta?”.

În lume, prețul celui mai ieftin petrol este de 74 dolari/baril, iar al celui mai scump este 85 dolari/baril. În această situație, Uniunea Europeană propune Rusiei o reduce cu 25 dolari/barilul de petrol. Este Rusia obligată să accepte acest lucru? Din G7 mai fac parte și Canada, și Marea Britanie, care nu sunt nici membre UE. Aceste două țări au interzis de mult importurile de petrol din Rusia. Deci, aici vorbim numai de țările membre ale Uniunii Europene. Trei dintre cele 28 de țări membre, Polonia, Estonia și Lituania, susțin nu numai plafonarea prețului petrolului din Rusia, ci interzicerea totală a importurilor de petrol rusesc. Sunt cunoscute țările care vor suferi cel mai mult în cazul în care nu se va importa petrol din Rusia: Germania, Franța, Italia și Spania. Oricât ar fi ele țări membre ale Uniunii Europene, unele țări din fostul „Bloc de Est” speră că vor importa atât gaze naturale, cât și petrol din Rusia.

Săptămâna trecută, președintele Franței, Emmanuel Macron, care și-a început vizita în SUA ca un șoim și a încheiat-o ca un mielușel, i-a solicitat președintelui Biden schimbări în pachetul de luptă împotriva inflației, pe care a caracterizat-o ca fiind „super agresivă”, dar în locul unui răspuns pozitiv a primit o lecție de economie! Fusese avansată ideea că în interiorul G7 Macron se opusese cererii de plafonare a prețului petrolului, dar în cadrul acestei vizite el a cerut altceva, ceva ce ar fi rezolvat și problema prețului petrolului, adică încheierea războiului din Ucraina ca rezultat al întâlnirii lui Biden cu Putin.

Răspunsul lui Biden la această solicitare a fost foarte dur: Putin să încheie războiul și ne vom întâlni!

Europa este într-o situație ingrată. Chiar dacă exista posibilitatea ca Rusia să fie pregătită să negocieze oferta de preț de 60 dolari/baril, acum se pare că nu mai există nicio șansă de negociere într-un mod deschis, care să se desfășoare în fața opiniei publice mondiale. În imaginile care vin din capitalele europene vedem elevi care stau în sălile de clasă cu paltoanele pe ei, parlamentari care zâmbesc cu fularele înfășurate în jurul gâtului. Însă petrolul nu se folosește numai pentru încălzirea școlilor, a caselor. Dacă Europa nu se va putea aproviziona cu petrol rusesc cum se va învârti roata economiei?

Trecând peste faptul că Statele Unite vor trimite noi rachete și alte milioane /de dolari/, pentru a da o șansă instaurării păcii în Ucraina, diplomația europeană trebuie să se pună pe treabă. (Articol de Hakkı Öcal)

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend