Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Comisia Europeană a anunțat planul prin care propune interzicerea vânzărilor de mașini noi diesel și pe benzină, începând cu anul 2035

Publicat

in

Comisia Europeană a anunțat planul prin care propune ca, începând cu anul 2035, să nu mai fie vândute mașini noi pe benzină sau diesel, ci doar mașini electrice. Anunțul face parte dintr-un plan amplu de reducere a emisiilor poluante. Ținta intermediară este ca emisiile de CO2 ale mașinilor noi să scadă cu 55% până în 2030 și vor fi impuse și intervale minime la care să existe stații de încărcare pentru mașinile electrice pe autostrăzi.

Pentru ca posesorii de mașini electrice să aibă unde să le încarce, statele membre vor trebui să se asigure că există suficiente stații de încărcare: cel puțin la fiecare 60 km pe autostradă și la minim 150 km vor trebui să existe stații de alimentare cu hidrogen.

Ținta din trecut era o reducere de 37,5% până în 2030 a emisiilor de la mașinile noi, dar acum noua valoare așteptată este de 55%. Ținta radicală va fi o reducere cu 100% a emisiilor parcului auto de mașini noi până în 2035. Plnaul anunțat acum nu impune ținte noi până în 2025, pentru ca industria să aibă timp să se pregătească.

Planul va trebui aprobat de statele membre și de Parlamentul European, dar va fi întâmpinat cu opoziție mai ales din partea statelor unde există constructori auto mari, cum ar fi Germania, Franța, Spania și Italia. Pe de altă parte susțin propunerile fervent țări care nu au constructori auto naționali: Austria, Olanda, Danemarca.

Grupurile de protecția mediului salută planul, considerându-l ca fiind un punct de cotitură care va duce la orașe mai puțin poluate.

Oponenții spun că mașinile electrice sunt mult mai scumpe decât cele convenționale, au o autonomie net mai mică și mulți muncitori din industrie își vor pierde locul de muncă, fiindcă o mașină electrică are mai puține componente și deci, per total, este nevoie de mai puțini oameni pentru a o construi.

Industria auto este sub presiune fiindcă normele stabilite prin directive anterioare o obligă să reducă substanțial până în 2027 și emisiile medii ale mașinilor noi pe benzină și diesel și sunt voci care spun atrag atenția asupra costurilor necesare pentru a implementa noi soluții tehnice, costuri ce se vor regăsi în prețul final.

La final de 2020 existau în UE aproximativ 260.000 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice în 27 de state membre, dar 70% dintre acestea erau în trei țări: Germania, Franța și Olanda, iar în România erau aproximativ 500. Angajamentul este ca rețeaua de puncte de încărcare la nivelul UE să ajungă la un milion de puncte de încărcare în 2025 și 3,5 milioane în 2030.

Ce se spune despre sectorul auto în comunicatul CE

Trebuie să se recurgă la o combinație de măsuri pentru a se aborda problema creșterii emisiilor în transportul rutier, în plus față de comercializarea certificatelor de emisii.

Stabilirea unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 provenite de la automobile și camionete va accelera tranziția către o mobilitate cu emisii zero prin impunerea obligației ca nivelul mediu al emisiilor automobilelor noi să scadă cu 55 % în 2030 și cu 100 % în 2035, comparativ cu nivelurile din 2021.

Prin urmare, toate autoturismele noi care vor fi înmatriculate începând cu 2035 vor avea emisii zero. Pentru a garanta faptul că, oriunde în Europa, conducătorii auto își vor putea încărca sau alimenta vehiculele de la o rețea fiabilă,

Regulamentul revizuit privind infrastructura pentru combustibili alternativi va impune statelor membre obligația să extindă capacitatea de încărcare, aliniind-o la volumul vânzărilor de automobile cu emisii zero, și să instaleze stații de încărcare și alimentare la intervale regulate pe autostrăzile principale: la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică și la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements

NATIONAL

Proiectil neexplodat, descoperit în satul Luncaviţa

Publicat

in

De

Pirotehniştii tulceni ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Delta au ridicat, sâmbătă, dintr-o zonă apropiată satului Luncaviţa, un proiectil de muniţie neexplodat, potrivit Agerpres.

Proiectilul exploziv fără focos, datând din timpul conflictelor militare, are un calibru de 100 de milimetri şi a fost găsit în apropierea Dunării de un cetăţean care a sunat la numărul unic de urgenţă 112.

Citește și: Se ZGUDUIE ministerul de INTERNE – Pretinse fapte penale de ABUZ în SERVICIU și DELAPIDARE..

Elementul de muniţie a fost ridicat şi transportat în vederea distrugerii la o dată ulterioară.

“Reamintim cetăţenilor că, pentru prevenirea accidentelor în cazul descoperirii de muniţie neexplodată, au obligaţia să asigure zona, fără a o atinge, deoarece aceasta prezintă încă pericol de explozie, şi să anunţe imediat evenimentul la numărul unic de urgenţă 112”, se arată într-un anunţ al ISU Delta.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult

NATIONAL

Modelul Viktor Orban – Kelemen Hunor anunță primele măsuri din programul de guvernare: Sprijin masiv pentru familii

Publicat

in

De

Preşedintele UDMR, Kelemen Hunor, a transmis, sâmbătă, după discuţiile de la Palatul Victoria, că politica formaţiunii s-a axat, în ultimele trei decenii, pe reprezentarea intereselor şi bunăstarea comunităţii maghiare. Liderul UDMR a precizat că a insistat ca în Programul de guvernare să fie măsuri pentru încurajarea natalităţii.

”În ultimele trei decenii politica UDMR s-a axat, cu precădere, pe reprezentarea intereselor şi bunăstarea comunităţilor noastre. Dezideratul nostru a rămas neschimbat, nu a fost influenţat nici de contextul politic din România, nici de dificultăţile cauzate de pandemie. Mai mult, situaţia dificilă ne-a încurajat mai mult în consolidarea ideii de familie – cel mai important liant, pilonul comunităţii noastre”, a scris, sâmbătă, pe Facebook, Kelemen Hunor.

Acesta a făcut referire la discuţiile de la Palatul Victoria: ”În cadrul negocierilor de sâmbătă am introdus în Programul de guvernare măsurile de încurajare propuse de noi pentru creşterea natalităţii”.

Liderul UDMR a prezentat cele mai importante dintre măsurile introduse în Programul de guvernare:

– aplicarea unor măsuri de deductibilitate pentru familiile cu mai mulţi copii, şi reducerea progresivă a cuantumului contribuţiilor de asigurări sociale de sănătate, în funcţie de numărul de copii;

– program de credite pentru achiziţionarea de locuinţe familiilor tinere în funcţie de numărul de copii;

– program de finanţare pentru achiziţia de autoturisme familiale pentru familiile cu minim trei copii;

– bunicii, respectiv fraţii majori şomeri să poată beneficia de idemnizaţia de creştere a copilului în locul părinţilor, dacă se întorc la muncă;

– extinderea programelor de tip after school;

– facilităţi acordate administraţiilor locale de a sprijini familiile prin reduceri/scutiri de taxe şi impozite.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend