Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Compania Evian este acuzată ca ar fi comis o blasfemie, neglijând importanța Ramadanului pentru musulmani

Avatar

Publicat

in

Polemicile de pe rețelele de socializare se succed, sunt similare, dar există unele care merită atenția noastră, deoarece indică starea sufletească a unei ere. Marca Evian a postat marți dimineață următorul tweet: „RT (retweet) dacă ai băut deja 1L astăzi”. Un tweet aparent inofensiv, dar considerat ofensator de unii utilizatori ai rețelei sociale, care reclamă lipsa de sensibilitate a companiei în contextul special al sărbătorii Ramadanului, care a început pe 13 aprilie. Practica musulmană spune că este interzis consumul de apă și alimente până la apusul soarelui. „Moment nepotrivit”, „acest tweet este islamofob”, „rușine pentru managerul Evian”, eu comentat internauții.

Povestea s-ar fi putut termina acolo, dar, sub presiune, Evian a publicat un nou tweet câteva ore mai târziu, cerându-și scuze pentru „stângacia” tweet-ului inițial: „Bună seara, aici echipa Evian, ne pare rău pentru neglijență, nu a fost o provocare!”. Controversa – și modul în care a reacționat Evian – spune mai multe lucruri despre starea dezbaterii publice și despre eșecul nostru colectiv, scrie smartradio.ro.

Mărcile sunt acum supuse, la fel ca politicienii, presiunii crescânde din partea minorităților și își adaptează comunicarea în consecință. Ne amintim de un seminar al grupului Coca-Cola din Statele Unite în timpul căruia albii au fost rugați să se educe mai bine în problemele rasiste, preluând toată ideologia și terminologia activiștilor woke. Recent, cântăreața și antreprenorul Rihanna a fost cea care a trebuit să-și ceară public scuze după ce marca ei a folosit muzică religioasă arabă la un eveniment.

O controversă privind problemele comunității poate costa foarte mulți bani. Prin urmare, mărcile se descriu ca fiind progresiste și „woke”, chiar dacă acest lucru le determină să apere idei care sunt periculoase din punct de vedere democratic. Evian și-a cerut scuze deoarece se temeau de o posibilă acțiune de boicotare din partea musulmanilor, iar agenția de marketing era îngrijorată de posibilele repercusiuni ale controversei în ceea ce privește imaginea. Mărcile se convertesc în masă la noua religie „woke”, profitând de acest moment de cotitură pentru a-și afișa virtutea și a comunica ieftin.

Evian – și alte mărci sau instituții – trebuie să ia în considerare, în comunicarea lor, specificul religios al unei comunități

De ce este acuzată compania Evian? Pentru că a nesocotit o comunitate și pentru că a comis aproape o blasfemie neglijând importanța Ramadanului pentru musulmani. Cu alte cuvinte, cerem lui Evian – și altor mărci sau instituții – să ia în considerare, în comunicarea lor, specificul religios al unei comunități. O pantă extrem de periculoasă pentru democrația noastră. Pentru că este vorba de modificarea profundă a relației noastre cu religiile și comunitățile: nu ele se adaptează la modelul nostru de societate, ci modelul nostru de societate trebuie să se adapteze la ele.

A treia direcție a acestei controverse: ascensiunea unei abordări anglo-saxone a libertății de exprimare, unde aceasta este condiționată de respectul pentru o astfel de minoritate. Se numește „cancel culture” sau cultura anulării, care implică interzicerea oricărui discurs care ofensează o comunitate sau o minoritate. Evian a postat tweet-ul în care își cere scuze de teama apelurilor la boicot și pentru a nu-și deteriora imaginea de companie responsabilă și progresistă.

A anticipat și a încorporat posibilitatea unui boicot, pentru că astăzi a devenit normă, în special pe rețelele de socializare. Nu contează că apelurile provin dintr-o mică minoritate, ele găsesc o rezonanță imensă pe rețelele de socializare.

„Feriți-vă de oricine este acuzat de rasism sau a ofensat o minoritate: el nu își va reveni”. Cancel culture, produsul unei culturi anglo-saxone puritane și intolerante, distruge carierele și afacerile pe măsură ce își extinde controlul. Toate acestea, ignorând libertățile de bază și principiile democratice despre care se credea naiv că erau sanctuarizate – cum ar fi libertatea de exprimare sau importanța dezbaterii contradictorii.

Fiasco

Cea de-a patra lecție a acestui fiasco se referă la apariția în lumea occidentală a unei culturi islamice, a cărei reprezentanți resping uneori valorile liberale specifice Occidentului. Am văzut catolici care să fie ofensați de campaniile de promovarea a produselor din carne în Vinerea Mare? Evident, nu. Prin urmare, există un conflict decisiv de valori care stă în spatele acestor controverse aparent inofensive. Acceptarea blasfemiei, a criticilor unei religii (chiar excesive), a egalității între bărbați și femei sunt chestiuni despre care credeam că sunt rezolvate și care sunt acum puse în discuție de ascensiunea islamismului în sfera publică.

Controversa din jurul tweet-ului postat de Evian este deci orice, dar nu anecdotică. Spune totul despre ezitările noastre în fața unui nou fundamentalism care ar dori să se impună, în numele „respectului”, standardelor și principiilor contrare valorilor noastre și culturii noastre liberale.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Premierul Cîţu, după prima zi de relaxare a restricţiilor: ‘O zi care a început wow și se termină la fel’

Avatar

Publicat

in

De

Florin Cîţu afirmă că prima zi de relaxare a rescţiilor a fost una “wow”. Premierul scrie pe Facebook, după participarea la un spectacol de teatru la care au avut acces doar persoanele vaccinate, că iubitorii de cultură au înţeles că singura soluţie este vaccinare.

“O zi care a început wow și se termină la fel.

Mi-a făcut o mare plăcere să merg, în această seară, la evenimentul-pilot, “Dineu cu proști”, la Teatrul Național București.

Astfel de spectacole sunt posibile pentru că și iubitorii de cultură au înțeles că singura soluție este vaccinarea”, scrie Cîţu pe Facebook.

Cîţu începuse ziua de sâmbătă în acelaşi stil “wow”.

“Cum este pentru voi prima zi fară mască în spații deschise?

Eu deja am făcut o plimbare la prima ora până la cafea și a fost wow.

Vreau să vă mulțumesc tuturor pentru că ați înțeles să respectați toate regulile și mai ales pentru că vă vaccinați.

Astăzi ne bucuram toți de primul pas important din revenirea la normalitate pentru că am lucrat împreună în acest an dificil.

Vă mulțumesc. Urmează 1 iunie”, a scris Cîţu, sâmbătă dimineaţa.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Franța a ajuns deja la 20 de milioane de persoane vaccinate

Avatar

Publicat

in

De

Franţa a depăşit sâmbătă pragul de 20 de milioane de persoane care au primit cel puţin o doză de vaccin împotriva COVID-19, chiar înainte de relaxarea constrângerilor sanitare miercuri, 19 mai, prin redeschiderea magazinelor, teraselor şi incintelor culturale, potrivit AFP şi La Tribune, arată Agerpres.

Anunţul a venit de la preşedintele Emmanuel Macron şi de la primul ministru pe Twitter.

După un debut haotic, campania de vaccinare s-a accelerat. “20 de milioane de francezi vaccinaţi!”, a scris premierul Jean Castex pe Twitter. “Tuturor celor care s-au mobilizat pentru a atinge acest obiectiv: mulţumesc pentru angajamentul vostru şi excepţionala voastră mobilizare. Tuturor compatrioţilor noştri eligibili care nu sunt încă vaccinaţi: mergeţi la sante.fr.”( platforma pentru vaccinare), a adăugat el.

Numărul exact al persoanelor vaccinate cu prima doză nu este cunoscut pentru moment. Potrivit ultimelor cifre publicate vineri seara, 19.706.931 de persoane primiseră cel puţin o injecţie şi 8.705.141 persoane primiseră şi rapelul, adică 13% din populaţia totală şi 16,6% din populaţia adultă.

În cursul dimineţii, Jean Castex s-a declarat “optimist în mod rezonabil” că sâmbătă va fi atins obiectivul de 20 de milioane, în cursul unei vizite la centrul de vaccinare din Porte de Versailles din Paris.

Guvernul şi-a stabilit ca obiectiv să atingă pragul de 20 de milioane de persoane vaccinate cu prima doză în 15 mai, iar apoi de 30 de milioane peste o lună.

Citește și: INEDIT Confesiunile unui călugăr în timpul pandemiei: Mi-e frică de o viitoare ‘castă a talibanilor’ ortodocși!

“Este un moment foarte important pentru întreaga ţară pentru că aceasta întăreşte perspectivele ieşirii din criză care sunt de asemenea consolidate de evoluţia datelor epidemiei ce regresează peste tot” în Franţa, a adăugat Jean Castex.

“Obiectivul următor este de 30 de milioane de persoane vaccinate cu prima doză şi este posibil”, a insistat premierul, în timp ce campania va fi deschisă pentru toţi adulţii fără distincţii de vârstă din 15 iunie.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend