Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Concurenta pe piata TV va creste de la 17 iunie 2015 in special in Bucuresti, Ploiesti, Iasi, Ramnicu Valcea, Sibiu si Satu Mare

Publicat

in

Licitatia pentru 61 de licente de televiziune digitala terestra (receptionata din eter si nu prin cablu sau satelit) a trezit un interes extrem de scazut in piata. Doar noua licente regionale au fost adjudecate de catre cele cinci firme care au participat la licitatie, cele mai multe fiind castigate de 2K Telecom, firma controlata de familia deputatului Sebatian Ghita, care si-a adjudecat 4 licente in Bucuresti si una in Ploiesti. In rest, Radio M Plus, Regal, Cargo Sped si Digital Video Broadcast si-au adjudecat fiecare cate o licenta regionala pentru Iasi, Ramnicu Valcea, Sibiu si Satu Mare. Toate licentele sunt valabile incepand din 17 iunie 2015 pentru o perioada de 10 ani.

Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) a anuntat miercuri, 28 ianuarie, castigatorii licitatiei pentru 61 de licente de televiziune digitala terestra scoase anul trecut la licitatie, in contextul incetarii totale a semnalului TV analogic terestru in 17 iunie 2015.

Toate cele cinci companii participante la aceasta licitatie si-au adjudecat multiplexurile pentru care au licitat.

Astfel, 2K Telecom si-a adjudecat 5 multiplexuri regionale (4 in Bucuresti si unul in Ploiesti), Radio M Plus a obtinut 1 multiplex regional (Iasi),  Regal si-a adjudecat 1 multiplex regional (Ramnicu Valcea), Cargo Sped a castigat 1 multiplex regional (Sibiu), iar Digital Video Broadcast si-a adjudecat 1 multiplex regional (Satu Mare), toate licentele fiind valabile pentru perioada 17.06.2015 – 17.06.2025.

Companiile Regal si Cargo Sped vor intra in runda de alocare, care se va desfasura in data de 11 februarie 2015, pentru stabilirea multiplexului castigat dintre cele doua scoase la licitatie in cadrul categoriilor in care au depus oferta.  Dupa runda de alocare, ANCOM va anunta rezultatele finale ale licitatiei, inclusiv taxele de licenta pe care fiecare dintre companiile castigatoare va avea obligatia de a le achita.

  • Un multiplex digital reprezinta un grup de servicii de programe radio, TV si alte servicii multimedia transmise de la statii de emisie catre utilizatorii finali pe cale radio terestra.

Printr-un multiplex digital se pot furniza 15 canale TV in format Standard Definition (SD) sau numai 4 canale TV in format High Definition (HD) ori o combinatie intre canale TV SD si cele in format HD.

La licitatie nu a existat nici un interes pentru cele doua multiplexuri digitale nationale licitate.

Taxa minima de licenta, care reprezinta pretul de pornire in cadrul licitatiei pentru fiecare din cele doua multiplexuri nationale, era de 300.000 euro, iar pentru multiplexurile regionale si locale aceasta variaza intre 12.000 euro pentru un multiplex regional pentru Bucuresti si 1.000 euro pentru un multiplex alocat la nivelul unei localitati care nu este resedinta de judet.

  • Informatie de context: Ce inseamna trecerea la televiziunea digitala terestra in Romania

Circa 5% din populatia Romaniei, in special din zona rurala, care receptioneaza gratuit posturile TV din eter printr-o simpla antena, fara a fi abonati la cablu, satelit sau IPTV, nu vor mai putea face acest lucru de la 17 iunie 2015, cand emisia TV analogica pe cale radio terestra va inceta conform obligatiilor internationale, aceasta fiind inlocuita cu transmisia digitala terestra a programelor de televiziune si servicii multimedia suplimentare.

Conversia televiziunii terestre de la transmisia analogica la cea digitala permite transmiterea mai multor posturi de televiziune cu o calitate superioara, in acelasi spatiu spectral necesar unui singur program transmis analogic.

Operatorii de cablu si satelit furnizeaza in prezent programe TV in format digital. Momentan, televiziune analogica mai este receptionata din eter in zonele rurale defavorizate, printr-o simpla antena instalata pe acoperisul casei.

Acesta este motivul pentru care in vara anului trecut, ANCOM a demarat procedurile pentru crearea infrastructurii de televiziune digitala terestra, licitand cinci multiplexe digitale.

Au participat doi operatori SNR (Societatea Nationala de Radiocomunicatii) si RCS&RDS. A castigat doar SNR, si numai trei din cele cinci multiplexuri digitale licitate, contra sumei de 1.020.002 euro reprezentand taxa de licenta.

La sfarsitul anului trecut, ANCOM a demarat inca o licitatie, ai carei castigatori au fost anuntati miercuri, pentru 61 de licente de televiziune digitala terestra, inclusiv pentru cele doua multiplexuri digitale nationale nealocate in licitatia anterioara.

  • 14 programe TV in format SD vor putea fi receptionate ‘free to air’ in mod treptat la nivel national, incepand cu 17 iunie 2015

Oficialii SNR au precizat anterior pentru HotNews.ro ca programele TV transmise pe unul din cele trei multiplexuri digitale vor fi free to air, in conditiile impuse de licenta, si vor apartine atat TVR, cat si posturilor private care vor primi licenta de program de la CNA. Capacitatea acestui multiplex digital (MUX 1) este de 14 programe SD sau o combinatie de canale SD, HD.

Programele transmise pe cele doua MUX-uri comerciale vor urma politica posturilor private, singurele abilitate sa stabileasca regimul acestora (free to air sau cu plata). Bineinteles, toate aceste posturi vor trebui autorizate de CNA.

  • Preturile si conditiile de receptie pentru televiziunea digitala terestra

Potrivit SNR, “pretul platit de populatie pentru receptia programelor MUX-ului 1 este de ‘0’ lei. Pretul programelor televiziunilor private de pe MUX-urile comerciale va fi stabilit de acestea.

Fiecare telespectator va plati o singura data pretul set top boxurilor, necesare receptiei in format DVB-T2, daca nu au receptoare cu acest sistem instalat.

  • Conditiile de receptie pentru televiziunea digitala (echipamente necesare)

Televizor cu receptie digitala marcat cu indicativul DVB-T2 (Digital video broadcasting terestrial 2)  – si nu cu alte indicative precum  DVB-T, TNT, HD READY sau HD TV) Pretul televizorului poate incepe de la 300 Euro. Alternativ, orice alt tip de televizor la care se poate cupla un set top box DVB-T2, fiind necesara si achizitia unui asemenea set top box la un pret care variaza in jurul a 30 Euro.
Antena clasica sau antena pentru receptie digitala de camera sau de exterior care se poate achizitiona la pret in jur de 10 euro.
Existenta semnalului DVB-T2 in zona de receptie. (Sursa: ARCA)

Ramane de vazut daca aparitia acestei noi platforme TV va crea vreo presiune in aceasta piata, in conditiile in care la sfarsitul anului 20013 peste 85% dintre gospodariile din Romania beneficiau de servicii de retransmisie a programelor TV. In mediul rural erau 2,5 milioane de abonati TV, adica 38% din numarul total, cei mai multi dintre acestia fiind abonati la servicii TV prin satelit (DTH).

Din totalul de 6,4 milioane de abonati la servicii de retransmisie, 4,1 milioane erau abonati la servicii furnizate prin intermediul retelelor de cablu (+8,7% fata de anul 2012), 2,2 milioane erau abonati la retele satelit de tip DTH (-0,2% fata de anul 2012), iar 56 de mii de abonati receptionau aceste programe prin tehnologie IP (+49% fata de anul 2012).

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Unde investim? Apartamente vs cripto-monede

Publicat

in

De

Explozia pieței cripto-monedelor și accesibilitatea piețelor de capital pentru investitorii individuali au schimbat în ultimii ani percepția asupra investițiilor imobiliare. Mai sunt acestea un pariu sigur și profitabil sau au rămas doar o practică desuetă a generației X care preferă asseturile tangibile randamentelor amețitoare?

O medie generală a evoluției întregii piețe rezidențiale din România este greu de făcut și nu are o mare relevanță. O abordare ar putea fi alegerea ca referință a unui complex rezidențial de dimensiuni suficient de mari și cu o istorie destul de lungă pentru a putea oferi cifrele necesare unei analize. Candidatul ideal ar putea fi Complexul Greenfield Băneasa Residence, dezvoltat de Impact Develope & Contractor în sectorul 1 al Bucureștiului.

Proiectul a fost începul în 2007 și este planificat ca până în 2031 să atingă o suprafață totală de 600.000 de metri pătrați cu 7.000 de unitați locative, adică mai degrabă dimensiunile unui orășel de provincie decât ale unui cartier. Gândit de la început ca un proiect complex și omogen, ansamblul cuprinde, alături de blocuri, facilități moderne precum locuri de parcare exterioare și interioare, circa 180.000 de spații verzi,grădiniță și școală, un centru comunitar cu sală de fitness, SPA și piscine (4.500 de metri pătrați), strip-mall, Greenfield Plaza ce va fi inaugurat anul acesta, clădire de birouri și este conectat la rețeaua de transport public a orașului.

Procedurile care țin de sustenabilitate și protecția mediului, caracteristici care sunt astăzi importante pentru investitori, sunt deja implementate, noile construcțiile au centrale de bloc (se lucrează la o centrală de cartier), sunt prevăzute stații de încărcare a automobilelor electrice, iar indicatorii urbani cum ar fi calitatea aerului sau suprafața de spațiu verde pe locuitor sunt de excepție. În plus, construcțiile din Greenfield sunt eficiente energetic, însemnând facturi mai mici la utilități și costuri reduse pentru mentenanța clădirilor. Din punct de vedere al prețurilor, Greenfield se poziționează pe segmentul mediu al pieței, segementul cu cererea cea mai mare pe piața locală.

Pe scurt, Greenfield Băneasa este un caz exemplar de dezvoltare rezidențială sustenabilă și pe termen lung, iar concluziile extrase din experiența dezvoltatorului Impact ar putea fi relevante la nivelul întregului segment rezidențial al pieței imobiliare românești.

Pre-vânzări sunt un semnal important

În acest moment, fazele 1, 2 și 3 ale proiectului sunt finalizate și vândute aproape integral, cu un total de peste 2.500 de apartamente și peste 6.000 de locuitori, iar lucrările la faza 4 sunt avansate, apartamentele urmând a fi finalizate în cursul acestui an. Anul 2021 a fost un an de schimbare a ciclului de producție, fără un stoc important de locuințe, iar vânzările la Greenfield Băneasa s-au făcut în avans, sub forma contractelor de pre-vânzare.

”Faptul că am reușit să semnăm un număr atât de mare de pre-vânzări pentru apartamente ce vor fi livrate anul acesta, 213 unități în primele nouă luni ale anului trecut, este foarte important pentru noi și arată că am intuit bine evoluția cererii de pe piața locală. Relevante sunt și anumite date și statistici pe care le-am adunat din aceste experiențe”, spune Constantin Sebeșanu, CEO al Impact Dezvoltator & Contractor.

Astfel, potrivit studiilor realizate de dezvoltator, 72% din locuitorii Greenfield se declară satisfăcuți de viața în cartier, iar asta se vede și în faptul că circa o treime din contractele semnate în 2021 reprezintă recomandări ale actualilor clienți ai Greenfield Băneasa, locuitori sau investitori. Mai mult, 15% in totalul contractelor de anul trecut sunt cu actuali locuitori ai complexului care s-au decis să mai facă o investiție.

Investitori cu repetiție

Clientul tipic pentru apartamentele Greenfield Băneasa are vârsta cuprinsă între 30 și 45 de ani, este familist, are un job corporatist și venituri medii-superioare. ”Cred că investițiile sofisticate de mare risc, cum sunt cripto-monedele și piața de acțiuni, necesită abilități și timp pe care noi nu-l avem. Mai bine îmi petrec timpul cu familia decât cu nasul în telefon, pe aplicații de cripto-monede, cum văd că fac prieteni de-ai mei. Pe de altă parte nici nu putem sta deoparte, dar preferăm să investim într-un alt apartament aici, lângă pădure, pentru copilul nostru, apartament pe care până când el se va muta îl vom închiria”, explică unul dintre locuitorii Greenfield care a reinvestit în cartier.

Statisticile arată că el nu greșește investind din nou. În perioada 2014-2021 prețul mediul al metrului pătrat construit a crescut cu 62% în Greenfield Băneasa, un randament foarte bun. Mai mult, potrivit analiștilor pieței imobiliare începând cu 2022 am putea asista din nou la o majorare a prețurilor locuințelor pe fondul scăderii stocului de locuințe disponibile (în 2021 nu s-au eliberat autorizații noi de construcție la nivelul Capitalei), al scumpirii globale a materialelor de construcții ce afectează direct costurile și, într-o anumită măsură, al inflației.

”Clienții acceptă livrarea în 12-24 de luni pentru a profita de prețurile de astăzi și caută dezvoltatori serioși, cu o istorie și o situație financiară solidă. De asemenea, din studiile noastre, reiese că majoritatea dorește să investească în proiecte verzi, sustenabile și apreciază în mod deosebit well-beingul oferit de facilitățile ansamblurilor noastre. Asta explică numărul mare de pre-contracte și cererea în creștere puternică pentru acest tip de vânzări”, completează Sebeșanu. O garanție suplimentară pentru clienții ce plătesc în avans o reprezintă în cazul Impact Developer & Contractor și faptul că dezvoltatorul este listat de 26 de ani la Bursa de Valori București și are o capitalizare bursieră de peste un miliard de lei. Alt aspect interesant, menționează CEO-ul Impact, este acela că o parte din investitorii în apartamente sunt și mici investitori în acțiunile companiei listate la bursă: ”Asta înseamnă dublu câștig pentru ei, având în vedere că în ultimul an, cotația acțiunilor noastre s-a dublat”.

Ca o concluzie, piața imobiliară locală a oferit randamente rezonabile în ultimii ani. Nu la nivelul amețitor la care pot ajunge monedele virtuale de exemplu însă și fără durerile de cap provocate de fluctuațiile masive ale acestora. Iar, așa cum reiese de mai sus, prețurile de pe piața rezidențială sunt în creștere, ceea ce ar putea însemna un plus de profit în condițiile de siguranță pe care investițiile imobiliare le oferă deja.


Articol susținut de Greenfield

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult

NATIONAL

Serialul Inventing Anna are premiera pe Netflix în 11 februarie

Publicat

in

De

Serialul „Inventing Anna”, inspirat de articolul din New York Magazine intitulat „Cum i-a păcălit Anna Delvey pe petrecăreţii din New York”, va avea premiera pe Netflix în 11 februarie, informează News.ro.

În „Inventing Anna” o jurnalistă, care are multe de demonstrat, investighează cazul Annei Delvey, o moştenitoare din Germania celebră pe Instagram, care a furat atât inimile, cât şi banii celor din lumea mondenă din New York. Oare Anna este cea mai mare escroacă din New York sau este, pur şi simplu, noua imagine a visului american? Între Anna şi jurnalistă se formează o legătură contradictorie, întunecată şi amuzantă, în timp ce Anna îşi aşteaptă procesul, iar jurnalista se află într-o cursă contracronometru pentru a răspunde celei mai fierbinţi întrebări din New York: cine este Anna Delvey?

Serialul este inspirat de articolul din New York Magazine intitulat „How Anna Delvey Tricked New York’s Party People” (Cum i-a păcălit Anna Delvey pe petrecăreţii din New York), scris de Jessica Pressler, care este de asemenea producătoare a serialului.

Scenariul este scris de Shonda Rhimes, Matt Byrne, Jess Brownell, Abby Ajayi, Nick Nardini.

Regizori sunt: David Frankel, Tom Verica, Daisy Von Scherler Mayer, Ellen Kuras, Nzingha Stewart, iar producători executivi: Shonda Rhimes, Betsy Beers, Tom Verica, David Frankel.

În distribuţie sunt: Anna Chlumsky (Vivian), Julia Garner (Anna Delvey), Arian Moayed (Todd), Katie Lowes (Rachel), Alexis Floyd (Neff), Anders Holm (Jack), Anna Deavere Smith (Maud), Jeff Perry (Lou), Terry Kinney (Barry), Laverne Cox (Kacy).

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend